Sıkıcı motor seyrinde bu dingi iyi oyuncak oldu bana. Önce aynı Matay 'ın söylediği gibi pervane dalgasının üzerinden kayacağını düşündüm. Çünkü zaten çekiliyor olmasından dolayı dinginin kafası havada idi. Böylece alta giren pervane dalgasının üzerinde sekecek ve hiç hız kaybı yaşamayacaktım.
Ancak GPS hız değerlerinde bu yöntemden dolayı bir değişiklik olmadı. Ben tabi kedi teknem için bir şeyler söyleyebilirim. Tayo Mar'ın kıçı motor seyrınde motor gücü nedeni ile 30 cm kadar suya batıyor. Dingi ise eğer kıçtan bağlı ise buna ilave bir yük bindiriyor. Bu yükü kıça değil de daha ileri bir noktaya bindirmek bence faydalı.
Her durumda sancak ya da iskeleden çekmek, yani motor suyunun dışında tutmak çok önemli. ancak bu dalga yelpaze şeklinde açıldığından dinginin tekneye olan mesafesi bu dalganın genişlemesi ile ilgili. Çok uzun bırakılırsa da gerilme ve bollama oluyor ki bu da yavaşlamada önemli bir etken. Üstelik babalara gereksiz güç binmekte.
Kaba dalgalı bir denizde tekne hızı ve dalgaların hızı iyi ayarlanabilirse dingi tekneyi yakalamıyor. 4 saatlik seyir süresince bu tek kez başıma geldi. O da marinaya girerken tekne hızını düşürdüğümde oldu. Arkadan gelen bir dalga ile birlikte patalya ok gibi iskelemden yürüdü gitti.
Ben hep bu tür havalarda patalyayı tekne ütüne almam gerekeceğini düşünüp, 7 m. teknenin üzerine Patalyayı nasıl çekerim diye düşünüp durmuştum. Bir kere de denedim ve bir daha da yapmam her halde.
Şunu söyleyebilirim ki patalya ile Tayo MAr mükemmel uyum gösterdiler. açıkçası çok da yakıştılar. Son fotoğraflarını koymadım ancak iki yana koyduğum iki büyük usturmaça da hem yüzerliğini hem de dengesini artırdı.
Devlin 'in polywog bana göre testten geçti. Şimdi sırada tekneden düzgün bir şeklide binme ve çıkma , yolcu taşıma gibi denemeler var. suya düşme ve devrilme riskine karşı yüzen ve su geçirmeyen ekipman da dingi için şart bence. Sonuçta şişme botun bu konuda daha avantajlı olduğ malum.
Bu sene projeye sağdık kaldım ancak seneye yelken de takarım ben buna.