Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Eski Tekne-Yeni tekne / İyi ve daha iyi mi ? İyi ve daha az iyi mi ?

  • *
  • İleti: 394
Cevap verecek uygunluk ve nitelikte reis bulunamamıştır. (8 saat içinde)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
E hadi ben yanıt vereyim, bari.

Radarı maden arama detektörü gibi düşünün bir an.
üstelik dipsel değil genel olarak deniz yüzeyinden belirli bir yükseklikte paralel arama yapan bir detektör.
Nasıl maden detektörü yer altında ki patatesi, turpu, ŞEKER pancarını göremez hissedemez ise,
radarda; Şişme bot, içinde gerekli yansıtıcı olmayan metalden ari  fiber balıkçı kayığını da seçemez.

Ticari gemilerde ki Radar iki konumlu arama tarama yapar bildiğim kadarı ile,
Uzak arama ve yakın tarama (arpa deniyor galiba)

Radarda görünebilmek üzere, gelen sinyali çok zayıflatmadan karşı tarafa aktaracak geometrik şekillere sahip bir aktarıcı ya da aktif radar reflektörü yok ise,
radar ekranında belirli iz oluşmaz.

Devamını ve kapsamlısını özgür geldiğinde açıklar sanırım.


  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 394
Hocam teşekkürler,

Devamını bekliyorum
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Yine bi çok kişiye sevimsiz gelecek ama, radarım varsa  benden daha büyük olan metal kütleyi görebileceğim,  güççük plastik şeyleri göremiyeceğim.

Fiberlerin durumu nasıl ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Biz bazı  bulutsuz, aysız,ve dalgasız gece seyirlerinde denizde yeşil lazer ışığı ile tarama denemesi yapmıştık.

Radarda görünmeyen duba, ufak balıkçı sandalı, hatta telsiz irtibatı kurmakta bile zorlandığınız önde giden arkadaşımızın yelkenlerini yine bu yeşil lazer ile görebilmiştik.

Gökyüzüne özellikle uçaklara tutulmaması kaydıyla denizde zor anlarda oldukça işe yarıyor.

Pilot arkadaşlarımın aktardığı; 
Oldukça yüksekte uçarlarken yeşil lazer izlerinin korkunç boyutlarda uzağa gidebildiğini tesbit ettikleri idi.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Denizde iseniz ve oldukça küçük bir tekneniz varsa,
-Bana ne yavvv, onla beni görüversin.
Deme lüksünüzün olmadığı aşikar.

Bize zarar verebilecek tekneleri bizlerin gözlemlemesi gerekliliği,
maalesef doğa kanununun denize uyarlanmış hali.

30 - 40 feet aralığında ki tekneler ticari gemileri gözlemleyip kendilerini göstermek durumunda,
ufak kayıklarda 30-40 feet aralığında ki tekneleri gözlemleyip kendini göstermek durumunda.

Haklı bir ölü olmak,
ya da haklı ama bir batık tekne sahibi olmayı kimse istemez/istememeli.

Yıllar önce diğer bir forumda ticari gemi kaptanı bir arkadaş anlatmıştı.
Bazı dostlar hatırlar o yazıları.

Ticari gemi kaptanı  arkadaş bize görünmek için imkanlarınızı kullanın,
biz sizi gördüğümüzde sizi kollarız.
Ancak son dakika manevraları yapmayın, duramam ezer geçerim sizi dediğinde,
vay efendim bunlar nasıl ifadeler diye arkadaşı linç edeceklerdi.

Oysa kaptan doğru söylüyordu,
çok yakınımda aykırı bir manevranız nedeniyle sizi çarpmak istemesem de duramam ,
diyerek açıklamaya çalıştı ama ipe çekmişlerdi adamı.


  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 394
Hocam tüm kalbim ve mantığımla size katılıyoturm.

Benim de yeğenim şimdi 1. Kapptan oldu. ((okullu)  Adam felaket. Nasıl seyir tuttuklarını burada yazsam ciddi skıntı olur.

Sizde benden fazlası vardır zaten
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Teknede radar olması ve alarmının güvenli manevra yapılabilek bir çapa ayarlanması işe yarar mı , radar küçük bir balıkçı kayığı veya 2 m.lik bir botu bile görüp , alarm verebilir mi ?
RADAR'ın bir hedefi ekranda size gösterebilmesi (eko) ve üstüne onun hareketli bir obje olduğunu anlayıp (mARPA, büyük gemilerde ARPA (automatic radar plotting aid) fonksiyonu) takip etmeye başlaması ve çatışma/yakınlaşma durumunda alarm vermesi (CPA/TCPA) için karşıdaki cisimin (gemi, bot, şamandıra, kayalık vb.) RADAR'ın kendisine gönderdiği elektromanyetik dalgayı "yeterli miktarda" geri yansıtmasına bağlıdır.

Ne yazık ki fiber, pvc, nylon, ahşap, kontralpak vb gibi malzemeler "yeter" miktarda yansıtma yapmaz. Bu malzemelerden mamül tekneler RADAR'da görünür olmak için "RADAR reflektörü" taşımaları gerekir.

Ne yazık ki ucuz reflektörler (küçük, tüp/boru şekilliler) de yeterli yansıtma sağlamaz.

Ticari gemiler özellikle sakin trafikli açık denizde gözcülükten çok ARPA RADAR ve AIS'e güvenerek (ve bu sırada bin tane angarya evrak işi ile uğraştıklarından)
seyir yaptıklarından fiber teknelerde kaliteli bir reflektör (veya AIS Transponder) yoksa çatışma tehlikesi artar.

6-35m boy arası her tip tekneyle binlerce mil yol yaptım, hiçbir ticari geminin DÇÖT'e uymadığını görmedim, yol sizdeyse yeter ki düz bir rotada gidin, adamın kafasını karıştırmayın.
Ama açıkdenizde üzerime süren, dümeninde kimse olmayan, masustan rota değiştirip 30kn ile yakınımdan geçen motoryata, DÇÖT'ün D'sinden habersiz yelkenlilere çok denk geldim.

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 394
Büyük gemilerin nasıl seyir tuttuğunu yaszam sıkıntı olur yazmıştım.

Belki negatif anlaşılmıştır, Öyle değil, pozitif anlamda yazmıştım.

Bana göre denizde , profesyonel bi denizci ile çatışma olasılığımız, amatör denizci ile çatışma olasışığımızdan daha düşüktür.

Çok ciddi sistem ve prosedürleri var. Ben detayını yazamam , Özgür hocam tüm detayıyla yazar.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Özellikle haftasonları gündüz ve gece Mersin sahilleri yüzlerce 3-4 metrelik küçük amatör balıkçı kayığı ve denize serilmiş kilometrelerce ağlarla doludur. Kayıkların neredeyse tamamı fiberdir ve üzerlerinde bırakın radar reflektörünü bir ışık dahi göremezsiniz. Gece seyirlerinde o sizi görürse ya kafa lambasını yakar o da yoksa  sizin hatırınıza bir sigara yakar ki her sigara çekişinde görebilesiniz diye. İnanın bu durum abartı değil yıllarca o kayıklarda balık tuttum. Böyle bir ortamda radar sanırım hiçbir işe yaramayacaktır
Gündüz bu kayıkları takribi 30-40 dakika önceden görebiliyorum. Daha öncesinde görünse de tanımlamak zor olabiliyor, belli belirsiz oluyor.  Hızımın saatte 5.5-6 mil olduğunu varsayarsak mesafe takribi 3-4 mil. Gece seyrinde ise bu süre balıkçı kayığında ışık yoksa 5 dakikalara kadar iniyor. Çoğu av yerini geçerken dümeni bırakıp baş tarafta çevreyi dikkatlice kolaçan ettiğim olur. Seyirlerimizde içeri girdiğimde muhakkak eşimi gözcü yapıyorum. Bu konudaki tecrübelerimi aktardım sağolsun ben dümendeyken arada kitabını bırakıp çevreye o da bakar. Seyirlerimizde şayet kıyı seyri yapıyorsam (0-6 mil) içeri girerken en az 10-15 dakika beni rahat ettirecek şekilde çevreyi gözler, eşimi tembihler öyler inerim.
Tek başıma seyirlerde zaten dümeni uzun süre yalnız bırakmaya gelmediğinden (işin ucundan tutan bir otopilotumuz yok) 3-5 dakikada bir çıkar bakarım...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 09 Nisan 2018, 01:12:39 Gönderen: Erman Yerman »
Akdenizli, Balıkçı

 
Yukarı git