Tehlikeli bir konuya girmiş olabilirim. Ama dayanamadım...
Kaynak ve çizimler için bakınız :
https://www.boatus.com/magazine/2018/august/anchor-maneuvers.aspDemiriniz, motorunuz olması gerektiği gibi çalışmadığında teknenizi durdurma gibi teknenize manevra yapmanıza yardımcı olacak kullanışlı bir araç olabilir.
- Tekneyi Durdurmak İçin Kullanma : Örneğin yelken kullanarak veya akıntı yardımıyla hareket halindeyken tekneyi durduracak bir başka yol olmadığı zaman kıçtan uygun şekilde demir atarız. Sürtünmeden dolayı babada, kilitte her hangi bir hasar, halatta yanma olmaması için dikkat etmeliyiz.
- Teknenin Ekseni Etrafında Dönmesini Sağlamak İçin Ana Demiri Atmak : Eğer kıçtan demirleme seçeneği yoksa baş taraftaki çıpayı kullanmak zorundasınız. Ama bu biraz karmaşıktır. Demiri attıktan sonra biraz ileri güç verin ve halatın pervaneye dolanmaması için vitesi boşa alın. Dümenle biraz yardım ederek demirin yarattığı tutunma gücüyle tekneyi çevirin. Böylece rıhtıma v.b. yanaşabilirsiniz. Bu manevra deneyim ister.
- Kova İyi Bir Frenleme Sağlar : Uygun büyüklükteki bir tekneyi yavaşlatabilirsiniz. Bunun için bir kaç kovayı drog olarak kullanabilirsiniz. Kovanın tutamağı sağlam olmalıdır. Aksi durumda kopar ve işe yaramaz. Kovaların bağlı olduğu halata uzun kaloma vererek teknenin arkasından suya bırakın. Her kovaya bitişik bir usturmaça bulunmalıdır. Bu sayede seyir halinde kova suda dik durup daha az direnç sağlar. Birdenbire halatı çekin. Bu sayede kova havalanır ve fren sağlar. Tekne o anda gereğinden fazla hızlıysa sistem çalışmayabilir. Bu nedenle teknenizde uygulamalar yapmanızda yarar var. Bir gün gereksinim duyabilirsiniz.
- Teknecilik Bazen Eziyetli Olabilir : Bazen akıntıyı kullanarak limana girmek için demir pruvadan atılır . Bu durumda tekne akıntıyla birlikte yavaş yavaş akarken dümenle manevraya yardımcı olunur.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER