Eulalie 1900lerde kullanılan bir sardalyacı teknesi planlarından esinlenerek 1995’te inşa edildi.
2002 yılında tümüyle restore edildi.
İstihab haddi 10 kişi.
Boy : 10,30 m, En : 3 m
Ağırlık : 7 ton
Yelken alanı : 70m²
Su çekimi : 1,60 m
Çok uzun yıllardan beri Brötanya Atlantik sahillerinde sardalye avı yapılıyor. 1910 yılında Camaret ve Le Croisic arasında 3 700 tekne ve 20 000 denizci sardaye avı için çalışıyordu. Denizcilikle ilgili yan üretimler (Yelkenciler, halatçılar, kalafatçılar, demirciler vs) hariç 30 000 işçi ve kaynakçı (sardalye kutuları yapımında) bu iş kolundan ekmek yiyordu. Yabana atılıp, görmezden gelinemez.
Bu dinamizm, sardalye zenginliği kıyı balıkçılığı için sadece ava özel küçük tonajlı teknelere kanalize oldu. Şimdi bize şaşılacak derecede modern çizgilere sahip, tamamen yöreye özel bir tekne yarattılar..Her zaman özel denizcilik kaliteleri ve olabildiğince ekonomik donamları ile çağdaş kabul edildiler.
https://www.youtube.com/watch?v=eQ71WaHV9Lo&feature=share1980 yılında Yvon LE CORRE, XIX. Yüzyılda kullanılmış bir tekne planı üzerinden çağdaş Eliboubane sardaye teknesini inşa etti.
1995’te meraklı bir şahıs 1900’lü yılların planlarına sadık kalarak Yvon LE CORRE’a bir tekne sipariş etti ve Marie-Elisabeth ortaya çıktı. 2001 yazında Paimpol’lü bir tekne yapımcısı Klas Stelleman tekneyi satın aldı ve adını değiştirerek " Eulalie " yaptı. 1940 dan beri ton avı teknesi donatanı ve girişimci Dominique Sicher tekne yapımcısı ile anlaşıp restorasyonunu tamamladı ve daha çok kişinin Bréhat arşipelinde ve 96 adasında geleneksel seyir yapmalarını sağladı.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.