Arcachon’a 20 Ekim 2017de gelen bu yeni yelken teknesi Laurent’a ait. Birkaç yıldır sakat bırakan bir hastalığın etkisinde olduğundan ama yelken yapmaya da devam etmek isteyen Laurent, piyasa teknelerinin hiç birinin kendine uygun olmadığını saptayınca hareket engellerine rağmen mükemmel özerklik ile kullanabileceği kendi teknesini yapmaya karar verdi. Hızla yaşanabilirlik, konfor, manevra kabiliyeti ve güvenlik ihtiyaçlarını karşılayacak plan taslaklarını yaptı.
İnternette araştırırken tekne tasarımcısı ve inşacısı Bröton Yann Quenet(*)’i buldu. www.boat-et-koad.com (
Boat –et- koad Bröton dilinde ahşap tekne demek)
Yann, otuza yakın atipik, kompozit esaslı amatör yapıma uygun plan çizdi. İnşaat yöntemleri ve rafine tasarımların sadeliği ile kasıtlı olarak ana akımın dışında yer almasına dayanarak kendini “Uçuk kaçık tasarımcı” olarak tanımlıyor. 2010dan beri yelkenciler tarafından da onaylanıp beğenilen planlarını birkaç euroya fatura etti. Laurent’ın projesi cazip geldi ve planlar yapıldı.
(**) ÇN: Yann Quenett benim uzun yıllardır yakından takip ettiğim özgün bir tasarımcı “BIGORNICK” deyince anımsayacaksınız.
Cepteki planları Laurent, Andernos'ta faaliyet gösteren Badri tersanesine teknenin maliyetini belirleme görevini emanet etti. Laurent bir arkadaşı sayesinde tersanenin yaptığı işlerden haberdar oldu ve doğru tersanede olduğuna kanaat getirdi.
Planları alan Ale Badri teknenin estetiğinden etkilenmiş olsa da asıl kısıtlı hareket ile yelkeni birleştiren bu tasarımdan büyülendi.
Piyasadaki bazı tekneler handikape insanlar için adapte edilmiş olsa da bu plan Laurent’ın ana hedefi “yaşanabilir tekne” olarak bir ilkti. Aylarca, Ale ve Laurent adım adım inşayı gerçekleştirirken yeri geldikçe konfor çözümlerini düşünerek uyguladılar.
Yaşanabilirlik kısıtı, azami alanı elde etmek için orijinal planları değiştirip tüm tekne kontrolünü kamara içinde toplanmasını gerektirdi.
Kokpit, Laurent'i güvence altına almak ve her deniz şartında dengesini korumak için dar tasarlanmıştı. Kusursuz dümen istikrarı için, iki dümen palası yapıldı ve hem kamara içinden hem de havuzlukta kullanıma uygun özel ölçülerde karbondan bir yeke sistemi uyarlandı.
Demirleme kolaylıkları da Ale tarafından kamara içinden kontrollu olarak tasarlandı.
Tekneye giriş çıkışın kolaylığını sağlamak amacı ile yan güverteler standart ponton seviyesinde yapıldı.
Kamara içinde masa salma kasası üzerine yaşam alanını engellemeyek ve yemek pişirilebilecek şekilde tasarlandı.
Kamara/ yaşam mahalli geniş görüş açısı ve ışık girmesi için büyük boy lumbozlar ile donatıldı.
İlk testler 4 metre su hattı boyu, ilginç seyir davranışları gösteren teknede ana yelken ve trenket ile 5.4 knot verimi açıkça kanıtladı.
https://www.facebook.com/Thomas.Pilpouz/videos/1568929833172144/Bazı yeni ayarlamalar ile Laurent gerçekten yelken yapabilecek. Yaz aylarında 7 günlük elektrik bağımsızlığı ile günde azami 20 mil yol yaparak Laurent etap etap sahil seyri yapmayı öngörüyor.
Teknenin ölçüleri :
Kabuk boyu 4,75 m,
Su hattı boyu 4,00 m,
Tam boy (dümen taşıyıcılar ve cıvadra dahil) 5,90m,
En 2,12m.
Kotra armalı, sarma sistemli 2 ön yelken
Ana yelken serenli 2 camadanlı 12.5m2
Cıvadra üzerinde Solent: 9,2 m2
Trenket: 4 m2.
Safralı ayrıca içten hareketli salmalı (Su çekeri mini 0,20m maxi 1,40m) Limanlar, akarsu ağızları ve karaya oturmaya mükemmelen adapte edilmiş.
Toplam ağırlığı 256Kilosu (Kurşun bloklar, aküler ve demirleme ekipmanları) 890 Kg.
Her biri 520Wh'lik 2 çıkarılabilir ve değiştirilebilir akü ile termal 3CV'ye eşdeğer elektrik motoru, 150 Ah 2 adet tenvirat (Aydınlatma, seyir fenerleri vs) ve motoru yeniden şarj edecek akü.
Tenvirat aküsü 220 V sahil beslemeli ve 50W’lık 4 panolu MPPT regülatörlü güneş enerji beslemeli.
Teknede kamping gaz tüpü ve ocağı, deniz suyu sirkülasyonlu bir evye ve tuvalet de var.
Rüzgarın frişka olsun Guiclémanac’h.............
https://plus.google.com/photos/116209811814901622777/albums/6107598863385078321