Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Yelkenli Tekneler => Konuyu başlatan: Tan Kaan Özkan - 04 Ocak 2018, 11:52:08
-
Ne dersiniz ? Yelkeni tersleyip işi bitiriyorlar.
Not a valid vimeo URL
-
Kaan reisim ,
Tramoladan ziyade tekne benim daha çok hoşuma gitti ;D ;D
-
Kaan reisim ,
Tramoladan ziyade tekne benim daha çok hoşuma gitti ;D ;D
;D ;D ;D
Püf noktası o zaten
-
İyi de tramola atmak için o kadar adamı nerden bulacağım Kaan reis ?0-?
-
İyi de tramola atmak için o kadar adamı nerden bulacağım Kaan reis ?0-?
Abi, önce öyle bir tekne bulacağız, sonra da yarışa/festivale filan katılacağız. Tamamdır. ;D
Tramola atarken köre düşmemek için terslemesi ilginç geldi, onun için paylaştım.
-
İyi de tramola atmak için o kadar adamı nerden bulacağım Kaan reis ?0-?
Zurnanın "zırt" dediği yer tam da burası. Yani "o kadar adam" meselesi.. Az personel, az parça yelken.. Uygun arma da sloop arma oluyor herhalde..
-
Bu işlemi tek kişi yapmaya çalıştığımda rüzgar yetersizse kesinlikle köre düştümRüzgar yeterliyse zaten tramolayı atıyoruz. Flokla oynayan tayfa iskota köşesini ıstralyaların dışına taşıyor ve dönüşe göre yavaş yavaş laçka ediyor.
Baş adamının görevi önemli.
-
Tekne latin arma donanımlı. Yani ana yelken sereni baş güvertede flokun serbest geçişine ne de olsa engel, bu bir. İkincisi kullanılan flok normal ölçülerden büyük yani balon floka yakın. Tramola başladığında adam teknenin köre düşmesini engellenek için balon floku rüzgar üzerinde kısa bir zaman dolduruyor ki tekne kafasını rüzgar altına alabilsin. Sonrasında balon flok ıskotası serenin üzerinden, rüzgar altından da boşu alınıyor.
İyi de kardeşler, hafif havada biz de tramolada köre düşmemek için rüzgar üstü ıskotasını kısa bir zaman elde tutup manevraya yardımcı olmuyor muyuz? Sonra rüzgarüstü ıskotasını laçka edip rüzgar altını doldurmuyor muyuz?
Yoksa yapmıyor musunuz?
-
Mizana direği olan teknelerde flok yerine mizana da kullanılabilir. Tramola atarken, mizana bumbasını rüzgar üstüne doğru alırsınız. Rüzgar zaten düşük olduğundan bumba elle kontrol edilebilir, teknenin başı değil kıçı döner. Özellikle Bodrum ahşap yat yarışlarında uyguladığım bir yöntemdir.
-
iyi de tekne zaten yolda.. bence buna gerek yoktu..
-
Mizana direği olan teknelerde flok yerine mizana da kullanılabilir. Tramola atarken, mizana bumbasını rüzgar üstüne doğru alırsınız. Rüzgar zaten düşük olduğundan bumba elle kontrol edilebilir, teknenin başı değil kıçı döner. Özellikle Bodrum ahşap yat yarışlarında uyguladığım bir yöntemdir.
Ahmet ağabey dediğin yöntemle kavançayla dönüş olmaz mı?Tam tramola için yekeyi rüzgar üstüne bastık teknenin başı dönmeye başladı.mizananın bumbasını rüzgar üstüne tuttuğumuzda teknenin kıçı nereye döner?
-
Tramola zaten anlatılmaz atılır İngilizler bu konuda çok komikler 4 tane komut kullanıyorlar ve çok ciddiye alıyorlar komik oluyor Hollandalı denizciler ise Tack diyor ve dümeni kırıyor yelkeni aldın aldın alamazsan zamanında zaten tersliyor ve orsa için tekrar trim yapıyorsunuz bu da zaman kaybı yaratıyor. Ağır deplasmanlı tekneler kolay ve hızlı dönemedikleri için yelkenin terslenmesi teknenin dönüşüne yardım ediyor tam o boşlukta yelkeni hızlıca almak gerekiyor. Sarma cenovanın önünden reacher asimetrik ile bu manevra biraz daha zor aynı zamanda cutter veya baby stay olan teknelerdede bu manevranın bence yelken sarılarak yapılması gerekiyor.
-
İngilizlerin terimini hatırladım Tack, Ready about, Ready, Lee Ho. Hazır demezseniz adamlar manevraya başlamıyor istisnasız her sözü tek tek söylüyor bir süre sonra gülme krizi geliyor zaten 3. 4. Manevradan sonra
-
iyi de tekne zaten yolda.. bence buna gerek yoktu..
01.09- 01.11 arasında yoldan düşmüş, ambale olmaya başlamış. Kii, tramola atmadan az önce de tekneye iyice yol veriyorlar...
Self tacking trenkete can gurban.... Tabii bilenler anlar....:)
-
Küçücük yelkende self tacking olsa ne olur olmasa ne olur ancak Lazy tack olur Tayomarda barber hauler duzenegi kurmak zorunda kaldım yelken arabası olmadığı için.Hanse teknelerdede var minicik bir flok bence cok faydali bir sey degil ciddi yelken alani kaybediyorsunuz.Sizin düşünceniz nedir bu konuda ?
-
Sarma cenovanın önünden reacher asimetrik ile bu manevra biraz daha zor aynı zamanda cutter veya baby stay olan teknelerdede bu manevranın bence yelken sarılarak yapılması gerekiyor.
Benimde bu dikkatimi çekmişti. Doğrusu bence de sarmak.
-
Küçücük yelkende self tacking olsa ne olur olmasa ne olur ancak Lazy tack olur Tayomarda barber hauler duzenegi kurmak zorunda kaldım yelken arabası olmadığı için.Hanse teknelerdede var minicik bir flok bence cok faydali bir sey degil ciddi yelken alani kaybediyorsunuz.Sizin düşünceniz nedir bu konuda ?
Tayo-Mar'da "barber hauler" düzeneğini sadece flok için kurdun Burak treknete tek iskota ve "hors" iskota rayı üzerinde çalışıyor. Ben yıllarca ihtiyaç duymadım. Ama trenkede var olan self tacking Tayo-Mar gibi tam omurga teknelerde çok büyük bir avantaj ve tabii kolaylık.
Çağdaş ve standart yelken planlarında bizatihi flok tu kaka edilip cenova IN olunca self tackingin de bir işlevi olamaz zaten.
-
Cem reis haklısın flok için kurmuştum. Benim randa arma konusunda bilgim az eminim pratik birkaç yöntem vardır Mesela anayelkende pupa palangası yok ama onun yerine bumbanın yksekliğini ayarlayarak harika trim edilebiliyor Biraz daha yelken yaparsam daha çok seveceğimi düşünüyorum fakat sert hava tecrübem olmadı bu tür arma ile kolay değil gibi başetmek. Teşekkürler selamlar.
-
Burak, cutter randa armaya bir kere alışınca vazgeçmek zor.
Bir kaç açıdan.
- Öncelikle bölünmüş yelken planı ile hemen her havada yelken yapmak olası. Armanın tamamı "müteharrik"
- Tekne boyut olarak çok devasa değilse vinç kullanmanın anlamı yok. Palangalar fazlasıyla iş görüyor.
- Çağımız hız ve aynı zamanda "tembellik" ve kolaycılık çağı da olduğundan insanların gözünü korkutan önce randa sereni sonra da hiç alışık olmadıkları kadar mandar, iskota, palanga düzenekleri. Oysa bütün bunlar yüzyılların damıtılmışlığından gelen kolaylıklar.
Burada yazmak antipatik olacak ama bazen yapılan tartışmalarda "iyi yelkenci" dediğimiz arkadaşların yazdıkları beni hem gülümsetiyor hem de hayrete düşürüyor.
Yaşı 60+ olanlara artık " O, kenarda otursun gaari" diye bakılsa da bilgiyi doğru şekilde aktarmak/ paylaşmak görev olmalı.
"İyonia"yı önümüzdeki sezon denize indirme başarısı gösterirsem senin Sığacık'a gelip birlikte yelken yapmayı isterim.
-
Burak, cutter randa armaya bir kere alışınca vazgeçmek zor.
Bir kaç açıdan.
- Öncelikle bölünmüş yelken planı ile hemen her havada yelken yapmak olası. Armanın tamamı "müteharrik"
- Tekne boyut olarak çok devasa değilse vinç kullanmanın anlamı yok. Palangalar fazlasıyla iş görüyor.
- Çağımız hız ve aynı zamanda "tembellik" ve kolaycılık çağı da olduğundan insanların gözünü korkutan önce randa sereni sonra da hiç alışık olmadıkları kadar mandar, iskota, palanga düzenekleri. Oysa bütün bunlar yüzyılların damıtılmışlığından gelen kolaylıklar.
Burada yazmak antipatik olacak ama bazen yapılan tartışmalarda "iyi yelkenci" dediğimiz arkadaşların yazdıkları beni hem gülümsetiyor hem de hayrete düşürüyor.
Yaşı 60+ olanlara artık " O, kenarda otursun gaari" diye bakılsa da bilgiyi doğru şekilde aktarmak/ paylaşmak görev olmalı.
"İyonia"yı önümüzdeki sezon denize indirme başarısı gösterirsem senin Sığacık'a gelip birlikte yelken yapmayı isterim.
Çok Teşekkürler Cem reis İyonia çok güzel bir tekne tamamlanınca çok daha güzel olacak.Merak ve hayranlıkla takip ediyorum imalat sürecini.Selamlar Sevgiler.