Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Zafer Dedeoğlu - 15 Kasım 2017, 15:05:40
-
http://turksail.com/genel-haberler/15639-cumhur-goekova-n-n-teknesi-goecek-ac-klar-nda-batt
Bir aile şirketi olan Gökova Yelken Akademisi’ni kuran ve ileri düzey yelken eğitimleri veren Cumhur Gökova’nın dünya turu yaptığı teknesi “Gökova”, dün gece Göcek açıklarında kayalıklara çarparak battı. Can salına binerek tekneden uzaklaşan Cumhur Gökova ile 3 kursiyeri, 45 dakika içinde olay yerine gelen Sahil Güvenlik ekipleri tarafından kurtarıldı. Herkesin durumu iyi.
Marmaris’ten, Antalya’ya giden, oradan da Fırtına ve açık deniz eğitimi yapmak amacıyla Girne üzerinden İsrail'in Herzeliya limanına doğru yoluna devam edecek olan Cumhur Gökova’nın dünya turu yapıp, kursiyerleri ile birlikte yat yarışlarına da katıldığı MAT 12 tipi Gökova adlı teknesi, dün gece seyri sırasında Peksimet Adası’na 1 mil kala kayalıklara çarptı.
-
Öncelikle geçmiş olsun. Cana gelmemiş olması sevindirici. Ayrıca haberin tamamı okunduğunda tecrübe farkı da görünüyor. Özellikle kesici alet ihtiyacı/tedbiri bence gerçekten önemli bir konu. Sahil güvenliğin 45 dakikada ulaştığı düşünülürse can salı olmaksızın kalınması halinde soğuk suyun çok ağır etkileri olabilirdi...
-
Haberi okudum, Şahane bir şey ki, herkes sağ salim.
Ama, kişileri özne yapmadan, üzerine konuşmamız gerektiği kanısındayım.
-
Bununla geçmiş olsun.
Dümeni bıraktığı kursiyerin gece seyrindeki tecrübesizliğine bağlı bir kaza galiba. :-\
-
Hepsine geçmiş olsun. Can sağlığı olması güzel haber.
"Kayalıklara çarpma" doğru mu acaba yoksa bir nesneye filan çarpmış olabilirler mi ?
-
Kendi açıklamasına göre kayalıklara çarpma Kaan.
-
Haberde gösterilen noktaya bakınca, acaba tam bilgi almadan mı yazdılar diye düşündüm.
-
Bununla geçmiş olsun.
Dümeni bıraktığı kursiyerin gece seyrindeki tecrübesizliğine bağlı bir kaza galiba. :-\
Bence de öyle. Karanlıkta kayalık üzerindeki ışığın mesafesini tam algılayamamış gibi görünüyor. Chart plotterdan bakıp göremezmiydi acaba? Birde bazen GPS hatasından teknenin yeri farklı görülebiliyor, öyle de olmuş olabilir.
-
Bir aile şirketi olan K Yelken Akademisi’ni kuran ve ileri düzey yelken eğitimleri veren Bay K’nın dünya turu yaptığı teknesi “K”, dün gece Göcek açıklarında kayalıklara çarparak battı. Can salına binerek tekneden uzaklaşan Bay K ile 3 kursiyeri, 45 dakika içinde olay yerine gelen Sahil Güvenlik ekipleri tarafından kurtarıldı. Herkesin durumu iyi.
Marmaris’ten, Antalya’ya giden, oradan da Fırtına ve açık deniz eğitimi yapmak amacıyla Girne üzerinden İsrail'in Herzeliya limanına doğru yoluna devam edecek olan Bay K’nın dünya turu yapıp, kursiyerleri ile birlikte yat yarışlarına da katıldığı MAT 12 tipi Gökova adlı teknesi, dün gece seyri sırasında Peksimet Adası’na 1 mil kala kayalıklara çarptı.
Olay sırasında bölgeyi çok iyi bilen ve deneyimli bir denizci olan Bay K’nın saat 22.00 sıralarında vardiya değişimi yaptığı ve “Peksimet adası çakarı iskelende kalacak, dikkatli ol” uyarısıyla dümeni kursiyerlerinden birine teslim ederek istirahate çekildiği öğrenildi.
Kısa bir süre sonra tekne büyük bir çatırtıyla sarsıldı. Kayalıklara çarpan K adlı tekne, hızla su almaya başladı. İçeri giren suyun pompalarla boşaltılmasının mümkün olmadığını fark eden Bay K, “tekneyi terk” talimatı verdi ve teknedeki dört kişi suya atılan can salına bindi.
EL ALTINDAKİ KESKİN BIÇAĞIN ÖNEMİ
Ancak bu aşamada “ders” alınabilecek bir olay yaşadılar. Tekneye bağlı oldukları ipi kesebilecek bıçağı karanlıkta can salının ceplerinde bulabilmek mümkün değildi. Bay K, bunun üzerine acil durumlar için teknesinin kıç tarafına astığı keskin bıçağı kullanarak aradaki bağı kesti.
Bunu yapamayacak olurlarsa, batan teknenin can salını da peşinden sürüklemesi kaçınılmazdı.
SAHİL GÜVENLİK KAZAZEDELERİ KURTARDI
Ardından telefonla 112 Acil Çağrı Merkezi’ni arayarak yardım talebinde bulundular. 45 dakika içinde olay yerine ulaşan Sahil Güvenlik 27 botu, can salındaki biri yabancı uyruklu 4 kişiyi salimen kurtardı.
Göcek sahilinde bekleyen ambulansla Fethiye Devlet Hastanesi’ne kaldırılan X, Y, Z ve K’nın sağlık durumlarının iyi olduğu öğrenildi.
Gecenin karanlığında yaşanan ve ucuz atlatılan bu kazanın ardından İsrail rotasında planlanan eğitim seyrine diğer tekneleri ile devam edecekleri öğrenildi.
Konuşalım mı?
-
Yelkenci sitesi olmasına rağmen, ne kadar tutarsız bir haber.
"Peksimet Adası’na 1 mil kala kayalıklara çarptı."
"22.00 sıralarında vardiya değişimi"
"Kısa bir süre sonra tekne büyük bir çatırtıyla sarsıldı..."
"Peksimet adası çakarı iskelende "
Peksimet adasına 1 mil mesafede bilinen kayalık yok. Bir ihtimal, haritalarda işaretli olmayan bir topuğa denk geldiler. Bu kadar trafik olan bir bölgede tam bedevi durumu olur.
Adanın kendisine çarpsalar, heralde öyle söylerlerdi.
Kurdoğlu burnuna çarpmış olabilirler. Yuvarlak olarak "1 mil kala" denebilir. Ama rotadan epey çıkmış olmaları gerekir.
Nar Adası daha büyük olasılık. Hem rota üzerinde hem de bildiğim kadarıyla ışıksız. Ama 1 milden uzak.
Bakalım ne çıkacak?
-
Haritaya baktığımızda... sanki Nar adasına çarpmışlar sonra da peksimet adasına doğru sürüklenmişler ..senaryosu en olası gibi geliyor
-
''Olay sırasında bölgeyi çok iyi bilen ve deneyimli bir denizci olan Bay K’nın saat 22.00 sıralarında vardiya değişimi yaptığı ve “Peksimet adası çakarı iskelende kalacak, dikkatli ol” uyarısıyla dümeni kursiyerlerinden birine teslim ederek istirahate çekildiği öğrenildi.
Kısa bir süre sonra tekne büyük bir çatırtıyla sarsıldı. Kayalıklara çarpan K adlı tekne, hızla su almaya başladı. İçeri giren suyun pompalarla boşaltılmasının mümkün olmadığını fark eden Bay K, “tekneyi terk” talimatı verdi ve teknedeki dört kişi suya atılan can salına bindi.''
Bay ''K'' bu uyarıyı yaptıgına göre tehlikeli sular,
Bu sular geçilinceye kadar ''uyanık'' kalması gerekmezmiydi?
Bıçak olayı da biraz sosu,magazin kısmı olmuş bence haber de,
Zincirlik,can salı gibi yerler de olması gereken bir alet degilmi?
-
Cumhur Gökova'nın açıklamasını beklemek lazım bence.
Hava şartları neydi, hız neydi, çarpmanın tam yeri, tekne batmış mı, kayalara oturmamış mı, çarpıp yaralanıp ileride mi batmış, SGnin gelmesi neden 45 dakika sürmüş? Bir sürü soru geliyor aklıma..
-
Üzücü bir olay. Kişileri nitelemeden ama konuyu da tartışarak kendimize ders çıkarmamız lazım diye düşünüyorum. Ancak öncesinde bir açıklama bekliyorum kendi ağızlarından ki kendilerini rencide edici bir tavır takınmış olmayayım diye.
Tekrar kendilerine geçmiş olsun diliyorum.
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Gecenin karanlığında yaşanan ve ucuz atlatılan bu kazanın ardından İsrail rotasında planlanan eğitim seyrine diğer tekneleri ile devam edecekleri öğrenildi.
Konuşalım mı?
Bu badireden sonra helal olsun derim. Kıçı kırık tuzladan Burgazada’ya bu akşam 5:30 da bağlandım 3.5 saat seyirin ardından. Hava patlayınca haftalık izin programı düşünüyor İnsan.
Maliyetini de sıkıntısız atlatmasını umuyorum Cumhur reisin.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Büyük geçmiş olsun, böyle kazalar bizlerden ve yakınlarımızdan uzak dursun. Bildiğim kadarıyla ileri seviye yelken eğitimi veren bir kişi. Sürekli fırtına ve açık deniz seyri kursu veriyor diye duymuştum. Böyle olunca da tahminimce kursiyerler de ileri seviye yelkenciler sanırım. Bu yüzden yukarıdaki açıklamayı sanki başka biri kurgulamış ve yazmış gibi. Gerçek bilgi muhtemelen teknenin reisinin açıklamasından sonra ortaya çıkar. Sonrasında bizlerde ne gibi dersler çıkaracağımızı tartışırız.
Tekrar geçmiş olsun.
-
Neden PR diye düşünüyorum ki ben
-
Şayet, son duyumlar doğru ise ;
En başta tahmin edildiği üzere, tam bilgi almadan yapılan alelacele bir haber.
Dümende o anda bir uzak yol kaptanının olduğu, Cumhur hocanın uyumadığı, ihtiyaç gidermek için içeride olduğu ve kayalıklara değil, peksimet adasına çarptığı söylenmekte.
-
Şayet, son duyumlar doğru ise ;
En başta tahmin edildiği üzere, tam bilgi almadan yapılan alelacele bir haber.
Dümende o anda bir uzak yol kaptanının olduğu, Cumhur hocanın uyumadığı, ihtiyaç gidermek için içeride olduğu ve kayalıklara değil, peksimet adasına çarptığı söylenmekte.
Vural kaptan kendisi ile telefonda görüşmüş. Kaan kaptanın dediklerini facebookta paylaştı
-
Orada Peksimet adasından başka kayalık olarak var ki zaten.?
Gece bazen mesafe mevhumu karışıyor , mıknatıs gibi karaya çekiliyor insan.
Sıyırırım zannediyor rüzgarı kaçırmayayım tirimden diyorsun ama rüzgarın yanal sürükleme etkisi ile de sıyıramıyorsun..
Bir keresinde Gümüşlük ten çıkışta sağ taraf kayalıklara doğru aynı hataya ben düştüm daha tecrübesiz iken ; Son anda iskele alabanda yapıp sıyrılmıştım.
Panikleme ile basiret bağlanması dahil oluyor böyle şeyler gece seyrinde iken ,tecrübesiz kişiye dümen i vermemek lazım.
-
Bu peksimet adası ada mı?
-
Bu peksimet adası ada mı?
Şuncaaz bi şey işte
(https://i.hizliresim.com/LONoDa.jpg) (https://hizliresim.com/LONoDa)
-
Cumhur Hoca'nın Vural Kaptan'ın facebook gurubunda yaptığı açıklamalar çok net ve açıklayıcı bence..
Dümen de bulunanın çok yeterli olduğunu, kendi adına ise aldığı dersin, eğer bundan sonra 10 dakikalığına içeriye girer ise etrafta 40 dakikadan önce ulaşılacak bir tehlike olmadığına emin olduktan sonra içeriye gireceği yönünde..
Birde sigorta ile ilgili açıklama yapacağını yazmış.
Ben çok üzüldüm kendi ve teknesi adına..
-
Bu peksimet adası ada mı?
Şuncaaz bi şey işte
(https://i.hizliresim.com/LONoDa.jpg) (https://hizliresim.com/LONoDa)
Hayır adaya niye çıkmamışlar da can salına binmişler diye merak etmiştim. Epey kayalıkmış denizli havada çıkmak mümkün olmayabilir gibi görünüyor.
Ben çok üzüldüm kendi ve teknesi adına..
Ailevi nedenlerden dolayı denizden çok korkar ve denizde kaybolan insanlara ve kayıklara çok üzülürüm. En çokta bir kaç yıl önce Büyükçekmece de deniz bisikleti ile kaybolan gençlere üzüldüm. Çünkü o gün bir kaç bisikletçiyle sörfçüyü Serdar Reis(Hüdaverdi) ve ben kayıklarımızla çekmiştik. Kaybolanlar arada kaybolup gitmişlerdi.
-
Pınar reisim , ben Vural kaptan kim ise onun grubunda değilim , açıklamayı buraya tam alırsanız belki bir fikir edinebiliriz.
Yukarıdaki açıklamadan anladığımı , Acun vari açıklarsam edindiğim fikir ;
Dümendeki kursiyerin en az 40 Dakika mesafede tehlike yoksa ,10 dakika dümen bırakılabilecek kadar ''çok yeterli'' olduğu. ::)
Denizde bazan hatalar yapılır ve sonucu ağır olur ,bazan da şansa kurtulunur ve unutulur.
O kadar serbest bir denizde ; Bir nedenle , o civardaki tek adacığın bu kadar yakınından gece vakti bu rotayı izlemek hatasına düştüler ve bu olay gerçekleşti bence. ?0-?
Neticede sorumlu bu rotayı çizen Kaptan dır. C:-)
Not: Denizde büyük gemide küçük, küçük gemi de küçüktür. Aynı şey kaptanlar içinde geçerlidir. Kendimize de çok güvenmeyip tedbiri hiçbir zaman elden bırakmamamız lazım..
-
Belki yanlış anlaşılırım Bir ek yapayım söylemeyi unuttum.
Bu olayda sigorta veya PR vb. Herhangi bir art niyet olduğunu düşünmüyorum.
Neticede Cumhur Gökova ismi bir marka ve bu markanın sahibi bu kadar basit bir şekilde lekelemez onu.
Olay öyle ya da böyle bir şekilde oluşmuş kazadır. Tekrar geçmiş olsun hepsine.
-
Daha önce yazdığım bir hatıram aklıma geldi ve alıntı yapayım istedim, bazen aşırı tecrübe de beraberinde risk içeriyor. Herkesin başına gelebiliyor yani.
Başka yerde bahsi geçen bu hikayeciği biraz detaylandıralım. İşte o gün sorunsuzca tekneyi uğurlamış ve selamet dilemiştik.Bizim oralarda denizle uğraşanlar Selamlaşma ve ayrılmalarda “Uğurlar Olsun” derlerdi birbirlerine. Herkes sesli sessiz uğurlar olsun demişti ama .Olacak işte. Bizim Reis ve teknenin zabit takımı bölgeyi çok iyi bilirler.Doğu batı doğrultulu seyirleri kıyı ve burun seyri yaptıkları için su altı yapısına ileri derecede hakimdirler.Her mevsim aynı yerlerde avlanırlar.Su altı ve kayalıkların yapısındaki dönemsel değişiklikleri bile bilirler. Bu yüzden riski çoğu zaman bilerek ve kişisel tatmin için kabullenirler. Ama o gün durum farklı bir hal alıyor.Olay olmadan önce makine su kesiyor ve bunu çözmek için neredeyse büyüklerin hepsi makine dairesinde ve sintinede uğraşıyorlar.Emiş vanası sökülüyor ve bu esnada makine düşük devirde manuel soğutulmaya çalışılıyor falan.Anlayacağınız içeride hummalı bir çalışma var.Hava kilit sis fakat deniz o kadar durgunki neredeyse hiç dalga yok.
Bu sıkıntılı durumda dümen tecrübesiz birisine daha ilk sezonu olan bir miçoya bırakılıyor.Kendisine daha öncede dümen tutturulmuş, aslında bu anlamda sınıfı geçmiş.Teknede dönüş seyirlerinde yenilere bu işler yaptırılır.Dümen de tutturulur, suda bastırılır, yemekte yaptırılır, her şey yaptırılır aslında.Pusulada gideceği yer gösteriliyor ve sorunsuz dümen tutuyor.Zaten hız çok düşük, denizde çalkantısız hiç bir sorun yok aslında.
Bu esnada yaptığı işe yeteri kadar önem vermeyen yeni denizci, az sonra denizcilik hayatının sonunu hazırlayacağından habersiz , ortalığın tenhalığından istifade dümeni bırakıyor ve kamara sokağına çöküp sigarasını yakıyor.Ardından arada bir kafayı kaldırıp tekne rotadan şaşmış mı diye bakıyor. Bu esnada hızlı hızlı kaçak göçek sigarasını tüttürüyor.Bu sırada aşağıda hummalı bir çalışma devam ediyor.Reis rotayı kısa tutmak için burun seyri yapıyor. Bu esnada burun başlarına çok yakın koylara uzak düşebiliyorlar. Nitekim dışarısı sisten göz gözü görmüyor.Yirmi dakikalık bir seyirde aslında tekneye ciddi bir şaşma yaşatmış.Ama bunu önemsememiş aşağıya da söylememiş.Arıza giderilmiş ve makinaya yol verilmiş ardından Reis yukarı çıktığında bir terslik hissetmiş tam nerdeyiz rotadan hiç şaştın mı diyecekken; bir çatırdı ve tekne aniden bir sarsılıyor ,bir anda herkes yerlerde .Eski teknoloji bir kavrama şanzuman aniden tornistan yapılamayan bir sistem, önce yol kesilecek , boşa alınacak ve tekrar tornistana geçirilecek.Bu esnada dişli sesleri ve çatırdısı korkunç bir şekilde duyulur.Şanzuman koluna kazma sapından koca bir uzatma yapılmış ve ikinci bir kişi tarafından içeriden kumanda edilirdi.
Kayaya bindirdikleri anda Reis çok kısa sürede kendini toparlıyor ve tornistan yaptırmıyor.Tekne kayanın üzerine iskele omuzluktan bindirmiş ve bir miktar oturmuş.Reis hangi kaya olduğunu ve nerede olduğunu biliyor.Hiç dalga olmadığı için tekne oynamıyor.Herkes soğukkanlı hemen başaltına giriliyor ve bakılıyor.İskele omuzlukta üç tana tahta patlamış.Hemencecik suyu kesmek için; Keser, çivi kutusu ,çıtalar ve muşamba ortaya çıkıyor.Baş bodoslamadaki demir basamaklardan yosunların neredeyse yarım metre boyunda olduğu kayanın üzerine buz gibi suya iki kişi iniyor ve çabucak muşambayı çıtalarla tutturuyorlar.Aynı zamanda tüm tulumbaların başında bir kişi vargücüyle suyu yenmeye çalışıyor.Acayip kas yapar eski usül demir tulumbalar, her bir çekişte neredeyse 10 litre su basar, gerisini siz düşünün.
Ardından kayanın üzerindeki iki kişi bizim “basarna” dediğimiz bir kaldıraç sistemini küreklerin elcik tarafıyla omurga altına sıkıştırarak uygularlar.Bir nevi manivela yani.Tekne tam yol tornistan yapar, onlarda küreklerle omurgayı oynatıp tekneyi geri yüzdürürler.
Ardından Rahmetli Anneannemin Köyü olan Fakaz Köyü, şimdiki adı İlyasbey , kumsalına tam yol baştan kara gidilip bindiriliyor.Şimdi küçük bir balıkçı barınağı olan bu köyde , mevcut barınağın yeşil mendireğinin hemen açığında sekiz kulaçta yetmiş santimetre derinlikte bu kayalık durur.Şu an mendireğe yakın kaldığı için özel teknelere ve büyük teknelere risk teşkil etmez. Bu barınak ve kayalık Meşhur Kerempe Fenerinin hemencecik doğusunda köyün önünde bulunur. Bu olayın olduğu sıralarda Kerempe Fenerinin sis düdüğüde acı acı çalarmış aslında.Ama olacak işte, başa gelecek varmış.
Bu kaza sonucunda bizim seyir kültürümüzde önemli bir değişiklik yapıldı. Eğer Dedem yada Koca Reis yani Son Denk Kayıkçısı dümende değilse ; sisli havada burun seyri yapılması yasaklandı.Bundan sonra açık seyir yapılıyor, saat dolunca kıyıya iniyor indiğimiz yeri tanıyıp nerede olduğumuza karar veriyorduk.İş biraz uzuyordu ama yeni sis seyir kuralları böyleydi.Eğer Koca zabitler dümeni bırakacaklarsa en yakın buruna bile 2-3 mil mesafede kalacak şekilde seyir yaptırıyorlardı.
-
Oluyor işte tedbirsiz davranınca Ahmet.
Koskoca Costa Concordia bile kayalara bindirip battı o kadar adama rağmen köprü üstünde.. Titanic de öyle. :(
-
Ahmet ne anlattı bize?
Şunu; deliğanlılığın lüzumu yok. Baba Kabaalioğlu Dede Kabaalioğlu bunu demiş. Öyleyse bunu belleyeceğiz.
Yani neymiş Erman Yerman? Şamandıra deniz üstü süsü değilmiş, güneyimden geç diyorsa geçeceksin! Efelenmeyeceksin, şamandıra yoksa da derinliklere bakacaksın, 5 metre 5 metredir demeyeceksin, düşer mi derinlik, düşer, deyyus bu, ben az açık geçeyim diyeceksin.
Ahmet'in hep bana dediğini diyeceksin: Denizden korkacaksın , ben büyüğüm demeyeceksin.
-
Ahmet ne anlattı bize?
Şunu; deliğanlılığın lüzumu yok. Baba Kabaalioğlu Dede Kabaalioğlu bunu demiş. Öyleyse bunu belleyeceğiz.
Yani neymiş Erman Yerman? Şamandıra deniz üstü süsü değilmiş, güneyimden geç diyorsa geçeceksin! Efelenmeyeceksin, şamandıra yoksa da derinliklere bakacaksın, 5 metre 5 metredir demeyeceksin, düşer mi derinlik, düşer, deyyus bu, ben az açık geçeyim diyeceksin.
Ahmet'in hep bana dediğini diyeceksin: Denizden korkacaksın , ben büyüğüm demeyeceksin.
:)
-
Ahmet ne anlattı bize?
Şunu; deliğanlılığın lüzumu yok. Baba Kabaalioğlu Dede Kabaalioğlu bunu demiş. Öyleyse bunu belleyeceğiz.
Yani neymiş Erman Yerman? Şamandıra deniz üstü süsü değilmiş, güneyimden geç diyorsa geçeceksin! Efelenmeyeceksin, şamandıra yoksa da derinliklere bakacaksın, 5 metre 5 metredir demeyeceksin, düşer mi derinlik, düşer, deyyus bu, ben az açık geçeyim diyeceksin.
Ahmet'in hep bana dediğini diyeceksin: Denizden korkacaksın , ben büyüğüm demeyeceksin.
Tamam güneyimden geç dediyse güneyinden geçeceksin ama Bülent gibi 10 mil güneyinden geçmeyeceksin.. :)
Bak bir anım canlandı gene.. Meşhur Bodrum KAş seyrindeyiz. Tiryaki , Bülent'i uyarmış. ' yedi burunların açığından geç ' diye.
Biz de öyle yaptık.. Biraz açık aldık. Rodos ta sahil yolunda arabalar görünmeye başladıydı.. :) :) :)
-
Allahsiz:)
-
Bu olayı ilgiyle izliyorum. Bir çok yerde konuşuluyor.
Ciddi tecrübe sahibi kişiler tarafından eleştirildiğini de görüyorum.
Örneğin, bu olay, yani eğitim seyrinde bu olay, Türkiye yerine Amerika'da olsaydı, devreye girecek soruşturma mekanizmasından, bu tarz eğitimlerde en az iki eğitmen olması şartına kadar, aslında tam da kişiler hakkında değilde, yapılan ve olması gerekenler hakkında eleştiriler.
En çokta kişileri savunmak adına, gerçek olayların gözardı edilerek, gelişimin önünün kapatılması.
-
En azından tecrübeli denizcilerin vardevela ya bıçak astığını öğrendik. Biz de asarız artık. 8)
-
En azından tecrübeli denizcilerin vardevela ya bıçak astığını öğrendik. Biz de asarız artık. 8)
Bende asılıdır
-
En azından tecrübeli denizcilerin vardevela ya bıçak astığını öğrendik. Biz de asarız artık. 8)
Bende asılıdır
Bende kamara girişinde iki tane , belimde sürekli bir tane vardır. Ayrıca elime yakın ambarda 1 balta ve 1 tel kesme makası bulunur.
Vardevelaya dıştan takma motor , kıç demiri ve bardaklıkları asıyorum .
Bıçaklarım kılıfları dahil özeldir ve denize düşürme riskini alamam ,kimse kusura bakmasın. :)
-
Şunu da ekleyelim. Cumhur hoca'nın kendi ağzından ;
"İzahı mümkün olmayan bir şekilde dümendeki kardeşimiz 7.4 hız ile rotayı az önce iskele kemerede bıraktığımız yani kısmen geçtiğimiz Peksimet adasına geri kırıyor. Ben tuvalette kafamı pis su tankına çarpıyorum. Boynumdan inanılmaz sesler çıkarken dışarıya fırlayıp rotayı Göcek e çeviriyorum, bütün pompaları çalıştırıyorum, gelen suyun boşalttığımızdan fazla olduğunu görünce can salını denize atıyor, açıyor önce en gencimizi sonra onun can salından benim tekneden yardımı ile bayan Japon kardeşimizi sonra en yaşlımız dümenci abimizi sala alıyoruz. Salın içinde aramamak için dümene bağladığım bıçağımı alıp sala giriyor, teknemi öpüyor ve aramızdaki ipi kesiyorum. 1.5 dakika sonra teknemiz 380m derinliğe son seferine gidiyor. Devamlı irtibat halinde olduğumuz Sahil Güvenlik 35 dakika içinde bizi can salında alıp kıyıya götürüyor ifade veriyoruz. Her birimiz kimseden şikayetçi olmadığına dair belge imzalıyoruz. Alkol muayenesindede herkes temiz çıkıyor. Olay bu..Sevgiler"
-
Tekneyi öpme kısmı.. etkilendim açıkçası..
Kim ne derse desin.. kazalar olur. Dersler çıkartılır.. doğaldır. Gelişim böyle oluyor ne yazık ki.
Burada en önemli olay, aynı zamanda eğitmen olan kaptanın , sağ salim tüm mürettebatı kurtarmış olmasıdır. 35 dakikada yetişen sahil güvenliği de tebrik etmek gerekir..
-
Şunu da ekleyelim. Cumhur hoca'nın kendi ağzından ;
"İzahı mümkün olmayan bir şekilde dümendeki kardeşimiz 7.4 hız ile rotayı az önce iskele kemerede bıraktığımız yani kısmen geçtiğimiz Peksimet adasına geri kırıyor. Ben tuvalette kafamı pis su tankına çarpıyorum. Boynumdan inanılmaz sesler çıkarken dışarıya fırlayıp rotayı Göcek e çeviriyorum, bütün pompaları çalıştırıyorum, gelen suyun boşalttığımızdan fazla olduğunu görünce can salını denize atıyor, açıyor önce en gencimizi sonra onun can salından benim tekneden yardımı ile bayan Japon kardeşimizi sonra en yaşlımız dümenci abimizi sala alıyoruz. Salın içinde aramamak için dümene bağladığım bıçağımı alıp sala giriyor, teknemi öpüyor ve aramızdaki ipi kesiyorum. 1.5 dakika sonra teknemiz 380m derinliğe son seferine gidiyor. Devamlı irtibat halinde olduğumuz Sahil Güvenlik 35 dakika içinde bizi can salında alıp kıyıya götürüyor ifade veriyoruz. Her birimiz kimseden şikayetçi olmadığına dair belge imzalıyoruz. Alkol muayenesindede herkes temiz çıkıyor. Olay bu..Sevgiler"
Yanlış anlaşılmasın, anlamak için soruyorum. Kaptan izahı mümkün olmayan bir şekilde dümeni kırmış deniyor. Kaptan böylemi söylemiş? Dümeni kırdım ama izah edemiyorum mu demiş? Başka hiç bir şey söylememiş mi? Üzerinden kaç gün geçti, bir çok şey söyleniyor ama hala kaptanın durumu nasıl anlattığını bilmiyoruz. Öğrendiklerimiz hep ikinci üçüncü şahısların aktardıkları. Halbuki olayın tek tanığı kaptan. Kazadan sonra kaptanla konuşmak için çok uzun süre var, hiç bir şey söylememiş mi? Ciddi olarak soruyorum; kaptan susma hakkını mı kullanıyor?
-
Şimdilik, Cumhur hocanın dedikleri bunlar.
Dümende olan kursiyerin ne söylediğini yada söyleyeceğini şimdilik bilemeyiz sanırım.
Ha, kursiyer tecrübesiz mi ?
Yine Cumhur hocanın söylediği söylenen ;
"Dümendeki kardeşimiz Emekli bir Tuğgeneral. Efendi, centilmen hayat tecrübesi dolu biri.
Bizim okuldan 3 kurs bitirme belgesine sahip.
RYA ingiliz okulundan Day Skipper ve Coastal Skipper lisansları var.
Yat kaptanlık kursunu ve stajını bitirmiş.
Bir Atlantik geçiş tecrübesi var. "
Maalesef, böyle durumlarda, belli bir camia içindeyseniz, kısa bir açıklama yapmak hiçbir zaman yeterli olmuyor. Merak herşeyin ötesine geçiyor ve bilgi ne kadar eksik verilirse, kulaktan kulağa aktarılırken, senaryolar önce çoğalıyor sonra çirkinleşiyor.
En güzeli, sakin bir kafayla, herkesi doğru bilgilendirmek ve hatta "çenesini kapamak için" net bir açıklama yapmak, bu tür olaylarda alınması gereken derslerden biri bu olmalı.
-
Bir zamanlar Atlantik geçişinden sonra tekneyi geri getirmek için Cumhur Gökova bir ekiple beraber yola çıktı. Aldıkları hava raporlarının pek parlak olmadığını hatırlıyorum. Ekip hatırladığım kadarı ile acemi idi. Bumba kırıldı, ekipten biri denize düşüp kurtarıldı ve Azorlara ulaştılar. Ekip bu konuda bir de kısa bir film yayınladı. Durum ekip açısından hiç de iç açıcı değildi. Uz<un uzun tartışıldı. sonunda Cumhur Gökova açıllama yaptı:
Ben macerayı seven bir adamım, ileride kutuplara gitmeyi planlıyorum. Macerayı sevmeyenler benim tekneme binmesin.
-
Konuda acil durum bıçağının önemi geçiyor,1 yıldır tekneme acil durumlar için aldığım bıçaktan bahsedeyim,dalgıçların kullandığı bir bıçak,bıçak kılıfını vida ile teknede çok kolay ve hemen ulaşılabilen bir yere monte ettim,
Sürekli bıçak kılıfta takılı duruyor paslanma deforme görmedim 1 yıldır.
Aldığım yerin ve bıçağın linkini atıyorum,böyle bir şeye ihtiyacı olanlar incelemesi adına.
http://www.deepstore.net/p_knives_spinner.html#.Wg7H_tJl_m5
-
Kendi çapımda çakı-bıçak biriktirdiğim için, hatırı sayılır bir biçimde çakılarım ve bıçaklarım var. Hepsi değişik yörelere özgü şeyler. Tabi teknem de bunlardan nasibini almış durumda. Hemen her yerde el altında iyi bilenmiş halat kesme bıçaklarım ve baltam var. Bir kaç tanesi de titanyum olmak üzere . Ben öyle vardevelaya falan asamam, seyir öncesi, Bayrağın yerine takılmasının ardından bıçakta yerine çıkartılır. Ayrıca üzerimde de her zaman bir Sürmene Ağ çakısı yada Tosya Dal bıçağı bulunur.
Benimde size önerim şu sıralar decathlonda harika bir ürün var. İkili bıçak seti şeklinde orjinal kılıfında sologna markalı 69 Tl ye satıyorlar. İnternet mağazalarında yok,indirimde ve Marmara Forumdaki mağazada son bir tane kalmıştı. İçinde bileme taşı da mevcut olan model
-
En başta kazayı geçirenlere çok geçmiş olsun cana gelmemesi en sevindirici yönü .Konuyu bölmemek adına ben bıçak konusuna girmemek istemiştim , yalnız cidden önemli bir konu. Can hocanın kulakları çınlasın bildiğim kadarıyla kendisi yapıyordu damascus çeliğinden . Başka bir başlıkta detaylı konuşask mı acaba :) ?
-
En başta kazayı geçirenlere çok geçmiş olsun cana gelmemesi en sevindirici yönü .Konuyu bölmemek adına ben bıçak konusuna girmemek istemiştim , yalnız cidden önemli bir konu. Can hocanın kulakları çınlasın bildiğim kadarıyla kendisi yapıyordu damascus çeliğinden . Başka bir başlıkta detaylı konuşask mı acaba :) ?
Hemen bıçak başlığımızı açalım o zaman
-
Dümeni adaya kırma meselesi çarpmadan önce gibi anlıyorum, ama KCK başını çarpıp boynunun ağrıdığını söylüyor. çarpıp geçtikten sonra mı adaya doğru döndü. Yoksa CK çarpmadan sonra mı göcek'e doğru yol verdi anlamadım.