Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Elektrik => Konuyu başlatan: Kemal Gündüz - 13 Eylül 2017, 19:26:13
-
Değerli Reisler,
Tamamen merak için soruyorum. Teknede yanıcı ve parlayıcı güç kaynaklarından hoşlanmıyorum. Yani benzin ve LPG. Kuzineyi tamamen elektrikli yapma imkanı var, ama jeneratörüde sevmiyorum. Çok kuvvetli ve sürekli aynı gücü sağlayacak invertörler var. Kurulu güçleride elektrikle çalışan kuzineyi rahatlıkla karşılıyor. Kaldıki birden fazla bağlayarak güç artırımıda imkan dahilinde. Merak ettiğim, bir invertörün tahammül edebildiği sıkıntı yaratmadan çalışabileceği süre. Isıya bağlı olarak performans kaybı olacağınıda peşinen dikkate alıyorum. Terimlerde hata yaptım ise peşinen affola
Herkese iyi akşamlar diliyorum
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bir arakadaşımın teknesinde, buzdolabı (ev tipi 400 lt) ve bulaşık makinası invertörler ile çalışıyordu. Tekne çok büyük akü bankı olan bir motor yat idi. Geçmiş zaman konuşuyorum. Geçen ay yaşanılan talihsiz kazanın kahramanı idi maalesef
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Yazdıklarım çözüme yönelik değilmiş sildim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Force 10 elektrikli, 3 gözlü, ayrıca fırın ve ocak var. Üstteki her göz 1200w, fırın ve ızgara modunda alt taraf 1300 w, maksimum güç 4900 w oluyor. Tabi evimizde bile aynı anda hepsinin çalıştığını hiç görmedim. 6 adet herbiri 120 ah jel akü var pakette ama, bunların aynı güçte Lityum İyon versiyonuna dönüşmesi söz konusu. Öngörülen güneş paneli 4x125 yarı esnek. Motor çalıştırma ayrıca bir opsiyon. Standart alternatör 125A. Acaba olurmu diye düşünüyorum.
Sağolun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Jeneratör asla inanmadığım, bırakın başka tekneleri, önce sizi rahatsız eden bir fuzuli alet, keza klima
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Nuri Reis estağfurullah. Birde bu cevaba cevap verme şeklini bir türlü beceremediğim için cevaplarım hep ortaya gibi oluyor. Affola
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ocakların her gözü en az 1000W diye hatırlıyorum. 1000/12=83A eder. Yarım saat ocak kullansanız 41Ah akü tüketimi gerekir. Bir teknede günlük akü tüketiminin yaklaşık 90-100Ah olduğunu dikkate alırsak bu tüketimin aşırı olacağını söylemek yanlış olmaz. Invertör ve ocakla sorun yaşamazsınız ama çok büyük akü kapasitesi gerekir. 720Ah aküden 360Ah kullanabilirsiniz ama akü ömrü çok kısıtlı olur.
-
Ocakların her gözü en az 1000W diye hatırlıyorum. 1000/12=83A eder. Yarım saat ocak kullansanız 41Ah akü tüketimi gerekir. Bir teknede günlük akü tüketiminin yaklaşık 90-100Ah olduğunu dikkate alırsak bu tüketimin aşırı olacağını söylemek yanlış olmaz. Invertör ve ocakla sorun yaşamazsınız ama çok büyük akü kapasitesi gerekir. 720Ah aküden 360Ah kullanabilirsiniz ama akü ömrü çok kısıtlı olur.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ahmet Reis çok teşekkürler, benimki sadece bu işin olabilirliği. Dediğim gibi, parlayıcı ve yanıcı materyaller ve jeneratör opsiyon dışı
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bu arada bahsettiğim lityum iyon akülerin şarj süreleri diğerlerine göre çok kısa, ömürleride ortalama 2000 şarj, yani çok uzun ömürlüler. Tabi kullanım şartlarına azami uymak kaydı işe
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Kemal reis, tapatalk için yazıyorum: mesajın üzerini bir kez tıklayınca aşağıdaki resimde görülen seçenekler beliriyor.
Oradan "alıntı " sekmesine dokunursanız, hangi mesajı tıkladıysanız onu alıntılayarak yanıt verebilirsiniz.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170913/7cf96de937ac4409d589dfce3b6d476b.jpg)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bu arada bahsettiğim lityum iyon akülerin şarj süreleri diğerlerine göre çok kısa, ömürleride ortalama 2000 şarj, yani çok uzun ömürlüler. Tabi kullanım şartlarına azami uymak kaydı işe
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kemal reisim, lityum iyon akü bataryalarını nasıl kuracaklar tekneye? onlara ayrı bir şarj ve deşarj kontolü cihazı kullanılacak mı? Yoksa eski asit bataryalar sökülüp yerine onlar mı takılacak?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Invertörü kendi çalışma değerleri içinde ve uygun montaj (havalandırma, çalışma sıcaklığı vn) şekliyle kullanacaksanız cihaz açısından hiç sorun yok, isterseniz 24 saat kullanın. Ama bu kadar yüksek akımın uzun süreli geçecek kablo ve bağlantılar çok ciddi, dikkatli ve kaliteli yapılmalı.
Emin olun teknede uzun süre 50A gibi yüksek akım geçecek bir elektrik kablosu her türlü LPG ve yanıcı yakıtlardan tehlikeli olabilir.
Sırf lpg çekincesi ile böyle 3-5kw lık cihaz, tesisat ve akü bankı kurmak benim tercih edeceğim birşey olmazdı.
Yüz çeşit lpg güvenlik sistemi var, onları değerlendirmenizi tavsiye ederim.
öZgür (mobil)
-
Invertörü kendi çalışma değerleri içinde ve uygun montaj (havalandırma, çalışma sıcaklığı vn) şekliyle kullanacaksanız cihaz açısından hiç sorun yok, isterseniz 24 saat kullanın. Ama bu kadar yüksek akımın uzun süreli geçecek kablo ve bağlantılar çok ciddi, dikkatli ve kaliteli yapılmalı.
Emin olun teknede uzun süre 50A gibi yüksek akım geçecek bir elektrik kablosu her türlü LPG ve yanıcı yakıtlardan tehlikeli olabilir.
Sırf lpg çekincesi ile böyle 3-5kw lık cihaz, tesisat ve akü bankı kurmak benim tercih edeceğim birşey olmazdı.
Yüz çeşit lpg güvenlik sistemi var, onları değerlendirmenizi tavsiye ederim.
öZgür (mobil)
Teşekkür ederim Özgür Reis, yapanı gördüm. Bizimde dikkatimizi çekmişti. O tekne jeneratör kullanıyor idi. Ben LPG'den biraz korka biriyim. Ama haklısınız alarm kurarak kontrol edilebilir. Bir defa teknesi henüz yeni gelen kuzenimin kayığında az daha uçuyorduk. Vanayı açık unutup ocağıda yakmamış idi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Kemal reis, tapatalk için yazıyorum: mesajın üzerini bir kez tıklayınca aşağıdaki resimde görülen seçenekler beliriyor.
Oradan "alıntı " sekmesine dokunursanız, hangi mesajı tıkladıysanız onu alıntılayarak yanıt verebilirsiniz.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170913/7cf96de937ac4409d589dfce3b6d476b.jpg)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri Reisim
Becerdim galiba, çok teşekkürler
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
LPG'den ürkmemin bir başka sebebi, fabrikasyon tesisatın zaman içinde ömrünün nasıl olacağını bilememem. Eğer invertör/veya gerekiyorsa grubunu münhasıran kuzine için kurarsam (kaldı ki fabrikasyon geliyor ve tesisat hatası yapmalarını düşünmem) ve o invertör grubuna dışardan hiçbir müdahaleyi mümkün kılmazsam sanki olur gibi geliyor. Bilmiyorum, bakalım
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Alev dedektörlü (sönünce gazı kesen) ocaklar var, otomatik tek tuşla tüp üstünden gaz açma-kapama sistemleri var, duman dedektörü var, lpg alarmı var, var oğlu var! :D
Hepsini birkaç bin wattlık elektrik sistemine tercih ederim.
öZgür (mobil)
-
Invertörü kendi çalışma değerleri içinde ve uygun montaj (havalandırma, çalışma sıcaklığı vn) şekliyle kullanacaksanız cihaz açısından hiç sorun yok, isterseniz 24 saat kullanın. Ama bu kadar yüksek akımın uzun süreli geçecek kablo ve bağlantılar çok ciddi, dikkatli ve kaliteli yapılmalı.
Emin olun teknede uzun süre 50A gibi yüksek akım geçecek bir elektrik kablosu her türlü LPG ve yanıcı yakıtlardan tehlikeli olabilir.
Sırf lpg çekincesi ile böyle 3-5kw lık cihaz, tesisat ve akü bankı kurmak benim tercih edeceğim birşey olmazdı.
Yüz çeşit lpg güvenlik sistemi var, onları değerlendirmenizi tavsiye ederim.
öZgür (mobil)
Teşekkür ederim Özgür Reis, yapanı gördüm. Bizimde dikkatimizi çekmişti. O tekne jeneratör kullanıyor idi. Ben LPG'den biraz korka biriyim. Ama haklısınız alarm kurarak kontrol edilebilir. Bir defa teknesi henüz yeni gelen kuzenimin kayığında az daha uçuyorduk. Vanayı açık unutup ocağıda yakmamış idi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Evet olmuş 
Kemal bey, ocağı açık unutmanın her hangi bir riski yok, hatta ocak sönse bile öyle bir risk yok. Ocağın gözlerinin yanlarında alev kontrol sensörleri var. Alev söndüğünde ya da hiç yanmadığında gazı otomatik kesiyor. Hele bir de havalandırma sağlamsa hiç sıkıntı olmaz.
Şöyle bir şey:
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170913/3617db11f5bb65a65b6eb2fed384d337.jpg)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Alev dedektörlü (sönünce gazı kesen) ocaklar var, otomatik tek tuşla tüp üstünden gaz açma-kapama sistemleri var, duman dedektörü var, lpg alarmı var, var oğlu var! :D
Hepsini birkaç bin wattlık elektrik sistemine tercih ederim.
öZgür (mobil)
Özgür Reis
Sizin özellikle elektrik ve elektronik bilginize ciddi saygı duyuyorum. Benimki biraz da eksantrik bir çalışma, çok rasyonel olmadığını da kabul ederim. En gelişmiş alarm sistemlerininde bilemediniz birkaç yüz avrupa parası olduğunuda biliyorum. Doğrusu, kayıkların neredeyse tamamında olduğu gibi azami dikkat ve emniyet alınarak LPG maalesef gibi görülüyor.
Çok teşekkürler
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Invertörü kendi çalışma değerleri içinde ve uygun montaj (havalandırma, çalışma sıcaklığı vn) şekliyle kullanacaksanız cihaz açısından hiç sorun yok, isterseniz 24 saat kullanın. Ama bu kadar yüksek akımın uzun süreli geçecek kablo ve bağlantılar çok ciddi, dikkatli ve kaliteli yapılmalı.
Emin olun teknede uzun süre 50A gibi yüksek akım geçecek bir elektrik kablosu her türlü LPG ve yanıcı yakıtlardan tehlikeli olabilir.
Sırf lpg çekincesi ile böyle 3-5kw lık cihaz, tesisat ve akü bankı kurmak benim tercih edeceğim birşey olmazdı.
Yüz çeşit lpg güvenlik sistemi var, onları değerlendirmenizi tavsiye ederim.
öZgür (mobil)
Teşekkür ederim Özgür Reis, yapanı gördüm. Bizimde dikkatimizi çekmişti. O tekne jeneratör kullanıyor idi. Ben LPG'den biraz korka biriyim. Ama haklısınız alarm kurarak kontrol edilebilir. Bir defa teknesi henüz yeni gelen kuzenimin kayığında az daha uçuyorduk. Vanayı açık unutup ocağıda yakmamış idi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Evet olmuş 
Kemal bey, ocağı açık unutmanın her hangi bir riski yok, hatta ocak sönse bile öyle bir risk yok. Ocağın gözlerinin yanlarında alev kontrol sensörleri var. Alev söndüğünde ya da hiç yanmadığında gazı otomatik kesiyor. Hele bir de havalandırma sağlamsa hiç sıkıntı olmaz.
Şöyle bir şey:
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170913/3617db11f5bb65a65b6eb2fed384d337.jpg)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Çok teşekkür ederim
Benimki galiba gereksiz bir paranoya. Bu arada benzine kesin karşıyım. Aküsü üzerinde elektrik motoru tercihim. Tabiki orada motor güçleri azami 3 hp olabiliyor ama yeterlidir diye düşünürüm
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bu arada bahsettiğim lityum iyon akülerin şarj süreleri diğerlerine göre çok kısa, ömürleride ortalama 2000 şarj, yani çok uzun ömürlüler. Tabi kullanım şartlarına azami uymak kaydı işe
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kemal reisim, lityum iyon akü bataryalarını nasıl kuracaklar tekneye? onlara ayrı bir şarj ve deşarj kontolü cihazı kullanılacak mı? Yoksa eski asit bataryalar sökülüp yerine onlar mı takılacak?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ona uygun redresör kullanıyor olmaları gerek. Solar redresörlerde (marka vermeyeyim) lityum iyon akülere uygun markalar var. Tr fiyatlarıda dışarıya kıyasla makul. Fabrika çıkışı bu grup akü için mutlaka uygun redresör kullanıyorlardır. Kaldıki motor alternatörününde bu işe uygun olması lazım, ciddi bir fiyat farkı talep ediliyor, ama bence değer
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Lityum ion aküler çok yakın tarihlere kadar patlamaları ve yanmalaerı ile ünlüydüler. Nasıl bir çözüm üretildiğini bilmiyorum.
Motor verimi yüzde 30 civarındadır. Solar panellerde hemen hemen aynıdır. Isıtma için enerjinin tamamını kulanmak (yakmak) yerine çok düşük verimli bir yöntem kulanmak benim hoşuma gitmez. Yukarıda belirtildiği gibi elektrik de tehlikelidir ve gerrekli önlemlerle LPG daha emniyetlidir.
-
Lityum ion aküler çok yakın tarihlere kadar patlamaları ve yanmalaerı ile ünlüydüler. Nasıl bir çözüm üretildiğini bilmiyorum.
Motor verimi yüzde 30 civarındadır. Solar panellerde hemen hemen aynıdır. Isıtma için enerjinin tamamını kulanmak (yakmak) yerine çok düşük verimli bir yöntem kulanmak benim hoşuma gitmez. Yukarıda belirtildiği gibi elektrik de tehlikelidir ve gerrekli önlemlerle LPG daha emniyetlidir.
Ben elektrik mühendisliği okumadım ama bence çok başarılı üretilmişler. Biz hava alanı sektöründe yer hizmeti ekipmanları üretiyoruz. Özellikle batı ve kuzey Avrupa giderek fosil yakıtlı ürünlerin hava alanlarında kullanımını kısıtlıyor. Bazı ürünlerin elektrikli versiyonlarınıda yapıyoruz. Benim önemli oyuncularda son zamanda gördüğüm ağırlıkla lityum iyon akü kullanıyor olmaları. Pahalı olmalarına rağmen, ciddi hafif ve çok kısa sürelerde şarj edilebiliyor olmaları tercih medeni oluyor
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Kalbinize kılçık atmak gibi olmasın Kemal reisim, ben olsam asit akülerden lityum akülere geçerken baya tereddüt ederdim. Malum, samsungun başına gelenler var note 7 serisi telefonlarda. Keza başka markaların da telefonlarında problem çıktı. Lityum çok kararsız bir madde. Isınmaya karşı çok hassas ve patlayıcı özelliği var. Telefonlarda mesela, bazen aşırı ısındığında , uygun bir program ile bakıldığında her hangi bir programın bataryadan aşırı güç çektiği görülebilir.
Düşünün ki, aşırı güç gereken işlemler yapıldığında asit akü sadece erken güçten düşerken, lityum akü aşırı ısınacaktır. Üretici firmalar bunu dikkate alarak , görece daha az şiddete akım olması için daha fazla amperi sağlayacak akü bank tavsiye edeceklerdir. Yani sadece görselleşmesi için 100 amperlik asit batarya grubunun işini görsün diye 150 amperlik akü grubu kurulması güvenli olacaktır. Bu yazdıklarım tamamen spekülasyon. Bu işin içinden birilerinden malumat almakta büyük fayda var.
Ben yazarken başka reislerde aynı endişeyi dile getirmişler.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Kalbinize kılçık atmak gibi olmasın Kemal reisim, ben olsam asit akülerden lityum akülere geçerken baya tereddüt ederdim. Malum, samsungun başına gelenler var note 7 serisi telefonlarda. Keza başka markaların da telefonlarında problem çıktı. Lityum çok kararsız bir madde. Isınmaya karşı çok hassas ve patlayıcı özelliği var. Telefonlarda mesela, bazen aşırı ısındığında , uygun bir program ile bakıldığında her hangi bir programın bataryadan aşırı güç çektiği görülebilir.
Düşünün ki, aşırı güç gereken işlemler yapıldığında asit akü sadece erken güçten düşerken, lityum akü aşırı ısınacaktır. Üretici firmalar bunu dikkate alarak , görece daha az şiddete akım olması için daha fazla amperi sağlayacak akü bank tavsiye edeceklerdir. Yani sadece görselleşmesi için 100 amperlik asit batarya grubunun işini görsün diye 150 amperlik akü grubu kurulması güvenli olacaktır. Bu yazdıklarım tamamen spekülasyon. Bu işin içinden birilerinden malumat almakta büyük fayda var.
Ben yazarken başka reislerde aynı endişeyi dile getirmişler.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri Reisim
Reklama girecek belki, koca reisler affetsin. Hiçbir manada ilişkim yok, Mastervolt firmasının ürünlerine bir bakmanızı (sadece teknik olarak) tavsiye ederim
Seygi ve saygılarımla
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Teşekkürler Kemal reis, not ettim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Kemal reisim benim teknedeki sistemi anlatayım size ;
İki adet gaz tüpüm var birisi 5,5 kg. lık mutfak ve diğeri 5 Kg. Gazlı vebasto (Trumatic) için. Hortumların yerini değiştirerek birini diğerine yedek olarak kullanabilirim.
Havuzluk portuçlarından birisinde kendi özel yerlerinde. Dışarı tahliyesi de var bu yerin..,
İçeri ocağa giden tüpe takılı hortum da bir manometre var , tüpü kendim doldururken de faydası oluyor, bitip bitmediğinide görüyorum . Aynı zamanda tekneyi yalnız bırakıp döndüğümde ibre kendilinden düşmüşse kaçak olduğunu anlayabileceğim. Vebasto kendine ait bir vana ile direkt alıyor gazı.(Takmadım onunda hortumunu şu ana kadar)
Hortum un içeri mutfağa giden bakır boruya bağlandığı yerde bir gaz vanası var , onu açmadan kullanılacağı yere yani içeri gaz gitmiyor.
İçeri giden bu bakır boru tekrar üç yollu bir gaz vanasına gidiyor içerde ve orada ikiye ayrılıyor. Bakır bir boru ocağa giderken diğeri fırına yönleniyor. Bu vanada seçim yapabiliyorum ,ocak ve fırından hangisini istersem.Kapatabiliyorum da.
Ocağım gaz kesicili , alev sensörlü , Fırın da öyle. Ayrıca yanındaki duvarda alarmlı bir gaz dedektörü var.
Ayrıca arka portuçta bir piknik tüpüm var , kızartma ve düdüklü tencere yemeklerini havuzlukta yapıyorum ,yaptırıyorum hem koku yapmasın diye , hem de ben düdüklü tencereden korktuğum için.
LPG kullanmaktan korkmamam gerek diye düşünüyorum. :)
Teknede sadece 150 W. Lık portatif küçük bir invertör var , onu da kullanma ihtiyacı duymadım şu ana kadar.
İnvertör akülerinizi çok kısa zamanda boşaltacak ve masraf açacak bir cihaz.
-
Kemal reisim benim teknedeki sistemi anlatayım size ;
İki adet gaz tüpüm var birisi 5,5 kg. lık mutfak ve diğeri 5 Kg. Gazlı vebasto (Trumatic) için. Hortumların yerini değiştirerek birini diğerine yedek olarak kullanabilirim.
Havuzluk portuçlarından birisinde kendi özel yerlerinde. Dışarı tahliyesi de var bu yerin..,
İçeri ocağa giden tüpe takılı hortum da bir manometre var , tüpü kendim doldururken de faydası oluyor, bitip bitmediğinide görüyorum . Aynı zamanda tekneyi yalnız bırakıp döndüğümde ibre kendilinden düşmüşse kaçak olduğunu anlayabileceğim. Vebasto kendine ait bir vana ile direkt alıyor gazı.(Takmadım onunda hortumunu şu ana kadar)
Hortum un içeri mutfağa giden bakır boruya bağlandığı yerde bir gaz vanası var , onu açmadan kullanılacağı yere yani içeri gaz gitmiyor.
İçeri giden bu bakır boru tekrar üç yollu bir gaz vanasına gidiyor içerde ve orada ikiye ayrılıyor. Bakır bir boru ocağa giderken diğeri fırına yönleniyor. Bu vanada seçim yapabiliyorum ,ocak ve fırından hangisini istersem.Kapatabiliyorum da.
Ocağım gaz kesicili , alev sensörlü , Fırın da öyle. Ayrıca yanındaki duvarda alarmlı bir gaz dedektörü var.
Ayrıca arka portuçta bir piknik tüpüm var , kızartma ve düdüklü tencere yemeklerini havuzlukta yapıyorum ,yaptırıyorum hem koku yapmasın diye , hem de ben düdüklü tencereden korktuğum için.
LPG kullanmaktan korkmamam gerek diye düşünüyorum. :)
Teknede sadece 150 W. Lık portatif küçük bir invertör var , onu da kullanma ihtiyacı duymadım şu ana kadar.
İnvertör akülerinizi çok kısa zamanda boşaltacak ve masraf açacak bir cihaz.
Günaydın Öcal Reis,
Dediğim gibi biraz fantastik bir düşünce idi. Makul olan tedbir alarak en çok kullanılanı uygulamak.
Teşekkürler
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Konu dışı kalabilir ancak tesisatımı yenilemem gerek.. dedantör vs nereden bulurum ve en doğru lpg tesisati nasıl olmalıdır..? Bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Avrupalılar hortum bakır boru hortum derler. ABD komple hortum der. Her koşulda hortum gaz hortumu olmalı miyatlı olmalı zamanında değişmeli. Tüp mutlaka altında su kesimin üstüne bağlı deşarjı bulunan kapalı kendi bölmesinde olmalı. Detantör okuduklarıma göre marin olmalı. Detantör öncesi vana olmalı ve kullanmazken kapalı durmalı. Ocak yanma durduğunda otomatik gazı kesmeli. Bakır boru kullanılacaksa bağlantı mutlaka rekorlu olmalı kelepçe kullanılmamalı. Boru hattı bağımsız olmalı elekrik kablosu ve yakıt borusu ile bağlantısı olmamalı.
-
Sagol agabey

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Konu dışı kalabilir ancak tesisatımı yenilemem gerek.. dedantör vs nereden bulurum ve en doğru lpg tesisati nasıl olmalıdır..? Bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Muhtemelen vardır sizde ancak, bizim teknede 12v ile çalışan bir vana var.
Tüp açık olsa bile, kokpitten düğmesine basılmadan, tüpten gaz çıkışına izin vermiyor.
Güvenlik için uygun gibi
-
Dilek senin teknenin orijinal tesisatı bakır boru olmalı ve ocak girişindeki esnek bağlantının dışı metal örgülü içi lastik olmalı diye düşünüyorum. Öyle ise sadece ocak(fırın) girişindeki hortumun uçlarındaki rekor diplerinde çatlama var mı kontrol et.Ben bunu sanayide hidrolik hortum yapanlara yenilettim.Örnek götürünce aynısını yaparlar.Bence bakır tesisatı değiştirmene gerek yok çünkü çalışan bir malzeme değil.Ama kokpitteki hortumu mutlak değiştir.Sanayide satılan oksijen tüplerinde kullanılan hortumlar bence daha sağlam olur. ;)
-
Dedantör olarak, piknik tüpler için ısıtıcı kafaları var. Onların detantörü gayet rahat oluyor. Ben teknemde piknik tüpünü o detantör ile kullanıyorum.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170915/cbaf2234519ccdd6ad533bad8ecbbdca.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170915/d0de323f8d4b4fcf8565a5c2cf781dff.jpg)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bakır boru teknede titreşime bağlı çatlayabilir. Değiştirmekte yarar var. Hortum olarak gaz hortumu kulanılmalı, sonuçta petrol ürünü, oksijene dayanıklı olması gaza da dayanacağını göstermez.
-
Dilek senin teknenin orijinal tesisatı bakır boru olmalı ve ocak girişindeki esnek bağlantının dışı metal örgülü içi lastik olmalı diye düşünüyorum. Öyle ise sadece ocak(fırın) girişindeki hortumun uçlarındaki rekor diplerinde çatlama var mı kontrol et.Ben bunu sanayide hidrolik hortum yapanlara yenilettim.Örnek götürünce aynısını yaparlar.Bence bakır tesisatı değiştirmene gerek yok çünkü çalışan bir malzeme değil.Ama kokpitteki hortumu mutlak değiştir.Sanayide satılan oksijen tüplerinde kullanılan hortumlar bence daha sağlam olur. ;)
Ağabey bakacağım mutlaka. Ancak bakır boru tütreşimde bana hala güven vermiyor..çatlar ve ya kırılır mı zaman içinde? Bilemiyorum.. Dedantör İngiliz sistemi çıkışı ile bizim hortumların farklı..ben İtalyan bir marka hortum aldım gaz için üretilmiş çok da memnunum. Sürekli kontrol ediyorum ve her yıl yeniliyorum. Özellikle kelepçe kullanmak zorundayım (uymuyor) o nedenle çok sık kontrol ediyorum.
Ama sistemi tamamen bizim tüplerin ve hortumların ağızlarına göre yapmak istiyorum.. Üzerinde araştıracağım ya da Ekim başı gittiğimde (işim gereği Londra'ya sık gidiyorum) oradan yeni malzeme alıp onları takacağım.
Mutfakta ocantan gelen bakır boru ile bizim tüplere giren hortum ve dedantörün çıkışı uyumlu değil. Hortum geniş kalıyor.. Darı da tüpe girmiyor.. gibi bir sorunum var.. keşke bilenlerden biri gelse de baksa ve fikir verse..hiç de bildiğim konu değil..ocaktan soğudum :P ::)
-
İnvertöre gelince.. maalesef ucuz etin yahnisi yavan oluyor. Benim invertor daha ilk cihazda cortladıydı.. Almışken iyi marka, tam sinüs ve akıllı olanları var ondan almak gerek. Pahalı. O nedenle el matkabı aldım iyi mi..bir de pili 1 ay aynı seviyede dayanan lityum pilli şarjlı matkap var.. bir de pili daha az dayanan kardeşimin matkaba el koydum.. Eee artık ama daha ne..
Telefon ve diğerlerine gelince, harika güneş enerjisi şarjları var artık. kampçılarda hem ucuza hemde ciddi şarj edenleri satılıyor.. (adı marin olmayan yerler daha iyi fiyatlar sunuyor)
Güneş panellerim Alfred'den kalma çoklu mercekli modelden gayet iyi performanslı..
Şimdilik durum budur..
Doğum günümde aman bizim kıza bir invertör alalım diyen varsa da pek makbüle geçer bilginize..1000 watt'dan aşağı olmasın bir zahmet ;D ;D 8)