Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Navigasyon => Konuyu başlatan: Oğuzhan Oğuz - 31 Ağustos 2017, 23:17:50
-
Navigasyon aplikasyonlarını araştırırken qtVlm aplikasyonuna rastladım. Aplikasyon değil 2. Kaptan mübarek. Özellikleri sırasıyla madde madde yazacağım. (Elbette haberdar olmayan reisler için).
1- ilk yapmanız gereken teknenizin Polar diyagramlarını, tekne eni, boyu ve draftını tanıtmak.
2- 3 tane grid data slotuna istediğiniz sırayla aplikasyonun size sağladığı gridleri seçmek.
3-isterseniz pc nize de ayni yazılımı kurup orada kesip küçülterek oluşturacağınız raster haritaları atabilirsiniz. Bu isteğe bağlı. Yazılımın kendi haritaları zaten mevcut.
4- çizeceğiniz rotayı içine alan koridorda haritada belirtilmese de girmek, yaklaşmak, sancağınızda veya iskelenizde bırakmak isteyeceğiniz alanları, noktaları Veya kıyıları belirteceksiniz.
5- koridor içinde elinizle rotayı çizeceksiniz. Yola çıkacağınız tarihi belirteceksiniz.
Olay bundan sonra başlıyor. Yazılım önce aldığı grid dataları yola çıkış tarihimize göre rotanın hangi noktasında kaç hava ile karşılaşacağımızı söylüyor. Hatta kaçaklar Veya sağanakların etkisini de bir gri koridor şeklinde gösteriyor. Koridor ne kadar darsa planlanan ve gerçekleşen yolculuk o kadar biribirine yakın oluyor. Bu arada rüzgar tam kafadan esiyorsa program teknenin Polar grafiğine göre size Tramola noktalarını gösteriyor :) hatta size alternatif rotalar çizip daha hızlı gidebileceğiniz çözümler getiriyor. Seçim size kalmış.
Dilerseniz tarihi ileri atarak yeni bir simülasyon yaptırabilirsiniz. Evet aslında özetle yazılım size yola çıkmadan yolculuğumuzun simülasyonunu yaptırıyor.
190 kayme :)
Eğer teknenizde bir pc varsa nmea çıkışından bu simülasyonu otopilota konut gönderebilecek şekilde kullanabilirsiniz. Hava durumu fakslarını alıp 3. Grid data olarak kullanabilirsiniz.
Bitmedi :) AIS ile ilişkilendirip etraftaki teknelerin sonradan rotamıza çıkması durumunda alarm verip alternatif rota üretebiliyor.
Selametle ,
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Uzun pasaj geçişleri için güzel birşeye benziyor Oğuzhan. Ama kullanımı için benim sizlerden bir kurs almam lazım önce. :)
-
Uzun pasaj geçişleri için güzel birşeye benziyor Oğuzhan. Ama kullanımı için benim sizlerden bir kurs almam lazım önce. :)
Estağfurullah. Ben de tam verimli kullanmış değilim. 100 sayfalık bir kullanma kılavuzu var. İki defa okudum ancak pratiğe önümüzdeki 3 gün geçeceğim. Sonuçları da buradan paylaşırım. Okuduğum kadarıyla oldukça basit bir arayüzü var programın. Tabletle çok kolay rota oluşturuyorsunuz. Yardımcı olabileceğim birşey olursa elimden geleni yaparım Öcal reis :)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Videoda da görüldüğü üzere yazılıma "şu hava şartlarında seyir yapmak istemiyorum" dediğiniz de size alternatifleri sunarken en uygun hava şartlarını sağlayan koridor içinde rota çiziyor. Gerçekten limitleri zorlamış bir program :)
-
Yelkenliler için rüzgar yönünü de hesaplıyormu? Video ya göre ticaret rüzgarlarında gitmiyor rota Oğuzhan ?
-
Oğuzhan reis , vaat ettiklerine göre harika bir program. Vaatlerini ne kadar yerine getiriyor acaba, tecrübelerinizi de lütfen paylaşın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Videoda da görüldüğü üzere yazılıma "şu hava şartlarında seyir yapmak istemiyorum" dediğiniz de size alternatifleri sunarken en uygun hava şartlarını sağlayan koridor içinde rota çiziyor. Gerçekten limitleri zorlamış bir program :)
Bir tık kaldı herhalde.. Yakında bize ihtiyaç olmayacak, kayıklar kendi kendine gidecekler... :) :)
-
Ufak bir simülasyon yaptım. Önce hava durumunu grib data olarak programın içine attım. Marmara bölgesini de kapsayan 5 günlük hava raporuydu. Daha sonra Tuzla'dan başlayıp Marmara adasının aşağısında biten bir rota çizmesini istedim. Ben sadece başlangıç ve bitiş noktalarını verdim. Hava durumunu dosya olarak programa gönderdim. Ayrıca kendi teknemin polar diyagramını buldum ki oldukça zor bir işti. Program rüzgar yönünü, gemi trafiğini ve teknemin rüzgarla yakalayabileceği optimum hızı hesaplayarak ekrandaki rotayı kendisi çizdi.
Öcal reisim, eğer indirdiğiniz grib data (hava tahmini dosyası) ticaret rüzgarlarını içermiyorsa program da hesaba katmamıştır. Sizin tekneniz polar diyagramında belirtilen yelken performansını yakalıyorsa ve indirdiğiniz hava tahmin raporu ne kadar tutarlıysa oluşturulan rota da o kadar gerçekçi olur. Program sadece bu verileri üst üste koyarak size optimum yolu optimum sürede yaptırıyor.
Hala kurcalamaya devam ediyorum. !O__
(https://i.hizliresim.com/LnJmJ0.png) (https://hizliresim.com/LnJmJ0)
-
Güzel çalışma Polar diagram konusunu ayrıca yazarmısın Eline sağlık çok iyi program kurcalıyorum bende fakat tablette çok zor oluyor kullanmak dokunmatik sorunu yüzünden.Sen bilgisayardan mı yapıyorsun.Teşekkürler.
-
Güzel çalışma Polar diagram konusunu ayrıca yazarmısın Eline sağlık çok iyi program kurcalıyorum bende fakat tablette çok zor oluyor kullanmak dokunmatik sorunu yüzünden.Sen bilgisayardan mı yapıyorsun.Teşekkürler.
Tabi yazarım. Ben tabletten yapıyorum. Parmak mouse gibi hassas olmadığından oldukça zor. Hedef nokta ve başlangıç noktalarımı işaretlerken tamamen deneme amaçlı olduğu için üzerinde durmadım. Ancak ayrıca hedef ve başlangıç noktalarını koordinatlarını girerek belirleyebiliyorsun.
Polar diyagram teknemizin marka ve modeline has bir datasheet aslında. Teknemiz kaç knot rüzgarı hangi açıdan alıyorsa ona göre teknemizin yapabileceği hızı gördüğümüz bir diyagram.
Aşağıdaki sitede kendi teknemin polar diyagramı var. Orada sütünlarda rüzgar hızı satırlardaysa rüzgar yönü verilmiş. Bu rüzgar yön ve güçleri gerçek güçler. Zahiri rüzgardan bahsetmiyoruz yani. Sütun ve satırlara dağıtılmış hız verilerinin üzerine fare ile geldiğinizde soldaki diyagramda o noktayı size gösteriyor.
http://jieter.github.io/orc-data/site/#GRE/GRE49618 (http://jieter.github.io/orc-data/site/#GRE/GRE49618)
-
Teşekkürler güzel site benim teknenin polar diagramını da buldum.
-
Teşekkürler güzel site benim teknenin polar diagramını da buldum.
Burada tecrübene ve bilgine güvenerek bir soru soracağım sana. O sayfada sağ alt köşede bir csv tablo veriliyor. O tabloyu sağ klik ile kopyalayıp boş bir Excel sayfasına yapıştırıp dosyayı csv formatında kaydettim. Birçok değer makul çıkarken teknenin maksimum hızını 8.2 knot olarak verdi ki bu fiziksel olarak mümkün değil. Ancak verdiğim linkteki bilgilerde de 20 knot rüzgarı 120 dereceden aldığımda teknenin hızını 7.4 knot veriyor. Aslında başka gir başlıkta hesaplama metodu verilen maksimum gövde hızımdan yine falza olmasına rağmen bu hız Jaguar 27 bin ulaşabileceği hız olarak verilmiş. Kafam karıştı Burada biraz.
Muhtemelen aplikasyon csv dosyasındaki verilerden interpolasyonla farklı senaryolar için hız hesaplıyor. Bu durumda oluşan hatayı nasıl ortadan kaldırırız sence?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
50 m2 spinnaker ile 120 dereceden 20 knot rüzgarda o hıza ulaşabileceğini söylüyor.Görebileceğin en yüksek hız 7.48 knot
Ana yelken 14.74 m2 Genoa 27.11m2 Spinnaker 51.53m2
twa/tws;6;8;10;12;14;16;20
0;0;0;0;0;0;0;0
52;4.12;4.86;5.44;5.78;5.97;6.05;6.09
60;4.4;5.19;5.72;5.98;6.16;6.25;6.31
75;4.66;5.48;5.92;6.15;6.35;6.53;6.73
90;4.67;5.49;5.97;6.27;6.44;6.59;6.98
110;4.54;5.51;6.03;6.34;6.65;6.96;7.26
120;4.42;5.39;5.97;6.29;6.59;6.91;7.48
135;4.03;4.95;5.72;6.11;6.4;6.7;7.29
150;3.49;4.39;5.17;5.8;6.13;6.39;6.96
-
50 m2 spinnaker ile 120 dereceden 20 knot rüzgarda o hıza ulaşabileceğini söylüyor.Görebileceğin en yüksek hız 7.48 knot
Ana yelken 14.74 m2 Genoa 27.11m2 Spinnaker 51.53m2
twa/tws;6;8;10;12;14;16;20
0;0;0;0;0;0;0;0
52;4.12;4.86;5.44;5.78;5.97;6.05;6.09
60;4.4;5.19;5.72;5.98;6.16;6.25;6.31
75;4.66;5.48;5.92;6.15;6.35;6.53;6.73
90;4.67;5.49;5.97;6.27;6.44;6.59;6.98
110;4.54;5.51;6.03;6.34;6.65;6.96;7.26
120;4.42;5.39;5.97;6.29;6.59;6.91;7.48
135;4.03;4.95;5.72;6.11;6.4;6.7;7.29
150;3.49;4.39;5.17;5.8;6.13;6.39;6.96
Bu tabloyu excelde csv olarak kaydedip aplikasyona yükledim. Polar analizim aşağıdaki gibi çıktı. Maksimum hızı 8.24 knot 120 derecede 20 knot rüzgarda diye vermiş. Acaba csv formatına çevirirken başlıkları farklı mı düzenlemek gerekiyor du? Ancak diğer değerler de normal sayılabilecek düzeyde çıkmış. İlginç.
(https://i.hizliresim.com/pW7ZZz.png) (https://hizliresim.com/pW7ZZz)
-
Yelken m2 lerini yanlış girmiş olabilirsin sadece CVS girdiysen program yanlış m2 yelken alanı uzerinden işlem yapıyordur.
-
Polar diagramlar teknenin hangi rüzgar açısında en hızlı olduğunu görmene yarar biz yarışlarda speed table kullanıyoruz.
Benim tekneden 2 tane var polar diagram ikisininde yelken alanı farklı polar diagramlarıda farklı ikisinede bakarsan daha net anlaşılır.
http://jieter.github.io/orc-data/site/?#GRE/GRE1709
http://jieter.github.io/orc-data/site/?#GRE/GRE49598
-
Yelken m2 lerini yanlış girmiş olabilirsin sadece CVS girdiysen program yanlış m2 yelken alanı uzerinden işlem yapıyordur.
m2 değişmemiş ama mac os excel webden veri alırken küsuratlarda saçmalamış biraz. Şimdi tamamdır. Max speed 7.48 at 120 . Teşekkürler.
-
Ben teşekkür ederim benim tekneyle yarışmadığım için polar diagramı yoktu sayende bulmuş oldum.
-
Bu hatayı yapmam bir noktada iyi oldu. Şimdi eski rota (hatalı polar diyagrama göre yapılan) ile yeni oluşturulan optimum rota (doğru polar diyagrama göre yapılan) aynı ekranda görünüyor. Eskisi saman sarısı renkte. Ekran videosu kaydedemediğim için ara ara ekran görüntüsü aldım. Programın nasıl çalıştığı konusunda bilgi verecektir. Farklı tekneler için aynı hava şartlarında farklı optimum rota çiziyor aplikasyon. Sevdim bunu :)
(https://i.hizliresim.com/y3ybJy.png) (https://hizliresim.com/y3ybJy)
(https://i.hizliresim.com/6X43b7.png) (https://hizliresim.com/6X43b7)
(https://i.hizliresim.com/WQlJa2.png) (https://hizliresim.com/WQlJa2)
(https://i.hizliresim.com/3qXyM2.png) (https://hizliresim.com/3qXyM2)
(https://i.hizliresim.com/RPadN6.png) (https://hizliresim.com/RPadN6)
(https://i.hizliresim.com/pW7rkm.png) (https://hizliresim.com/pW7rkm)
(https://i.hizliresim.com/kW2VpA.png) (https://hizliresim.com/kW2VpA)
-
Marmarayı örnek aldığın çok iyi olmuş. Marmara için olabilecek en kötü rota çıkmış :)
Hem de lodosta marmaranın ortası .. Aman aman..
Elbette bir çok faktör var. Program eldeki hava tahminine göre bir değerlendirme yapmış. Ancak yine de çok yetersiz kalınabiliyor mecburen.
Fakat, ön analiz için çok iyi bir program bence,
Eline sağlık Oğuz..