Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Ersin Böke - 30 Aralık 2016, 00:14:55
-
Bu akşam zello da dingi yapımı ile ilgili Atkin planlarından bahsediyorduk. Ben Mustafa abi ve Kabaali bir dingi yapalım istiyoruz. Atkin 'in Handy endy planını uygun bulduk..
Bununla ilgili aAmerika dan planları istemek ile ilgili konuşuyorduk ki araya Alp Hoca girdi. Tekne yapılacak diyince büyük bir şey yapılacak sanmış.
Meğerse Aliğa da, bu işlere meraklı birisi , Söküm yapılan bir Norveç teknesinden bir kayık bulmuş.. Ben de aynısını sandım ama filika değilmiş. anlatılana göre omurga salmalı başı kıçı bir tekneymiş. Bunu alan yaşlı deniz sever dostumuz bu teknenin kalıbını çıkartmış. amacı hoşuna giden bu kalıptan bir iki tekne yapmakmış. Ancak Mayıs ayında ne yazık ki tekneyi yapamadan vefat etmiş.
Teknenin boyu 9.40 cm. imiş. Ortağı koca kalıbı önce dükkanın önüne çıkarmış , bakmış çok yer kaplıyor , satmaya karar vermiş.
Bu süreçten haberi olan Alp hocm da konuyu zello dan bana bildirdi. Ona da Seferihisar da bir arkadaşı söylemiş. Bana telefonunu verdi. söz konusu kişiyi aradım. Uzun uzun konuştuk.
Kendisi vefat eden bu deniz dostunu çok severmiş. akşam saat 21 sularında oldu bu muhabbetler. Meğer Aliağa sanayi sitesinde yan komşusuymuş. Benim ısrarım sonucu o saatte vefat eden deniz dostunun ortağını arayacağını söyledi.
Başladım heyecan ile beklemeye .. Nasıl bir tekneydi.. ? Kimin teknesiydi v.s. Sonra birden telefon çaldı. Alp abinin ismini verdiği kişi idi arayan.
Ortağı aramış.. adamlar bir işe yaramaz diye bunu Aliağa köylerinden birinde tekne yapan birine satmışlar.. rica ettim, bu sefer kime satıldığını bulduk o saatte..
Dostumuz o imalathaneyi biliyormuş. Hafta içinde benim için gidip bakacak. Bu arada zello da Hüseyin abi konuşmaları duymuş. Malum kendisi kontrol mühendisi. Çok gezer. Bu kalıbı gördüğünü düşünüyor. O da sağolsın yeri belli olursa gidip bakacak..
Anlayacağınız double ender , full keel 9,40 bir fiber tekne kalıbının peşine düştük dostlar..Bakalım nasıl bir tekne çıkacak..
Vefat eden bu deniz sever dostun adı Ender Özer, Aliağa gemi sökümcüleri derneği başkanlığını da yapmış. Belki tanıyan vardır.
Anlayacağınız gizemli bir teknenin kalıbının peşine düştük dostlar.. Başkaca bir macera başlıyor yani..
-
Hayırlısıyla bekliyoruz. 9.40m dinghiye göre epey büyük bir boy. Üstelik fiber ve full keel olunca bende bir merak uyandı. Bu boy fiber teknelerin kalıpları ve üretimi kapsamlı bir işlik gerektirir. Acaba diyorum,bu maceranın sonu yeni bir yerli fiber tekne üretimine mi çıkacak?
-
Dingi, Tayo-Mar'dan buyuk 😀
-
Eski tip acık filikaların cogunun başı,kıcı bir..(aliaga gemi sökumde 2 gun dolaşmıs biri olarak söyluyorum)
kapalı filikalar karpuz kıc oluyor,yeni nesil insa edilen filikalar ayna kıc genelde, ama onlar daha duşmemiş aliagaya..
İstanbuldan alıcı var dendiginde fahiş fiyat isterler o kalıba :)..
Birde amatör bilgiler o boyda tekne yapmak icin yetersiz kalır,pro teknik eleman,ekipman,atölye alt yapısı ister..
-
Hele bir bigiler bir araya toplaşsın. Resim neyin ortaya çıksın....
-
Konuştuğum arkadaş o imalathaneyi biliyormuş. Yeni yılın ilk haftası gidip bakacak. İstanbullu görüntüsü vermeyeceğiz yani.. :)
Hikayesi ilginç geldi bana.. Cem Gür'ün dediği gibi bi gelsin bakalım resimler neymiş değilmiş belli olacak.
-
Aynısı mı bilmiyorum ama Kalkan'da böyle bir filikadan tur teknesi yaptılar. Omurga salma yoktu. Yarın resmini çekip buraya yükleyebilirim.
-
Seviniriz efendim..
-
Merhaba REİSler ve saygıdeğer KOCA REİS :), bugün bahsettiğim filikadan bozma ucubenin fotolarını çektim. İnternetten orijinal resimleriyle birlikte ekliyorum. Teknenin dümen palası ilginç. Pervane çevresindeki silindirle birlikte dönüyor. Böylece pervanenin ittiği su yönlendirilerek daha iyi manevra yapması sağlanıyor, bir tür ilkel azipot gibi. Aynı zamanda kısmen pervanenin de dış etkilerden korunması sağlanıyor.
Fotolarrı sildim.
-
sildim.
-
Fotoları ekleyemedim,akşama tekrar deneyeceğim. Mutlu yıllar dilerim..
-
Bak merak ettim şimdi...
-
Merhaba REİSler ve saygıdeğer KOCA REİS :), bugün bahsettiğim filikadan bozma ucubenin fotolarını çektim. İnternetten orijinal resimleriyle birlikte ekliyorum. Teknenin dümen palası ilginç. Pervane çevresindeki silindirle birlikte dönüyor. Böylece pervanenin ittiği su yönlendirilerek daha iyi manevra yapması sağlanıyor, bir tür ilkel azipot gibi. Aynı zamanda kısmen pervanenin de dış etkilerden korunması sağlanıyor.
Fotolarrı sildim.
Erdal bey pervane etrafında ki çember sistemi genelde flikalarda uygulanıyor gibi görünse de
özel üretim yelkenli teknelerde de kullanılmaktadır.
Yakıt ekonomisinden hıza, daha dar alanlarda manevra yapabilmekten pervane etkisiyle yanal hareketlerin
olmamasına kadar bir çok olumlu özelliği barındırır.
Sadece flikadakilerin aksine çemberin ardına kuvvetli bir pala konmalı ki pervanede yol yok iken,
yani tekne süzülürken ya da yelkenli seyrinde pala olmazsa olmazdır.
-
Can REİS,bu filikada hem pala hem de çember var. Pala çemberin arkasına sabitlenmiş durumda. Zaten hep merak etmişimdir neden bütün teknelere uygulanmaz diye. Bir de pervanenin etrafını tel kafesle korumaya almak çok mu zor. Halat dolanmasına ya da pervane çarpmasına karşı iyi bir önlem olmaz mı? Yapılmamasının bir nedeni varsa, bunu bilen REİSler bizi aydınlatabilirmi?
Foto ekleme konusunda yardım!
-Foto ekleye tıklıyorum, img lar arasına fotoyu kopyala yapıştır diyeceğim ama diyemiyorum çünkü yapıştır seçeneği highlight olmuyor.
-Ekler ve diğer seçenekler seçeneğinden gidiyorum, dosya seç'ten seçtiğim resmin kendisini değil link ini veriyor, o link te benim bilgisayar oluyor.
-Link olarak değil resim olarak nasıl yükleyebilirim. Haydi REİSler bir el atın, HEYAMOLA :).
-
En kolayı, www.hizliresim.com adresine ekleyin, forum yazan bölümde ki link'i yazınızın içine kopyalayın.
-
(http://i.hizliresim.com/OVDz9n.jpg) (http://hizliresim.com/OVDz9n)
(http://i.hizliresim.com/41zVq7.jpg) (http://hizliresim.com/41zVq7)
(http://i.hizliresim.com/o0VNrX.jpg) (http://hizliresim.com/o0VNrX)
(http://i.hizliresim.com/njlNLB.jpg) (http://hizliresim.com/njlNLB)
Güzelim tekneyi piç ettiler >:(.
Tşk. Kaan REİS.
-
Yanlış anlaşılmasın, resim eklemede yardımcı olduğu için ;D.
-
;D ;D ;D
-
Erdal üstadım merhaba , burada buluştuk gene . :)
Tekneyi afedersiniz piçten de öte etmişler , tevekkeli hava biraz patlayınca boşuna tumba olup batmıyor bu seyir tekneleri. :(
Benim İzmirde bir arkadaşımda da vardı 8 m. Alimunyum filika dan yapılma bir yelkenli , motor seyrinde biraz çürük su yapmasını saymaz isek üst yapısı çok da güzel oturmuş hani ful arma olmasa da yelken de yapan bir tekne idi .
İlk yapan sahibi gerçekten göze hoş gelen bir tekne ortaya çıkarmıştı..
Ancak ilk kez tekne sahibi olan ve malzeme den çok anlamadığından alimunyum bakımına itina göstermeyen (Benim çıkma tutyaları kullanırdı tüm uyarılarıma rağmen ,bir iki sefer de galvanik erimeden dolayı delinen yerleri sakızla yapıştırdığını anlatmıştı, gidiyor üzerinde rakı da içiyorum ya diyordu ;D ) .
İzmir den Gökova ya bir kaç tur bile yapmıştı ancak tekne , günlerden bir gün artık dayanamayıp Çeşme Dalyanda olduğu yerde battı sonunda .
Bilahare çıkarıp polyester (epoksi değil) elyaf kapladığını duydum ,ara sıra balığa gidiyordu , ama baş gelemedi tamire tabii. :)
Geçen sene birisi gelmiş müşteri olmuş o da satmış tekneyi iyi bir fiyata.
En son duyduğum , bir yunan adasında içindeki davetsiz misafirlerle yakalanmış satın alan adam ve tekne orada duruyormuş halen.
Eh, denizcilik kültürümüzde bunlarda var ve bu forumlarda bilgimizi artırmaya boş yere çalışmıyoruz. ;)
Selam ve sevgiler,
-
Öcal REİS hocam, nihayet sesini duyduk, gelmiyor musun?
-
Filika dendimi Can'la benimde söyleyecek sözumuz olur..Uzuuunnn zamandır ikimiz de filikalarla elleşiyoruz :)..Gerci o yelkenli daha kapsamlı bir yolu şecti..benim acıkcası salma,direk wb olayını gözum yemedi..hayatım da ilk defa matkap dışı bir cok aleti bu restarasyon sırasında kullandım..Hem teorik,hemde el yeteneklerimi cok zorlamıyayım dedim :)..
(https://s30.postimg.org/qce344vm5/20140301_112402.jpg) (https://postimg.org/image/qce344vm5/),(https://s30.postimg.org/qx5gwas65/20140301_113226_1.jpg) (https://postimg.org/image/qx5gwas65/),(https://s28.postimg.org/g90fmkseh/thumbnail_DSCN16552.jpg) (https://postimg.org/image/g90fmkseh/),(https://s29.postimg.org/id5l8qoab/thumbnail_DSCN16542.jpg) (https://postimg.org/image/id5l8qoab/),(https://s28.postimg.org/vsor6k0mx/14555708_1816130138632489_1218327425_n.jpg) (https://postimg.org/image/vsor6k0mx/)
-
Can Abi ve Servet Reis sizlere çok kolay gelsin hakikaten özel bir iş yapıyorsunuz, çevremde kendi teknesini yapan çok dostum var bence en kıymetli tekneler bunlar. Ayrıca bu teknelerin restorasyon aşamalarını paylaşırsanız bizlere de çok faydalı olacağını düşünüyorum.Tekrar kolay gelsin.
-
Ben Can abinin tekneyi cok merak ediyorum.
Bittiginde uzay ussu gibi bir sey olacak hissindeyim, ciddi olarak soyluyorum kafamda oturmayan bir cok seyi gorecegimi dusunuyorum.
Yani Can hocamin teorikte anlattiklarini canli canli gormus olacagiz.
-
Öcal REİS hocam, nihayet sesini duyduk, gelmiyor musun?
Erdal üstad , sesimizin korkmadan çıkabileceği bir yer yaptı sağolsun arkadaşlar sonunda. :)
İnşallah Ocak 15 ten sonra oralardayım ,sizi de ararım gelince.
Çok selam ve sevgiler.
-
Filika dendimi Can'la benimde söyleyecek sözumuz olur..Uzuuunnn zamandır ikimiz de filikalarla elleşiyoruz :)..Gerci o yelkenli daha kapsamlı bir yolu şecti..benim acıkcası salma,direk wb olayını gözum yemedi..hayatım da ilk defa matkap dışı bir cok aleti bu restarasyon sırasında kullandım..Hem teorik,hemde el yeteneklerimi cok zorlamıyayım dedim :)..
(https://s30.postimg.org/qce344vm5/20140301_112402.jpg) (https://postimg.org/image/qce344vm5/),(https://s30.postimg.org/qx5gwas65/20140301_113226_1.jpg) (https://postimg.org/image/qx5gwas65/),(https://s28.postimg.org/g90fmkseh/thumbnail_DSCN16552.jpg) (https://postimg.org/image/g90fmkseh/),(https://s29.postimg.org/id5l8qoab/thumbnail_DSCN16542.jpg) (https://postimg.org/image/id5l8qoab/),(https://s28.postimg.org/vsor6k0mx/14555708_1816130138632489_1218327425_n.jpg) (https://postimg.org/image/vsor6k0mx/)
Servet son halinin fotgraflarımıdır bunlar.
Motor ne durumda harika bir motora sahipsin kıymetini bilesin.
Pervane etrafında ki çembere kesinlikle sağlam bir pala ilave et.
Sana senin flikanın ikiz kardeşinin fotograflarını yollarım bir ara.
-
Ben Can abinin tekneyi cok merak ediyorum.
Bittiginde uzay ussu gibi bir sey olacak hissindeyim, ciddi olarak soyluyorum kafamda oturmayan bir cok seyi gorecegimi dusunuyorum.
Yani Can hocamin teorikte anlattiklarini canli canli gormus olacagiz.
Cenk gözünde büyütme bazen teori gerçeklerle karşılaştığında diz çökebilir.
Şimdiye kadar diz çöktüğüm konu olmadı ama zorlandığım anlar çok oldu.
Uzay üssü gibi olmadı ama uzay gemisi gibi olmuş diyen çok oldu. ;) ;) :D
-
Abim,
Seni bildigim icin oyle dusundum,
Uzay gemisi daha guzelmis 😎
-
Önden deniz seviyesinden bakıldığında görüntüsü şöyle bir şey
(http://i.hizliresim.com/AnDYbr.jpg)
-
Bu arada konunun Havuzluk > Genel bölümünden alınıp,
Tersane > Tekne yapımı ya da Tekne restarosyonu bölümüne tsaşınmasını Goca Reisten rica etsem acep nasıl olur.
Çünkü anlaşılıyor ki eposiden elyafa, dümen palasından pervaneye, motordan salmaya kadar bir çok konu
burada tartışılacak gibi duruyor.
-
Bir yorum.. Filikalar çok derin olmadığından , ve içeride ayakta durma gibi bir niyet olduğundan , kamarlar bence çok yüksek yapılıyor. İyi güzel de havuzluktan pruva hattı gözükmüyor bu sefer..
-
E dediğin doğru Ersin, ne ka ekmek o ka köfte.
Ya da bu kadarcık kumaştan ancak kısa pantol çıkıyo ;D
-
Bir yorum.. Filikalar çok derin olmadığından , ve içeride ayakta durma gibi bir niyet olduğundan , kamarlar bence çok yüksek yapılıyor. İyi güzel de havuzluktan pruva hattı gözükmüyor bu sefer..
Dogru..ama ister istemez arka hawuzlugu da yukseltiyorsun,yakıt deposu,akuler wb icin..
-
İzmir deki dostumuz , hava şartlarından dolayı henüz , kayıkhaneye gidemedi. Ancak Rahmetlinin kabuğa göre şekillendirdiği projeyi bulmuş. Linkini gönderdi.
Benim görüşüm bir " filika " olduğu. Telkenli tekne yapısına nasıl çevirilebileceği konusunda "uzman " görüşlerin ellerinden öper.
Ancak Benim kurduğum hayaller böyle değildi tabii.. Yine de üzerinde fikir yğrütmeye değer..
İşte link..
http://www.mariner-tr.com/product_detail.php?id=15&lang=tr
-
Aliaga gemi sökum de filika dışı bir şey bulmak imkansız..
Benim gordugum bazı filikaların uzun yada kısa yelken direkleri war,Can'ınkinde de wardı,benimkinden de 3.20 lik kısa bir direk we flok tarzı bir yelken cıktı..Linkteki tekne de zaten yazmışlar ''kurtarma botundan'' esinlenmiş..Sanırım hic imalat gerceklestirmemisler aynı sayfaya 5-6 yıl önce de denk gelmiştim yine çizimler wardı,fotograf yoktu..Yelkenliye dönusurmu?,bir takım tadilatlarla dönüşür ama ''mektepli'' desteği lazım,illa gemi muh.degil,bu konularda araştırma yapmış,kaynakları takip etmiş,kafa yormuş C.Gur,A.Şan,C.Deniz'in fikirlerini almak lazım..
-
İzmir deki dostumuz , hava şartlarından dolayı henüz , kayıkhaneye gidemedi. Ancak Rahmetlinin kabuğa göre şekillendirdiği projeyi bulmuş. Linkini gönderdi.
Benim görüşüm bir " filika " olduğu. Telkenli tekne yapısına nasıl çevirilebileceği konusunda "uzman " görüşlerin ellerinden öper.
Ancak Benim kurduğum hayaller böyle değildi tabii.. Yine de üzerinde fikir yğrütmeye değer..
İşte link..
http://www.mariner-tr.com/product_detail.php?id=15&lang=tr
Dümen palasını en arkaya askıya alıp havuzlukta yer kazanabilirler, ve kamarayı biraz daha arkaya uzatabilirlerdi .Böylece içeride kapalı bir tuvalet ve kullanışlı bir mutfak tezgahı yerleştirme şansı olurdu. Karinayı da uzun salma yaparak böyle bir dümen palası ile yelken direği takma şansı da olurdu.. İlk gördüğüm bu oldu.
-
Bu çok güzel bir balıkçı(oltacı)) teknesi olur.Hemde hiç biryerini değiştirmeden.Yelken li yapmak için birçok tadilat gerekir.Bu tadilatların da uygun düşeceği şüpheli.
-
Bu 8 m. Boylarında bir aluminyum filika idi . Omurgasına dıştan 750 kg ağılığın da boydan boya salma konularak direk takıldı ve bu hale geldi.
Hesaplı malolduğunu söylememe gerek yok. :)
-
Öncal abi, kim yaptı ise güzel olmuş.. salma yapısı nasıl acaba?
-
Öncal abi, kim yaptı ise güzel olmuş.. salma yapısı nasıl acaba?
Gulet tipi baştan kıça 750 kg döküm salma vardı, netice de filika dan devşirilmiş . Ust yapı aluminyum ve hafif olduğu için kendi çapında yetiyordu kafayı tutacak flok filan için yelken e. 50 HP Perkins motor ve Yelken ile gitmediği yer kalmadı Ege de.
Demem o ki ,düzgün yapılmak için uğraşılırsa hesaplıca pek ala güzel teknelerde yapılabilir filikalar dan. :)
-
Bugüne kadar Filika tadilatları konusunda gördüğüm başarılı ve birden fazla kez yapılmış çalışmalar Ayvalık'ta bir yelken okuluna ait.
http://foraminifera.com.tr/index.php
Filika temelli (kendinden salmalı veya salma eklendikten sonra kalıbı hazırlanmış) bir yelkenli kayık kalıbı mantıklı duruyor.
Bir yatırım olarak görülüp, değerlendirilebilir ki bu konu yani doğru model ve doğru kalıp konusunda bence ayrıca konuşmalıyız. Eğer amaç bu yönde ise...
Bu tip Filika denemeleri Bodrum da yapılıyor. İyi uygulamlarına sahibinden de denk gelirsem paylaşırım. Bir ara güZel birine 80.000 demişlerdi...
Bir ara bu işe merak salmış ve Aliağayı tavaf etmiş biri olarak şunu hatırlıyorum ki, filikaların özellikle belirli formda olanları (bizim kayıklara benzeyen, belirgin bir omurga salması olan, Başın yaklaşık bir metre gerisinde katlanabilir bir direk yeri olan ve takribi 2-3 metrelik bir direğe sahip filikalar) tercih ediliyor. 9 metre ve üzeri çok çok hantal görünen U formlu filikaları daha uyguna alabilirsiniz.
Ancak tahminim Ersin in takibindeki kalıbın benim bahsettiğim çok sık tercih edilen model olduğu yönünde.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bugüne kadar Filika tadilatları konusunda gördüğüm başarılı ve birden fazla kez yapılmış çalışmalar Ayvalık'ta bir yelken okuluna ait.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gönenç, resimlere de filmlere de baktım. Oldukça başarılı. 11 borda numarası olan tekne de olduğuna göre ilk üç tanede kalmamış filoyu büyütmüşler. Amaçlarına gayet de uygun tekneler çıkmış ortaya.
Tek sıkıntı alüminyum direk. O da keyfe keder. Böyle işler görünce seviniyorum. :)xx
-
Gerçekten de filikadan çok başarılı işler yapmışlar. Hatta birisi randa arma.. Kim düşündü acaba? Tek sırıtan lazy bag..olmasa iyiymiş.. :)
Can hoca böyle bir filikaya twin keel koydu. Hesabı nasıl yaptı bilmiyorum. ama bir anlatsa da öğrensek..