Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Makina => Konuyu başlatan: Bülent Büyükdağ - 28 Haziran 2017, 14:40:49
-
Bildiğiniz Üzere hayli zamandır yola hazırlanıyordum.
23 Haziran 2016 tarihinde Masall'a gidip, Dide ile son rötuşları yaptık. Akşam Esay ve Yersu geldi. Gün içinde motoru yarım saat kadar çalıştırdım. Su atmasına baktım sesini dinledim. Yüke verdim, ileri, tornistan... sorun yok.
Sabah 5'15te Kekova'ya doğru yola çıktık. Sahici anlamda sıfır hava. 05,30 sularında eğilip egzoza baktım. Bulut rengi bir duman(buhar?) geliyor. O sıra değerli ve iyi dostum Deniz mesaj attı. Aradım. Ona "bulut rengi bir duman" olarak anlattım sorunu. Yakıttan olabileceğini söyledi. Zira yüke bindirince bir yolda zayıflama görülmüyordu. Birazdan azalır umuduyla yola devam ettim. O sıra motor devir saatim de durdu.
Huysuzlandım, Kumkuyu açıklarına gelince rotamı marinaya çevirdim. Marinaya yanaşma sıralarında duman kesildi. Heyamolahey Forum'un Zello'sunda beni takip eden Reislere durumu bildirdim. Devir saati sorununu çözmem önerildi. Zira devir saatinin çalışmaması eğer saatin kendisinde bir sorun yoksa, aküleri şarj etmemesi anlamına geliyormuş. Bu da şarj dinamosunun bozuk/diyotlarının yıpranmış ve/veya yanmış olabileceğini de gösterirmiş.
Duman kesilmesini herkes ekstra bir yük-pervaneye takılı bir şeyin kurtulması olarak tanımladı. Buna iyi ustalar da dahildir.
Can abi ile görüştüm, voltmetre ile bana takriben 2.000.000 yerden ölçüm yaptırdı.
ÖNEMLİ: Ölçümleri güneş paneli bağlantısını söktükten sonra yaptırdı. Motora bastığımızda akülerin şarj edilmediğini tespit ettik.
Zorla bir elektrikçi buldum. Kömürler gitmiş gerçekten. Değiştirdik. O işi de hallettik.
Sabah 10 suları yola çıktık. Duman yok. 15 suları İncekum şamandırasını bordaladık. Deniz ağırlaştı. Kafadan 18-20 kn hava, yarım-bir buçuk metre dalgaya denk geldik. Cenovayı kapadık. Ana yelkeni küçültüp iskele taraftan iyice rüzgara taşıdım. Motora kuvvet gidiyoruz.
Zerre duman yok. Mürettebat keyifli. Dide kek yaptı. Şahane oldu.
Hiç uyumadım, durmadık. Sündürme burnunu dümen suyumuzda bıraktık. Artık körfezdeyiz. Hava 2 kn. Sabah 06 suları, Esay ile Dide uyandı. 1 saat uyumak istediğimi söyledim. Egsozu kontrol ettim. Tertemiz. 50 dakika sonra kalktım. Egsoza baktım. Duman. Duman, deniz üzerine düşmüyor. Bulutsu. Kurum yok, grilik yok.
Sündürme burnundan 22 mil açıktayız. Kekova' ya takriben 110 mil yolumuz var.
Motoru söndürdüm. Bekledim. Göğe baktım. Cam gibi. Küfrettim. Motoru bastım. Rölanti, ileri yol, tornistan... yine var. Yol verdim, arttı.
Haritayı açtım. Alanya 32 mil. Rota değiştirdim. Bir saat gideyim bakayım dedim. Keserse, körfez benim nasılsa, dönerim.
Kesmedi. Bira içtim. Bir tane daha içtim. Bir şey değişmedi.
Birilerini aradım. Yine değişmedi. Teknenin yol problemi yok. Ne versem gidiyor. Rakı içtim. Yine kesmedi. Alanya Marinaya 5 saat sonra ulaştık. Usta yok. Hiç bir şey yok.
Kızlar yakındaki bir plaja gittiler. Can abi ile konuştum. Şuraya bak dedi, baktım, buraya bak dedi, bakamadım. Sonra duman mı buhar mı dedi. Baktım, "he ya bu Buhar". Abi Buhar dedim. Dirsek dedi. iyi de gidecek miyiz kalacak mıyız? Kaç kişi ile konuştum, bilmiyorum. Motorun ve egzozun videosunu çektim. Yolladım. Bir şey görünmüyordu. Buhar gitmişti. Hayat güzeldi.
Kızlar geldi, ne yapacağız diye konuştuk. Keyifleri yerindeydi. Yolda mercimekli köfte yaparız dediler.
Zello'da bir sürü bir sürü Reis fikirlerini beyan ediyordu. Hasılı gece 1.30'da, ortak kararla, bismillah vira dedik. hedef Adrasan. Hasan abinin talebiyle, rotamızı iletişimin en az kopacağı şekilde, 72 milden 90 mile çıkardık. Daha kıyıya yakın seyir yapmaya karar verdik.
Masall acayip buhar atmaya başladı. Bir buçuk saat kadar gittik. Suyun azaldığını hissettim. Belki günlerin yorgunluğudur. Muhakeme etmekte güçlük çekiyorumdur, bilemiyorum.
Zello ve telefon trafigi durmuyor, Dide mercimekli köfteyi yapayım mı diye soruyor, elimde fener egsoza bakıp duruyorum, Esay 100 mil ötedeki ışığı görmüş, "Kaptan İskele başomuzlukta çapariz durumu" diyor. Hayat böyle gidiyor. Bu sıra sihirli bir şey oldu. Kuzeyli çok hafif bir rüzgar çıktı. Dönüyoruz dedim. Rüzgar çıkmışken kendimizi Alanya'ya geri atalım, motoru zorlamayalım. Ben bu motorla daha fazla gitmem. Önümdeki 80 mili de bu rüzgarla almam. Alanya'dan 12 mil kadar uzaktayız.
3 suları geri dönmeye başladık.
Motoru zorlamadım, yelkeni açtım. 3,5-4 saatte sabah 6.30 sularında Alanya marinaya girdik.
Marina teknik müdürü ısrarımı kırmadı, bayram olmasına karşın ekibi yolladı.
Mercimekli köfte kaldı.
Tartışılan konular şunlardır;
1)
BUHAR ile DUMAN arasındaki fark:
Duman, o ya da bu şekilde koku, tortu, kurum, yağ, mazot her neyse bir şekilde suda iz bırakıyor. Buhar böyle değil. Bulutumsu rengi var ve suya yapışan bir şey bırakmıyor.
2) Bu arıza-Buhar:
a) Teknenin soğutma suyunu aldığı yere kekomoz, misina, naylon sıkışması ile olabiliyor.(muş) Anlatılanlara göre bu gerçekleşince su akışı devam etse de tekne buhar yaparmış
b) Kondenseden çıkan ve egsozla bağlantısını sağlayan bir dirsek var. Burası zamanla eğer düzenli temizlenmezse biriken tuz ile tıkanıyor. Su akışı devam ediyor, ama arada su sıkıştığı için ısınıyor ve buhar olarak da çıkıyor.
c) İmpellera gelen suyun filtresinin kapağı yeterince sıkı değilse,buharlaşma yapabiliyor.
d) Soğutma suyundaki borular bir şekilde deforme olmuşsa-katlanmışsa- bütün bunlar su akışını engelemiyor, ama buhar atmaya neden oluyor.
3) Kontrol için yapılması gerekenler;
İmpeller elle tutulur, soğuksa iyidir. Bu arızayı imler.
Egzoz sıcak değilse, yine bu arızayı imler.
İmpeller bağlantı borularında motor basıldığında su yukarı çıkmıyorsa, yine bu bu arızayı imler. Anladığım kadarıyla tıkanıklık olduğu için boruda az da olsa diğer tarafa geçmesi gereken su geçmez, impeller çalışmasıyla devridaim olur ama boşluk vermez. Bu buharlaşmayı sağlar.
4) Diyelim yapmadık, yola devam ettik. Ne olur.
Bu halde
a) hiç bir şey olmaz.
b) Dirsek çatlar.
c) Çatlarsa tuzlu su, siboplara motora gider. O halde motor gider.
5) Maliyet nedir?
Volvo Penta MD 2030 için orjinal parça KDV dahil 385 avrodur. 9 Avro da conta fiyatı vardır. İşçilik, Deniz Akaltan indirimi ile 100 avrodur. Eğer parça hazırsa bir iş günü içinde iş bitebilir. Hazır açılmışken kuulır denen bir şey var. Kondensenin içinde. Onun da testi yaptırılmalıdır. Hava kaçırıyor mu kaçırmıyor mu diye.
6) Kromdan döktürüp maliyet düşürülebilir mi?
Evet mümkün. Maliyet 1/3'e kadar düşebilir. Ancak; babama göre, krom dökümle yanyana gelince elektroliz yapacaktır. Türkiye'de en sahici kromu bulmanız çok güçtür. Kromdan yapıldığında 2 sene içinde tekrar yaptırmak durumunda kalabilirsiniz. Orta vadede sorun yeniden çıkar der babam. Can abi bu fikirde değil.
7) Rakı, Mercimekli köfte, kek, bu dirsek işini çözer mi?
Çözmez. Seyir yarım kalır.
Ama yine de
a) Kızımla, Bozyazı açıklarında, gece 12'de yıldızları seyrederek şarkılar dinleyip, 3 saat durmadan sohbet etmenin keyfi tarifsizdir.
b) Mürettebatın mercimekli köfte ısrarı insanın bütün negatifini alacak kadar kıymetli olabilir.
c) Gecenin 1,30'undan sabahın 06,30'una kadar, aklımda kalanlar; Can abi, Hasan abi, iki Oğuz birden, Burak, Hüseyin abi... mükemmellerdi. Ahmet, Öcal, Ahmet'in akrabaları, Ertör abi... bir sürü kişi ,işte.
d) Ve en keyiflisi ;
Telefon çaldı;
Ersin Böke : Bülentçim, neler oldu.
Ben : Şunlar şunlar şunlar.
Böke (sahici ve en samimi sesiyle) :
Bülentçim, bizim yazlık var Alanya'da, çocuklar perişan olmasın, hemen gidip orada kalın.
Ben : Tayo-Mar mı lan bu, 3 oda bir salon, banyo mutfak, biz rahatız!
Böke : Pu hahahahahahaha
2 yılda bir dirsek temizlenmelidir.
Herkese minnet ve sevgilerimizi sunarız.
S/Y MASAL
Esay, Yersu, Dide, Bülent.
-
Sevindim problemin çözüldüğüne Bülent Reis. Geçmiş olsun.
-
Sevindim problemin çözüldüğüne Bülent Reis. Geçmiş olsun.
Abi umarım çözülür. Henüz yalnızca dirsek işini çözüyoruz. Sizin de söylediğiniz gibi, daha bir sürü yerden olabilir. Ama şimdilik bu görünüyor.
-
Geçmiş olsun
-
Zaman zaman olması Akdeniz'in rutubetkş havasından olabilir. Oluşan buhar hava çok rutubetli ise çok daha uzun süre görünür kalır. Isınma normalse sorun yoktur.
Bir olasılık da tıkanıklık yoksa impellerdedir. Soğutacak kadar su basar ama egsozdaki ısınma su yetersi kaldığı için aşırı ısınır.
-
Bülent Korsan,
Geçmiş olsun..
Bence çok takma, tatile devam... Ne kadar çok incelersen o kadar kafayı takarsın. Sıfır motor taksan da, eskisini kullansan da olacak olan olur. O yüzden bak keyfine, bu motorlara kolay kolay bir şey olmaz.
Yağı var mı?
Suyu var mı?
Hararet yapmıyor mu?
Tamamdır, ver gazı yürü. Kaç defa böyle bir tatile çıkıyorsun? Tatilini ustalarla, sanayilerde geçirme. Ne dumanlar atan, nasıl çalışan motorlar var denizlerde; senin anlattığın duman/buhar olayına bilmem kaç kişi hiç dikkat etmediğinden dolayı o şekilde millerce geziyor.
Çok çok iki adet yedek motorun var, rüzgar olunca istediğin yere gidersin. Yoksa da oturur havuzlukta keyif yaparsın, rüzgar illa gelecek...
Geçen sene Çanakkale'den İstanbul'a giderken, filtre tıkanması ve motorun durması sebebiyle 3 saatlik yelken seyriyle Şarköy'e girmiştim. (Hava 25-27knot + gemi trafiği + iri ve karışık dalgalar sonrası Şarköy'e girince bu teknelerin aslında ne kadar da sağlam olduğunu ve bir şekilde istediğin yere sağsalim varabileceğini öğretmişti) Yakıt sorunu olduğunu bağlanınca ve 300 telefon görüşmesi neticesinde anlamıştık. Tatilimin son günü olan ertesi gün de non-stop 22 saat sadece motor seyriyle İstanbul'a dönmüştüm..
Sen de mükemmelci bir adamsın, çok iyi anlıyorum seni.. İlla herşey sorunsuz olacak. Benim de elimden fener düşmez; kontroller yolda uzar da uzar.... Ama ahtım var, bir sonraki seferimde elimde fener yerine; gazete, dergi, kitap olacak..
Özetle, zaten sınırlı olan tatil günlerinde asıl yapman gerekeni yap, kır dümeni gitmek istediğin yerlere Bülent reis.. C:-)
Hiç birşey mükemmel olmuyor... Bak keyfine !O__
-
Zaman zaman olması Akdeniz'in rutubetkş havasından olabilir. Oluşan buhar hava çok rutubetli ise çok daha uzun süre görünür kalır. Isınma normalse sorun yoktur.
Bir olasılık da tıkanıklık yoksa impellerdedir. Soğutacak kadar su basar ama egsozdaki ısınma su yetersi kaldığı için aşırı ısınır.
Sabah saatleri Akdenizin doğusu aşırı nemli. Gece yola çıktığımız gün de hava çok nemliydi. Mantıklı geldi.
-
Bülent Reis geçmiş olsun.
Sizinkine benzer bir sorun bende yaşamıştım,Bulut rengi bir duman atıyordu,Rıza ustayı aradım
mazot otomatiğinin diyaframı delinmiş,motor kartel yağına mazot karıştırdığı için Bulut rengi bir duman çıkıyordu,diğer forumda yazmıştım,kartel yağ seviyesini kontrol edin,yağ seviyesinde yükselme var ise
veya yağda incelme varise,mazot otomatiği diyaframı delinmiş olabilir..
-
Bülent Reis geçmiş olsun.
Sizinkine benzer bir sorun bende yaşamıştım,Bulut rengi bir duman atıyordu,Rıza ustayı aradım
mazot otomatiğinin diyaframı delinmiş,motor kartel yağına mazot karıştırdığı için Bulut rengi bir duman çıkıyordu,diğer forumda yazmıştım,kartel yağ seviyesini kontrol edin,yağ seviyesinde yükselme var ise
veya yağda incelme varise,mazot otomatiği diyaframı delinmiş olabilir..
Ağzını hayra ac ne olur :) 400 avro yeterli :)
-
Bülent Reis geçmiş olsun.
Sizinkine benzer bir sorun bende yaşamıştım,Bulut rengi bir duman atıyordu,Rıza ustayı aradım
mazot otomatiğinin diyaframı delinmiş,motor kartel yağına mazot karıştırdığı için Bulut rengi bir duman çıkıyordu,diğer forumda yazmıştım,kartel yağ seviyesini kontrol edin,yağ seviyesinde yükselme var ise
veya yağda incelme varise,mazot otomatiği diyaframı delinmiş olabilir..
Ağzını hayra ac ne olur :) 400 avro yeterli :)
Yağ çubuğunu çek bak,yükselme varsa seviyede motor yatak sarar 4000 avro olur :)diyafram 2 tl gerisini siz hesaplayın :)
-
Yok yok. Baktim. Birşey görünmüyor. Sağolasin
-
Yok yok. Baktim. Birşey görünmüyor. Sağolasin
Rica ederim..
-
Arkadaş, kara araçlarımız da dizel; her gün, dağ bayır, şehir içi yoğun trafik, tepe tepe kullanırız, bana mısın demezler, yükümüzü çekerler; marşına basar gideriz. Bu deniz araçlarının dizellerini ise yılda birkaç defa ya kullanır ya kullanmayız, ama ister yenisi ister eskisi olsun, kullanıldığında mutlaka bir sorun çıkartır. Bir kış hayaller kurmuşsun, planlar yapmışsın; sonra bir ton hazırlık yapıp, motorun bakımlarını tamamlamış, ihtimam göstermişsin; ama mutlaka bakılmadık bir yeri kalır ve orası da patlak verir. Güya Reis kafa dinlemek için tatile çıkar; ama beyni dolu bir kere; ha orası patlayacak, ha burası sızacak... Aklıma The Sailor's Brain şeması geldi; ekleyemeye çalışayım. Reisin hayatı aynen bu şemadaki gibi. O halde soru şu; Reis, gerçekten tatil yapabiliyor mu; yoksa mış gibi mi yapıyor? Bülent Reis geçmiş olsun.
-
Bulentcim, okudukça içim daraldı.. bizim tatili yazmaya mahcup oldum. Çok geçmiş olsun..
Kızlarınla yaptığın gece seyri ve her olumsuzluga ragmen aldigin keyif dunyalara bedel, beni çok mutlu etti..
Herkese sevgiler...
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Hulusi Reis, sahiden deli isi bi iş.
Eyüp abi teşekkürler. Gerçekten de Yersu ile yaptığımız o üç saatlik sohbet dünyalara değerdi. Onu şimdi daha iyi tanıdığımi düşünüyorum.
-
Geçmiş olsun ; diger dostların da dediği gibi karterde yağ seviyesinde belirgin bir artma, motor yağ ( doldurma ) kapağının içinde beyaz, sabunumsu bir birikinti vs yoksa ; büyük bir sorundan, üst kapak contasının yanmış olmasından filan şüpheye pek de gerek yok.
Yıllardan beri benim Yanmar da hafif aynı arazı gösteriyor. Ilk kez gece seyrinde egzosun hemen üzerinde olan pupa fenerinin ışığında fark etmiştim. Gündüz gözle görülmüyor ( inatla 3000 devrin üzerine çıkmazsam ).
Gece olması bunun sıcaklık farkından doğan ve sistemde bir yerlerde biriken kondens suyunun buharlaşması olabilecegi aklıma getirmişti...( ki internette pek çok sitede yabancılar da aynı tespiti yapmışlar ).
Botu suya indirip bu dumanın yağ veya yakıt kokup kokmadığını, suda iz bırakıp bırakmadığını da tespite uğraşmıştım. Sonuçta da pek de emin olamadım.
Sonra motor sökülüp ciddi bir elden geçti bir zaman sonra ; aynı araz ara ara çok hafif olarak devam ediyor. Gece seyirlerinde ve 3000 d/d civarı hafif bir duman ( buhar ? ) çıkışı görüyorum bazen. Artık umursamıyorum.
Geçen sene benzer bir şey dıştan takma motorumda oldu. Gece botumla tekneye döndüm hiç sorun yok. Sabah karaya çıkmak icin motoru tekrar çalıştırdığımda Yamaha James Bondun arabasından fazla bir sis dumanı çikarmaya başladı. Öyle böyle değil ama, sanki 10 köfteci tezgahı ayni anda yakılmış gibi...
" Bunun contası yandi, tüm soğutma suyu içine ve kartere doldu, bitti bu motor..." diye kahırla servise götürdüm. Yakıt pompasının membranını değiştirdiler, para da almadılar. Bir senedir motor zehir gibi.
-
Zello da kıyamet kopmuş haberim yok.. Bayram boyunca on bir ay kafa çekip, bir ay içmeyerek ramazan bitsin diye şafak sayan zevat yüzünden bilmem kaç promil ile geçirdim bayramı. Daha yeni ayıldım desem yeridir.
Gerçi haberim olsa da pek bir faydam olmazdı..Gerçekten anlamıyorum ben bu motor işinden onu anladım.
Olan biteni Ahmet , öyle sıradan bir şekilde haber verdi ki , ben de çok önemli bir şey yokmuş diye düşündüm. Gerçi kafa dumanlı oduğundan farkedememişim. Bülent Antalya körfez geçişinde durmaz. duruyorsa problem var demektir.
Benim tek faydam telefon da da dediğim gibi yazlık teklifi oldu. Bülent efendi de sanki, elli fit teknsi var .. :) Teknesi genişmiş te , gerek yokmuş ta , Tayo Mar değilmiş teknesi de.. :)
Neyse en azından güldürdüm kardeşimi .. Bi halta yaradım sayılır.
-
Zello da kıyamet kopmuş haberim yok.. Bayram boyunca on bir ay kafa çekip, bir ay içmeyerek ramazan bitsin diye şafak sayan zevat yüzünden bilmem kaç promil ile geçirdim bayramı. Daha yeni ayıldım desem yeridir.
Gerçi haberim olsa da pek bir faydam olmazdı..Gerçekten anlamıyorum ben bu motor işinden onu anladım.
Olan biteni Ahmet , öyle sıradan bir şekilde haber verdi ki , ben de çok önemli bir şey yokmuş diye düşündüm. Gerçi kafa dumanlı oduğundan farkedememişim. Bülent Antalya körfez geçişinde durmaz. duruyorsa problem var demektir.
Benim tek faydam telefon da da dediğim gibi yazlık teklifi oldu. Bülent efendi de sanki, elli fit teknsi var .. :) Teknesi genişmiş te , gerek yokmuş ta , Tayo Mar değilmiş teknesi de.. :)
Neyse en azından güldürdüm kardeşimi .. Bi halta yaradım sayılır.
Yine de 3 oda bir salon :)
-
Aynı motordan bende de vardı. Trilye ye giderken buhar atma iyice arttı.
Sonrasında deniz suyu girişi ile su pompası ( impeler) arasında bulunan filtrenin bir
yerinde çatlak olduğunu gördüm.oradan hava aldığı için gereken miktarda deniz
suyu emişi olmuyormuş. Neyse onu hallettim. Buhar azaldı fakat yinede vardı.
Rıza usta ile konuştum.
- Dirsek kurum yaptığı için tıkanmıştır. Bu Volvo da sıkça görünen bir sorun dedi.
Dirseği söktüm. Pas ve kurum nedeni ile iyice tıkanmış, üstelik iğne ucu kadar
da delik vardı. Zaten tornavida ile temizlerken delik de büyüdü.
Aynısını Paslanmaz dan yaptım taktım mis gibi oldu.
Gerçi o motoru söküp sattım. Yeni Yanmar taktık. Yanmar da da dirsek paslanmaz
motor gövdesi de malumunuz döküm. Dolayısıyla galvanik korozyon konusunu
tartışmak gerekir.
Derler ya ; Allah başka keder vermesin. Sizin için ileride anımsayacağınız bir anı
olmuş. Çünkü sıradan olayları hafızamız silip atıyor.
Geçmiş olsun.
Selamlar.
-
Sevgili Bülent,
Şimdi okuyabildim...
Çok geçmiş olsun. Dirsek ve ortam nemi doğru tesbitler bence de.
Çok sevgiler.
Selametle.
-
Deniz suyunun girişinde impellerden önce yer alan filtrenin contası yıpranmış ise deniz suyunun yanısıra sisteme karışan hava nedeniyle de oluşabiliyormuş bu buhar gelişi. Conta sağlam ama bu filtrenin kapağında vs. çatlak varsa da olur imiş.
Deve boynunda kurum birikiminin başlıca nedeni da uzun süre rölantide çalıştırmak imiş.
Başımıza gelip gündem olduğunda öğreniyoruz...
-
Filmi seyredebildiniz mi bari?
-
Geçmiş olsun, dertli ama öğretici olmuş.
Keşke bu kadar hazırlık ve tatil hevesi sonrası olmasaydı. Ama Masal yaşı itibari ile bu sorunlara hep gebe. Her yeni sorun bebeği senin için tecrübe işte.
Buharın/bulutun en büyük sebebi su akışının herhangi bir sebeple (girişte, filtrede, impellerde, hortumlarda, dirsekte) azalması sonucu dirsek sonrası fazla ısınıp buharlaşması.
Filtre-impeller civarındaki çatlak sonucu sisteme hava girdiği için değil yeterli su emişi sağlanamaması, su miktarının azalması nedeniyle buhar oluyor.
öZgür (mobil)
-
Geçmiş olsun, dertli ama öğretici olmuş.
Keşke bu kadar hazırlık ve tatil hevesi sonrası olmasaydı. Ama Masal yaşı itibari ile bu sorunlara hep gebe. Her yeni sorun bebeği senin için tecrübe işte.
Buharın/bulutun en büyük sebebi su akışının herhangi bir sebeple (girişte, filtrede, impellerde, hortumlarda, dirsekte) azalması sonucu dirsek sonrası fazla ısınıp buharlaşması.
Filtre-impeller civarındaki çatlak sonucu sisteme hava girdiği için değil yeterli su emişi sağlanamaması, su miktarının azalması nedeniyle buhar oluyor.
öZgür (mobil)
Özgür Reis,
Borularda akış (tek fazlı ya da çok fazlı) ile geçen kırk yılın sonunda bile bu konuda kesin hüküm vermemeyi tercih edip, denizcilik işin içine girdiğinde de sadece okuduklarımdan mesleki bilgi ve deneyimime uygun olanları da "imiş" "düşünüyorum" gibi ifadelerle aktarıyorum.
Filtre contasından hava girişi olduğunda hem hava hem de sıvı girişi birlikte oluyormuş. Bunun sonucunda giren su miktarının azalacağı düşüncesi makul geldiği için aktardım. İlgili pasaj aşağıdaki adreste şu şekilde ;
I had steam in the exhaust and less water flow than normal when I moved the boat in January. At first I thought I was seeing "steam", (actually water vapour) because it was cold, but on investigation I found that the rubber sealing ring in the raw water filter was missing, allowing air to be sucked in instead of water. Some water was still coming through. but less than normal, leading to a hotter than normal exhaust with some of the water boiling. Check for air leaks in the raw water system upstream of the water pump..
http://forums.ybw.com/forums/showthread.php?454601-Steam-in-Exhaust/page2
-
Bi kere Masal olgun bi kız. Yaşında bir şey yok. :)
-
Masal(l) kaç yaşında?
-
Borularda akış (tek fazlı ya da çok fazlı) ile geçen kırk yılın sonunda bile bu konuda kesin hüküm vermemeyi tercih edip, denizcilik işin içine girdiğinde de sadece okuduklarımdan mesleki bilgi ve deneyimime uygun olanları da "imiş" "düşünüyorum" gibi ifadelerle aktarıyorum.
İşim gereği her yıl onlarca farklı marka model ve yaşta tekneyi kullanıyorum. Edindiğim tecrübe bu yönde kesin düşünmeme sebep oldu. Yoksa akışkanlar, su soğutma veya dizel makine uzmanı değilim elbet. :)
öZgür (mobil)
-
Çok geçmiş olsun Bülent reis.Denizde de karadaki gibi herşey insanın başına gelebilir.Bana göre teknenin yaşına başına da bakmaz.Murphy iş başındaysa olacak olacaktır.Sonuçta hepsi insan hatası.Hırvatistandan ,Fransadan sıfır tekne alıp yolda bir çok sorunla uğraşmak zorunda kalanları da hep okuduk yıllarca yelken dünyasında.
Bence burada en büyük alkışı teknedeki ekip hakkediyor.Donatan ne kadar stres yüklense de ekibin tatil modundan çıkmaması , mercimekli köfte,öğlen rakısı donatana da destek demektir. :) Ekibi tekrar kutluyorum.
Her tekneye lazım bir ekibin var,kıymetini bil lütfen.
-
Sahiden de Kenan abi, mürettebat şahaneydi.
Ziyacığım, Masal 2002 model.
-
Sahiden de Kenan abi, mürettebat şahaneydi.
Ziyacığım, Masal 2002 model.
Güneş ailesinin yeni kızı (ismine göre ise oğlu) sizin kızdan daha yaşlı.
Aldığımız (alabildiğimiz) için ne kadar mutlu olduğumuzu yazacaktım ki, yaş muhabbetini duyunca utandım açıkçası
-
Sahiden de Kenan abi, mürettebat şahaneydi.
Ziyacığım, Masal 2002 model.
Güneş ailesinin yeni kızı (ismine göre ise oğlu) sizin kızdan daha yaşlı.
Aldığımız (alabildiğimiz) için ne kadar mutlu olduğumuzu yazacaktım ki, yaş muhabbetini duyunca utandım açıkçası
Ziya abi ,
Ne güzel bence mutluluğunuzu paylaşın bizimle okuması keyifli olacaktır. Bir karış şu eksik olmasın karinasından.
-
Sahiden de Kenan abi, mürettebat şahaneydi.
Ziyacığım, Masal 2002 model.
Güneş ailesinin yeni kızı (ismine göre ise oğlu) sizin kızdan daha yaşlı.
Aldığımız (alabildiğimiz) için ne kadar mutlu olduğumuzu yazacaktım ki, yaş muhabbetini duyunca utandım açıkçası
Selametle kullanın Ziyacim. Eski tekne yok bakımsız tekne var deyip işin içinden çıkarız.
-
Sahiden de Kenan abi, mürettebat şahaneydi.
Ziyacığım, Masal 2002 model.
Güneş ailesinin yeni kızı (ismine göre ise oğlu) sizin kızdan daha yaşlı.
Aldığımız (alabildiğimiz) için ne kadar mutlu olduğumuzu yazacaktım ki, yaş muhabbetini duyunca utandım açıkçası
Selametle kullanın Ziyacim. Eski tekne yok bakımsız tekne var deyip işin içinden çıkarız.
Mesele yaş hiç değil, bence bakımsızlık da değil.
Bazı parça, aksam ya da donanımlarda belli periyodlarda belli arızalar ortaya çıkıyor.
Genelde bunlar garanti süresi sonrasında denk geldiği için de pek kaydı kuyduna rastlanmıyor.
Önce Aali'nin, sonra benim şimdi Masal'ın ve arada diğerlerinin de başına geldiği üzere yaklaşık 10 yılda bir egzoz sisteminde korozyon sebebi ile arıza çıkıyor. Dolayısı ile 9. yılda, bir kaç Euro'yu verip arıza çıkmadan değiştirsek beklenmedik bu sorundan kurtulacağız. Çünkü eninde sonunda o masraf çıkıyor.
Benzeri ırgat için geçerli: henüz başıma gelmedi, o nedenle dikkatimi periyoda vermedim ama bir çok tekne sahibinin ırgatı belli yaşa gelince su koyveriyor. Bu yaşı da bilsem(k) biraz öncesinde gerekli değişikliklerle beklenmedik arızadan sıyırırız.
Bu ve benzeri için tutulmuş bir kayıt var mıdır bir yerlerde?
-
Sahiden de Kenan abi, mürettebat şahaneydi.
Ziyacığım, Masal 2002 model.
Güneş ailesinin yeni kızı (ismine göre ise oğlu) sizin kızdan daha yaşlı.
Aldığımız (alabildiğimiz) için ne kadar mutlu olduğumuzu yazacaktım ki, yaş muhabbetini duyunca utandım açıkçası
Selametle kullanın Ziyacim. Eski tekne yok bakımsız tekne var deyip işin içinden çıkarız.
Hesaplı aldığımız 1968 model klasik güzelin marşına basıp Finike den İzmir e sıkıntısız giden bir doktor arkadaşım geldi aklıma da bu lafın doğruluğuna bir kez daha inandım. :)
-
Mehmetciğim,
12. senede irgatim da bana veda etti biliyorsun.
Ama olan hasara baktığımda ( aluminyum dişli kutusunun 4 yönden boylu boyunca karpuz gibi çatlaması ), kendime diyorum ki " peki ya birader, sen niye teknende 12 sene bosa kancası ve halat donanımını taşıdın da, bir kere bile demirdeyken zincire bosa vurup, yükü ırgat gövdesi üzerinden almadın ? "
Amaaan...ben aşınacağıma mal aşınsın ! :-\
-
Mal aşınırken bizi de aşındırıyor be abi.
-
Oğuzhan Reis sorduğu için yanıt amaçlı yazıyorum;
Kesin olarak Kondense çıkışı dirsekten kaynaklı sorun olduğu tespit edildi. 385+100 avro işçilik bayıldık baba baskısıyla, parçayı değiştirdik.
soğutucularda başka sorun olmadığı testlerle teyit edildi. Bütün sistemin sağlıklı çalıştığı ve sorunun burada olduğu kesin olarak ortaya kondu.
1) Yola devam edebilirmişim.
2) İyi ki devam etmemişim.
Saygılar.
-
Oğuzhan Reis sorduğu için yanıt amaçlı yazıyorum;
Kesin olarak Kondense çıkışı dirsekten kaynaklı sorun olduğu tespit edildi. 385+100 avro işçilik bayıldık baba baskısıyla, parçayı değiştirdik.
soğutucularda başka sorun olmadığı testlerle teyit edildi. Bütün sistemin sağlıklı çalıştığı ve sorunun burada olduğu kesin olarak ortaya kondu.
1) Yola devam edebilirmişim.
2) İyi ki devam etmemişim.
Saygılar.
Teşekkür ederim paylaştığınız için. Zello'da sorunun kaynağını aradığınız sırada teknede kalıyordum. Motor bölmesini açıp bende olsa neden olabilir diye düşünmüştüm ki siz yazana kadar net olarak kestirebilmem mümkün değildi. Benzer motorların benzer sorunları oluyor. Araştırırken de genelde ingilizce olarak volvo penta D1-20 lerin yağ kaçırmasındaki ortak sebep ("volvo penta D common oil leak through idle") diye aratıyorum ve genelde gerçekten sorunlar oldukça sık yaşanan sorunlar olarak karşıma çıkıyor. Bu yüzden önemli motorunuza konan teşhis.
Şu anda da gaz kolunun bağlantı vidasından yağ damlatıyor motorum. O da sıkça yaşanan bir volvo penta problemi. Basit bir o-ring değişimi ancak vidayı çıkarabilmek için motoru parça parça sökmek gerekiyor. Halledebilirsem VP zede olarak faydam olsun diye paylaşacağım.
Tekrar geçmiş olsun.
-
Bülent Reis' ten haber var mı?
En son seyre çıktı diye biliyorum.
-
Bülent Reis' ten haber var mı?
En son seyre çıktı diye biliyorum.
En son Karacaören de görülmüş dün. :)
-
Bülent Reis' ten haber var mı?
En son seyre çıktı diye biliyorum.
En son Karacaören de görülmüş dün. :)
Epeyce yükselmiş..
Artık mercimekli köfte yanında cacık yenmiştir afiyetle.. :)
Selametle..
........
Sen nasılsın Öcal Reisim, tekneyi indirdin mi denize..
Sevgiler
-
Sen nasılsın Öcal Reisim, tekneyi indirdin mi denize..
Sevgiler
Eyüp hocam vardığım gün çıktım karaya Kuşadasında , on beş günlük bir karaya alma kampanyasından faydalanmak için . Sonrası Bulgaristan a döndüm oturum yenilemek için acele ertesi gün, Ağustos 8 ine kadar da buradayım mecburen. :(
Kuşadası marina tanıdık olduğu için talimatları verdim ayrıldım , yapıyorlardır herhalde. ::)
Aslında oralarda olan bir reis gözatsa iyi olur. :)
Denize inince Sığacık, Çeşme ,Karaburun yarımadasını gezerek İstanbul a kadar yükselmek niyetim. Marmara da kalırmıyım yoksa sevdiğim İzmir civarına dönermiyim tekrar , bu zaman sürecinde karar vereceğim.
Bi'l mukabele sevgi ve saygılar.
-
Bülent Reis' ten haber var mı?
En son seyre çıktı diye biliyorum.
Çok özel tecrübeler edindiğim bir seyirdeyim abicim.