Heyamola Hey
Tersane => Bakım => Konuyu başlatan: O.Utku Uçkan - 13 Mart 2017, 08:53:43
-
Herkeş teknesini baharda veya yaz başı karaya alır. :)
Yaza hazır olmak için.Genelde tekneler yazın kullanılır gibi bir durum vardır :)xx
Ustalar burnundan kıl aldırmaz.Lift sürekli çalışır ve hiç boşluk yoktur v.s. ???
Teknede kendisi çalışacak yaşlı ve ağır çek kürekleri modundaki dede ise, terso olduğu için sonbaharda yaptı bu işi.
Hava gündüz sıcak ve yumuşak,geceleri serin ve yumuşak,tam dedelik.
Çekek yeri bom boş kıvamında. Boya bitmiş sabahtan lifte alınmışız''bırak liftte kalsın,ne zaman artık yeter dersen o zaman
indir''diyorum arkadaşa. ;)
Destek yerlerine 2 kat zehirli sürme şansını kullanıyorum(ne işe yarayacak sa).
Kışın ne zaman alsam duygusu kalmıyor ve daha az düşünecek konu var kafamda ;D
-
Bence de doğru zamanlama olmuş. Zaten tekneler yattıkları zaman kirleniyorlar.Gezen tekne nispeten temiz kalıyor.
-
Yaz başı veya sonu karaya alıp en az onbeş gün tekne karada durarak kurumalı ve gövdede nem ölçümü vs. Yaptıktan sonra zehirlisini atarak denize inmeli.
Bir yaşındaki tekne de bile sudan çıktığının ertesi günü jelkot ta nem okuyabiliyorsunuz. Demek ki , bir nefes aldırmak lazım ,uzun vadede zarar oluşabilir iki günde çıkıp inen polyester teknelerde.
Tabii bu benim fikrim ,alıntı değil hiçbiryerden. :)
-
Yaz başı veya sonu karaya alıp en az onbeş gün tekne karada durarak kurumalı ve gövdede nem ölçümü vs. Yaptıktan sonra zehirlisini atarak denize inmeli.
Bir yaşındaki tekne de bile sudan çıktığının ertesi günü jelkot ta nem okuyabiliyorsunuz. Demek ki , bir nefes aldırmak lazım ,uzun vadede zarar oluşabilir iki günde çıkıp inen polyester teknelerde.
Tabii bu benim fikrim ,alıntı değil hiçbiryerden. :)
Tabi sende nem ölçer var. ;D ;D ;D
-
Tekne gövdesindeki rutubet jelkota zor girdiği gibi zor da çıkar, bu nedenle 15 gün karada tutmanın gövde rutubeti açısından yararı yoktur. Kışlama için karaya çktığınızda bile amaç tekneyi kurutmak değil, karada olduğu sürece rutubet emmesini engellemektir.
-
Tekne gövdesindeki rutubet jelkota zor girdiği gibi zor da çıkar, bu nedenle 15 gün karada tutmanın gövde rutubeti açısından yararı yoktur. Kışlama için karaya çktığınızda bile amaç tekneyi kurutmak değil, karada olduğu sürece rutubet emmesini engellemektir.
Ahmet reis , belirgin fark var
-
Yaz başı veya sonu karaya alıp en az onbeş gün tekne karada durarak kurumalı ve gövdede nem ölçümü vs. Yaptıktan sonra zehirlisini atarak denize inmeli.
Bir yaşındaki tekne de bile sudan çıktığının ertesi günü jelkot ta nem okuyabiliyorsunuz. Demek ki , bir nefes aldırmak lazım ,uzun vadede zarar oluşabilir iki günde çıkıp inen polyester teknelerde.
Tabii bu benim fikrim ,alıntı değil hiçbiryerden. :)
Tabi sende nem ölçer var. ;D ;D ;D
Ahmet cim bende değil , bizde var. :)
Model yılı 1998 öncesi ve 1970 sonrası olan (En çok bu tarihler arasında görülüyor,malzeme ve fabrikasyona geçişten herhalde) ve karaya çıktığında bir kontrol etmek isteyen arkadaşları mümkün olduğunca ve zamanımız yettiğince faydalandırabiliriz. ;)