Heyamola Hey
Hükümet => Mevzuat => Konuyu başlatan: Özgür Ökten - 22 Aralık 2022, 13:44:26
-
Denizcilik Genel müdürlüğü ve gümrük müdürlüğü arasında yapılan anlaşma sonucu yakın zamanda online transitlog sisteminin faaliyete gireceği açıklamış.
Haberi burada;
https://www.facebook.com/100064495014564/posts/pfbid022AEWRwYPNfQLBBmwbZemdDp3DrpzERPqK7Nuh7B6cptbnisdZw8hY8fsCPfXF9tKl/?mibextid=Nif5oz (https://www.facebook.com/100064495014564/posts/pfbid022AEWRwYPNfQLBBmwbZemdDp3DrpzERPqK7Nuh7B6cptbnisdZw8hY8fsCPfXF9tKl/?mibextid=Nif5oz)
-
Bu çok iyi bir şey, acente kullanma zorunluluğu ortadan kalkar gibi duruyor.
-
Ne oldu ki bu iş? Bir gelişme var mı?
-
Ne oldu ki bu iş? Bir gelişme var mı?
Uygulamaya girdi, kullanılıyor.
Tüm tekneler (yerli, yabancı, ticari, özel) için YURTDIŞI çıkış ve giriş transitlogları buradan yapılıyor.
Sistemi acentalar, ve yerli/yabancı özel yatçılar kullanabiliyor.
-
Daha evvelden aldığımız ve tamamen boş olan transitloglarımız çöp mü oldu peki? Yoksa iade hakkımız var mıdır? Bilen var mı? DTO’ya sormadan önce burada bilen vardır belki dedim.
-
Daha evvelden aldığımız ve tamamen boş olan transitloglarımız çöp mü oldu peki? Yoksa iade hakkımız var mıdır? Bilen var mı? DTO’ya sormadan önce burada bilen vardır belki dedim.
Yine sormak lazım, belki bir esneklik gelmiştir ama ben çöp oldu diye biliyorum.. :(
-
linki göremedim?
-
linki göremedim?
https://uygulama.gtb.gov.tr/YatTakip/
(https://i.ibb.co/V9XvJ07/yattakip.jpg)
-
E-devletten girip biraz baktım, alışana kadar biraz ilk işlemlerde yoracak gibi duruyor. Vatandaş için değil de memurlar için yapılmış bir uygulama gibi geldi ilk bakışta. Bakalım ilk çıkışta yaşayıp göreceğiz ne kadar kullanıcı dostu :)
Ama kullanım kılavuzunda çıkış için bölüm göremedim, giriş için kılavuz var. (Aynı adımlar mı bilmiyorum)
İlk işlem yapan kaptanımız burada anlatsın ;)
-
Bence gerçekten de çok kötü olmuş,. Anlaşılan her durumda bir belgeyi fiziksel olarak almak gerekiyor . Çünkü ısrarla belge nımarası soruyor ikinci sayfada. Bu arada özür dileyerek soruyorum Ben bilmiyorum zira çağrı işareti nedir? Ben ilk defa duyuyorum da. Keza bağlama limanı no diye bir soru var. Bu nedir fikri olan var mı?
-
Bence gerçekten de çok kötü olmuş,. Anlaşılan her durumda bir belgeyi fiziksel olarak almak gerekiyor . Çünkü ısrarla belge nımarası soruyor ikinci sayfada. Bu arada özür dileyerek soruyorum Ben bilmiyorum zira çağrı işareti nedir? Ben ilk defa duyuyorum da. Keza bağlama limanı no diye bir soru var. Bu nedir fikri olan var mı?
Bağlama Limanı No: Türk Bayraklı teknelerde, ön sayfada baştan 3. satırda "Bağlama Kütüğü / No " şeklinde bir başlık var. Bunun karşısında teknenin bağlı olduğu liman ve buradaki numarası yazar.
Çağrı işareti: Telsiz ruhsatı olan teknelerde ruhsatın kimliği gibi düşünelim. Başında ülke kodu olan bir çağrı işareti numarasıdır. Örneğin benim teknenin çağrı işareti YMB ile başlıyor. Telsiz ruhsatında ve tahakkuk fişinde de yazar.
-
hmmm ?0-? ne cahilim ha. Peki Sanela 'da sadece marina ile konuşmak için bir el telsizi var. Yani telsiz yok . Bu durumda ne oluyor?
-
hmmm ?0-? ne cahilim ha. Peki Sanela 'da sadece marina ile konuşmak için bir el telsizi var. Yani telsiz yok . Bu durumda ne oluyor?
Korsanlık oluyor.. :)
Muhtemelen bu el telsizinin ruhsatı olmadığı için çağrı kodun da olamıyor tabi.
Resmi kurumlar karşısında telsizin yok gibi davranman gerekiyor.
SG seni çağırdığında duymayacaksın mesela.
Zira ruhsatsız telsiz kullanmanın yasalardaki karşılığı "2 bin güne kadar idari para cezası" olarak yazıyor..