Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Onur Öztürk - 02 Ekim 2022, 12:37:35
-
Balıkçı gemisi Limana nasıl giremez, nasıl Mendireğe bindirir. Tam bir "Rare edition" .
Videolar boyunca satır aralarında ibretlik çok detay var; Denizciliğimizin seviyesi acı verici.
https://www.youtube.com/watch?v=ZCJBriBTGvA
-
Benim anlayamadığım havayı göre göre nasıl gidebiliyorlar fırtınanın içine. Halbuki gelen havayı en iyi anlayan denizci grubu balıkçılardır.
Eleştiri yapmak belki çok uygun değil ama pisi pisine dünyanın zararını görmüşler
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ticari balıkçılık yani Gırgır'cılık birazda böyle birşey aslında, palamut sürülerini takip etmek için havayı bile bile gitmek zorunda kaptan. Videolar boyunca detaylarda yakalanıyor olayın örgüsü; Mesela İlişi barınağına gelene kadar girmek istedikleri iki limana dolu, yer yok diye girememişler.
-
Videoyu izledim. Birden fazla hata var ama en büyük hata her zaman söylediğim "mühendislik hatası" , Bölgede ki barınakların neredeyse hepsi sorunlu. Hatta devasa İnebolu Limanı bile. Hakim hava hakim rüzgar , yerel deneyim, bilgi ve görgü dikkate alınmadan yapılan barınaklar. Şaşırtmalı yapılması gereken ama saçma bir şekilde hakim havalara açık liman ağızları. sonuç bu.
İlişi Barınağı olmadığı dönemde bölgede balıkçılık yapmış biriyim. Bu günkü limanın yerinde bir mendirek bulunurdu, poyraza koltuk şeklindeydi ama aşağı havalarına açıktı. en de önemlisi mendireğin iskelesinin önünde devasa bir kaya vardı ve yarım metre suyun altındaydı. Kayanın büyüklüğü 8 metreye 3 metre gibiydi. Mendireğin rıhtımına yanaşmak isterseniz , bu kayanın etrafından dönüp , kaya ile kanal yapan mendireğin rıhtımına bordalardınız. Biz bu manevrayı ay karanlığında hiç ışık yakmadan yapardık. El yordamına yapılan yanaşma manevrası. ağ tamiri yada ağdan balık ayıklamak için tam da bu mevsimde gecenin bir köründe oralara yanaşırdık.
sonradan liman yapıldı ve resmen yıldız ve karayel havalarına tuzak oldu. Denizin getirdiği malzeme ve oluşan topuk limana girilemez hale getirdi. Liman yaklaşma manevrası yapılan yerde kırılan dalgaları görseniz , okyanus kıyısı sanarsınız.
Ana sorun budur.
Gelelim reisin hatasına;
Öncelikle bu kadar havaleli ağ istiflenmiş bir tekneyle denizle dövüşülmemeli, bu havalarda kolayına seyir yapılmalı, hız düşürülmeli, kesinlikle tekne aykırılatılmamalı.
İkincisi harita okuması iyi yapılmalı, elektronik yada matbuu haritalar, çok az daha gidilse göl gibi evrenye limanı var, az daha gidilse İnebolu.
Takım bölgenin yabancısı, muhtemelen mürettebatın bir kısmı tecrübesiz. Ama illaki reisler konuya vakıf denizcilerdir.
Bu liman girişine Özkan Gülkaynak Karadeniz için hazırladığı rehber kitapta özellikle yer vermiş ve dikkat çekmiş. Hatta böyle bir havada karadan gidip girişin resmini çekmiş.
Sonuçta profesyonel olsun, amatör olsun, herkes bilmediği sularda ,giriş yapacağı yerleri, kaçış yerlerini, kaçış manevralarını önceden planlamalı, üzerine çalışmalı. Herkese ders niteliğinde bir vaka. Bazen profesyoneller arada ileri seviye deneyimli amatörlerde bu risk körlüğüne kapılıyorlar. Biraz fazlaca özgüven de buna sebeb olabiliyor.
Gırgır teknesi sahibine ve personeline , büyük geçmiş olsun. Tez zamanda zararlarını karşılarlar inşallah.
-
Karadenize seyir yapacaklar için Değerli denizcimiz Özkan Gülkaynağın hazırladığı rehber kitap mutlaka edinilmeli. Bunun yanında , şu sıralar Sevgili İsmail Tümer Abimizin Dadd Ralli için hazırladığı ralli kitapçığı var . ama katılımcılara özel paylaşıldı diye biliyorum. Bir deniz subayı titizliğiyle hazırlandığı için inanılmaz bir kaynak. Umarım Dadd bunu basılı bir yayın haline getirir de herkesin kullanımına sunar.