Heyamola Hey
Deniz Pazarı => Tekne Alım Satım => Konuyu başlatan: Hakan Tiryaki - 28 Kasım 2021, 18:36:06
-
Sevgili Cem'in Ionia'sı satılık. Dileğim kıymetini bilecek birilerine gitmesi. Bilgilerinize...
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-satilik-satilik-tirhandil-ionia-978002062/detay
Aynı zamanda "2" kayıt numarası ile Klasik Tekne Envanteri'nde de kayıtlı: https://klasiktekneler.org/Ionia
Klasik Tekne Platformu'nda Cem'in bilgi notu:
"İonia 1970'lerden beri zaman içinde tadil edilmiş, halen ülkemizde uygulanan forma yerine 19. yüzyıldaki otantik tırhandil formasına yakın inşa edilmiştir. Eski bir yöntem ile üstten geçme güvertelidir. Geleneksel Yunan tarzına çok yakındır.
İonia bir tenezzüh teknesi değildir. Bir "iş teknesidir" Güverte üzerinde bir yaşam kamarası yoktur.
Açık ambar olup sadece baş tarafta kuru hacim sağlayacak ve ana direği destekleyecek şeytan kamarası vardır.
Kıç bodoslama baş bodoslamadan yüksektir. Yüksek kıç kadima dümenciye çok geniş bir görüş açısı sağlar.
Ana yelken ile ilgili bütün işler teknenin ambarında farş üzerinde yapılmaktadır.
Sabit armada paslanmaz boğazlar, paslanmaz döngerler yerine tümü ile geleneksel bir donanıma sahiptir.
Direk omurga üzerinde ıskaçadan itibaren 7 metre olup "düşük" bir armadır. Yüksek arma ve derin bir safra ile koşmak yerine güvenli ve konforlu bir seyir amaçlanmıştır."
-
Sahibinden sitesindeki ilan referans numarası varmı
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Sahibinden sitesindeki ilan referans numarası varmı
Gerek yok, ilan güncellendi, onay bekliyor. Bir iki saate onaylanır.
-
Şu ilanı görünce içim cız etti :(
-
Şu ilanı görünce içim cız ettik :(
Aynen Serkan kaptan. Kuşcanın atelyeden çıkarıp tarlaya çekildiğinde üzerinde iki ay kadar emeğim vardı. komple güverteye ilk zımparasını ve macununu Cem ve Necdet abiyle üçümüz vurmuştuk. Cem'in vakitsiz gidişiyle bana artık tekne tasarlamak, yapmaya çalışmak, hatta planlara bakmak bile zevk vermiyor artık. Her yeni bir şey öğrendiğimde heyecanımı paylaşırdık. Şimdiyse yetim kalmış gibiyim O'nu çok özlüyorum. İmkanım olsa hatırasını yaşatmak isterdim...
-
Heyamola Hey olarak ne yapabilirizi tartışalım..Bu fiyata 5 metrelik sandal alınır.Önce finans sonra iş bölümü konuşarak birşeyler yapmak için harekete geçebiliriz.
KÜDENFOR üyeleri öncelikle harekete geçmeli.Onlardan ses çıkmazsa biz birşeyler yapalım derim.
-
Heyamola Hey olarak ne yapabilirizi tartışalım..Bu fiyata 5 metrelik sandal alınır.Önce finans sonra iş bölümü konuşarak birşeyler yapmak için harekete geçebiliriz.
KÜDENFOR üyeleri öncelikle harekete geçmeli.Onlardan ses çıkmazsa biz birşeyler yapalım derim.
Kudenfor aksiyon almazsa biz bir tartışalım abi.
-
Önce Cem Gür neden böyle bir tirhandil ( Yunancası trehantiri) yapmak istemişti? Ona bakmak lazım.
Cem Gür geleneksel yelkenciliğin kaybolmaması için imkanları dahilinde birşeyler yapılması gerektiği düşüncesindeydi. Günümüzdeki tirhandil adı altında yapılan ahşap teknelerin oransızlığını gördükçe kahrolurdu. Tirhandillere yakışmayan gecekondu misali kamaraları gördükçe çılgına döndüğünü biliyorum.
O yüzden gerçek bir tirhandili projelendirmek istedi. işte Ionya belkide binlerce yıldır tamamen ustalıkla yapılan bu tekne formunun projelendirilmiş bir örneği idi.
O yüzden de çok ama çok ÖNEMLİ bir teknedir. Gerçek bir tirhandilin neye benzediğini görmek , bilmek isteyenlerin gidip bakacağı , inceleyeceği GERÇEK bir TİRHANDİL !
Yani bu teknenin alınması düşünülüyorsa sonrası da düşünülmeli derim. Ionya ile Cem Gür 'ün anısı yaşatılmak isteniyorsa Satın alınıp bir müzeye hediye edilmeli diye düşünüyorum açıkçası.
Cem Gür 'ün bu tekneyi yapış amacına uygun davranılması gerekir. Teknenin kendisinden çok daha önemli bir konu bence.
Bir üzücü konu ise Cem Gür 'ün vefatından sonrasıda da yaptığı teknelerin değerinden hiç satılamamış olması. Keza böyle gerçek bir tirhandilin bu fiyattan satışa konulması muhtemelen bu işlerden hiç anlamayan birisinin alması ile ve sonrasında teknenin canına okuması ile sonuçlanır.
Ben bu camianın böyle değerli bir tekneyi bakabilecek kabiliyet ve potansiyelde olduğuna da hiç inanmıyorum doğrusu.
Yine de alıp kullanmak işsteyenler çıkarsa açık gövde yerine yine aslına uygun kapalı ve kamaralı modelleri var. O şekle çevirmek uygun olur. Keza salmasını omurga altına pik döküm olarak yeniden tasarlamalı. Salmanın derinliği artarsa teknenin orsa kabiliyeti de yükselecektir. Hele biraz da kıç tarafa soğru derinleştirilmesi gerekir. Direk uzunluğu yeterli. Cem Gür tekneyi zaten olması gerektiği gibi randa arma olarak tasarlamıştı. O şekilde kalmalı. aklıevvel birisi muhtemel markoni yapmaya kalkacaktır. Aslında Ionya ya en yakışacak yelken latin arma ama zor..
-
Aynen Serkan kaptan. Kuşcanın atelyeden çıkarıp tarlaya çekildiğinde üzerinde iki ay kadar emeğim vardı. komple güverteye ilk zımparasını ve macununu Cem ve Necdet abiyle üçümüz vurmuştuk. Cem'in vakitsiz gidişiyle bana artık tekne tasarlamak, yapmaya çalışmak, hatta planlara bakmak bile zevk vermiyor artık. Her yeni bir şey öğrendiğimde heyecanımı paylaşırdık. Şimdiyse yetim kalmış gibiyim O'nu çok özlüyorum. İmkanım olsa hatırasını yaşatmak isterdim...
Benzer durumdayız. Yaptığım işlerden keyif almaz oldum.
Ahmet, Klasik Tekne Platformu'ndan bir şey çıkacağını sanmıyorum. Dolayısıyla, burada alternatif öneriler tartışılabilir.
-
Ionia'nın artık neye, nasıl bir tekneye, nasıl bir mirasa bulaştığının gayet farkında yeni bir sahibi var.
Dilerim keyifli ve uzun bir beraberlikleri olur ve Cem'in mirası Ionia daha nice yıllar salınır denizlerde keyifle.
Kendi adıma ve gıyabınızda Cem'in mirasına her daim destek olmak için elimizden geleni esirgemeyeceğimizi de içtenlikle ilettim kendisine.
-
Hayırlı olsun.Çok sevindim,kendisi forumda mı?
-
Hayırlı olsun.
-
Hayırlı olsun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Hayırlı olsun,
-
Hayırlısı olsun
-
Değil, ama tavsiye ederim kendisine.
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi