Heyamola Hey
Limanlar, Marinalar, Barınaklar, Demirleme Yerleri ve Korunaklı Koylar => Barınaklar, Marinalar, Demirleme Yerleri ve Korunaklı Koylar => Konuyu başlatan: Ahmet Kabaalioğlu - 07 Şubat 2021, 14:03:58
-
Bu başlığı özellikle açtım . Kastettiğim tekneyi kışlamaya hazırlamak değil. Bu konuyu defalarca her yerde yazdık. Tabiki onları da bu başlık altında derli toplu hale getirebiliriz. Ama eğer kışın tekneye sık sık gidiyorsak havuzluk temiz kalsın diye biminiyi kapatmıyorsak , kaporta kapağından su girmesin diye serpinti körüğünü kapatmıyorsak, bari büyük havalardan önce gidip bunları toparlayalım.
Örneğin önümüzdeki günlerde yaşanabilecek sıradışı hava olayları için tedbir olarak , serpinti körüğü, bimini , havuzluk kapama, gibi uçup parçalanabilecek ekipmanları sağlama almalıyız. Ayrıca cenovaları sardıktan sonra yüksekçe bir yerinden açılmasın diye ikinci bir bağ ile bağlayalım. Botları da sağlama almakta fayda vardır. Sıkışık marinalarda usturmaçalar yukarıya atlamasın diye mümkünse tekne altından birbirine bağlayalım. Edindiğim tecrübe ve istatistiklere göre en fazla bu zararlar marina ve barınaklarda oluyor tekne bağlıyken oluyor. Seyirdeyken en sert fırtınaya giren teknede bile bu olayların hiçbiri yaşanmıyor.
Bu başlık altında bu bilgileri paylaşalım en azından yeni başlayanlara ciddi birer kaynak oluyor. dışa açık olan bu başlıklar forum dışından ciddi anlamda takipçi buluyor.
-
İngiliz bir arkadaşım Adrian anlatmıştı birlikte uzun süre yarıştık . Teknelerin karada kışlamaması daha doğrudur Özelliklede ahşap teknelerin bu karaya alma alışkanlığı kışın koruması olmayan coğrafyalardan gelme bir uygulama tekne denizde durur demişti .Fiber teknelerin kuruması için kısada olsa 1-3 ay arası karada kalması iyi olsada ahşap tekne için bu geçerli değil derdi .Kendi fiber teknesini denizde kışlar asla 220 de bırakmazdı kendi içinde yokken .
Sizin düşünceniz nedir bu konuda doğru buluyormusunuz Adrian’ın söylediklerini ?
-
İngiliz bir arkadaşım Adrian anlatmıştı birlikte uzun süre yarıştık . Teknelerin karada kışlamaması daha doğrudur Özelliklede ahşap teknelerin bu karaya alma alışkanlığı kışın koruması olmayan coğrafyalardan gelme bir uygulama tekne denizde durur demişti .Fiber teknelerin kuruması için kısada olsa 1-3 ay arası karada kalması iyi olsada ahşap tekne için bu geçerli değil derdi .Kendi fiber teknesini denizde kışlar asla 220 de bırakmazdı kendi içinde yokken .
Sizin düşünceniz nedir bu konuda doğru buluyormusunuz Adrian’ın söylediklerini ?
Çok doğru bilgi , bizim oralarda da kışın karaya çekme sebebimiz kışın sert havalarda denizde tekneyi koruyabilmek güçtür. Birde karadaki ahşap omurgalı teknelerin altına düzgün teraziden felek , besi yada payanda yapılmazsa, omurga düzleşmesi yada bel verme sorunu oluyor. Teknenin borda çalımı bozuluyor.
Benzeri sorunu katamaranlar içinde duymuştum, onlarında karada fazla kalmaması lazımmış. Belki de senden mi duydum hatırlamıyorum şimdi.
Eğer barınak yada marina da ilgilenilmeyecekse sıradan fiber teknelerin karada kışlaması bence daha doğru.
-
Katamaran hakkındaki bilgide bir ingiliz arkadaşımdandı Nieagal Sana söylediğimi bende hatırlayamadım.Adrianın babası ıstakoz avcısıymış kraliçeye hediye ettiği ve kraliçenin affettiği 100 kusur yaşına kadar yaşamış bir ıstakozdan bahsederdi .Ahşap bilgisi babadandı sanırım.Nur içinde yatsın.Harika bir insandı.