Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Yelkenli Tekneler => Konuyu başlatan: Onur Öztürk - 16 Ocak 2021, 14:38:27
-
150 knot/saat yelkeni hızına ulaşmaye hedefleyen yeni konsept yelkenli tasarımı ;
Kanarya adalarından sabah erkenden çıkan kaptan akşam uykusunu karayip adalarında alır gözüküyor, kullanmak için nasıl bir ehliyet lazım olur acaba ?
https://www.youtube.com/watch?v=Blb2S6Ytngg
https://syro.co/en/speed-record/
-
150 knot mümkün değil ama 150 km/h (80 knot) biraz zorlanıp ulaşılabilecek bir hedef.
öZgür (mobil)
-
O salma sudan kurtulur mu veya kırılır mı? diye düşündüm.Foil taşıyan Vendee Glob teknelerinde en sık görülen yarış terketme sebebi olduğunu düşünürsek. Anladığım foil benzeri cantilever salma tasarlamışlar.
-
Özgür kaptanım haklısınız, düzeltiyorum, kendilerine 150 km/saat hız hedefini koymuşlar.
Bu durumda Atlantiği (2000dm kabulle) 24 saatte geçemeyecekler, ama güzel bir oyuncak olacağı kesin..
Ama aklıma asıl takılan, bir start-up böyle bir hayalin peşinden bunca yatırımı niçin yapar ?
Tasarımda kullandıkları endüstriyel analiz programların her biri 40 ft bir tekne parası..
-
O salma sudan kurtulur mu veya kırılır mı? diye düşündüm.Foil taşıyan Vendee Glob teknelerinde en sık görülen yarış terketme sebebi olduğunu düşünürsek. Anladığım foil benzeri cantilever salma tasarlamışlar.
Evet, sayfalarında biraz detay vermişler. Normalde tekneyi kaldırmak için kullanılan kanatçığı biz teknemizi suda tutmak için kullanacağız derler, çok ilginç, olabildiğince iddialı..
https://syro.co/en/news/engines-achievement/
-
O salma sudan kurtulur mu veya kırılır mı? diye düşündüm.Foil taşıyan Vendee Glob teknelerinde en sık görülen yarış terketme sebebi olduğunu düşünürsek. Anladığım foil benzeri cantilever salma tasarlamışlar.
Ters çevrilmiş bir kanat gibi çalışıyor Mustafa Abi salma, yoksa dediğiniz gibi kurtulurdu. Hızlandıkca lifti artıyor ve yapışıyor suya. Suyun yoğunluğu havadan 1000 kat fazla olduğu için de gökyüzündeki kanattan 1000 kat daha düşük yüzey alanı ile halledebiliyor bu işi.
İşin enteresanı 80 kt ile seyrettiğiniz zaman rüzgar hangi yönden eserse essin 5-10 derece arası kafadan gelir zahiri rüzgar, dolayısı ile daha videoyu seyretmeden mümkün değil dedim direk taşıyan bir tekne gibi düşünüp. Ama bambaşka birşey tabi tasarım. Paraşütü görünce "paraşüt" gibi çalışıyor zannedilmesin tam bir kanat gibi çalışıyor. İki kanadı var, biri gökyüzünde biri suyun altında. Bakalım daha neler göreceğiz... ;D
-
Kanımca sudaki kanat ve kanadı tutan kol konsol (ing. cantilever) çalışmıyor. Doğrudan havadaki kanada bağlı. İkisinin arasındaki yapı çekmeye dayansın yeter. Bu yapı gövdede bir halka gibi. Yani gövde halkanın içinden geçen ayrı bir yapı.
Çok çok yıllar önce Hewlett Packard ilk programlanabilir hesap makinasını çıkarttığında “what if” diye bir reklam vermişti dergilerde. Bu da o hesap.
-
İlk bakışta parasail gibi bir yelken kullandılarını düşünmüştüm, Doğan ve Murat kaptanların açıklamaları mekanizmayı netleştirdi, havadaki kanat görevi görüyor, halkaya yani gövdeye iple bağlı (çelik veya dynema..) sudaki ise sabitleyici bir çapa, açıklamalarına göre hızlandıkça sudaki kanatta oluşan kavitasyonuda sürtünmeyi azaltma yönlü kullanıyorlar.
Eğer amaçladıkları şekilde yolcu ve yük taşıyan gemilere uyguladıklarında bunlara denizde özel şeritte ayırmaları gerekecek herhalde..