Heyamola Hey
Havuzluk => Tekne Tanıtımları => Konuyu başlatan: Erman Yerman - 28 Ağustos 2020, 18:18:59
-
Merhabalar,
Malumunuz ahşap işinden emekli olup biz de layloncular kervanına katıldık.. Şimdi havuzluğunda otururken size kısaca yeni teknemiz hakkında bilgi vermek istiyorum..
(https://docs.google.com/uc?id=1rTWjqfXvn6803JkgDuxgnMAu8rRTX5M4)
Yeni Kri-Kri, 1978 yapımı bir Maxi 95. Maxi 95'ler İsveç'in Olimpiyat Madalyalı yelkencisi Pelle Peterson tarafında tasarlanmış ve 1972 (kimi kaynaklara göre 1974) - 1984 yılları arasında 1600civarı üretilmiş..
Maxi 95 adı üzerinde 9,5 metre boyunda 3,20 eninde 1,55 su kesimine sahip Fin Salmalı 1.600 kg salma ağırlı ve 4.300 kg deplasmana sahip center cockpit bir tekne.. Baş kamara, Salon, mutfak, kapalı tuvalet ve kıç kabinden oluşuyor..
işte size 70lerden retro bir katalog sayfası
(http://docs.google.com/uc?id=11rpq7X3_UqoUSV6WNOU6WBPSKfLglHZ8)
Bu boylarda center cockpit tekneler havuzluktan ciddi ödünler verse de, Maxi 95, kendine has ve bence dahiyane tasarımı sayesinde müthiş geniş bir havuzluk sunuyor. bizim küçüğün havuzluğu 10-11 metre (34-36 ft) teknelerle başbaş gelir ve hatta 80'li yılların bu boy teknelerinin çok çok üzerinde bir havuzluk kullanım alanı var diyebilirim.
(http://docs.google.com/uc?id=1PWVdxonmQ3NlPjAgPfCbXIh5QsgATXp4)
Tam armaya sahip teknenin direk boyu 11.50 metre ön yelken alanı 38 metrekare anayelken alanı 18 metrekare.
Tekne yapıldığı yıllarda henüz sarma yelkenler kullanılmadığı için ilk sahiplerine 3 adet ön yelkenle birlikte veriliyormuş.. Bu bilgi bana çok ilginç gelmişti. Kuey ülkelerinde hala dikkate değer denizci Maxilerini bu şekilde kullanıyor...
Kri-Kri ise sarma ön ve yelken ve sarma anayelkene sahip.. Direk üzerine sonradan monte edilmiş düzenek ile sarma anayelkenli olmuş.. Bu durum aslında çok istemediğim birşey olsa da ilerde anlatacağım teknenin yapısı gereği direk dibine gitmek çok rahat değil o yüzden sarma ana yelken bizlere büyük kolaylık sağlamış...
Yukarıda farkedebileceğiniz üzere havuzluk kısmında yan sokaklardan vazgeçilmiş böylece havuzluk alanı ciddi anlamda genişletilmiş.. Ancak böyle olunca ön tarafa geçmek için havuzluktan yüksek bir adımla kasara üzerine çıkmanız gerekiyor. Şayet sprayhood açıksa adım atacak yer pek kalmıyor.. oldukça dar bir yerden yukarı çıkmanız gerekiyor. Biz sprayhood'u sadece kafadan deniz gelen havalarda kullanıyoruz onun dışında hep açık. Ön tarafa gidiş gelişler görece biraz zor olsa da artık alıştık ve bir zorluk hissetmiyoruz...
Teknenin yelken performansını değerlendirecek kadar bilgi sahibi değilim ancak şu ana değin bizi gayet mutlu etti.. Belki düşük havaları sevmiyor diyebilirim 4-6 knot gibi ondan sonra gayet güzel hızlanıyor...
Şakayla karışık 4-5 aydır etkin bir şekilde kullanıyoruz ve çok memnunuz...
Şimdilik bu kadar.. biraz deniz zamanı.. Haftaiçi de toparladığım fotoğraflarla Kri-Kri'den bir kaç fotoğraf paylaşmaya çalışırım..
-
Keyifle kullan Erman
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Sağlıklı ve keyifli günlerde kullan. :)xx :)xx :)xx
Masanın altına ne gizlemişler. Motoru mu koymuşlar? :)
-
Pruvası her daim neta, rüzgârları hep kolayına olsun. Dümen suyunda mutlu anılar biriksin.
-
Sağlıklı güzel günleriniz olsun... C:-)
hayır ve mutluluk getirsin sizlere....
-
Sağlıklı ve keyifli günlerde kullan. :)xx :)xx :)xx
Masanın altına ne gizlemişler. Motoru mu koymuşlar? :)
Gelecek o detay.. ;)
Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim...
Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Hayırlı olsun sevgili Erman,
Kri Kri'nin altında suyu, üstünde neşesi eksik olmasın.
-
Hayırlı olsun, keyifli günler yaşatsın.
-
Erman Reisim, ailenle birlikte sağlıklı günlende kullan; altından su eksik olmasın.
Melanur yakalama taktikleri ile bu yaz sayende çok keyifli günler geçirdik; buradan tekrar teşekkür ediyorum.
-
Her şeyi var teknenin, selametle ve keyifle kullanın Erman Reis'im.
-
İsveçte yüzen tekne her denizde yüzer. Güzel günleriniz olsun. Solo kullanım için doğru donatılmış teknen. Teknenin hangi havada ne kadar gidebileceğini polar diyagramından görebilirsin. Ahşap kri kri ile başladığın yelken tutkunu yeni kri kri ile zirveye taşırsın Erman

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Efendim güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Teknemizi tanıtmaya devam edelim..
Dede'nin belirttiği gibi Maxi 95'lerde motor, salondaki masanın içine konumlandırılmış böylece tekneye daha iyi bir stabilite kazandırıldığı öne sürülüyor. Bizim açımızdan ise kullanımda inanılmaz bir kolaylık ve havuzluk altında geniş bir depolama alanı sağlıyor.. Şöyle:
(http://docs.google.com/uc?id=1q0A3kDDbCorSOacNudxc9MCirN-nzWfH)
(http://docs.google.com/uc?id=1plZ_so6_QFP0SzHmrSKXeDoHROqaiXHz)
Havuzluk altında makina dairesi olmayınca aşağısı oldukça genş bir depolama alanı olarak önünüzde duruyor. Bu fotoğrafı dar bir açıyla çekmişim ama fikir vereceğini umuyorum. Sancak tarafta 100 litrelik ilave su tankını ve yine servis akülerini göyüyorsunuz.. yukarıdan aşağıya inen borular havuzluktaki masanın altında yer alan geniş bir kapalı alandan aşağı açılmış havalandırmalar. bunlardan 2 tanesindeki esnek borularla sintineyi de havalandırmak amaçlanmış.. Bu fotoğraf biz tekneyi henüz aldığımız zamandan, biz daha sonra bir miktar daha düzenleyerek biraz daha kullanışlı hale getirmeye çalıştık.
(http://docs.google.com/uc?id=1sK6pnQ1dZDqR3nYoHf4B0ycR27VY2W2L)
Maxi 95'lerde orijinal olarak 25 beygir yanmar motor kullanılmış.. Kri-Kri'de ise eski sahipleri yenileme aşamalarında 2014 yılında motoru 30 beygir Kubato - Nanni motor ile yenilemişler. Motor ve tekne gayet uyumlular... 1800 - 2000 devirlerde çok rahat 5.5 - 6 kt süratlere ulaşıyor..
Motorun havalandırması ise hemen makine dairesine baş taraftan inen direğin dibinde yer alan geniş deliklerden sağlanıyor. bir önceki kullananı bunu düşünmeden direkteki delikleri bir de tasarımcıya küfrederek kapatmış, sonradan farkediyor ki motorun havalandırması bu deliklerden sağlanıyor, kapadığı yerleri geri açıyor.
Tabii, farkedeceğiniz üzere motorun masanın içerisinde olmasının muazzam bir avantajı var. Yani, deyim yerindeyse motoru her yerinden kucaklayabiliyorsunuz.. Erişimi zor olan hiç bir alan yok.. Alıp bir kenara koymak işten bile değil.. Bu bence çok önemli, özellikle de benim gibi motoru yeni yeni öğrenen, henüz ancak küçük müdahalerde bulunabilen biri için bulunmaz nimet.. Dezavantajı ise salon içerisinde nispeten biraz daha gürültülü olması ancak fark çok mu derseniz, bence o kadar da değil...
Son olarak geçtiğimiz Mayıs yaptığımız kara bakımları sonrası çektiğim birkaç fotoğrafı da paylaşmak istiyorum:
(http://docs.google.com/uc?id=1rLJZp71mx8XR1h4S_XLdrLMDf6ea8SXP)
(http://docs.google.com/uc?id=1rLJZp71mx8XR1h4S_XLdrLMDf6ea8SXP)
(http://docs.google.com/uc?id=1rIQcnrmwZKZEjLULPDQjZMHsTLf_p29Q)
(http://docs.google.com/uc?id=1rCzi58lynNKkgb0MhQlmuy10O8h4P21c)
(http://docs.google.com/uc?id=1rCUzryEceCupEJ0uXGkI1Tt4cv-EfiGB)
(http://docs.google.com/uc?id=1r-1llDqwxA-rFS4W01cWKveMFpwdYW8Z)
Havuzluktan bir kesit
(http://docs.google.com/uc?id=1sS-z7G94IUg35ouzXu4CyQah86WX4c1w)
Maxi 95'lerle ilgili birçok site ve sosyal grup var ancak bunların bir çoğu İsveç, Danimarka ve Norveç'te ve haliyle çoğunlukla iskandinav dilleriyle paylaşım yapıyorlar..
İngilizce kaynaklar arasında en derli toplusu bizim de bir süre Mersin Marina'da komşu olduğumuz şimdilerde 42 feet bir Hallberg Rassy ile Orhaniye civarlarında bulunan Maringret teknesinin sahiipleri.. Kendileri yıllarca yine aynı isimili, Maxi 95'lerinde yaşamışlar ve İngiltere'den Biscay Körfezini geçerek İspanya ve Fransa Sahillerini gezmişler.. Bizim de satın alma kararımızda onların çok etkileri oldu... Kendilerine bir kere daha teşekkürlerimi sunuyorum
Maringret'in detaylı Maxi 95 ve HR tekneleriyle ilgili paylaşımları, projeleri vs. ulaşmak isterseniz adresi aşağıdadır efenim:
https://maringret.wordpress.com/home/ (https://maringret.wordpress.com/home/)
Sevgi ve saygılarımızla,
Kri-Kri Mürettebatı...
-
Sağlıkla, keyifle kullanın.
-
Teknenizle beraber keyif ve mutluluğunuz da maxi olsun.
-
Maxi'ler her zaman makbul teknelerdi.
Keyifle kullanın !
-
Çok da güzel yaptırdın Erman. Bir daha hayırlı olsun.
-
Erman reisim, seyirden yeni döndüm ve hemen bu güzel haberle karşılaştım..
Çok sevindim adınıza..
Güle güle kullanın, pruvanız neta olsun, keyifli seyirleriniz olsun..
Selametle.
-
Güle güle kullanın.
Selametle...
-
Ermanim ,
Hayırlı olsun güle güle kullanın, havuzlugundan kahkaha eksik olmasın
-
Erman tekrardan hayırlı olsun, selametle keyifle geçsin seyirleriniz.
-
Erman tekrar hayırlı olsun . Güzel tekne güzel seçim .Eşinle beraber keyifle kullanmanızı dilerim.
-
Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim...