Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Yelkenli Tekneler => Konuyu başlatan: Enes Save - 17 Temmuz 2020, 10:26:10
-
İyi günler,
Kıırmızı ile belirttiğim gurcata sistemi öne doğru da uzanıp yeşil renkle belirttiğim noktada birleşiyor. Ön ıstralya olduğunu sandığım ve mavi çizgiyle belirttiğim tel ise yukarıdan başlayıp yeşil noktadan geçiyor ve aşağıda direğin dibinde sonlanıyor. Merak ettiğim neden böye bir ön ıstralya-ön gurcata düzeneğine gerek duyulduğu. Benzer sistemi üç gövdeli yüzer nesnelerin bazılarında da gördüm.
-
Bu da ben düzenlemeden önce resmin durumu
-
Diamond rig Katamaranlarda kullanılır amacı direği güçlendirmektir Katamaranların tek gövdelilere göre armaları %33 daha fazla yüke maruz kalırlar.
(https://i.hizliresim.com/9V03mC.jpg) (https://hizliresim.com/9V03mC)
-
Diamond rig Katamaranlarda kullanılır amacı direği güçlendirmektir Katamaranların tek gövdelilere göre armaları %33 daha fazla yüke maruz kalırlar.
(https://i.hizliresim.com/9V03mC.jpg) (https://hizliresim.com/9V03mC)
Yanıt için teşekkür ederim sevgili Burak. Neden %33 daha fazla yüke maruz kalır diye sormayacağım 😊
-
Yatmayıp yelkenlerin üzerindeki fazla rüzgarı kaçıramadğı için diyebiliriz.
-
Folk boatlarda direk tepesinde v şeklinde tek bir tane de kullanılıyor o da direğin üst kısmını güçlendirmek için Folk boatlarda needle denen tepeye doğru incelen bir direk var sebebi direği sert havada eğip camadan vurmadan anayelkeni depower etmek . Bu v dediğimiz diamond o bölgeyi güçlendirmeye istendiğinde düz tutmaya yarıyor katamaranlardakide benzer mantık .Katamaranlardakine Diamond shrouds deniyor aslında bu sisteme.
-
Ebabil için Nonsuch teknelerinin armalarına bakmanı öneririm kullanımı çok kolaydır ön yelkene ihtiyac duymazlar .Wishbone rig
-
Ebabil için Nonsuch teknelerinin armalarına bakmanı öneririm kullanımı çok kolaydır ön yelkene ihtiyac duymazlar .Wishbone rig
Ebabil'in bana söylediklerinden : "Açık denizde şartlar ne olursa olsun oturduğun yerden hareket etmeden yelkene camadan vur, tam armaya geç, mayna et."
Önerin için teşekkür ederim. Daha ayrıntılı inceleyeceğim.
-
iki tane windsurf direği ve yelkeni?
veya
ama bence tek direğin ve yelkenin olmalı.zaten orjınal sailplan öyleydi galiba
-
Mustafa abi ben tek ana yelken ve gerekirse ufak flok öneriyorum .
Alttaki resimdeki örnek gibi flok burda olur olmaz tamamen isteğe ve teknenin uyumuna bağlı.Yelken konusundada da dacron yokken uygulanan bir yöntem yelken bezinin şeklini vermek ve korumak için sık aralıklarla full balenler kullanmak bu yöntemle başarılı yelkenler yapılabilir .Bu yöntem yarışlarda yasaklandığından kullanımda çok kalmamış sonrada dacron gelince tamamen unutulmuş.Bu balenlerle uzun ömürlü yelken üretmek mümkün.
(https://i.hizliresim.com/MIZDLS.jpg) (https://hizliresim.com/MIZDLS)
Enes bu sayfaya bir bak .
https://www.boatdesign.net/threads/wishbone-boom-versus-conventional-boom.17062/
-
Hobie cat arması ve yelkenini uyarlamış çok başarılı gözüküyor.
(https://i.hizliresim.com/naamPi.jpg) (https://hizliresim.com/naamPi)
-
Burak'cım verdiğin örnekteki junk sail sıklığındaki balenler çok ilgimi çekti.Konudan bağımsız bu yöntemi KÜÇÜK kayık için düşünmeye başladım.
-
Konuyu uzaktan okuyarak takip ediyorum.
Enes'in nihai amacı yelken/lerin hızla, direk dibine gitmeden,fora,mayna ve camadan işlemlerini güvenle yapabilmek.
Ebabil gibi yüzenlerde uygulanabilecek üç yöntem doğru olur düşüncesindeyim.
1- Yelkeni direğe sarmak
2- yelkeni direğe bir kanal ile basmak yerine orsa yakasına konulacak matafyonlardan geçerek direğe gırcala ile yaklaştırmak. Bu bildiğimiz klasik yöntemlerden biri zaten. Bol bir düzen ile yelken kolayca inip çıkabilir. Zorlamayı engellemek için de yelken üst yakasına donatılacak yine bir el incesi ile aşağı çekilebilir.
3- Berque ikizlerin Micromegas 3. de kullandıkları pıraçera arma. Seren kolayca basılıp kolayca mayna edilebilir. Yine kolayca camadan vurulabilir.
Enes'in tek başına seyir yapacağı gözönüne alınırsa gönlümden geçen Burak'ın önerdiği cat mantığı ile donatılmış bir wishbone yelkendir. Geliştirilmesi gereken, yelkenin/yelkenlerin güverteye inmesi ve sert havada kontrollerini kaybetme riski olmadan direk üzerine sarılmalarını düşünmek olmalı.
FB de Yelkensever'de Bahadır Eği nin son teknesinde bu yöntem uygulandı çok da başarılı oldu.
-
Sildim