Heyamola Hey
Sağlık Ocağı => Teknede Güvenlik => Konuyu başlatan: Burak Doneray - 28 Nisan 2020, 21:46:16
-
Sevgili Atilla Gökova'nın başlattığı nefis bir proje .Pek yakında. Seyredelim destek olalım
Küçük bir izin problemi yaşadılar Tam destek.
https://youtu.be/Ebb5Cas2NAc
-
Çok iyi düşünülmüş. Umuyorum istedikleri gibi olur.
-
Bu aralarda yapılacak anladım ama o kadar kişi iç içe nasıl izin alındı?
Ya da izin gerektirmese bile sosyal mesafe adına büyük eleştiri almaz mı? ?0-?
-
Bu videoyu izleyemiyorum.
-
Tüm detayları anlatmış sosyal mesafe yüzünden ertelendi izin alınıp ayrı can sallarında yapılacak amaç Can salının önemine dikkat çekmek . Lütfen linkten takip edin ilk mesajımda bir değişiklik yapılmış lütfen youtube üzeerinden seyredin .
https://youtu.be/Ebb5Cas2NAc
-
Tüm detayları anlatmış sosyal mesafe yüzünden ertelendi izin alınıp ayrı can sallarında yapılacak amaç Can salının önemine dikkat çekmek . Lütfen linkten takip edin ilk mesajımda bir değişiklik yapılmış lütfen youtube üzeerinden seyredin .
https://youtu.be/Ebb5Cas2NAc
Değişikliği ben yapmış , büyük pencere oluşturmuştum. Sanırım desteklememiş. Geriye eski haline dönüştürdüm. Şu an çalışıyor.
-
Çok faydalı olacak.Life raft patlatmayı izlemişizdir çoğumuz ama içersinde canlı kalmak ve yaşananları türkçe bir kaynaktan izlemek çok iyi olacak.Teşekkürler Burak Reis haber verdiğin için.
-
STCW eğitiminde Can salının içinde 12 kişi İle yarım saat geçirmiştik Ciddi zor bir iş koku nem ıslaklık birde benim şansıma can salının içine Bir kedi Büyük tuvaletini yapmıştı kokuda cabasıydı .Can salı önemli tabiki ama mümkünse teknem batmasın diye daha bir gayret gösteririm herhalde benim can salı eğitimi baya bir başarılıydı.
24 saat sizce kurtarılma için yeterli bir zamanmı ? Anladığım kadarıyla can salı 24 saatte kurtarılacakmışsınız gibi tesis edilmiş oluyor. Aramızda can salı ile tekne terketmiş birisi varmı ?
(Zodiac ile tüm Türkiyeyi karaya çıkmadan gezen Enes hariç o cansalı ile neler yapabilir benim hayallerimin ötesinde)
-
Bu farkındalığı yaratması çok güzel oldu.
Ben yıllarca gittim geldim can salı alıp almamak konusunda. Neticede hep kıyı seyri; en fazla Yunan adaları. Hep görsel mesafede bir kara var, teknede de bot var. İdare eder diyordum. Ama sanki bu varsayımım sakin-normal hava için geçerli. Sorunlu bir havada bot ile idame etmek pek olası değil galiba.
Merakla izleyeceğim.
-
Ben bizim denizlerimiz (karadeniz, marmara, ege, akdeniz) için can salından çok iletişimin daha önemli olduğuna inanıyorum.
Zaten limanlar adalar kıyılar yakın mesafe, zaten trafik oldukça fazla, yeter ki siz tekneyi terk edene kadar birileri ile iletişim kurun, kısa zamanda size ulaşılır.
Ege'nin neresinde VHF iletişim mesafesi içinde bir gemi olmama ihtimali var ki?
Aşağıdaki görüntüyü şimdi aldım, anlık olarak ticari gemi trafiğini gösteriyor. (ki bu tamamı değil, mutlaka amatör istasyonların alamadığı gemiler de var..)
(https://i.ibb.co/WnnphMb/gemitrafigi.png)
Mesefeler yakın, yaz kış heryer gemi dolu, iletişim ve ulaşım kolay.
Can salı;
1) Su sıcaklığının çok kısa zamanda hipotermiye sebeb olacağı kadar soğuk olan denizlerde
2) Okyanus gibi mesafelerin ve iletişimin çok kısıtlı olduğu, iletişim kursanız bile (EPIRB, uydu tel vb.) size ulaşmalarının çok zaman alacağı
yerler için asıl faydalı.
Olmasın demiyorum, imkanı olanın can salı olsun, bakımlı olsun, portuçta değil kullanmaya hazır olsun..
ama ondan önce ve değerli olarak VHF telsizimiz iyi olsun, anteni kablosu kaliteli olsun vb..
-
Bu an anlık atlantik gemi trafiği, mesafeler daha çok ve deniz daha soğuk olduğundan can salı daha önemli.
ama yine de herşeyin başı İLETİŞİM..
Dünyanın en süper can salına sahip olsanız, içinde siyah havyar ve şampanyanız dahi olsa birileri onun içinde keyif (!) yaptığınınızı bilmiyorsa bir anlamı yok..
(https://i.ibb.co/rsqQmcq/gemitrafik-atlantik.png)
-
Özgür Kaptanın dediği gibi Doğru kurulmuş iletişim araçlarıyla Akdeniz veya Egede Belki can salına binmeye bile fırsat bulamadan kurtarılabiliriz. Benim kafamdaki kötü senaryo çok sert bir havada Aileniz ile denizdesiniz su almaya başladı tekne Başkası yerine cansalına güvenmeyi tercih ederim Ailemi can salına geçirir Tekneyi kurtarmaya odaklanabilirim kurtaramazsam cansalına geçer tekne batarken ipini keser beklemeye başlarım.
Cansalının olmadığını varsayarsak dingiye o sert havalarda binmek ayrı dert devrilmeden durabilmek ayrı dert . Tam bir kaos yaşanır en azından ben ciddi paniklerim tekne ilemi ilgileneyim ailem ile mi şaşırırım herhalde .Can salı oldumu bir prosedür işletmeye başlıyorsunuz daha disiplinli ve güvenli ben can salı olmazsa olmaz diyenlerdenim.
Özel teknede mecburi olmamasını da Arabalarda Emniyet kemeri takma zorunluluğu ilk konduğunda Taksi şöförlerine kemer takma zorunluluğu yoktu onun kadar anlamsız buluyorum.
Bizim ve ailemizin ,arkadaşlarımızın varsa mürettebatımızın hayatını kurtarıcak bir donanımı bulundurmak için zorunlu olmasını beklemem.
-
Tabiki iletişim en başta geliyor. İletişim kurmak kadar soğukkanlılıkla konum bildirebilmekte önemli. Ama can salının önemini Sevgili Yıldıray Alter Abimizin zor anlar sunumundaki can salı ve hayatta kalma mücadelesini dinleyince anladım.
Özgürün dediği gibi uygun yerde olmalı ve gerektiğinde açılabilmeli.
-
Ülkemizde denizcilikle ilgili etkinliklerin son derece az olduğunu düşündüğüm için bu girişimi olumlu buluyorum. Umarım bundan edinilecek deneyimleri de okuma fırsatımız olur.
-
Sevgili Enes Bugüne kadar yaptıkların çok değerli En azından benim için Dayanma sınırlarımızın ne kadar fazla olduğunu yaptıklarınla herkese göstermiş oldun .Bir gün eğer can salına geçmek zorunda kalırsam Senin bir botta geçirdiğin zaman Yaptığın yol bana dayanma gücü verecek bilmeni isterim.
Sağol .
-
Sevgili Enes Bugüne kadar yaptıkların çok değerli En azından benim için Dayanma sınırlarımızın ne kadar fazla olduğunu yaptıklarınla herkese göstermiş oldun .Bir gün eğer can salına geçmek zorunda kalırsam Senin bir botta geçirdiğin zaman Yaptığın yol bana dayanma gücü verecek bilmeni isterim.
Sağol .3
Her zaman rüzgarın kolayına, pruvan neta olsun. Can salını kullanmak zorunda kalmayasın.
-
Kaldığı yerden devam.
https://youtu.be/uswc2lzsb-I
-
İzledim;
daha ayrıntılı videoları, 25 mayısı bekliyorum.
-
Çok sevdim vatandaşı. :)xx
Kendisini neden denizci olarak gördüğü açıklamasına dede bir katkı yapacak yüksek müsaadelerinizle. 8-)
Denizler dünyamızdaki en büyük su kütlesi. Çorba su ile yapılır. Deniz ile ilgili uğraşı karasal uğraşılara oranla daha fazla para gerektiriyor. Dolayisi ile deniz ile uğraşanlarda görece daha fazla para var.Benim çorbaya yani paraya ihtiyacım var. Öyle ise ne kadar bildiğimin heeeç önemi yok. Ben bu deniz işinden çooook çorba çıkarırım. Nasıl başlayayım dersem. Başlıyayım da hele bir yolda düzülecek kervan nasıl olsa bulunur. Yok ya kervan yolda düzülüyordu galiba. Hay allah yine sündürdüm galiba. ;)
Konu teknik falan demem sulandırırım. Konu deniz. Deniz su .......
-
Utku abi Türkiyede işi deniz ile olan kişilerin zengin olmak gibi dertleri amaçları ve umutları yoktur .Bu iş tutku işi misyon edinme yaşam tarzı .Kasım ayından bugüne hiç bir şey kazanamadı bu insanlar hala üretmeye öğretmeye devam ediyorlar. Olay bir noktadan sonra bide insanların oh teknelerde ne güzel hayat yaşıyorsunuz yorumları gelince haliyle ortaya bu söylemler çıkması normal. Düşünsene adam bir önceki videosunda Zengin olsam herkese bedava eğitim versem diyordu.Paraları olduğunda gene insana denize harcar bu adamlar.
Umarım ve dilerim hakettikleri en iyi standartta yaşayabilecekleri kazançları her zaman olur tüm eğitmenlerin ve tüm emekçilerin.
Denetim olmadığı için Şahsi teknesi olan eğitmenim diye kurs verebiliyor tekne kiralayabiliyor. Gerçek eğitmenler ve Tekne kiralama şirketleri hala seslerini kısık çıkartırlar terbiyelerindenmidir denizciliklerindenmidir sizlere bırakıyorum.
(Yazdiklariniz yanlis anlasilabilir diye bunu yazdim ben benim gibi dusundugunuzden eminim )
Bu sene taktım bu adamlara ben ne kadar Bu tiplerden var marinada hepsini önce yüzlerine söyleyip sonra maliye ve liman başkanlığına şikayet edeceğim.
-
İlk sırada marınaya geçen sene gelen bir tekne sahibi var gelmiş bana utanmadan etrafında marina parasını ödeyemeyen tanıdıkların varmı diye sordu Neden soruyorsun dedim marina paralarını ben ödeyeyim 2 hafta kullansınlar diğer haftaları italyada bir grupla anlaştım onlara kiralayacağım Bana çok tekne lazım dedi.
Benim tanıdığım kimse teknesini kiralamaz Ayrıca özel tekne hepsi charter lisansları yok dedim önemli değilmiş kiralarmış .Bunlar türedi birde başımıza
-
Utku abi valla konu nerelere gitti müthişsin valla benimde senden aşağı kalır yanım yok kendi açtığım konuyu saptıran olarak bir ilk oldum .Sevgiler
-
Burak'cığım vallahi pes diyorum.
Açığı hemen farketmişsin bravo. Benim de sürtündüğüm kesim aynen senin belirttiğin kesim. :)xx
Dedim ya deniz su ve çok çorba çıkar. ;D
-
...Gerçek eğitmenler ve Tekne kiralama şirketleri hala seslerini kısık çıkartırlar terbiyelerindenmidir denizciliklerindenmidir sizlere bırakıyorum.
valla ben biraz utanıyorum uyarmaya, insanlar kendileri görsünler fark etsinler, düzelsinler istiyorum.. küçücük camiayız zaten..
tek tük konusu geçince sözleşme, fatura, yat işletme belgesi, gemiadamlığı vb. konusunda yazıyorum ama niyeti kötü olanın anlamasını beklemek zor tabi..
tekne kiralama, mavi yolculuk ve eğitim işinde dışarıdan bakınca büyük euro paralar dönüyor gibi görünüyor ama gerçekte içine girip şirket, vergi, liman başkanlığı, turizm bakanlığı, ulaştırma bakanlığı, marina, kromcusu temizlikçisi vb. ile uğraştığın zaman yılda 20 haftayı çıkartayım diye bi tarafımızı yırtınca anlıyorsun gerçekleri.. bir de böyle kriz dönemlerinde tekne marinada euro yakarken sen evde oturunca anlıyorsun nasıl bir sektörde olduğunu..
diğer yandan kimi de tekne aldım masrafı çıksın diye tur yapıp eğitim vereyim demeyi kendi hakkı görüyor..
empati yapmayana biz ne yapalım..
herkes broker, herkes eğitmen, herkes transfer canavarı.. yolları açık olsun.. :)
-
Yeni çekim.
https://youtu.be/2Ae0hX_vIhs
-
Can Salına geçmek ile ilgili tek bir konuyu özellikle vurgulamak istiyorum.
Tekneyi terk etmek için aceleci olmamak lazım.
Geçen hafta yaptığımız sunumda da benzer şeyler söylendi, önce salı açarım filan gibilerinden.
Teknede ne kadar uzun süre kalınırsa görünme ve bulunma olasılığı artıyor.
Bulunma açısından en önemli konu ama kesinlikle doğru iletişim, Özgür'e gönülden katılıyorum.
1979 meşhur Fastnet Yarışı istatistiklerini incelemek olayı daha rasyonel değerlendirmek açısından anlamlı olabilir.
-
Tekne batmadan tekneyi terketmemek gerektiği teknenin en güvenli bekleme yeri olduğu zaten ana kural .
Can salının tekne su almaya başlaması ile açılması ve tekneyi terk etme prosedürlerinin başlatılması bence kritik bir karar bazen tekneler çok hızlı batıyor durumun ciddiyetini ayırtedebiliriz.hepimiz .Ailenizi sala geçirir telsiz telefon acil durum çantası ve tekne batarken ipini kesmek için can salının içinde olandan başka bir bıçağın hazır edilmesi hem teknedeki koşuşturmayı engeller hem sizlerin su gelen yere olan müdahalenizi kolaylaştırır hemde çevredeki teknelerce bir sorun yaşandığının daha kolay farkedilmesini sağlar.
Fırtınada fastnet de olduğu gibi can salı ile tekne batmadan tekneyi terketmenin sonuçlarını artık herkes biliyor. Yukarıda konuştuğumuz konu su almaya başlayan bir tekne çarpma ile malzeme hatası ile oluşan su almalarda tekne terk prosedürünün başlatılması hazır olunması .Nedeni tekneler sanılandan çok daha hızlı batarlar.
Hasar almayan bir tekne fırtınadan zaten batmaz tekne terkedilmemeli ve can salına geçiş prosedürü başlatılmamalıdır.
-
Tam da bunu vurgulamaya çalışıyordum Burak.
Tekneler sanılandan daha "yavaş" batarlar...
-
Tam da bunu vurgulamaya çalışıyordum Burak.
Tekneler sanılandan daha "yavaş" batarlar...
Genelde yavaş batıyorlar, kaza gerçekleştikten sonra tekne kaynayana kadar epey bir süre geçiyor. Fakat bazen de bu iş o kadar hızlı oluyor ki ne olduğu anlaşılamıyor bile. Tabi burada etken çok önemli, bir kazadan dolayı mı batma tehlikesi, yoksa bir arızadan dolayı mı batma tehlikesi yada havadan dolayı mı batma tehlikesi geçirdiğimizle alakalı.
Kazadan dolayı batma tehlikesinde , alınan yaranın büyüklüğü önem arzeder . Bu durumda suyu yenemeyebilirsiniz. Burada hızlı karar vermek gerekebilir. Bazen teknenin kaynaması çok uzun sürebilir ama ilk başlarda uzun gelen bu süreç , teknenin direnç noktasını geçince çok hızlanır. Ne olduğu anlaşılmaz bile.
Arızadan dolayı batma tehlikesinde durum farklıdır. Özellikle arıza dedim, bana göre hortum vana ve tahliyelerden kaynaklı batma , bir bakımsızlık yada eksik bırakılan bir tamirattır. Aslında tanım olarak buda bir kazadır ama biz arıza, arızalı parça yada bir eksiklik diyelim. Bu durumda en önemli olan şey bana göre sizin suyu ne zaman fark ettiğinizdir. Genelde bu su gelişlerini teknelerin tahliye sistemleri , su gelişini kestiğinizde çok hızlı yenebilirler. Tekne terk hali yada fark etmekte geç kalındırğı durumlarda bu batış noktasını kaçırırsanız durdurmak güç olabilir yada mümkün olmaz. Özellikle limanlarda duran teknelerin su keimlerine sürekli bakmak çok önemlidir. Çünkü tekne ilk bir karışı belki bir hafta da batar eğer fark edilmezse ondan sonrasını 3-4 saatte gider. Seyirdeyken başa gelinirse ne kadar soğuk kanlı olunabiliyorsa o kadar iyi. Benim seyirde yaşadığım bir den fazla durum var. Sadece son iki yılda iki tane var. Bu profesyonel bir ekiple seyir halindeyken olursa kolayca halledebiiliyorsunuz. Ama ailecek ve küçük çocuklarla olursa iş biraz tatsız hal alabiliyor.
Birde havadan dolayı batma var, burada genelde batma fırtınaya girmekle alakalı değil. Fırtına esnasında yaşanılan tersliklerle alakalı. Fırtınadan karşılaşılan arızalar, terslikler, kopma ,kırılma halleri, tekne bakımsızlığı ve teknenin bu durumda pozisyonunu koruyamaması gibi. Yelkenli tekneler bu konuda çok şanslı, bir şekilde işin içinden çıkıyorlar. eğer kaptan bir saçmalık yapmaz ise hatta tekneler kendileri bu sorunu bertaraf edebiliyorlar. Bir de fırtına da batma genelde kıyılarda oluyor, hatta demirdeyken. Uygunsuz yere atılan demir, teknenin demir taraması, bulunulan yerin aşırı dalga kaldırıp kumbaşı yapması gibi gibi. Yoksa açıkta selamet hep var ve üzerinde atalet olan tekne pek batmıyor.
Özel tekneler içinde iki tane batan tekne gördüm, bir tanesindeki mürettebatı ben kurtardım ve tekneyi de yarı batık halde 2,8 mil yedekledim, kıyıda selamete ulaştırdım. dört tane batan tekne vakasını bizatihi sahibinden dinledim. Bir tanesinde sahil güvenliğe irtibatından tutunda ekibin bota geçişine kadar kendileriyle irtibat halindeydim.
Ticari balıkçı teknelerinde ise tahta atan teknede bulundum , kıyıya çekerken parçaladığımız teknemiz oldu, yardım ettiğimiz tekne oldu, kayalara bindirip batan teknemiz oldu. Onlar başka şeyler , orada profesyonel ekip var ama onlarda aşırı güvenden tekneleri kaybedebiliyorlar. Can kaybı da bu şekilde oluyor. Hatta şimdi aklıma geldi Akın Reis e ait 11 metreydi hatırladığım bir balıkçı teknesi yaklaşık 25 yıl önce ağ çekerken , kumbaşı yedi ve battı. Hatırladığım Akın teknede yoktu , ortağı fırtına öncesi kıyı ağlarını kurtarmaya çalışırken kumbaşı yedi ve tekne toparlayamadı. Dediğim o kadar sığ suda da değil , hatırladığım 8-10 metre suda olmuştu.
-
2002 tarihinde gerçekleşen boğaz tekne kazasında teknedekilerden birisiydim. 10-15 saniye içerisinde ayak bileğimdeki su boğaz seviyeme gelmişti...
Konu ile ilgili başka bir forumda yazdığım kapsamlı hatıra yazısı:
https://www.gezginkorsan.org/forum/zor-anlar/bogaz-tekne-kazasi-15-haziran-2002/
-
Yakın arkadaşımın sac trawler teknesi 2017 yılında sabah Bozburun limandan hareket ettikten yarım mil sonra, hemüz koy içindeyken yaklaşık 30 saniye içinde kafayı inanılmaz bir hızla kaldırarak kaynadı gitti. Aramızda çok fikir yürüttük ama bir türlü nedeni hakkında bir sonuca varamadık
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
2002 tarihinde gerçekleşen boğaz tekne kazasında teknedekilerden birisiydim. 10-15 saniye içerisinde ayak bileğimdeki su boğaz seviyeme gelmişti...
Konu ile ilgili başka bir forumda yazdığım kapsamlı hatıra yazısı:
https://www.gezginkorsan.org/forum/zor-anlar/bogaz-tekne-kazasi-15-haziran-2002/
Ben bu kazayı hatırlıyorum Doğan Hocam, sizin yazınızı daha önce okumamıştım, daha doğrusu 2018 de yazmışsınız ben gezgin korsan dan ayrıldıktan epeyce sonra, o yüzden okumamışım. Gerçekten çok etkilendim, ciddi anlamda da duygulandım. Vefat edenlere rahmet dilerim. Sizlere de tekrar tekrar geçmiş olsun dileklerimle.
-
Ciddi hasar değerlendirmesi sonrası ;
1) Tehlike haberleşmesi + can salının denize atılması + terk hazırlığı
2) batmama mücadelesi
3) can salının şişirilmesi ve tekne terk
Üç kademe olarak uygulanmalı.
Yeterli ve etkili iletişim sağlanmadan tekne terk piyangonun çıkmasını beklemek gibi olur.
-
Can salının şişirilmesi 1 numarada yer almalı Özgür.
-
Suyun girdiği yeri bulduysanız ilk yapmanız gereken şey bu ve giren suyu durdurduysanız batmazsınız suyu kesemiyorsanız batmanız kaçınılmaz prosedür hemen başlatılır. Tekne batmadan can salının ipi kesilmez tekne battıktan sonra bile teknenin battığı yere yakın kalmak bölgeden ayrılmamak uzaklaşmamak bulunmanız için kolaylık sağlar .Teknenin ne kadar sürede batacağı aldığı su miktarı hızı ile orantılıdır
-
Hayatımda rastladığım en ilginç batık ufak bir guletti Göcek ten çıktım Göcek adası sancağımda rotam iz kayası Göcek adası fenerini bir mil geçtikten sonra çok sakin bir deniz var önümde denizden bir direğin ucu çıkıverdi ve kayboldu biraz sonra tekrar çıktı . Ne zaman battığı belli olmayan bir tekne ilginç bir şekilde nötr yüzerlilikte kalmış suyun altında başıboş akıntıyla geziyor . Sahil güvenliğe haber verdim çok ilginç bir tecrübeydi.
-
Can salının şişirilmesi 1 numarada yer almalı Özgür.
Can salı suya atıldıktan sonra biraz batınca otomatik açılmıyor mu?
-
Can salının şişirilmesi 1 numarada yer almalı Özgür.
Can salı suya atıldıktan sonra biraz batınca otomatik açılmıyor mu?
Şöyle oluyor ;
Eğer can salı hidrostatik kilit ile tekneye bağlı ise (bizim ticari teknelerde mecburi) tekne batınca yaklaşık 4m derinlik basıncı sonrası kilit salı bırakır, tekne batmaya devam eder, salın parimasını çeker ve sal şişer, tekne batmaya devam ederse parimasının tekneye bağlantısı zayıf noktasından kopar ve bağımsız yüzer.
Hidrostatik kilit yoksa sal denize atılmadıkça otomatik şişme ihtimali yok. Bu yüzden tehlike anında salı denize atmak (şişirmeden) önemli. Şişme işi sizin parimayı çekmesi veya teknenin batarak çekmesi ile oluyor zaten. Ama denize atma işi manuel.
Bu açıdan yukarıda da önce salı denize at, sonra tekneyi terk etmemek için elinden geleni yap (mücadele) son çare salı şişir ve terk tavsiyesi yaptım. Şişirmek kolay, denize atmak zor.
Sal ve insan denizdeyken de şişirilebilir.
Olası aksilikleri engellemek için parimanın tekneye zayıf bir şekilde (ince bir el incesi ile) bağlanması önemli.
öZgür (mobil)