Heyamola Hey
Havuzluk => Yelken Yarışları => Konuyu başlatan: Burak Doneray - 10 Şubat 2020, 21:01:38
-
Marmaris Yat Klübünün düzenlenlediği, yaklaşık 200 deniz mili sürecek Loryma Cup yarışına Amiga ile Katılıyoruz.
Yarış talimatı henüz yayınlanmadı . Yarışın gezi teknelerine açık olup olmadığını talimat henüz yayınlanmadığı için bilmiyoruz .
Açılırsa gezi sınıfında yada IRC sertifikası çıkarmak kaydı ile bu yarışa katılabilirsiniz .
Bu çok özel yarışa katılmak isteyenlerin gerekli dökümanlara ulaşabilecekleri linki paylaşıyorum Loryma Cup ta görüşmek üzere herkese selamlar.
http://www.miyc.org/tr/yarislarimiz/yaris-takvimi?id=77
(https://i.hizliresim.com/OanYN3.jpg) (https://hizliresim.com/OanYN3)
(https://i.hizliresim.com/LG7kRz.jpg) (https://hizliresim.com/LG7kRz)
-
Forum sayfalarında konuştuğumuz, uzun açık deniz rallileri niye yapılmıyor? konusunu duymuşlar gibi...
Rota da çok güzel..
Gezi teknelerine açık olacağını düşünüyorum, böylece çok güzel ve çok katılımlı bir ralli olacağını umuyorum..
Uluslararası yoğun bir katılım da olur..
Şimdiden sana ve ekibine keyifli bir seyir diliyorum.
Selametle..
-
Komşu da 14-20 Haziran arasında Ege 600 uluslararası non-stop yarışını düzenliyor.
Bu yıl katara katılalım, gelecek yıllarda çok daha uzun ayaklı, ses getirecek programlar düzenleriz.
http://aegean600.com/the-race/ (http://aegean600.com/the-race/)
-
Çok güzel yarış çok güzel rota , rüzgar kolayınıza olsun Burak reis.
-
Amiga yarışa katılacaksa ben de sırf yıllardır merak ettiğim bir yarışta ikinciyi geçersen kaçıncı olursun? bilmecesini yaşamak için katılmak isterim. :)
-
Sevgili Mücahit o haftanın hava durumu ekip sayısını belirleyecek hafif hava için ekip tamam o hafta hava sert olursa 1 kişi daha alabiliriz.Haberdar edeceğim bilmecenin cevabını bulabilirmiyiz söz veremem ama yelken yapmaya doyacağına söz verebilirim. Sevgiler.
-
Komşu da 14-20 Haziran arasında Ege 600 uluslararası non-stop yarışını düzenliyor.
Bu yıl katara katılalım, gelecek yıllarda çok daha uzun ayaklı, ses getirecek programlar düzenleriz.
http://aegean600.com/the-race/ (http://aegean600.com/the-race/)
Sevgili Cem reis Aegean 600 yarışına girmeyi istedik fakat 2 nedenle vazgeçtik Loryma Cup'a katiliyoruz.
1. neden yarış Atinada başlayıp Atinada bitiyor bu bizim gibi Türkiyeden gidenler için logistik olarak maddi manevi çok uzun ve yorucu.
2. neden katılan teknelerin %90 nı çok hızlı 40 feet üstü yarış tekneleri Ne tekneler var gerçekten inanılmaz ben Türkiyedeki yarış filosunun teknelerini iyi zannederdim Yunanistan bu konuda bizden baya bir ilerdeymiş. Ekiplerin çoğu profesyonel bu yarış için malesef elimizdeki iki teknede iddialı olmak için uygun değil .Yarışmaktaki asıl amaç keyif almak yelken yapmakta olsa kazanma şansınızın hiç olmadığı bir yarışa girmek bizde gerekli motivasyonu sağlamadı.
Sevgiler .
Yaris filosundan bir kac ornek.
(https://i.hizliresim.com/2P7Z0d.jpg) (https://hizliresim.com/2P7Z0d)
-
Aeagean 600 şimdiye kadar kayıt verenler.
http://aegean600.com/entrants/
-
2 tekne görünüyor. Zorba ve Cape Horn.
-
Loryma Kupasında rota değişikliği yapıldı. Kolay kolay bitmeyecek bir rotaya evrildi.Bakalım hava ne yapacak.
(https://i.hizliresim.com/nyYXEN.jpg) (https://hizliresim.com/nyYXEN)
(https://i.hizliresim.com/PGvyQ8.jpg) (https://hizliresim.com/PGvyQ8)
Mayıs ayı rüzgar ortalamaları.
(https://i.hizliresim.com/dM41Pn.jpg) (https://hizliresim.com/dM41Pn)
-
Ouuv.. Kalkan'dan Marmaris'e dönüş hayli sancılı olur be..
İlk rota Rodos'un arkasından dolaşmak çok güzeldi, neden değiştirdiler ki acep..
-
Ouuv.. Kalkan'dan Marmaris'e dönüş hayli sancılı olur be..
İlk rota Rodos'un arkasından dolaşmak çok güzeldi, neden değiştirdiler ki acep..
Çatal adadan Marmaris 60 millik bir bacak hakim rüzgarlar yolu en az 70 mile çıkarır. Rotadaki bir problemde peksimet adasını iskelede bırakmak şartı buda zor olanı daha zor yapıyor .Benim tahminim yarış başladıktan Çatal ada dönüldükten sonra rota kısaltmasına giderler finişi peksimet ile kurtoğlu burnuna taşırlar .
Rodos rotasının değiştirilmesi Sanırım Yunanistan tarafı garanti veremedi ve Yunan sahil güvenliğinin evrak kontrolü için bir tekneyi durdurması riskine karşı rota değişikliği kararı alındı diye tahmin ediyorum.Böyle bir şey olması yarışı bitirir .Sanırım brökrasi politika gene sporun önüne geçti.
Yarışın katılım ücreti olarak tekne başına 500 Euro gibi düşünüyorlarmış Ekip parası almayacağız dediler ama bakalım daha belli değil netleşmedi hiç bir şey.
Yarışa katılacakmısın Özgür teknenin o tarihlerdeki durumu nedir ? Güzel bir organizasyon olabilir sizin içinde.
Sevgiler.
-
Aegean 600 yarışına tekne kiralayıp katılalım dedik fiyatlara inanamadık.
https://www.fastsailing.gr/train-race/#Aegean600
(https://i.hizliresim.com/p2YgBL.jpg) (https://hizliresim.com/p2YgBL)
-
Rota değişikliğinin bürokratik olduğunu tahmin etmiştim, yazık olmuş..
bizim eğitimler Mart ortasında başlıyor, hazirana kadar tekne çoğu zaman dolu olacak, katılmamız zor.. :)
ama açıkcası körfez içlerinden yapılan kısa yarışlara göre çok daha çekici geldi bu yarış! :D
Aegea600'ün tekne kiralama bedelleri çılgınmış!
22bin euroya tekne kiralayacağıma küçük bir tekne alırım be! :O
Bizim tekneyi oraya mı götürüp yarı fiyata kiralasak!? 8)
-
2 tekne görünüyor. Zorba ve Cape Horn.
4 tekne görünüyor.
-
Loryma Cup tarih değişikliği 16-22 Mayıs 2020
(https://i.hizliresim.com/xUFCYI.jpg) (https://hizliresim.com/xUFCYI)
-
Yarış iptal edilmiş durumda .Bu sene bizleri neler bekliyor göreceğiz Sağlık olsun en büyük derdimiz bu olsun.
-
Ortalık düzelince Malta'nın etrafından dönüp geri geliriz.(Hiç durmadan, Ahmet stili)
-
Loryma Cup Tarih ve 3. rota değişikliği yapıldı . Amiga ile Heyamolahey olarak katılıyoruz . 15-21 Ağustos.
Ekip :
Leo Kolff
Ahmet Kabaalioğlu
Kemal Tespihçi
Tolga Edirne
Burak Doneray
Mustafa Ertör
Yarış Category 3 Offshore olarak düzenleniyor aynı zamanda yasaklardan sonra yapılacak ilk yarış olacak . Tekneler Arvento takip sistemiyle canlı takip edilebilecek.
Toplamda 3 yarış yapılacak 25,35,200 deniz mili Yarış Covid önlemleri alınarak planlandı yarış başında sonunda yemek,kokteyl ,ödül töreni yapılmayacak .Yarışa sadece IRC sertifikalı tekneler ve yarış lisansı olanlar katılabilecek .65 yaş üstü yarışçılar 15 gün önceden sağlık raporu almak zorunda ve tüm yarışçılar sosyal mesafe kurallarına uyacaklarına ve hasta olmadıklarını ve sorumluluk beyan eden bir belge imzalayacaklar.
Kategori 3 yarışı Türkiyede ilk defa yapılıyor olabilir Ben görmedim category 3 standartlarını sağlayan teknelerin Türkiyede 1 elin parmakları kadar olduğunu biliyorum.Bu kategoride malzeme ve bulundurulması gereken ekipmanlar çok fazla Amiga hazır ekip hazır .
(https://i.hizliresim.com/QG1XLs.jpg) (https://hizliresim.com/QG1XLs)
(https://i.hizliresim.com/VsICRX.jpg) (https://hizliresim.com/VsICRX)
-
Hayırlı olsun, şimdiden başarılar dilerim ekibe
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Amiga ve değerli dostlarımı heyecanla takip edeceğim.Ekibe fahri olarak dahil edilmek gurur veriyor.
-
Başarılar dilerim. Heyecanla takip edeceğim.
-
Burak sıkı ekip kurmuşsun.. :)
Başarılar dilerim..
-
Harika Burak. Heyecanla yarışı bekliyorum. :)xx :)xx :)xx
-
Burak sıkı ekip kurmuşsun.. :)
Başarılar dilerim..
Teşekkürler Eyüp abi son yarış için Çatal adalar dönüşü bir rota önerin olurmu peksimet iskelede bırakılacak o aradaki akıntı rüzgar rejimi hakkında tavsiyelerini önerilerini bilmek isterim kıyıya yakınmı açık mı rota tercih edeceğimize karar veremedik..Sizin ekip katılıyormu ?
Sevgiler.
-
Harika Burak. Heyecanla yarışı bekliyorum. :)xx :)xx :)xx
Teşekkürler Cem abi . Akıntıların gösteren bir haritam var Kalkan Fethiye arası dersen ne güzel olur.
Sevgiler.
(https://i.hizliresim.com/1Ixzzo.jpg) (https://hizliresim.com/1Ixzzo)
-
Başarılar dilerim. Heyecanla takip edeceğim.
Teşekkürler Enes botla geçişinde çatal adalar arası izlenimlerini paylaşırmısın ( rüzgar yönü ve akıntı) filo sabahın çok erken saatlerinde çatal adaları dönmüş olacak . Hızlı tekneler hava aydınlanmadan sabaha karşı o bölgede olacaklar. Her bilgi bu etap için çok kritik.
Sevgiler.
-
Teşekkürler Eyüp abi son yarış için Çatal adalar dönüşü bir rota önerin olurmu peksimet iskelede bırakılacak o aradaki akıntı rüzgar rejimi hakkında tavsiyelerini önerilerini bilmek isterim kıyıya yakınmı açık mı rota tercih edeceğimize karar veremedik..Sizin ekip katılıyormu ?
Sevgiler.
Burakcım, biz katılmıyoruz.
Aynı gün ben Reyhan ablanla seyre çıkacağım, sizin startı seyrederiz..
5-6 yıldır Kalkan- Kaş rotasına seyir yapmadım. Akıntı vb dinamikleri bilmiyorum. Ama çok uzun zamandır Windguru takip ediyorum, bilimsel değil sadece gözleme dayalı düşüncem biraz açıklarda rüzgar daha etkili oluyor sanki.. Bu hakim rüzgarlar için bir gözlem, yöresel rüzgarlar nasıldır bilemem..
Çok keyif dolu bir yarış yapacağınıza eminim..
Selametle olsun..
-
Teşekkürler Eyüp abi son yarış için Çatal adalar dönüşü bir rota önerin olurmu peksimet iskelede bırakılacak o aradaki akıntı rüzgar rejimi hakkında tavsiyelerini önerilerini bilmek isterim kıyıya yakınmı açık mı rota tercih edeceğimize karar veremedik..Sizin ekip katılıyormu ?
Sevgiler.
Burakcım, biz katılmıyoruz.
Aynı gün ben Reyhan ablanla seyre çıkacağım, sizin startı seyrederiz..
5-6 yıldır Kalkan- Kaş rotasına seyir yapmadım. Akıntı vb dinamikleri bilmiyorum. Ama çok uzun zamandır Windguru takip ediyorum, bilimsel değil sadece gözleme dayalı düşüncem biraz açıklarda rüzgar daha etkili oluyor sanki.. Bu hakim rüzgarlar için bir gözlem, yöresel rüzgarlar nasıldır bilemem..
Çok keyif dolu bir yarış yapacağınıza eminim..
Selametle olsun..
Sağol Eyüp abi sizlerede çok keyifli bir seyir dilerim .Selametle.
-
Ah o gemide ben de olsaydım diye bir şarkı vardı galiba. :)xx :)xx :)xx
Başarı haberlerinizi bekliyoruz. ;)
-
Kalkan'a girmeden adalar etrafından dönülecek sanırım. Rasgetirebilirsem botla gelip ekibimizi selamlamak isterim. Başarılar dilerim :)xx.
-
Ah o gemide ben de olsaydım diye bir şarkı vardı galiba. :)xx :)xx :)xx
Başarı haberlerinizi bekliyoruz. ;)
Kalkan'a girmeden adalar etrafından dönülecek sanırım. Rasgetirebilirsem botla gelip ekibimizi selamlamak isterim. Başarılar dilerim :)xx.
Sağol Utku abi . Erdal abi teşekkürler ne güzel olur sizleri görmek sevgiler.
-
Başarılar dilerim. Heyecanla takip edeceğim.
Teşekkürler Enes botla geçişinde çatal adalar arası izlenimlerini paylaşırmısın ( rüzgar yönü ve akıntı) filo sabahın çok erken saatlerinde çatal adaları dönmüş olacak . Hızlı tekneler hava aydınlanmadan sabaha karşı o bölgede olacaklar. Her bilgi bu etap için çok kritik.
Sevgiler.
Ne yazık ki o gün hiç rüzgar ve hissedilen bir akıntı yoktu.
Eğer etaplarda gece seyri var ise gece yarısından sonra sabaha doğru kırmızıyla belirttiğim çizgide İblis burnuna doğru giderken iskele kıç omuzluktan gece meltemi alıyordum.
-
Resim
-
Teşekkürler Enes Bugün denemek için çıktım hava kötüydü kıyıya girmeye imkan yoktu ordan peksimet iskelede Ekincik yaptım 2 knot ters akıntı vardı. 👍
-
Resim
Enes paylaştığın resimdeki bölgeye girmiyoruz iblisten uzak geçiyoruz Çatal adalar - Sancak burnu arası benim merak ettiğim yer o kadar kıyıya sen girmişsindir diye düşündüm . Genelde yelkenli tekneler o bölgeye girmez . Sağol
-
Çatal Ada Ölü Deniz arası batılı ağır dalga derin kıyıdan kayalardan sekip girişim yapar, çalkantılı deniz olur kıyıya yakın. Onu aşmak için yapılacak trim de orsayı zorlar bence. Dönüş rotasında açıktan tutun derim. Akıntıyı bilmiyorum.
-
Çatal Ada Ölü Deniz arası batılı ağır dalga derin kıyıdan kayalardan sekip girişim yapar, çalkantılı deniz olur kıyıya yakın. Onu aşmak için yapılacak trim de orsayı zorlar bence. Dönüş rotasında açıktan tutun derim. Akıntıyı bilmiyorum.
Teşekkürler. Akıntı haritasını buldum Poseidon yeni sitesinde vermiş.
-
Hayırlı olsun, şimdiden başarılar dilerim ekibe
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Amiga ve değerli dostlarımı heyecanla takip edeceğim.Ekibe fahri olarak dahil edilmek gurur veriyor.
Kemal abi teşekkür ederim.
Mustafa abi kocaman gülümsemen bizimle olacak.Teşekkür ederim.
-
Burak sağol,
Takip sistemi hakkında detay verebilirmisin, nasıl takip edeceğiz
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Tüm ekibe eğlenceli bir yarış dilerim. Başarılar.
-
Öncelikle tüm katılan arkadaşlara başarılar diliyorum.
Bildiğim kadarı ile ARVENTO uygulaması ülkemizde yapılan yelken yarışlarının tümünü yada çoğunu izlememize izin veriyor.Bazı yarışlarda şifre istediğini hatırlıyorum.Buna en uygun cevabı sanırım Burak verecektir.
-
Tüm ekibe eğlenceli bir yarış dilerim. Başarılar.
Öncelikle tüm katılan arkadaşlara başarılar diliyorum.
Bildiğim kadarı ile ARVENTO uygulaması ülkemizde yapılan yelken yarışlarının tümünü yada çoğunu izlememize izin veriyor.Bazı yarışlarda şifre istediğini hatırlıyorum.Buna en uygun cevabı sanırım Burak verecektir.
Mücahit ,Kenan abi teşekkürler. Yarışın bir web sitesi var takip diye bir linkte var . Henüz aktif değil sitedede çok bişey yok sanırım ordan takip edilecek. Başka bir yöntem bildirirlerse burdan paylaşırım .
Sevgiler
https://lorymacup.com/site/Default.aspx#
-
Tüm ekibe başarılar dilerim. Her şartta çok keyifli bir yarış olacağına eminim.
Sevgiler
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Evet herkese Marmaris'ten Selamlar. Amiga teknesi ve ekibi dün 9 saat süren bir yelken seyriyle orta sertlikte bir hava da Göcekten geldi ve Marmaris Netsel Marinaya bağlandı. Şimdi balon düzenekleri test edildi . Tekne nin açık deniz yarışına uygunluğu ve donanımı yetkililer tarafından kontrol edildi. Skipper brifingte, ekip yüzmeye kaçtı.
Yarıştaki durumumuz Arvento üzerinden takip edilebilecek, bize bilgisi verildiğinde buradan paylaşırım.
Heyamola Takımı yine sürpriz bir şekilde meydana çıktı. Hadi bakalım Selametle
-
Ekibe kolay gelsin diyorum
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Artık güzel şeyleri yazmak, güzel yerlerin fotoğrafını çekmek çok içimden gelmiyor. Bana özel kalsın istiyorum, ama dostlar diyor ki mutlaka yazmalısın.
Efendim işte o güzel anlardan oluşan bir hafta yaşadık. Buradan başta Sevgili Burak ve Leo Abimiz olmak üzere tüm ekibe kocaman bir teşekkür ederim.
13 ağustos Cuma günü İstanbul'dan , yenikapı'da buluşup yola çıktık. Yalova'ya geçtikten sonra , çok aç olduğumuzu fark ettik ve olta balıkçıda karnımızı doyurduk, ardından hemen yanındaki tulumbacıdan tatlılarımızı aldık ve yola çıktık. İstanbul'dan ben Kemal Abi ve profesyonel yarışçı olan arkadaşımız Tolga Edirne vardı.
Bildiğiniz üzere bizim yarışla falan alakamız yok normalde , ama sağolsun Burak ve Leo sayesinde yarış atmosferi ile tanıştık.
Neyse efendim gece yarısı Göceğe geldik tekneye yerleştik. Tiryakiyi arayıp yengeçi görmek, hasbihal etmek istedik ama gidişte de dönüşte de bu mümkün olamadı.
Sabahın köründe Leo ve Burak geldiler, Hemen yarış başlangıcı için Marmaris'e gitmek üzere yola çıktık. Tekne de yapılan güzel bir kahvaltıyla seyir başladı ,başlarda motor seyri idi ama tersane adasını geçtikten sonra yelken seyri başladı. Ortanın üstü sertlikte bir havada yaklaşık 9 saatlik bir yelken seyriyle, tek tramola da Marmaris'e girdik ve netsele bağlandık. Tüm yarış tekneleri oradaydı, yarış bir coğrafi yarıştı.
Katılan yatlar ise F1 Formula arabaları gibiydi. Bizde bu yarışa klasik bir Amrikan arabasıyla katılıyor gibiydik.
Ama güzeldi, sıradışıydı,
Devam edecek....
-
Bildiğiniz üzere bu yarışa Burağın teknesi Amiga ile katıldık. Amiga bir HR 352 , fakat baştan aşağı yenilenmiş bir tekne. Şöyle bir örnek vermek gerekirse yelkenler bu yarışta neredeyse ilk defa kullanıldı. Uzun yolculuk konforu limitlerde sağlanmış vaziyette. Merak edener için kabin aynı anda 6 kişinin bağımsız yatabileceği şekilde tasarlanmış. Biz baş kabini hiç kullanmadık .Orayı yelken gardrobu olarak kullandık. Çünkü birden fazla balon, fırtına yelkenleri , cenova ve ana yelken yedekleri , çapa ve kumanya vardı.
Bir sıkıntı vardı, gezi sınıfına bir kategori tanımlanmamıştı. Yani öyle destek sınıfı falan yoktu.Dolayısı ile bizi Irc 3 sınıfına aldılar. Toplamda her grupta 4 er tekne vardı. IRC 1, IRC 2 ve IRC 3 olarak. IRC 2 tamamen RUs teknelerinden oluşuyordu. Irc 1 de de sanırım 2 tekne yabancıydı Yine IRC 3 te de bir tekne yabancıydı. Gerisini siz düşünün artık. Hele hayran kaldığım bir rus aile vardı, zaten yarıştaki tek aileydi. Adam karısı ve iki kızıyla IRC 2 de yarıştı. Çocuklardan biri çok küçük. Ve ayaklardan birini birinci bitirdi. Diğer tüm takımlar sponsorlu ve profesyonel ekiplerden oluşan takımlardı. Öyleki takımların peşi sıra giden destek tekneleri bile vardı.
Bizde ise dümende Leo, Ana yelkende Tolga, Cenova da Kemal Abi, Balonda ve koordinasyonda Burak vardı. Bende mutfaktaydım. ;)
İlk gün rotası Marmaristen başlayıp, Turunç tarafında bulunan bir sürü ada arasından geçip, Göcek tarafında başka bir adayı dönüp çiftlik rotasına gidilen bir rotaydı. Biz bu rotaya çok iyi başladık, hatta Göcek tarafındaki şamandırayı bile rakiplerimizin peşi sıra döndük. Mesafe uzun olunca yarış tekneleri ile aramızda bayağı fark oluyor, çünkü onların çoğu balon seyrine geçince 12 lerin üstüne çıkabiliyorlar. Bizde ise gövde süratini yakalama çabası var. Neredeyse her havada tekneyi gövde süratine çıkarttık . İlk günün sonuna doğru, yaklaşık 1- 1,5 saatlik yolumuz kaldığı anda birden rüzgar anlamsız bir şekilde kaldı. Tam 3,5 saat rüzgar bekledik, hangi alternatifi denediysek olmadı. Hatta akıntıdan yer yer geri gittik. Buna rağman 0,8 knot hızlarla, bulduğumuz küçük esintilerle epeyce ilerledik. Fakat ne yaptıysak olmadı.Bu esnada tabiki rakiplerimizin hepsi bağlanmıştı bile.
Neyse kritik bir karardı , kaptanımız ekibi ve tekneyi fazla yıpratmayalım diye komiteye mesaj geçip makinemizi çalıştırttı. Bimini tente falan olmayınca bu rüzgarsız ortam ekibi çok ezdi. Dalga çok ama rüzgar yok. Saçma bir durum. Sonrasında yaklaşık 45 dakikalık bir seyir sonrasında Çiftlik koyuna girdik. Şaka gibi koya girdik, bir rüzgar başladı, öyleki iskeleye zor yanaştık.
Azmak restaurantın ekibi bizi karşıladı, Tanıyanlar biliyordur orada Yaşar var, bizde yeni tanıştık. adam şakalarıyla bizim tüm yorgunluğumuzu ve moral bozukluğumuzu aldı. Biz yanaşıyoruz, bize diyor ki , benim takım sizsiniz, sizin rakibiniz yokki diyor. Diğer teknelerin hepsi yarış teknesi olunca bizi destek sınıfında tek yarışıyor sandı galiba. Siz zaten birincisiniz kasmanıza gerek yok , işte böyle serinlikte gelin , ne işiniz var erken gelipte diyor. Bir de diyorki hatta şu teknelerin biri neredeyse öğlen geldi diyor.
Biz artık koptuk gülmekten, gece boyu bu şakalaşmalar devam etti. Tüm yorgunluğu attık , çok keyifli bir akşam geçirdik.
Bakalım 2 gün ne yapmışız?
-
Bir kaç foto paylaşayım, Tüm startlarda neredeyse en iyilerden biriydik.
-
Çok güzel bir 5 gün geçirdik Ahmet ve Kemal'e çok teşekkür ederim .Gerçekten çok yıpratıcı bir hava vardı ekibin hepsi çok uyumlu ve dayanıklı çıktı . Hava sıcaklığının yanında dalga boyu ve rüzgarın sürekli darbeli esmesi tekneyide bizide baya yıprattı . IRC 3 teknelerine karşı herhangi bir kazanma şansımız yoktu bunu biliyorduk zaten harika yelken yaptık güldük eğlendik . Ahmet balonun donatılması set edilmesi ve navigasyonda görev yaptı. Tramolalarda cenovadaydı. Üstüne birde yemek yaptı teknenin neta edilmesinde her şeyi o yaptı .Kemal Cenovada ve balonda trim yaptı .Tolga Anayelkende Leo dümende bende herşeyin sorunsuz olması için kontrol Ve balon trimi görevindeydim .
Her şey sorunsuz gitti Yarışın ikinci günü yeni değiştirdiğimiz Windex uçtu ve rüzgar değişimlerini cenovadaki tüylerden anlamaya çalıştık Leo çok zorlandı Amiga büyük bir tekne olmasada çok affedici bir tekne rotaların %80 ni orsa idi buna rağmen ortalama hızımız 6 knot üstü oldu Grubumuzdaki teknelerle aramızda saatte 6 dakika olan avantaj bir işe yaramadı .
Rüzgar hep darbeliydi 12-15-21-23 ölçülen rüzgar 5 saniyedeki değişim böyle esti tüm hafta boyu dalga da cabasıydı .Kısaca rüzgar bizimle dalga geçti .
Katılan takip eden başarı dileyen herkese teşekkür ederim . En çok resmi çekilen tekne olduk bizim ödülümüzde keyifli geçirdiğimiz yelken yaptığımız anlar ve bu resimler oldu . Sevgiler.
(https://i.hizliresim.com/jyFXa1.jpg) (https://hizliresim.com/jyFXa1)
-
Son fotoğrafa bayıldım, harika görünüyor. Tüm ekibin eline emeğine sağlık... :)xx :)xx
-
Burak çok teşekkür ederim, benim için kesinlikle çok eğitici ve keyifli bir haftaydı, Mücahittin temennisi tuttu ve gerçekten güzel eğlendik.
Daha önce bir yarışın içinde bulunmamıştım, gördüğüm kadarı ile teknelerin aşırı streslendiği start anlarında Leo ve Burak’ın tecrübeleri ile biz hep doğru yerde ve doğru trim ile güzel startlar aldık ve bu müthiş keyifliydi. Teknemizin ulaşabileceği maksimum süratlere ulaşarak çok keyifli seyirler yaptık, hele havanın serteldiği dalga boyunun büyüdüğü anlarda teknenin kalitesi ortaya çıktı ve çok güvenli, denizle uyumlu seyirlerden büyük has aldım, rotanın el verdiği dönemlerde trapezde teknenin denizde seyrini izlemek benim için müthişti.
Güvenliğin hep en önde tutulduğu bir disiplin içinde güzel bir ekip ile bu yarışta bulunmuş olmaktan çok mutluyum, tekrardan çok teşekkür ederim.
-
Allah içinize sindirsin. Önemli olan güzel anı biriktirmek. Hepinizi yürekten kutluyorum. :)xx :)xx :)xx
-
Tekrar tebrikler, çok keyifli seyir yapmışsınız
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
... gördüğüm kadarı ile teknelerin aşırı streslendiği start anlarında Leo ve Burak’ın tecrübeleri ile biz hep doğru yerde ve doğru trim ile güzel startlar aldık ve bu müthiş keyifliydi,,,,,
Buna biz de şahit olduk.Ahmet Reisle.Koca guletler önlerinden hızla fırlayan BabaTunca'ya bakıp şaşırıyorlardı.Bodrum Cup onursal başkanı Erman Aras ''Sizin Rüzgarı okumanız müthiş.Çok güzel yarıştınız'' dediğinde.Burak ve Leo'yu göstermiştim.Ekibin beyni onlar demiştim.
Bu yarış sağlığım yerinde olsaydı kesin katılmak isteyeceğim ve gurur duyacağım bir yarıştı.Müthiş keyif aldığınızı ve eğlendiğinizi,dostluğu pekiştirdiğinizi biliyorum.Aranızda olabileceğim yeni yarışları,seyirleri bekleyeceğim.Hepinize sevgiler.
-
Çok güzel bir 5 gün geçirdik Ahmet ve Kemal'e çok teşekkür ederim .Gerçekten çok yıpratıcı bir hava vardı ekibin hepsi çok uyumlu ve dayanıklı çıktı . Hava sıcaklığının yanında dalga boyu ve rüzgarın sürekli darbeli esmesi tekneyide bizide baya yıprattı . IRC 3 teknelerine karşı herhangi bir kazanma şansımız yoktu bunu biliyorduk zaten harika yelken yaptık güldük eğlendik . Ahmet balonun donatılması set edilmesi ve navigasyonda görev yaptı. Tramolalarda cenovadaydı. Üstüne birde yemek yaptı teknenin neta edilmesinde her şeyi o yaptı .Kemal Cenovada ve balonda trim yaptı .Tolga Anayelkende Leo dümende bende herşeyin sorunsuz olması için kontrol Ve balon trimi görevindeydim .
Her şey sorunsuz gitti Yarışın ikinci günü yeni değiştirdiğimiz Windex uçtu ve rüzgar değişimlerini cenovadaki tüylerden anlamaya çalıştık Leo çok zorlandı Amiga büyük bir tekne olmasada çok affedici bir tekne rotaların %80 ni orsa idi buna rağmen ortalama hızımız 6 knot üstü oldu Grubumuzdaki teknelerle aramızda saatte 6 dakika olan avantaj bir işe yaramadı .
Rüzgar hep darbeliydi 12-15-21-23 ölçülen rüzgar 5 saniyedeki değişim böyle esti tüm hafta boyu dalga da cabasıydı .Kısaca rüzgar bizimle dalga geçti .
Katılan takip eden başarı dileyen herkese teşekkür ederim . En çok resmi çekilen tekne olduk bizim ödülümüzde keyifli geçirdiğimiz yelken yaptığımız anlar ve bu resimler oldu . Sevgiler.
(https://i.hizliresim.com/jyFXa1.jpg) (https://hizliresim.com/jyFXa1)
BU fotoğrafı yollamıştı Burak bana. Açıp açıp bakıyorum. Sahiden müthiş... HR reklamında kullanılacak kadar keyifli.
-
Evet Efendim, 2. gün Çiftlikten avara olduk , start hattına geldik. Hakem botunun yanından geçiyoruz. Selamladık, onlarda bize siz gelene kadar az da olsa rüzgar vardı ,şimdi hepten kaldı diye espri yaptılar. Gülüşmeler ve sonrasında rüzgar bekleme merasimi. Bir saatten fazla start verilemedi. Sonra güçlü bir batı rüzgarı geldi. Yine herşey orsa.
Yine çok iyi bir start aldık, bu sefer kıyıya da bir şamandıra attılar. O şamandırayı da tüm grupla döndük. Sonrasın da Bozukkale tarafına sert orsa bir rota. Tekneyi gövde sürati limitlerinde götürdük. Hava bir ara çok sertledi. Ana yelken ve cenovaya camadan vurduk. Çatal adaların arasından geçerken , öyle sağnaklar vardı ki, inanılmazdı. Bizden daha dar orsaya giren IRC tekneleri burayı bizden daha önce geçtiler. Onların geçtiği zaman hava daha yumuşaktı. Biz geçtiğimiz zamanlarda 20 nin altına hiç inmedi. Karaburunu dönmek için attığımız son tramola da dalga boyu o kadar büyüdü ki, sıradan tekneler dalga çukuruna nasıl düşerlerdi kimbilir. Tabiki yarış olmasa bu kadar sert orsa gidilmez , hatta kıyılara girip makine çalıştırılır , hatta en güzeli Bozukkaleye girip dinlenilir diye düşünüyorum.
Karaburunu dönünce kızılburuna gidene kadar Syminin biraz saçak altı oldu. Hızımızı koruduk , dalgalar biraz azaldı, konforumuz arttı. Tabi bu sıralar IRC tekneleri finishe varmışlardı. Sonrasında Kızılburun'u dönünce , Tüysüzce Adasında bulunan finish hattına pupa yelken varıverdik.
Yarış geç başladığı için varışımızda geç oldu. Akşam üzeri Octobus restaurantın iskelesine bağlandık. Bolca yüzdük. Keyifli bir akşam yemeği yedik. Sessiz sokaklarda biraz yürüdük, çok geç olmadan yattık. Çiftliğin çalkantılı ve soluganlı denizine nazaran burada göl gibi bir suda deliksiz uyuduk.
Tekneyi yarış boyunca gövde sürati limitlerinde götürmemize rağmen , sınıfımızdaki Irc teknelerinin arasında 22 dakika farkla 4. olduk. Mesele yarış değildi , teknemizde yarış teknesi değildi ama bu mücadele sürecini görünce insan mutlu oluyor.
-
Fotoğraf muhteşem.. her şeyi anlatıyor gibi bize.
Ne iyi ettiniz Ahmet abi.. Burak'a ve Amiga ekibine tebrikler...
Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
... gördüğüm kadarı ile teknelerin aşırı streslendiği start anlarında Leo ve Burak’ın tecrübeleri ile biz hep doğru yerde ve doğru trim ile güzel startlar aldık ve bu müthiş keyifliydi,,,,,
Buna biz de şahit olduk.Ahmet Reisle.Koca guletler önlerinden hızla fırlayan BabaTunca'ya bakıp şaşırıyorlardı.Bodrum Cup onursal başkanı Erman Aras ''Sizin Rüzgarı okumanız müthiş.Çok güzel yarıştınız'' dediğinde.Burak ve Leo'yu göstermiştim.Ekibin beyni onlar demiştim.
Bu yarış sağlığım yerinde olsaydı kesin katılmak isteyeceğim ve gurur duyacağım bir yarıştı.Müthiş keyif aldığınızı ve eğlendiğinizi,dostluğu pekiştirdiğinizi biliyorum.Aranızda olabileceğim yeni yarışları,seyirleri bekleyeceğim.Hepinize sevgiler.
Şöyle bir şeydi Mustafa Abi;
-
Bu yarışın 3. gününü yazmayı bir türlü tamamlayamadım.
Efendim 3. gün sabah keyifli bir kahvaltı, güzel tostlar yaptık diye hatırlıyorum Akabinde yine söğütköy girişindeki Adanın orada start hattında yerimizi aldık. Bu gün rüzagar çok güzeldi, yarış tam zamanında başladı. Biz de yine harika startlarımızdan birini aldık. Rota körfez içinde , bir kaç dönüş gerektiriyordu. Coğrafi noktalardan dönüşler var, tamamı orsa seyri. Neyse efendim Son dönüş Datça Limanı önündeki kayanın etrafından dönülecek , yine aynı dönüşler yapılıp Kurtoğlu burnundan Göcek Peksimet Adası rotasına girilecek. Volta volta Datçaya kadar çıktık, dönüşte keyifli bir balon seyri ile o kadar zamanda gittiğimiz yolu çabucak geldik. Bu durum çok sinir bozucu. Dünya kadar yolu saatlerce git, sonra çabucak geri gel. Körfez içi Coğrafi rotaları tamamlarken rüzgar gücünü kaybetti. Zaten akşam olmak üzereydi. Kurtoğlu burnunu dönmek üzereyken rüzgar kaldı. Ne yaptıysak 200 metrelik mesafeyi aşamadık. akıntıdan burunun kayalıklarına sürüklendik. Burunda olan lokal oluşan 300 metrelik alandaki rüzgarla, volta volta çıkmaya çalıştık ama olmadı. akıntı bizi tekrar kayalıklara sürükledi. Grubun tamamı bizden bayağı önce buradan geçmişti, onlar geçtiğinde buralarda rüzgar vardı.
Sonra kritik karar verildi saat tutularak motora basıldı ve kayalıklardan kurtulundu. Fakat burunu döndükten sonrada rüzgar yoktu. Hatta önümüzdeki bir buçuk saat boyunca da olmadı. Bizde bu esnada yarıştan çekilme kararını komiteye bildirdik.
Sonra Gece boyu Göceğe kadar sürecek olan keyif seyri başladı. Akşam yemeği hazırlandı, harika bir soslu makarna, yanında salata. Kumanya o kadar boldu ki bu yarışta resmen kilo aldık. Gece sabaha kadar vardiyalı bir şekilde Göceğe vardık. Herşey çok harikaydı. Bir arada olmak çok güzeldi. Amiga , Leo ve Tolga ile uzun seyir yapmak daha bir keyifli idi. Tekrar teşekkürler.