Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: O.Utku Uçkan - 05 Aralık 2019, 12:51:35
-
Teknesiz kalıp yaş icabı uyku süresi de azalınca eskiden ''hiç işim olmaz ''dediğim dünya turu olayını çok düşünür oldum.
Yıllar önce Martı marinada Hülya Leigh hanımın teknesinde sohbet ederken okyanus geçişi olayının çok sıkıcı bir şey olduğunu düşündüğümü söylediğimde ''böyle bir deneyimi bence her denizci yaşamalı,anlatmakla olmuyor '' dediğinde sadece gülümsemiştim.
Eşimle sonradan konuşurken ''in dalga çık dalga yaklaşık 28 gün olsa ömürden çalınmış zaman ''demiştim.
Ama son zamanlarda baktım uzatmalardayız şu olayı ben de deneyimlemeliyim demeye başladım.
Fakat teknem olmadığından öte bir de karaya ayak basma durumlarında yeterli yabancı dilim olmayışı, hele hele yabancı şahıslarla iletişime geçme konularında acayip gerilmem gibi bir çok faktörü düşündüğümde aklıma bu tur işinde yanına çarkçı, aşçı,nöbetçi zabit gibi konularda ve olayın finansman yönüne de ortak arayan bir denizci olabilir mi diye bu yazıyı yazmaya karar verdim.
Hele bu denizcinin bir de Hallberg rassy teknesi olursa dadından yenmez diye gecelerime mevzu oluşturuyorum. ;)
-
Bence hayali bile güzel abi. Belli mi olur, kulaktan kulağa duyulur, bir zabitlik çıkar size de.
-
:) :)
( Tıpkısıyla associated press gibi zor telaffuz edilen) Massachusetts, 1809 tevellütlü Amarikan muharrir Edgar Alan Poe, zemanında diyesiymiş ki : " Gündüz vakti, uyanıkken rüya görenler sadece gece görenlerden daha avantajlıdır vesselam "
Vallahi öyle demiş kendi lisanı ile " Those who dream during the day will always have an advantage who only dream at night vesselam"
Bahse konu ettiğin, yaştan mütevellit uyku azlığı uyanık kalma müddetini uzattığı için bendeniz de uyanıkken bolca rüya görürüm. El oğlu şahsımı tasvir ederken her ne kadar hülyalı rind-i bahri dese de, şimdiye kadar hiç zararını müşahede etmediğim gibi rüyalarımı gerçek hayata tahvil ettiğim de, ne yalan söyleyeyim be birader, nadirattan değildir hani.
Yani, kısmet !
-
Teknesiz kalıp yaş icabı uyku süresi de azalınca eskiden ''hiç işim olmaz ''dediğim dünya turu olayını çok düşünür oldum.
Yıllar önce Martı marinada Hülya Leigh hanımın teknesinde sohbet ederken okyanus geçişi olayının çok sıkıcı bir şey olduğunu düşündüğümü söylediğimde ''böyle bir deneyimi bence her denizci yaşamalı,anlatmakla olmuyor '' dediğinde sadece gülümsemiştim.
Eşimle sonradan konuşurken ''in dalga çık dalga yaklaşık 28 gün olsa ömürden çalınmış zaman ''demiştim.
Ama son zamanlarda baktım uzatmalardayız şu olayı ben de deneyimlemeliyim demeye başladım.
Fakat teknem olmadığından öte bir de karaya ayak basma durumlarında yeterli yabancı dilim olmayışı, hele hele yabancı şahıslarla iletişime geçme konularında acayip gerilmem gibi bir çok faktörü düşündüğümde aklıma bu tur işinde yanına çarkçı, aşçı,nöbetçi zabit gibi konularda ve olayın finansman yönüne de ortak arayan bir denizci olabilir mi diye bu yazıyı yazmaya karar verdim.
Hele bu denizcinin bir de Hallberg rassy teknesi olursa dadından yenmez diye gecelerime mevzu oluşturuyorum. ;)
Vallahi Utku abi bende dusunuyorum ara ara 2 yil icinde oglanin doktora programi islerini yola koyabilirsem cok ciddi olarak dusunuyorum hatta bos oldugumdan ve uyku da kacinca seytanlar giriyor aklima
yabanci forumlari ve dolasanlari veya dolasmis bir yerde kal gelmis artik yaslanip esi ile ayagini topraga basip torun artik torun sevmek isteyen ve tam donanimli teknelerini satiliga cikaran denizcileri takip ediyorum Amcamlar teknelerinde uzun zamandir yasadiklarindan dolayi yol boyunca karsilastiklari zorluklari yenebilmek ve biraz daha denizde kendilerine yetebilmeleri icin teknelerini herturlu ekipmanlar ile donatmislar en az 10 yildir yasayan ve gezen bu sekilde aileler var ve satiliga cikan cok guzel tekneler var dunyanin bircok farkli kosesinde icime giren seytan herhangi biryerde boyle bir tekne alip kaldigi yerden devam etmek
Boyle bir tekne almak icin biraz kapital gerekir birazdan fazla 2 arkadas ortak olarak boyle bir proje olabilir etap etap esler de katilir ki cok uzun yollarda esler de bikmamis olur 2-3 yil gezdikten sonra ayni sekilde bir baska gurup arkadasa tekne bedeli ile devredilir
Alin size tartisma ve beyin jimnastigi fikri olan buraya gelsin satilik ornekler de paylasacagim ilerledikce
-
ornek olarak boyle bir tekne satilikti buyuk ihtimalle satildi ,hemen hemen hersey mevcuttu teknede cok uzun zamandir teknede yasayan bir ciftti
-
Kaç model, ne kadardı fiyatı. Bundan sonrakilerde de fiyatlarını yazarmısın Hamdi kaptanım
-
Hamdi kaptanım Didim'de yüz yüze tanışmam gereken arkadaş sayısı artıyor. Ziyaret şart olmaya başladı gibi.Didim marinadan Metin Çakmakçı kaptanımızın da gözü ufuklara takılır olmuş diye duydum.Kendisine buradan selam olsun diyorum. ;)
Sahibinden sitesinde dünya turu yapmış bir Moody grandier 419 vardı satılık.Yanılmıyorsam 285 000 tl falan istiyorlardı ama şu aralar ilanda değil. Yakınlarda bir arkadaş ile ortak alma projesi bile yapmıştım.
Aslında siz olayı daha da somut temellere oturtmuşsunuz. :)xx
Teknede sabit bir ekip yerine farklı ayaklarda ekipte değişik ile yorgunluk ve hasretlik bazılarımız için azalabilir de. Bu şekilde seyahati farklı ayaklarda daha da geniş bir ortaklık şeklinde bile düşünebiliriz ve belki de kendimizi Koç gibi bile hissedebiliriz. ;D
Hani rahmetli uzun geçişlerde işinin başına dönüyordu ya. 8)
Yok mu gaza gelen uykusuz başka kaptanlar. C:-)
-
Bir kısmınızın bildiği üzere bizim Bidarka 2,5 turu olan bir tekne, ama öyle sıradan turlar değil, bunları eski seyir defterlerinden biraz incelemiştim. Fakat tekneyi aldığımız sıralarda Mustafa abi ve Burak bana bu teknede kağıt haritalar olmalı demişlerdi. Neyse Marmaris'te tekneyi seyre hazırladığım sırada bir çuval harita buldum. Çok iyi izole edilmiş ve nemden korunmuşlardı. Hemen sarıp sarmaladım attım arabaya getirdim İstanbul'a. Fakat o gün bu gündür açıp bakma şansım olmamıştı. Önceki gün Sevgili Tolga Işık gelmişti, böyle dünya turu yapanlardan falan konuşuyorduk, derken söz Fatih Aksu'nun geçişe hazırlandığı Mindelo Marinaya geldi. Nerdeymiş bu marina diye dünya haritasını açtık toplantı masasına. Bakıp dururken , Tolga harita üzerindeki notları gördü. Bu harita sana nerden geldi diye sordu. Bende bu tekneden çıktı ama açıp bakmadığım daha bir sürü var dedim. Mesai de bitmişti, fırsat bu fırsat kucakladım çuvalı , yatırdım masaya.
Efendim sıkı durun, bir tasnif var , bölge bölge pasaj pasaj. Kurşun kalemle rotalar , uzaklıklar, seyir süreleri , tarihler not alınmış. İncelerken vakit nasıl geçti anlamadık.
Tam bu sırada Tolga, ben çok gitmek istiyorum böyle bir yolculuğa, en azından bir atlantik geçişi, dedi. Bense hiç öyle düşünmüyorum aslında, benim hayal ettiğim yer zaten pasifik , hiç uğraşmadan Hamdi Abinin dediği şekilde gidip o pasifikteki adalardan birinde bir kayık bulup oralardan devam etmek.
Sonra konuşup dururken bir vakit hesabı yaptık , ikimizinde böyle uzun yolculuklara şu an sadece hayal etme konumunda olduğumuz gerçeğinin hatırladık. Usulca haritaları topladık , yine tasnif ettik , lazım olacağı günü hayal ederek evlerin yolunu tuttuk.
Diyeceğim şudur, Hamdi abinin bahsettiği hazır teknelerden birini alıp bu işi yapmak çok doğru bir yol.
Hatta şimdi aklıma geldi Karayiplerde gezmeyi düşünen varsa orada bir abimize ait bir tekne de var. Sanırım Guatemela da bir yerlerde . Bir aralar bana söylemişti düşünen buralarda gezmek isteyen varsa benim orada bıraktığım bir tekne var demişti. Hatırladığım fiyatı da çok çok uygundu. Ama üstünden epey geçti ,yeniden sormam lazım.
-
Bir kısmınızın bildiği üzere bizim Bidarka 2,5 turu olan bir tekne, ama öyle sıradan turlar değil, bunları eski seyir defterlerinden biraz incelemiştim. Fakat tekneyi aldığımız sıralarda Mustafa abi ve Burak bana bu teknede kağıt haritalar olmalı demişlerdi. Neyse Marmaris'te tekneyi seyre hazırladığım sırada bir çuval harita buldum. Çok iyi izole edilmiş ve nemden korunmuşlardı. Hemen sarıp sarmaladım attım arabaya getirdim İstanbul'a. Fakat o gün bu gündür açıp bakma şansım olmamıştı. Önceki gün Sevgili Tolga Işık gelmişti, böyle dünya turu yapanlardan falan konuşuyorduk, derken söz Fatih Aksu'nun geçişe hazırlandığı Mindelo Marinaya geldi. Nerdeymiş bu marina diye dünya haritasını açtık toplantı masasına. Bakıp dururken , Tolga harita üzerindeki notları gördü. Bu harita sana nerden geldi diye sordu. Bende bu tekneden çıktı ama açıp bakmadığım daha bir sürü var dedim. Mesai de bitmişti, fırsat bu fırsat kucakladım çuvalı , yatırdım masaya.
Efendim sıkı durun, bir tasnif var , bölge bölge pasaj pasaj. Kurşun kalemle rotalar , uzaklıklar, seyir süreleri , tarihler not alınmış. İncelerken vakit nasıl geçti anlamadık.
Tam bu sırada Tolga, ben çok gitmek istiyorum böyle bir yolculuğa, en azından bir atlantik geçişi, dedi. Bense hiç öyle düşünmüyorum aslında, benim hayal ettiğim yer zaten pasifik , hiç uğraşmadan Hamdi Abinin dediği şekilde gidip o pasifikteki adalardan birinde bir kayık bulup oralardan devam etmek.
Sonra konuşup dururken bir vakit hesabı yaptık , ikimizinde böyle uzun yolculuklara şu an sadece hayal etme konumunda olduğumuz gerçeğinin hatırladık. Usulca haritaları topladık , yine tasnif ettik , lazım olacağı günü hayal ederek evlerin yolunu tuttuk.
Diyeceğim şudur, Hamdi abinin bahsettiği hazır teknelerden birini alıp bu işi yapmak çok doğru bir yol.
Hatta şimdi aklıma geldi Karayiplerde gezmeyi düşünen varsa orada bir abimize ait bir tekne de var. Sanırım Guatemela da bir yerlerde . Bir aralar bana söylemişti düşünen buralarda gezmek isteyen varsa benim orada bıraktığım bir tekne var demişti. Hatırladığım fiyatı da çok çok uygundu. Ama üstünden epey geçti ,yeniden sormam lazım.
Mehmet Ergener reisin (Vancouver 28 di galiba) teknesi orada. Görürse yazar sanırım burada.
https://www.yachtsnet.co.uk/archives/vancouver-28/vancouver-28.htm
-
Mehmet Ergener reisin (Vancouver 28 di galiba) teknesi orada. Görürse yazar sanırım burada.
https://www.yachtsnet.co.uk/archives/vancouver-28/vancouver-28.htm
Öcal Abi bahsettiğim tekne Mehmet Abinin teknesi zaten, ben kendisine sormadan açıktan yazmamıştım. Evet tekne Vancouver 28.
-
Mehmet Ergener reisin (Vancouver 28 di galiba) teknesi orada. Görürse yazar sanırım burada.
https://www.yachtsnet.co.uk/archives/vancouver-28/vancouver-28.htm
Öcal Abi bahsettiğim tekne Mehmet Abinin teknesi zaten, ben kendisine sormadan açıktan yazmamıştım. Evet tekne Vancouver 28.
Çok beğendiğim güzel bir uzun yol dizaynıdır Vancouver 28, özellikle tek veya iki kişi kullanacaklar için.
En son Türkiye de yine güzel bir Aluminyum tekne aldı , belki devreder oradaki teknesini , niyeti olan varsa kendisine sorulabilir.
Hem DADD hem burada üyemiz olan iyi bir arkadaşımız zaten.
-
Mehmet Ergener reisin (Vancouver 28 di galiba) teknesi orada. Görürse yazar sanırım burada.
https://www.yachtsnet.co.uk/archives/vancouver-28/vancouver-28.htm
Öcal Abi bahsettiğim tekne Mehmet Abinin teknesi zaten, ben kendisine sormadan açıktan yazmamıştım. Evet tekne Vancouver 28.
Çok beğendiğim güzel bir uzun yol dizaynıdır Vancouver 28, özellikle tek veya iki kişi kullanacaklar için.
En son Türkiye de yine güzel bir Aluminyum tekne aldı , belki devreder oradaki teknesini , niyeti olan varsa kendisine sorulabilir.
Hem DADD hem burada üyemiz olan iyi bir arkadaşımız zaten.
Teknenin ikizi burada zaten Öcal Abi, oradakini devrediyor artık o bölgeye gitmeyecekmiş sanırım.
-
Yukaridaki iletide bahsettigim cabo rico 38 78 model komple refitt olmus boydan salma su yapicisindan jenaratore hydrovane ruzgar dumenine kadar ve full navigasyon cihazlari yenilenmis bir tekneydi fiyatida 80 .0000 usd civarindaydi tabiiki pazarlik payi olan bir tekneydi
simdi paylastigim yine ayni marka pilothause cutter arma yelkenli eksikleri vebasto ,ruzgar dumeni ve su yapici yok
artilar icerde ve disarda ayri dumen icerdeki hidrolik disardaki klasik tel sistem cift klima cift bagimsiz kamara gibi
fiyati da 70.000 usd maalesef satildi
bu sekilde olup satista olan cok tekne var .Bu yazilari yazarken esimde yanimdaydi onay verip uzun yollarda teknede eslerin olmamasi olayini cok benimsedi cunki dar alanda gittikce uzayan yolda o daracik alani genis bir cehenneme cevirebildigini hem ben hem kendisi cok iyi biliyor :)
Takip ettigim kisilerden edindigim bilgilerden birkac ekipmanin olmazsa olmaz seklinde oldugunu anladim
1- su yapici karayiplerde ve pasifiklerdeki adalarin cogunda su ikmali yapmak bayagi pahali hatta bira daha ucuz
2- ruzgar dumeni yeni nesil dumen e halatlar ile bagli olmayan self steering umarim dogru yazdim ayni zamanda da acil dumen yekesi olarak ta ise yariyor herhangi bir dumen arizasinda
3- olabildigince fazla gunes paneli ve kaliteli aku banki bazi tekneler lifepo4 akulere gecmis bazilarinda ise 6 volt traksiyonel akuler var derin dongu sistemli
4- ufakta olsa bir jenarator en az 2 kwa
bazilarimiza bu ekipmanlar fuzuli veya absurd gelebilir bunlarsizda olmazmi olur tabii ki olmamasindansa olmasi cok daha iyi bence
benim boyle bir proje icin onumde 2 yil gibi bir surem var ondan sonra serbestim bu sure icinde hayal kurmaya ve arastirmaya devam edecegim .
Ne demis babaanneler AY A SEYAHATTTE BIR HAYAL ILE BASLADI :)
Boyle bir projeyi gerceklestirmek aslinda cok zor degil iyi anlasan 2 kisi eslerin de katilimi ve destegi ile rahatlikla hayata gecebilir
etaplar arasinda eslerin gelemeyecegi uzun yolculuklara kendi gurubumuzdan arkadaslarda katilip etap etap bu zevki paylasabiliriz bence
Bu yolculuk icin tekne bakimi arizaya mudahale acil durumlarda sakin kalma cozum uretme gibi vasiflara sahibim teknede ileri elektrik arizasi veya cok ileri bir motor arizasi disinda hemen hemen herturlu tamir ve bakimi yapma becerisine sahibim
yaklasik 9-10 yildir adriyatik ive italya Turkiye arasinda ve ege ve akdenizde yaptigim miller bir kac atlantik gecisine denk gelebilir tahminim
kisaca boyle bir yolculuk icin kendime guveniyorum
gerekli hayal sistemim de hazir :)
-
Demin eşime sordum dünya turuna ne dersin diye tabii ki cruise gemi turları ile değil mi diye cevap verdi. ;D
Ben gidebilir miyim dedim ''tabii ki dedi ve zaman zaman bazı ayaklarına katılabileceğim bir programın benim için de çok daha iyi'' olacağını söyledi.
Örneğin böyle bir organizasyon için alınabilecek donanımlı bir tekneye ortaklık için ne dersin dediğimde de ''seyahat masrafları ve tekne ortaklığı için 60 000 dolar ayırabiliriz'' dedi.
İlk cümle işe espri katmak için bir girizgahtı ama sonrasında ciddiyim.
Bu arada eşimin'' kusura bakma ama benim tanıdığım denizcilik camiasında da bu şekildeki bir işe girişecek ciddi birilerinin olabileceğine de inanmıyorum ama seni de engellemiş olmayayım'' dediğini de üzülerek belirteyim. :(
Benim kafamda bu işin ilk oluşmaya başlaması benim teknemi bir delikanlının ''uzun gideceğim abi, bu nedenle böyle bir tekne seçtim'' demesi ile başladı.'' Tamam tekne ortak olsun sen gerekli olan donanımları al ve seyahatinin bazı ayaklarına senin yönetiminde katılayım'' demem ile gelişmeye başladı'' ama sonuçta delikanlı yarım bıraktığı eğitimine geri döndü.
Benden daha genç ve tecrübeli bir miktar konuşup kendisini tartacağım arkadaşlar ile bu işe girmeyi düşünüyorum.
En fazla ne olabilir ki ''dede okyanusta kafa iyi iken denize düşmüş'' derler. ;D
Kendim hakkında da ip uçları vereyim, fazla ciddi olamamak belirgin kusurlarımın başında gelir.
Tabii ki sadece konuşma kısmında, iş yaparken farklıyım dır . ;)
Bu arada uygun bir zamanda bir Didim hafta sonu planlayalım derim. ;)
-
Son yıllarda benim de aklım çelindi.
Denizciliğim ve teknem bu konuda yeterli olmasına karşın yeterli dil
pratiğim olmadığı için tek başına eşimle düşünmüyordum.
Mevcut şartlarda iletişimin kolaylığı imkanların artması cesaretimi arttırıyor.
Bence bu düşüncede olanlar bir grup oluşturarak şahsen tanışıp uygun zamanda
mevcut tekneleriyle birlikte 7 gün üstü seyirler yaparak ilişkileri geliştirebilirler,
Ayrıca Akdeniz de Girit ,Malta,Korfu, , gibi mesafelerde toplu
3 -4 tekne geziler yaparak kaynaşma ,tanışma böyle bir amaç için zemin hazırlar.
Herhangi bir yerden tekne almak iyi bir fikir olarak gözükse de üzerinde kullanılmış bir çok
donanımı olan bir tekneyi uzun yola çıkarmak için en az iki - üç yıl tanımak gerekli.
diye düşünüyorum.
Mevcut teknemi 2009 da aldım, teknem ingiliz bayraklı ve Atlantik geçişi için
donanmış olmasına rağmengeçen yıl Mars projesi için su yapıcı ,yelken yenileme
içme suyu ,çamaşır makinesi vb dahil ilave ekipmanları toparladım ki bu süreçte çıkartacağı arızalar
ı çözebilecek hale geleyim.
Bu işe gönül verenler öncelikle harekete geçip bir araya gelelim.
-
Utku dedeyi :) biraz daha kiskirtayim
az once bir moody sahibi ile yazistim genc bir cift winward adasinda martinik te 1990 model moody 425 icinde 55 hp yanmar var az once ful liste ve yeni yapilmis akredite sorvey sirktinin sorvey raporunu yolladi ruzgar jenarotoru , ufak portatif jenarator ,gunes panneleri ve ruzgar jenaratoru var eski sahibinin ilana koydugu video sunu da yolladi resimler ile birlikte 89 000 usd istiyorlar
-
su yapici da var sorvey raporu da olumlu yonde
-
bazi resimler
-
pdf var insallah yukler
-
İlk hedefim önümüzdeki birkaç yıl içerisinde bir Atlantik geçişi gerçekleştirmek. Geçtiğimiz 2-3 haftada karşıya geçmek üzere hazırlık yapan Kanaryalardaki birkaç denizci ile yazıştım ama orada olmayışım büyük bir dezavantaj. Eğer DADD'ın MARS etkinliği gerçekleşirse kendime bir teknede yer bulabileceğimi ümit ediyorum..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
pdf var insallah yukler
Hangi kabini istiyorsunuz söyleyin de uyuyalım artık. ;D
-
Bir tane daha geldi 1996 Hunter 430 Legend 2 cabin
-
bir kac resim daha
-
biraz daha
-
hunter in envanter listesi 69.000 usd istiyor sahibi pazarlik yolu acik olabilir
Electronics
Radar - JRC 1000MKII
AIS Nasa connected to Plotter/gps
Compass - Ritchie
Autopilot - Raymarine (extra strong support)
VHF - Shore Line Compact
GPS - Autohelm
Gps/chartplotter Garmin 1040xs (2018) with NMEe2000 (2018)
portable vhf Uniden 150 (2018)
Wind speed and direction - Autohelm
Depthsounder - Raymarine
Log-speedometer - Autohelm
Tank indicators water and diesel
Sails
Furling genoa with UV band
Storm jib
Spinnaker
Fully battened mainsail with lazy jacks and cover (new stack pack)
Spinnaker pole
1 x Electrical self tailing Lewmar 48 (main)
3 x Lewmar Self Tailing 44 Two speed
Mast z-spars
Inside Equipment
2 watertanks + holding tank (not in use)
Oven - Princess 3 burner propane w/oven + solenoid control
Full galley equipement
Hot water boiler 220V, gen set or engine
Wonderwash manual washing Laundry Solutions inc. (2018)
Electric bilge pump + manual bilge pump
2 x A/c reverse cycle MarineAirr (main one new elelctronical board 2018)
Zero Breeze portable a/c 1100btu 12v or 110v (november 2018)
2 x Marine head (new pumps) + showerstalls (new sump pump and box 2018)
Bow thruster Vetus (new control)
Front door Fridge air cooled 12v 2 cold plates (new thermostate and multi speed controller 2018)
Top loading Deep freezer Grundert 2 cold plates water cooled 220v
Fresh water maker Spectra Ventura 150 Deluxe 12v 8gallons/hour (2018)
Led Smart Tv TLC (october 2018) with ultra-slim wall mount
Blue tooth + usb radio mp3 2018) + 6 central speakers interior + 2 outside waterproof Pyle (oktober 2018)
Memory foam king matrass 11’’ Kevin Charles (2018)
New mirrors in both heads (2018)
Epirb 406 (works perfect, registerd but battery out of date)
Energency flares (2018)
4 automatic life jackets + life lines
2 Raymarine personal position spots (batteries 2018 and buzzer 2018)
5 fans 12V Coframo (1 new from 2018)
Extensive maritime library books (maintenance, repairs, guides, novels, ....)
Electrical Equipment
Victron Centaur 40 amp. Battery charger
Truper Invertor 12V-110V 1500-3000watt (2018)
BM1 battery monitor.
Ampere wind generator (new wiring 2018)
Generator Ruggerini 6.5kw Diesel
220V wiring + 110V inlet at charttable incl shore power cables and adaptors
4 house batteries Trojan (july 2018)
Engine + bow prop + anchor winch batterie Interstate deep cycle 27serie (sept 2018)
2 Solar panels 345watt, total 690watt (oktober 2018) + Out back Flex max controller 80amp (oktober 2018) wtih remote control mate (2018) + breakers (2018)
12V vacuum cleaner
Outside Equipment/Extras
Outboard engine brackets
Blue Cockpit cushions
Hard bottom Caribe RIB L9 with cover and 4hp.Mariner (serviced 2018)
SS Swimming ladder
Davits and arch SS
Cockpit shower w/c water
Cockpit table + cockpit light
Gangway
Electrical windlass
Delta 33kg Lewmar (2019) + CQR + Danfort + 200foot Chain
Magma Bbq gaz (july 2018)
Blue Spray hood (new zippers 2018)
+ Bimini Top and enclosure blue
2 Dive tank’s + snorkel equipement
Lots of spare parts (engine, plumming, electrical, tools, repair kits, hardware, ...)
Engine Yanmar 50hp Diesel shaft driven
SS diesel tank
Alternator 30amp
3-blade propellor
Rpm gauge + hour counter (2 100) + oil pressure and temperature gauge + alarms
New shaft pakking stuffing box (2018)
New exhaust (oktober 2018)
Think’s need to do:
- Generator need two new injectors (part costs 200$)
- Electrical magnetic switch for engine shutdown must be replaced (part costs 150$)
- pulse generator for motorspeed tachometer must be replaced (part cost 150$)
- Relaise for bow truster has to be change (part cost 400$). Motor runs well
NO leaks !!! No scratches. Buffed and polished november 2018
Anodes 1 1/4 (22 sept 2018)
-
hunter colombia da bir marinada sahibinden satilik sahibide sanirim belcikali
bu ilanlar gibi cok ilan dusuyor icinden tercih yapmak kisinin madii gucune kaliyor . Hunter in 1 metre kucugu malum sitede 350.000 tl civarinda neredeyse fiyat ayni
insallah bircok kisiyi boyle bir proje icin tasvik edebilmisimdir
benim aradigim tekne bu bolumde paylastigim ilk 2 tekne gibi veya benzerlerini ariyorum long keel (boydan salma) kic yapisi ayna
sebebine gelince bas kic ayni double ender olunca kic taradta hacim kaybi oldukca fazla oluyor cutter arma
tabii ki her denizcinin gonlunde farkli bir aslan yatar ve cok farkli tercihlerde olabilir ama en onemlisi aldiginiz tekneye asik olmak ve onunla butunlesebileceginizi hissedebilmek tipki evlilik gibi o size bir sey soylemeden bakislarindan ve ortaya koydugu kaprislerinden ne derdi olabilecegini anlayacak kadar uyum saglayabileceginiz bir tekne almaniz gerekir
Haydi simdi hayal kurma zamani ve yeterince hayal kurdugunuzu dusundugunuzde eylem arkadan mutlaka gelecektir !O__
-
Legend fenaymış. Teşekkürler paylaşım için.
-
Hiç bilmedigin bir tekneyi almak , sonra onu tanımaya calısmak falan uzak mesafelerden zor işler. Ekonomik olarakta sabır olarakta insanı zorlar. Bildigin elinin altındaki bir tekne ile işler daha kolay bence. Türkiye dede cok güzel tekneler cıkıyor ve cok daha uygun fiyatlara. Hem tekneyi kendiniz hazırlamıs olursunuz hem tanımak için vaktiniz olur. En son Özkan Gülkaynagın teknesi satılıktı. Ahmet aldı biliyorsunuz Birdakayı vs. Önemli olan iyi arastırmak elbette.
-
O hoo.... muhabbet 56. Utku abi ne sahane muhabbet açtınız.
-
Hiç bilmedigin bir tekneyi almak , sonra onu tanımaya calısmak falan uzak mesafelerden zor işler. Ekonomik olarakta sabır olarakta insanı zorlar. Bildigin elinin altındaki bir tekne ile işler daha kolay bence. Türkiye dede cok güzel tekneler cıkıyor ve cok daha uygun fiyatlara. Hem tekneyi kendiniz hazırlamıs olursunuz hem tanımak için vaktiniz olur. En son Özkan Gülkaynagın teknesi satılıktı. Ahmet aldı biliyorsunuz Birdakayı vs. Önemli olan iyi arastırmak elbette.
Aslında hala günümüzde zaman zaman görülen görücü usulü evlilik gibi olacak :)
Almayi düşündüğünüz tekne için sorvey raporu talep edebilirsiniz moody için yaptırılmış paylaştım sigorta şirketleri açık denizde gezen tekneler icin çoğu zaman sorvey raporu istiyor
Diğer bir ayrıntı ise burada uzun yol için teknenizde yapacağınız ilaveler malzeme ücretleri ve yüksek vergilerden dolayı çok daha pahalıya gelecek ve zaman kaybı oluşacaktır bu tabii ki benim fikrim tekne alırken buradan veya br başka ülkeden bazı standart harcamaları göz önüne almakta fayda var ikinci el tekne almanın kaderi olarak örnek ilk olarak karaya çekip altını kontrol edip bütün vana tutma vs kontrol ve yeni zehirli bu her zaman geçerli kural
Artı çalışmayan her aletin ve ekipmanın tamiri veya yenilenmesini talep edebilirsiniz alım aşamasında size beyan edilenin aksi çıkarsa
Ve bu işleri cennet gibi karayiblerden bir köşesinde mohito içerek yapmak herhalde farklı bir duygu olması gerek :)
-
Topa giren arkadaşlara teşekkürler ama benim yabancı dilim bu iş için yetersiz gibi.
En önemlisi de resmi işler bende aşırı stres yaratıyor.
Ben zaman zaman yanına takılacak bir usta arıyorum.Yaşım genç ve maceraperest bir yapım olsa yol çok.Okyanus çıkış kapılarına uçak ile git , yanına denizci arayanlara takıl okyanus geç gibi yollar da düşünülebilir.
Benim amacım bildik bir kaptan ile yardımcı pozisyonda ama masraflara da katılarak bazı ayaklarda geziye katılmak.
Ya da yanıma benim gibi düşünen ve eşi sen nasıl istersen diyen bir kaptan ile bir ortaklık benzeri bir yapı oluşturmak. Mesela geçen aya kadar Moody 419 grandier 285 000 tl ye satılıktı.
Plan çocukları evden sallamış 2 çift için çok uygun idi.2 adet master kabin ve arada birileri gelirse de kalabilecekleri 2 tek yatakl bir kabin ve salonu ile böyle bir ortaklık için deyim yerinde ise tam süper idi.
Teknesiz yaşam sıkıntı vermeye başladı. On numara deniz manzaralı evde elde bira, klima karşısında, kuzeye kapalı kıyıya kafayı sokmuş sıcakta bunalan tekneleri seyretmek bile bir dereceye kadar.Biralar bitiyor sıkıntı aynen devam. Eski idi ama teknemde iki bira arası bir işler ile oyalanıyordum en azından. :'(
-
Teknesiz yaşam sıkıntı vermeye başladı. On numara deniz manzaralı evde elde bira, klima karşısında, kuzeye kapalı kıyıya kafayı sokmuş sıcakta bunalan tekneleri seyretmek bile bir dereceye kadar.Biralar bitiyor sıkıntı aynen devam. Eski idi ama teknemde iki bira arası bir işler ile oyalanıyordum en azından. :'(
Yaa, gördünmü, biz sana dediydik zamanında ;D.
-
Hiç bilmedigin bir tekneyi almak , sonra onu tanımaya calısmak falan uzak mesafelerden zor işler. Ekonomik olarakta sabır olarakta insanı zorlar. Bildigin elinin altındaki bir tekne ile işler daha kolay bence. Türkiye dede cok güzel tekneler cıkıyor ve cok daha uygun fiyatlara. Hem tekneyi kendiniz hazırlamıs olursunuz hem tanımak için vaktiniz olur. En son Özkan Gülkaynagın teknesi satılıktı. Ahmet aldı biliyorsunuz Birdakayı vs. Önemli olan iyi arastırmak elbette.
Aslında hala günümüzde zaman zaman görülen görücü usulü evlilik gibi olacak :)
Almayi düşündüğünüz tekne için sorvey raporu talep edebilirsiniz moody için yaptırılmış paylaştım sigorta şirketleri açık denizde gezen tekneler icin çoğu zaman sorvey raporu istiyor
Diğer bir ayrıntı ise burada uzun yol için teknenizde yapacağınız ilaveler malzeme ücretleri ve yüksek vergilerden dolayı çok daha pahalıya gelecek ve zaman kaybı oluşacaktır bu tabii ki benim fikrim tekne alırken buradan veya br başka ülkeden bazı standart harcamaları göz önüne almakta fayda var ikinci el tekne almanın kaderi olarak örnek ilk olarak karaya çekip altını kontrol edip bütün vana tutma vs kontrol ve yeni zehirli bu her zaman geçerli kural
Artı çalışmayan her aletin ve ekipmanın tamiri veya yenilenmesini talep edebilirsiniz alım aşamasında size beyan edilenin aksi çıkarsa
Ve bu işleri cennet gibi karayiblerden bir köşesinde mohito içerek yapmak herhalde farklı bir duygu olması gerek :)
Hamdi abi bir noktada haklı olsanda sana katılmıyorum, Türkiye de vergiden şikayet ediyoruz ancak bir sorunumuz oldugu zaman ne olursa olsun en kötü bir tornacıya girip işimizi halletiriyoruz. Marinalar pahalı gelirse barınaklarda kalıyoruz hatta tonozda bırakıyoruz teknemizi. Tekne altını zımparalarken yorulursak ya da umutsuzluga düşersek bir telefon bir forum aracılıgıyla bir sürü arkadaş alıyoruz arkamıza. Karayiplerde uzunca yasamıs birisi olarak söylüyorum, bir sorun karşısında o mohito degil efkar rakısı olur içtigimiz. Dünyada tekne işçiliği ve marka malzemeler hariç sanayi bakımından en önde geliyoruzdur, buna eminim.
-
Teknesiz yaşam sıkıntı vermeye başladı. On numara deniz manzaralı evde elde bira, klima karşısında, kuzeye kapalı kıyıya kafayı sokmuş sıcakta bunalan tekneleri seyretmek bile bir dereceye kadar.Biralar bitiyor sıkıntı aynen devam. Eski idi ama teknemde iki bira arası bir işler ile oyalanıyordum en azından. :'(
Yaa, gördünmü, biz sana dediydik zamanında ;D.
Erdal biladerim,aslına bakarsan ben de biliyordum başıma gelecekleri ama Far Out'un yaşından ötürü sigorta yapılmayışı ve marinanın nerede ise her hafta arayıp taciz etmeleri canıma tak ettirmişti.
Çok kereler yazdığım şu sanırsam 2007 model Sirius 32 nin satılık ilanı telefonuma geldikten sonra tamam artık dedim ve satmaya karar verdim.
Eğer ki söz konusu bu tekneye bir yerlerde rastlayan olursa ve de yeni sahibi satmayı düşünürse o günkü aldığı fiyatla almaya hazırım.Buradan bu yazıyı okuyan arkadaşlara duyurmuş olayım.
Aslında yazdığım dünya turu projesine buradan olumlu bir sonuç çıkacağını ben de eşim gibi düşünmüyorum ama Nasrettin hoca misali ''ya tutarsa'' dedim.
Dün torun çizgi film izliyor ben de nöbette ona nezaret ediyorum.Arada laf atıyorum ama cevap yok.
''Ekin ya ne oldu şu Sirius ile dünya turu beni gezdirecek misin?'' dediğimde cevabı çok insafsız oldu.
''Ben dünya turuna gidecek kadar büyüdüğümde sen ölmüş olursun''
İşte 5 yaşında bir çocuğun henüz kıvırmayı bilmediği için söyleyebildiği gerçek.
Bizim olayımız burada uzatmalarda dostlar sofrasında yarenlik ederek güzel zaman geçirmek. ;)
-
Utku abi torun ile geçen dialog çok güldürdü beni
Özelden tel yazdım ama sakliyacak birsey yok tel numaram 0536 888 yetmişyedi 05 arar istersen sohbet etmek zevk verir :)
-
Ben de çok güldüm senin toruna ;D. Aslında hepimize seninki gibi bir torun lazım, yanımızda durup yüzümüze sadece gerçekleri söyleyecek özel danışman olarak :). Sadece bu gerçek bile artık bazı şeyleri ertelemememiz gerektiğini anlatıyor.
Far Out kaç yaşındaydı, sigorta neden olamıyor? Primini yüksek ödesek bile olmuyor mu?
-
Ben de çok güldüm senin toruna ;D. Aslında hepimize seninki gibi bir torun lazım, yanımızda durup yüzümüze sadece gerçekleri söyleyecek özel danışman olarak :). Sadece bu gerçek bile artık bazı şeyleri ertelemememiz gerektiğini anlatıyor.
Far Out kaç yaşındaydı, sigorta neden olamıyor? Primini yüksek ödesek bile olmuyor mu?
Tekne sigortası sorunsalı adlı bir başlık açıyorum.Daha sonra konuyu ayrı başlığa taşıyalım durumu oluşturmayalım. ;)
-
Çok kereler yazdığım şu sanırsam 2007 model Sirius 32 nin satılık ilanı telefonuma geldikten sonra tamam artık dedim ve satmaya karar verdim.
Eğer ki söz konusu bu tekneye bir yerlerde rastlayan olursa ve de yeni sahibi satmayı düşünürse o günkü aldığı fiyatla almaya hazırım.Buradan bu yazıyı okuyan arkadaşlara duyurmuş olayım.
Utku Dedeciğim foruma yeni tanıtım yazısı yollayan Yasin kaptanın teknesinin ismi de Sirius ;)
-
Sağ olasın Zafer kaptanım. ;)
Okudum ve hemen bir kaçak reklam yazısı koydum araya. ;D
-