Heyamola Hey

Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Ziya GÜNEŞ - 09 Ağustos 2019, 14:32:27

Başlık: Kıskançlık
Gönderen: Ziya GÜNEŞ - 09 Ağustos 2019, 14:32:27
Paylaşmadan geçemedim.
Manevrayı kıskandım mı? Size öyle gelmiş olmalı  :-

Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Hulusi Gülen - 09 Ağustos 2019, 14:49:38
Ziya Reis, ne paylaştınız, bir şey gelmemiş?
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Eyüp Oğan - 09 Ağustos 2019, 14:56:51
Paylaşmadan geçemedim.
Manevrayı kıskandım mı? Size öyle gelmiş olmalı  :-[

(https://www.youtube.com/watch?v=_tc0rIMHgkc)

Bayağı kıskanmışsın.. :) video yok..
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Ziya GÜNEŞ - 09 Ağustos 2019, 14:58:02

Videoyu image olarak yükleyince böyle olmuş
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Eyüp Oğan - 09 Ağustos 2019, 15:02:15
Gerçekten güzel manevra.

Teknesini tanıyor, vereceği tepkileri biliyor. Tekne, tornistan da iskeleye çekiyor o nedenle çok rahat, sanırım bow thruster 'ı var.

Kaptan da deneyimli, defalarca yapmış belli ki..
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 09 Ağustos 2019, 15:50:58
Güzel manevra yapmış, ama teknede güzel dümen dinliyor. Bizim Asterix'te böyleydi , kendi ekseni etrafında dönerdi. Bizim çocuklar neredeyse iğne deliğinden geçirecekler gibi manevralar yaparlardı, yeterki üzerinde biraz yol olsun. Ama Bidarkayla birlikte biz yeniden acemi olduk. Hem de ne acemi.
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Ziya GÜNEŞ - 09 Ağustos 2019, 15:59:05
Triton, nedense tornistanda çok sıkıntılı
O nedenle böyle manevraları gördüğümde bir hoş oluyor içim
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 09 Ağustos 2019, 16:46:28
Triton, nedense tornistanda çok sıkıntılı

Bizimkileri gör, sonra Triton'a birşeyler söyle.
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Cem Gür - 09 Ağustos 2019, 17:42:02


Tam omurgalı bir tekne olsaydı ...... Aynı manevrayı yapsa şapka çıkarırdık. 

Yine de çok güzel manevra. Adam teknesini tanıyor. Defalarca girip çıkmıştır... Tam olarak nerede ne yapacağını ezberlemiştir.  :)xx :)xx :)xx
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Deniz Akaltan - 09 Ağustos 2019, 18:12:05
Bu da meşhurdur!


Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: İlker Erkman - 09 Ağustos 2019, 18:45:27
Baş pervane olunca böyle sakin havada her türlü manevrayı kolaylıkla yapabilirsiniz
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: O.Utku Uçkan - 10 Ağustos 2019, 07:55:34
Erkan kaptanın Kle teknesi  ile yaptığı manevralara hasta olurdum,ama hiç kıskanmadım doğrusu. :)xx :)xx :)xx
Bu arada Cem kaptanımın dediği şeyden idi Kle. ;)
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 10 Ağustos 2019, 13:54:39
Ben Kaptan Ron un yanaşma manevrasına hastayım. Tiryaki buralardaysa bulup paylaşır şimdi. Daha önce bir yerlerde paylaşmıştı.
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 10 Ağustos 2019, 13:59:36
Buldum ,
bunun üzerine yanaşma manevrası tanımam.

Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Cem Gür - 10 Ağustos 2019, 22:13:06
 :P ::) :)xx :)xx :)xx
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Mehmet Köstekçi - 11 Ağustos 2019, 10:38:03
Film versiyonunuda buraya koyalım belki izlemek isteyen çıkar... :)

https://jetfilmizle.vip/kaptan-ron-izle-hd.html
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Serkan Savu - 11 Eylül 2019, 23:33:20
Ahmet kaptan asterix ve Bidarka teknelerinin marka model boy vb. Öğrenebilirmiyiz. Hangi teknelerde Manevra kolay hanhilerinde daha zordur?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Özhan Sezgin - 12 Eylül 2019, 01:28:27
ustalık ayni yer tecrübesi vs. mutlaka onemli ama bence burda basrol baş pervanenin :) bizde yok mesela debelenip duruyoruz ruzgarli havada..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Serkan Savu - 12 Eylül 2019, 07:31:50
Zaten rüzgarlı hele sert akıntılı durumlarda başpervane doğru düzgün işe yaramıyor ki...
Mesela dümen palasının tek yada çift olması farkeder mi? Yada saildrive veya şaftlı olması gibi ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Mehmet Atay - 12 Eylül 2019, 09:21:26
Çift pala ve tek pala fark ediyor.
Tek pala ile, teknenin üzerinde yol olmadan da pervane suyunu çarptırarak manevra yapmanız mümkün. Bir çok gulet tornistan manevrasında, dümen dinlemediği için bu tekniği kullanıyor.

Ama çift palada ise pervane pervane suyu aradan dümdüz gittiği için tekne üzerinde yol olmadan dümen dinlemiyor.

Bana göre artık çift palada baş pervane zorunluluk.

Şaft/sail drive konusunda da, şaft pervanesi dümen palasına (tek dümenden bahsediyorum) daha yakın olduğu için, bu çarptırarak manevra daha kuvvetli olabiliyor diye biliyorum. Tecrübe etmedim.
Çift pala ise, çözüm yine baş pervane.
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Özgür Ökten - 12 Eylül 2019, 11:47:44
Dümen dinleme kanunları:
tek pala + şaft = harika
tek pala + saildrive = güzel
çift pala + saildrive = ehh
çift pala + şaft = felaket! :)


Kıç attırılmayan tekne mi olur arkadaş, guletçiyiz biz! :D
Başlık: Ynt: Kıskançlık
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 12 Eylül 2019, 12:22:08
Ahmet kaptan asterix ve Bidarka teknelerinin marka model boy vb. Öğrenebilirmiyiz. Hangi teknelerde Manevra kolay hanhilerinde daha zordur?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Serkan Reis çok pardon, teknelerin hikayelerini burada yazınca , herkes tekneleri biliyor diye tahmin ederek konuya atlayıveriyoruz. Bizim teknelerimiz hep omurga salma teknelerdi, hayatımıza arada sadece 3 yıllığına asterix girdi her şey değişti. Asterix  Hunter marka 28 feet şaftlı  ve swin keel tipinde salması olan bir tekneydi. Manevrası o kadar güçlüydü ki salmasını üzerinde neredeyse 360 derecelik bir dönüşü tamamlayabiliyor dersem çok abartmış olmam. Her havada her yere tornistanla girebiliyordu. Çok büyük ustalık gerektirmiyordu. Sanırım modern fin salma teknelerin hepsi böyle, çünkü çok rahatlıkla bu manevraları yaptıklarını görüyorum.

Bidarka'ya gelince omurga salmalı bir tekne ve ileri gitmek üzere tasarlanmış :). O yüzden geri manevralarımızda artık hep acemiyiz. Biz buna yabancı değiliz daha önceki teknemiz Kuzey Yıldızı da omurga salmaydı.  Bu yüzden insanların garip bakışları altındaki yerlere kafadan giriyoruz. Çok fazla dedikoduya mahal vermeyelim diye.