Heyamola Hey
Tersane => Bakım => Konuyu başlatan: Hulusi Gülen - 08 Ağustos 2019, 08:50:25
-
Line ayarı yapmaya çalışırken, 29HP Yanmar Motor Kulak Takozumun birinin saplaması sanki kesilmiş gibi koptuğunu tespit ettim. Takozun kauçuğu sağlam, sadece saplamasını değiştirebilirler mi; Kim değiştirir?
Takozun biri değişince diğerleri de değişmeli mi; ne dersiniz?(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190808/e28cc685df95a875b8f1bb0f337bda6b.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190808/32843301d496ef7a40770c639fb22c92.jpg)
-
Orjinal Yanmar takoz 1350TL, dört takoz 5.400Tl; kafayı yemiş bunlar!?
https://www.sahibinden.com/ila...r-motor-takozu-632442429/detay
Emre Ulucan isimli bir müteşebbis bu sitede 310 TL.e veriyor. Bu yerli ürünü deneyen, bilen arkadaş var mı?
-
Bence dördünü birden değiştirmek daha doğru olur.
Birkaç sene önce bir arkadaşım İzmir"den alıp değiştirmişti yerli takozlarla. Ancak aynı üretici mi emin değilim. (Büyük olasılıkla aynı kişi olabilir.) Bir yıl sonra teknesini sattı, o güne kadar herhangi bir şikayeti olmamıştı.
Kolay gelsin.
:)
-
Hulusi reis , kaç yıldır duruyor saplama ve takozlar?
Kromun 10 yıllık ömrü var gibi üzerine yük biniyorsa. Benim liftin bağlantı gözünü sabitleyen krom vida aynen dediğiniz gibi , kesilmiş gibi, gözümün önünde kamara içine düştü.
Eğer o kadar yıl geçmişse üzerinden saplamanın kesilmesi normal deyip değiştirmek yeterli. Henüz yeni ise saplamalar , o zaman soru bence şu: neden kesildi? Ya saplama en baştan hatalı ve bu hata sonucu koptu ya da o saplamanın üzerine diğerlerinden daha ağır yük binmiştir.
Her halükarda, geçici sadece saplama, sağlamcı 4 takoz ve saplama değişip hizalanmalı. Bu tavsiyeler mekanikle ilgili tecrübelerimden , yoksa yanmar motor görmüşlüğüm yoktur 


Bu takoz fiyatları konusunda gekoda da baya yakınan olmuştu. Orada da yerli çözümler bulundu. Yerliden her hangi bir şikayet gözüme çarpmadı.
-
Bence dördünü birden değiştirmek daha doğru olur.
Birkaç sene önce bir arkadaşım İzmir"den alıp değiştirmişti yerli takozlarla. Ancak aynı üretici mi emin değilim. (Büyük olasılıkla aynı kişi olabilir.) Bir yıl sonra teknesini sattı, o güne kadar herhangi bir şikayeti olmamıştı.
Kolay gelsin.
:)
Ali Reis; benim bahsettiğim www.emrekaucuk.com.tr ; Fabrikası da İstanbul Bayrampaşa'da imiş; bize yakın. Dur bakalım, Emre Bey beni arayacak; neticeyi yazarım.
-
İzmirdeki firmadan alıp kullananlar oldu, bir aralar Hüseyin Abi yazmıştı firma adresini, bulayım paylaşırım. Ama Ali Abinin dediği gibi eğer takoz değişecekse dördü bir değiştirilmeli.
-
Hulusi reis , kaç yıldır duruyor saplama ve takozlar?
Kromun 10 yıllık ömrü var gibi üzerine yük biniyorsa. Benim liftin bağlantı gözünü sabitleyen krom vida aynen dediğiniz gibi , kesilmiş gibi, gözümün önünde kamara içine düştü.
Eğer o kadar yıl geçmişse üzerinden saplamanın kesilmesi normal deyip değiştirmek yeterli. Henüz yeni ise saplamalar , o zaman soru bence şu: neden kesildi? Ya saplama en baştan hatalı ve bu hata sonucu koptu ya da o saplamanın üzerine diğerlerinden daha ağır yük binmiştir.
Her halükarda, geçici sadece saplama, sağlamcı 4 takoz ve saplama değişip hizalanmalı. Bu tavsiyeler mekanikle ilgili tecrübelerimden , yoksa yanmar motor görmüşlüğüm yoktur 


Bu takoz fiyatları konusunda gekoda da baya yakınan olmuştu. Orada da yerli çözümler bulundu. Yerliden her hangi bir şikayet gözüme çarpmadı.
Nuri Reis, tekne 2000 model, ben de üçüncü sahibiyim; motor kulak takozları ilk defa gündemime girdi. Söktüğüm takoz elimin altında şimdi baktım da gövde sacı çelikten; saplama Kromdan; motora bağlantı noktası da döküm olması lazım. Aslında farklı madenler; tam bir galvanik korozyon ortamı? Krom Saplama, dediğiniz gibi motorun titreşiminden etkilenip, tık diye kopmuş sanıyorum. Hem de yeni bir kopmaya benzemiyor; kopma tam ayar vidasının içinde veya alt kenarında kaldığından, ben görememişim. Bir de saplamanın kırılan alt parçasının ucu bir miktar somunun içinde kaldığından bir yuva vazifesi görerek arızayı saklamış.
-
Hulisi reis, yazdıklarınızdan benim anladığım en son ne zaman değişmiş bilinmiyor ve en kötü ihtimalle 19 yıldır çalışıyor. En makul sebep saplamanın ömrünü tamamlamış olması. Dört takoz ve saplamaları değiştirmek en iyisi. Takozlar dışardan sağlam görünse de darbeye mukavemet gücü ve esnemesi yeniye göre farklı olacaktır. Eskileri değiştirmeden salt birisini değiştirmek zikrettiğim sebepten motorun çalışırkenki dengesini etkileyecektir. Kafa ve tekne sağlığı için hepsini değiştirmek iyi olur.
Geçenlerde Ziya reis sanırım böyle motorların servis kılavuzlarını paylaştı. Sizinki aralarında var ise bir bakın derim. Siz kendiniz yapmasanız bile en azından nelerin hangi zaman ve iş aralığında yapılcağından haberdar olursanız ustayı o şekilde yönlendirebilirsiniz. Ustalar biraz ihmal, biraz kurtarı abi, biraz da ürün çokluğundan her hususa dikkat etmiyor. Düzenli yağlama ve değişmesi gereken sarf Malzemelerinin değiştirilmesi makinanın hacamatı gibi. Sağlıklı çalışma ve ömür için gerekli. Küçük ihmaller anında arıza çıkartmasa da uzun vadede çok farklı yerlerden arıza çıkıyor.
-
İzmirdeki firmadan alıp kullananlar oldu, bir aralar Hüseyin Abi yazmıştı firma adresini, bulayım paylaşırım. Ama Ali Abinin dediği gibi eğer takoz değişecekse dördü bir değiştirilmeli.
Ahmet Reis; dün akşam Şaft Körüğü yağı ve yağlama aparatını Hakan Beyden aldım, çok teşekkür ediyorum.
Yukarıda bahsettiğim sebepten tabii kullanmak için sıra gelmedi. Meğer benim şafttan gelen iniltinin sebebi daha büyükmüş; sol ön motor kulak takozumun saplamasının kırıklığı ve bunu ayar somununun içinde saklaması ile sorunu tespit edememişim. Ben de line ayarı, şaft körüğü yağlaması filan uğraşıp duruyorum.
Neyse ki limanda bağlı iken sorunu tespit edebildim; ya açık ve hırçın denizde başgösterseydi.
Şükretmek için hep bir sebep vardır...
Yerli üretici İzmir firmasını merak ettim, bakalım kimmiş ve fiyatları hangi mertebede imiş.
-
Bu kulak kopukken makine rolantide kafa da sallıyormuştur, iyi farketmişsin Abi. İzmir firmasının bilgisini bir zamanlar bana Hüseyin Durmaz Abi vermişti. Bulurum bir yerlerden.
-
Hulisi reis, yazdıklarınızdan benim anladığım en son ne zaman değişmiş bilinmiyor ve en kötü ihtimalle 19 yıldır çalışıyor. En makul sebep saplamanın ömrünü tamamlamış olması. Dört takoz ve saplamaları değiştirmek en iyisi. Takozlar dışardan sağlam görünse de darbeye mukavemet gücü ve esnemesi yeniye göre farklı olacaktır. Eskileri değiştirmeden salt birisini değiştirmek zikrettiğim sebepten motorun çalışırkenki dengesini etkileyecektir. Kafa ve tekne sağlığı için hepsini değiştirmek iyi olur.
Geçenlerde Ziya reis sanırım böyle motorların servis kılavuzlarını paylaştı. Sizinki aralarında var ise bir bakın derim. Siz kendiniz yapmasanız bile en azından nelerin hangi zaman ve iş aralığında yapılcağından haberdar olursanız ustayı o şekilde yönlendirebilirsiniz. Ustalar biraz ihmal, biraz kurtarı abi, biraz da ürün çokluğundan her hususa dikkat etmiyor. Düzenli yağlama ve değişmesi gereken sarf Malzemelerinin değiştirilmesi makinanın hacamatı gibi. Sağlıklı çalışma ve ömür için gerekli. Küçük ihmaller anında arıza çıkartmasa da uzun vadede çok farklı yerlerden arıza çıkıyor.
Nuri Reisim, eğer mümkün ise bir arızaya önce kendim bir dalıyorum; bakıyorum boyumu aşıyor, ancak o zaman profesyonel yardım alıyorum. Profesyonel yardım alırken de gözümü ustanın üzerinden eksik etmiyorum ki bir şeyler daha öğrenebileyim. Maksat, mümkün olduğunca kendi kendine yetebilmek. Tayfun Timoçin'in aynı isimli bir kitabı vardı.
Bu defa takozun dördünü de değiştirmeyeceğim; diğerleri oldukça sağlam çünkü. Bahsettiğim arkadaş aradı, siparişi verdim, takoz kargoda. Ama ne yazık ki yarın elime geçecek; ancak bayramdan sonra değiştirip, sefer hazırlığı yapabileceğim.
-
İzmir 'de https://www.metekaucuk.com/ (https://www.metekaucuk.com/)
-
İzmir 'de https://www.metekaucuk.com/ (https://www.metekaucuk.com/)
Cem Reis, teşekkürler. İnternet sitelerini inceledim, farklı farklı ürünler görünüyordu ama whatsup'larından şimdi dönüş yaptılar, Yanmar'ın takozları da bulunuyormuş.
-
Emre Kauçuk'dan Ürün geldi; eski ve yeninin yan yana resimlerini aşağıda paylaşıyorum. Kalıbın düzgünlüğü kendini belli ediyor; ölçüler de birebir örtüşüyor. Ben görünüş olarak beğendim doğrusu. Şimdi sıra taktıktan sonra titreşim testinde. Neticeyi ayrıca paylaşırım. Gözünü seveyim, yerli malının. Ama tabii ki kalitelisinin...
-
Emre Kauçuk'dan Ürün geldi; eski ve yeninin yan yana resimlerini aşağıda paylaşıyorum. Kalıbın düzgünlüğü kendini belli ediyor; ölçüler de birebir örtüşüyor. Ben görünüş olarak beğendim doğrusu. Şimdi sıra taktıktan sonra titreşim testinde. Neticeyi ayrıca paylaşırım. Gözünü seveyim, yerli malının. Ama tabii ki kalitelisinin...
Hulusi Reisim Merhaba,
İlk izleminiz nasıl acaba? Tekneyi deneme şansınız oldu mu?
-
Erman Reisim; Evet takıldı ve denendi. Kalıp güzel; ama saplama ve vidaları hemen paslandı. Buna da geribildirim verdim; hemen ilgileneceklerini söyleyip, çok yakın davrandılar. Titreşim için ise tam bir test yapamadım. Çünkü üzerinde üç orijinal takoz duruyor. Evet bir titreşim var ama bu line ayarından da kaynaklanıyor olabilir. Bu yerli ürünü desteklemek taraftarıyım; hakettiği yönleri ağır basıyor.
-
Merhaba; konunun üstünden çok zaman geçmiş ama benim de ihtiyacım oldu. Kullandığınız motor takozlarından memnun musunuz?
-
Tayfun Reis, sözkonusu firma paslanma sorununu giderdiğini bildirdi bana. Onun dışında memnunum.
-
Hulusi Bey merhaba , öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim. Gerçekten yararlı bilgiler olduğunu düşünüyorum .Benimde yanmar motorumun takozları eskidiği için değiştirme niyetine girdim . Emre kauçuk ile iletişime geçtim .Sağ olsunlar gerçekten çok ilgililer . Ayrıca çeşitli videolar izleyerek nasıl değiştirildiğini de teoride anladığımı düşünüyorum fakat cesaret edip değişimini kendi başıma yapmayacağım.Profesyonel biri ile değişimini yapmayı düşünmekteyim.
Size sormak istediğim bir konu var. Takozların değişimi sırasında nelere dikkat etmek gerekir ? Ayrıca line ayarı dediğiniz ayar nasıl yapılır ?
Teşekkürler.
-
Cenk Reis;
Layn (Line) ayarı, motor/şanzuman ile şaft/pervane grubunu istikamete getirmektir basitçe. Şaftın kaplini ile şanzuman karşılığı buluştuğu noktada öyle öpüşecek ki, motor/şanzumandan gelen dönü hareketi hiç zorlanmadan şaft/pervaneye aktarılsın. Bunun için bir filler çakısı (Perşembe Pazarında 20Tl) tedarik edilir. Sonra şaftın ucundakı kaplin ile şanzumandaki karşılığı buluşturulur. Öncelikle vida delikleri tam karşılaşacak. Sonra kaplin tam öpüştürülüp, filler çakısı ile arası 360derece kontrol edilecek; ta ki çakının en ince yaprağı araya girMEyene kadar motor kulak takozu ayar vidaları ile mayna/vira, iskele/sancak oynanacak. Bu vidalar için 24No. iki ağızlı anahtara ihtiyacınız olur. Kaplin Vidaları sıkıldıktan sonra şaft elle döndürülürek kasıp kasmadığı kontrol edilir, elle çok rahat dönmelidir. Sonra da deneme seyri yapılır; şaftın sarsıntısız, vuruntusuz çalıştığı görülür.
Layn ayarı, o dar alanda epey zor ve hassas iştir. Birincisinde siz motor ustasına yaptırın ama başında dikkatle gözlemleyin; sonrakilerde denersiniz. Allah kolaylık versin.
-
Cenk Reis;
Layn (Line) ayarı, motor/şanzuman ile şaft/pervane grubunu istikamete getirmektir basitçe. Şaftın kaplini ile şanzuman karşılığı buluştuğu noktada öyle öpüşecek ki, motor/şanzumandan gelen dönü hareketi hiç zorlanmadan şaft/pervaneye aktarılsın. Bunun için bir filler çakısı (Perşembe Pazarında 20Tl) tedarik edilir. Sonra şaftın ucundakı kaplin ile şanzumandaki karşılığı buluşturulur. Öncelikle vida delikleri tam karşılaşacak. Sonra kaplin tam öpüştürülüp, filler çakısı ile arası 360derece kontrol edilecek; ta ki çakının en ince yaprağı araya girMEyene kadar motor kulak takozu ayar vidaları ile mayna/vira, iskele/sancak oynanacak. Bu vidalar için 24No. iki ağızlı anahtara ihtiyacınız olur. Kaplin Vidaları sıkıldıktan sonra şaft elle döndürülürek kasıp kasmadığı kontrol edilir, elle çok rahat dönmelidir. Sonra da deneme seyri yapılır; şaftın sarsıntısız, vuruntusuz çalıştığı görülür.
Layn ayarı, o dar alanda epey zor ve hassas iştir. Birincisinde siz motor ustasına yaptırın ama başında dikkatle gözlemleyin; sonrakilerde denersiniz. Allah kolaylık versin.
Hulusi Bey merhaba , detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim .