Heyamola Hey
Tersane => Bakım => Konuyu başlatan: Bülent Büyükdağ - 31 Ocak 2017, 15:08:34
-
Masal'ın çok belirgin bir yol problemi vardı. Önce ileri yola zor girer oldu. Sonra Tornistan için başladı sorun. Gittikçe arttı. Ancak 7-8 defada giriyordu yola. Bu sorunu bir başka forumda yazmış ve şu yanıtları almıştım;
1) Balata sıyırmıştır
2) 400 avro sıkışmış.
3) Balata yok ama iki plaka var bunlar gitmiştir.
4) Bir yay var, onu tak olur.
Hepsi doğru olabilir fakat Masal için alayı yalan çıktı.
Hasılı karanlıkta elele tutuşmak dahil her bir şeyi yaptık. Adımız nelere çıktı Olmadı. İleri yol olmayınca yanaşmak tam bir kabustu, tornistan da eksilince cehenneme dönüştü.
Hasılı, bu yıl, zehirli yağ neyin ben kendim öz özüme yapacağım dedim. Elin ustasına olabildiğince az para vereceğim.
Karaya çektik. Yağı kontrol ediyorum. Motor yağı sorun değil. Sail drive yağına baktım. Tahinleşmiş. Neyden olur? Keçe ömrünü tamamlamıştır, su alıyordur, bu nedenle yağ vasfını yitirir.
Tamam. Pervaneyi söktüm. Sail Drive pervanesini sökmek bir takoza bir de alyan anahtara bakıyor. Tabii önce yağı alttaki tapadan boşaltacaksınız.
Takozu gövde ile pervane arasına sıkıştırın. Alyana usulca yüklenin. Pat diye çözülüyor. Arada hafızam yanıltmıyorsa tutya var. Onu da çıkartın. Karşınıza bir dişli sistem çıkacak. Uydur kaydır güzel sağlam bir şey. Oraya parmağınızı sokun. Kahverengi bir keçe göreceksiniz. İki taraflı bu. Vasfını yitirmişse elinizle söker alırsınız. Muhakkak servisinden keçeyi alın. Bu keçe plastik vasıflı bir keçe. Kesinlikle metal olanları almayın. SKF gibi kaliteli markaları önerecek yerel ustalar (Mersin gibi bu işi çok bilmeyen yerlerde) çıkabilir. Bu bölgenin su ile temas ettiğini unutmayın. Metal her ne olursa olsun pasa gebedir.
Keçeyi alın, iki yönlü olarak malafa ile çakın. Dişli sistemi yerine koyun. Tutya ve pervaneyi takın. Pervanenin alyanını .... point denilen yapıştırıcı ile sabitleyin.
Doğru montaj, pervanenin iskele sancak yönünde serbest küçük oynamasını, baş kıç yönünde hiç oynamamasını gerektirir.
İş bitti.
Kayığı suya atın. Artık tekne ileri yol da yapıyor tornistan da. Geçmiş olsun.
Kimleri elledim, ne ustalar geldi gitti. Ne paralar ödedim. Meğer buymuş.
-
Kullanılacak yağı eksik bıraktık.
Bildiğiniz üzere sail drive yağı motorun arkasında ayrı bir yerden doldurulur. Yağın gereğinden fazla, az veya vasfını yitirmiş olması ileri veya tornistanda yol problemi yapar.
Sail Drive için kullanılan yağ genellikle motor için kullanılan yağdır. Volvo Penta'dan teyit almak kaydı ile genellikle 15/40 dizel yağlar önerilir.
Yağın vasfı ihmal edilmemeli, sık periyotlarla kontrol edilmelidir. Zira sail drive suyla içli dışlı bir alandır.
-
Geçmiş olsun.
Bir önce ki yağ ve keçe değişimin ne kadar önce idi ? Bir sonra ki ne zaman olacak ?
Yağ olarak ATF yerine motor yağı bilgisi motora özel kitapçıktan mı ? Kaçlık yağ ? Motor yağı vizkositesi ile uyum sağlıyor mu ?
-
Geçmiş olsun.
Bir önce ki yağ ve keçe değişimin ne kadar önce idi ? Bir sonra ki ne zaman olacak ?
Yağ olarak ATF yerine motor yağı bilgisi motora özel kitapçıktan mı ? Kaçlık yağ ? Motor yağı vizkositesi ile uyum sağlıyor mu ?
3 yıl önceydi.
ATF eskiden öneriliyormuş. Volvo Penta "fikrini" değiştirmiş.Kitapçık ATF öneriyordu. Volvo'yu aradım, o eskidendi dediler. Motor yağı ile aynısını öneriyor. 15/40.
Vizkosite diye zor soru sorma, gidiyor işte, sorunsuz.
-
Keçeleri çıkarırken dikkat etmeli(Bezer durumlarda fotoğraf çekmek iyidir, sonra öyle miydi böyle miydi denilmez) takarken de ona göre takmalı. Biri yağ tarafında biri deniz tarafında olacağı için her bir keçenin yönü önemli.
-
Kitabi bilgi olarak,
Aynı motor yağı gibi, 200 saat yada yılda bir değişmeli deniliyor. Yağ bir şey değilde keçe problemi çıkıyor ortaya. Eğer zehirli için 2 yılda bir karaya çıkılıyor ise sırf keçe için her yıl karaya çekmek masraflı. Haliyle bir çok kaptan çıkartmıyor.
3 yıldır değiştirmemişsin.
Peki soru şu, ortalama kaç yıl idare edebilir keçe ?
Vizkositeyi şunun için sordum. Evet artık ATF yerine motor yağı diyorlar da 89/90 dan 15/40 a değişince ses yapmıyor mu ?
-
Seste en küçük bir değişiklik olmadığına temin edebilirim
-
Saildrive su altında kladığı için keçeler yağı suya değil, suyu yağa kaçırıyor. Yurt dışında şanzımanın oldukça üstünde bir taşma deposu yapıp yağ doldurduklarını okudum. Aynı soğutma suyu taşma deposu gibi çalışıyor. Yağ basıncını su basıncının üstüne çıkarıyorsunuz, içerideki keçe yağ içinde çalıştığından çok daha zor bozuluyor, dıştaki bozulsa bile basınç içeride daha yüksek olduğu için su kaçmıyor. Keçe tamamen bozulursa yağ eksiltiyor.
-
Saildrive su altında kladığı için keçeler yağı suya değil, suyu yağa kaçırıyor. Yurt dışında şanzımanın oldukça üstünde bir taşma deposu yapıp yağ doldurduklarını okudum. Aynı soğutma suyu taşma deposu gibi çalışıyor. Yağ basıncını su basıncının üstüne çıkarıyorsunuz, içerideki keçe yağ içinde çalıştığından çok daha zor bozuluyor, dıştaki bozulsa bile basınç içeride daha yüksek olduğu için su kaçmıyor. Keçe tamamen bozulursa yağ eksiltiyor.
Bir çeşit bileşik kaplar olayı gibi yani. Ancak yağ tarafındaki yükseklik su hattının da üzerinde olmalı yağın özgül ağırlığı daha az çünkü.
-
Saildrive su altında kladığı için keçeler yağı suya değil, suyu yağa kaçırıyor. Yurt dışında şanzımanın oldukça üstünde bir taşma deposu yapıp yağ doldurduklarını okudum. Aynı soğutma suyu taşma deposu gibi çalışıyor. Yağ basıncını su basıncının üstüne çıkarıyorsunuz, içerideki keçe yağ içinde çalıştığından çok daha zor bozuluyor, dıştaki bozulsa bile basınç içeride daha yüksek olduğu için su kaçmıyor. Keçe tamamen bozulursa yağ eksiltiyor.
Bana pek mümkün gelmedi. Kafama yatmadı sail drive sistemleri için.
-
Uygulama zorlukları. Bir de şanzıman içindeki yağ basıncı meselesi var, ne kadar yükseliyor acaba?
-
Uygulama zorlukları. Bir de şanzıman içindeki yağ basıncı meselesi var, ne kadar yükseliyor acaba?
Orada suyun basıncını dengeleyecek bir basıncın sağlanması mümkün mü, bilemiyorum. Keçe de en nihayetinde yalnızca su yüzünden değil kendi devinimi yüzünden de yıpranıyor. Dengede tutsanız tutsanız, size ne kadar zaman kazandıracak, onun için kuracağınız düzeneğin maliyeti diyelim kazandığınız 2 yıla değer mi, düşünmek lazım. En nihayetinde 250 liralık, zehirli yapılırken çok rahat değiştirilebilecek bir parçadan söz ediyoruz.
-
Motorla ilgili bir sürü parçanın ne sıklıkla değişmesi gerektiği yazarken, bu keçeyle ilgili birşey bulamamıştım. Saildrive'ın gövdeye oturduğu diyafram için 5/7 yıl yazıyor ve her yerde tartışılıyor.
Yağ için bile "her yıl karaya alıp değiştirseniz iyi olur, ama karaya almadan yukarıdan emerek değiştirseniz de idare eder" gibi yorumlar vardı. Keçeler ise tam üvey evlat muamelesi görüyor.
Ben teknemi beş yaşında satınaldım, ertesi sezon karaya aldım. Keçeleri değiştirttim. Çıkan keçeler fonksiyonel, ama tipleri kaymıştı.
Kendi kararım, iki karaya alışta, yani dört yılda bir değiştirmek. Ara dönemde tabi ki gözle kontrol.
Bir de, değiştirme konusunda çok korkutmuşlardı. İlla özel pres vs... Motorun tüm işlerini kendim yapmama rağmen, pervane bloğunu servise götürüp değiştirtmiştim. Sonuçta, yanlış iş olursa denizde değiştiremeyeceğimiz birşey, maliyeti çok daha yüksek olur. (Sürekli olarak hiç bir işten anlamadığını iddia eden Bülent'in, bu kadar rahat halletmesine de şaşırmıştım.)
-
Keçe yüzünden başımıza gelebilecek en büyük felaket, motorunuzun ileri ya da tornistana girmemesi. Bir de unutmamak lazım, bir kez yola girdi mi, çıkmaz artık. O nedenle diyelim ki bu nedenle bir sorun yaşıyorsunuz, bozulmuş yağı çekin, taze yağın koyun ve hemen ileri yol verin. Kendinizi bir marinaya atın gitsin.
Pervane iyi takılmamışsa o daha büyük ve maliyetli bir sorun. İyice ve doğru bir şekilde yerleştirdiğimi düşünüyorum. İnsanın kendi pervanesini takması, ters bir durumda küfredecek kimseyi bulamaması gibi ağır bir sonuç da doğurur. Buna katılırım.
-
İşe yarar bir görsel.
-
Genel olarak sail drive sistemi. Farklı sekmede açıp büyütürseniz daha anlaşılır oluyor.
(http://www.maritimusboote.de/WebRoot/Store7/Shops/289397/5734/4B31/A02E/E535/F7F6/C0A8/2AB9/D906/Maritimus_ZF_SD10_Saildrive.jpg)
-
Yine genel olarak faydalanabileceğiniz 11 adet resim
http://www.maritimusboote.de/epages/289397.mobile/de_LU/?ObjectPath=/Shops/289397/Products/%22A%202030084%22
-
İşinize yarayacak bir başka video
-
44 feet teknede dedem de söker. :)
-
Konu içinde yazmayı unutmuşum.
Ek bilgi;
Sail drive keçelerinin dişi tarafında ( yarığın olduğu taraf yani )
(http://www.ladaci.com/image/cache/data/2121-3103038-480x480.jpg)
Resimde görülen tarafta damağın şafta sıkı oturmasını sağlayan tam yarığa oturan
( üstten bakınca görülmez ) bir yay mevcuttur.
Deniz suyu için kullanılan keçelerde bu yay kromdur.
Normal keçelerde ise bu yay bildiğimiz çeliktir ve paslanır.
İster krom, ister normal çelik olsun aşağıda ki kesit resimde görülen bu yayı çıkartarak
(http://www.feko.com.tr/im/Qo7JoTjmbciXxFc.jpg)
Yayın çember çapına ve yayın oturduğu kanala uygun bir oring takarsanız.
Keçeye misina girmediği sürece keçeniz daha uzun ömürlü olur.
Tabi metal çemberin kauçuk kaplı olmasına mutlaka dikkat etmelisiniz.
-
Oring de ne ola diyenler için;
Resimdeki yuvarlak lastik bileziklere Oring deniyor.
(http://www.yesillerrulman.com/img/urunler/oring_cesitleri_yrsrulman.jpg)
Şu da almanız gereken ölçü şekli,
W = oring et kalınlığı
(http://www.akpinarrulman.com.tr/userfiles/1-o-ring.jpg)
C/S kısmı yanlış yazılmış.
-
hazır O-ring konusu açılmışken; motorumun gaz kolunun altından (Resimde kırmızı halka içine alınmış nokta) yağ damlatıyor. Rıza usta o kolun açılıp o-ring in değişmesi için motorun ön tarafının komple sökülmesi gerek dedi. Volvo pentalarda bu kronik bir sorunmuş ve yenilense de yüksek devirde dalgalı denizde oradan tekrar kaçırır dedi. Yabancı forumlarda bu tip noktalardan yağın kaçmasını önlemek için yağ katkısı kullanıyorlar. Deneyen varsa izlenimlerini paylaşmasını rica ederim. Şimdiden teşekkürler.
(https://i.hizliresim.com/zBGyB4.jpg) (https://hizliresim.com/zBGyB4)
-
hazır O-ring konusu açılmışken; motorumun gaz kolunun altından (Resimde kırmızı halka içine alınmış nokta) yağ damlatıyor. Rıza usta o kolun açılıp o-ring in değişmesi için motorun ön tarafının komple sökülmesi gerek dedi. Volvo pentalarda bu kronik bir sorunmuş ve yenilense de yüksek devirde dalgalı denizde oradan tekrar kaçırır dedi. Yabancı forumlarda bu tip noktalardan yağın kaçmasını önlemek için yağ katkısı kullanıyorlar. Deneyen varsa izlenimlerini paylaşmasını rica ederim. Şimdiden teşekkürler.
(https://i.hizliresim.com/zBGyB4.jpg) (https://hizliresim.com/zBGyB4)
Yağ katkıları ufak sızıntıları tıkarken yağ kanallarındada tortu bırakarak yağ basıncının duşmesine neden olup daha fazla sıkıntı çıkmasına yol açabilir. Sızıntı engellediğini iddaa eden her ürün potansiyel tehlikedir.
-
merhaba arkadaşlar.
Nitril.Silikon.Viton.Poliüretan.Etilen Profilen Kauçuk.
Standart,ve ya İsteğe bağlı her ölçüde,özel keçe,oring bula bilirsiniz,ve ya yaptırabilirsiniz
Metal lastik 216 314 18 40
-
hazır O-ring konusu açılmışken; motorumun gaz kolunun altından (Resimde kırmızı halka içine alınmış nokta) yağ damlatıyor. Rıza usta o kolun açılıp o-ring in değişmesi için motorun ön tarafının komple sökülmesi gerek dedi. Volvo pentalarda bu kronik bir sorunmuş ve yenilense de yüksek devirde dalgalı denizde oradan tekrar kaçırır dedi. Yabancı forumlarda bu tip noktalardan yağın kaçmasını önlemek için yağ katkısı kullanıyorlar. Deneyen varsa izlenimlerini paylaşmasını rica ederim. Şimdiden teşekkürler.
(https://i.hizliresim.com/zBGyB4.jpg) (https://hizliresim.com/zBGyB4)
Teşekkür ederim Oğuzhan reis. O resimde işaretlediğim vidayı söküp o-ring değiştirebilmek için mecburen motorun ön tarafı komple çıkartacağız bu durumda :)
Yağ katkıları ufak sızıntıları tıkarken yağ kanallarındada tortu bırakarak yağ basıncının duşmesine neden olup daha fazla sıkıntı çıkmasına yol açabilir. Sızıntı engellediğini iddaa eden her ürün potansiyel tehlikedir.
-
...Volvo pentalarda bu kronik bir sorunmuş ve yenilense de yüksek devirde dalgalı denizde oradan tekrar kaçırır dedi. ...
Volvolarda kronik olduğunu teyit edebilirim. Onlarca farklı, yeni eski charter teknesinde rastladım. Tam takozun önüne damlıyor.
öZgür (mobil)
-
Tamir edilse de tekrar ediyor mu peki Özgür reis? Boşuna keselenmeyelim mi ? Ne dersin?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Tamir edilse de tekrar ediyor mu peki Özgür reis? Boşuna keselenmeyelim mi ? Ne dersin?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Keselenme :)
-
Aynı problem bende de var.Oring nerede ki?
Selamlar
-
Aynı problem bende de var.Oring nerede ki?
Selamlar
Halil reis. Yüklediğim fotoğrafta kırmızı daire içine aldığım vida başından kaçırıyor. Motora karşıdan bakarken solunuzda kalan gaz kolunu Tutan L şeklindeki metal parçanın birleşim yeri. O-ring e ulaşmak için o L şeklindeki parçanın çıkıp vidanın içinden çıkarılması lazım ancak bunu yapabilmek için motorun ön kısmının yanı kasnakların da dahil sökülmesi gerekir.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Tamir edilse de tekrar ediyor mu peki Özgür reis? Boşuna keselenmeyelim mi ? Ne dersin?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Sanırım tekrar ediyor, yoksa sürekli bakım yapılan charter teknelerinde bu kadar sık rastlamazdım.
Bence her gün bir peçete ile silinip temizlenecek miktarı geçene kadar kurcalamaya gerek yok.
öZgür (mobil)
-
Saildrive keçesinden su kaçışına bağlı yağda tahinleşme (veya nasıl tanımlanıyorsa) olduğunda sintineye şanzıman yağı (tahinleşmiş halde)kaçmasının açıklaması varmı yada bu keçe problemiyle birlikte ek bir problem midir.
-
Saildrive keçesinden su kaçışına bağlı yağda tahinleşme (veya nasıl tanımlanıyorsa) olduğunda sintineye şanzıman yağı (tahinleşmiş halde)kaçmasının açıklaması varmı yada bu keçe problemiyle birlikte ek bir problem midir.
Ben keçe probleminin sebep olduğu bir olay diye biliyorum.
-
Saildrive keçesinden su kaçışına bağlı yağda tahinleşme (veya nasıl tanımlanıyorsa) olduğunda sintineye şanzıman yağı (tahinleşmiş halde)kaçmasının açıklaması varmı yada bu keçe problemiyle birlikte ek bir problem midir.
Çok iddialı söylememeyim ama, saildrive'dan sintineye tahinleşmiş halde yağ kaçması teorik olarak zor görünüyor.
Zira, eğer yine yanlış gözlemlemediysem, sail drivea koyduğumuz yağ, sintine seviyesinin biraz altında kalır. Kaçak yapabilecek tek yer, yağ giriş kapağıdır. Eğer burası sağlamsa,
saildrive'ın bloğunda çok ciddi bir problem olması gerekir, kanaatindeyim.
-
Yağ ve su karıştığı zaman o dediğin görüntü oluşur.Motor yağı çubuğu kontrolünde yağ temizdir inşallah. ;)
-
benim teknede de Volvo penta s drive 110s var
geçenlerde tekneyi karaya aldığımızda keçeleri ve o ring leri değiştirdik
lanet bir iş öyle ben kendim değişirim yok
tornacıya gidiyorsun tornacı dişlileri presle söküp dağıtıyor keçeleri yerine oturtup tekrar presle dişlileri yerine takıyor buraya kadar güzel
benim dikkatsizliğim, tornacının da haldur huldur keçeleri yönlerine bakmadan sökmesi ve yenilerini kafasına göre takmasını bize 4 adet keçeye patladı
sağolsun miraç usta ayıktır dı yönlerinden dolayı bizi. hemen değiştirdik de problem ortadan kalktı o şekilde taksak almıştık başımıza işi
montajını yaptık tutyasını taktık pervaneyi taktık yağını doldurduk tekne suda problem görünmüyor şu ana kadar yağ köpürmedi demek ki sağlam
yalnız şimdi aklıma takıldı tutya ve pervane arasında bilezik varmı dı onu hatırlamıyorum varsa da takmadık
varmıydı bilen varsa yazsın olmadan takılırsa zararı varmı acaba ?0-?