Heyamola Hey
Havuzluk => Dünya Sahillerinden Havadisler => Konuyu başlatan: Cem Gür - 27 Ocak 2017, 22:29:40
-
Genç Fransız mühendis Corentin de Chatelperron’un bir rüyası vardı.Rüyası Bangladeş’te jüt elyafından teknesi Tara Tari’yi inşa ettiğinde gerçek oldu. Amacı Dünyada bulunan doğal malzemelerin cam elyafının yerini doldurabileceğini ispat etmekti.Fransa’ya geri dönüş yolculuğunda jüt sağlam kaldı, kendini ispatladı.
Oldukça yeni ufuklar açan, yeni ufuklardan muştular da veren bir röportajı tercüme ettim. Belki de cam elyafın miyadı doldu.
Devamı için :http://egeiou.blogspot.com.tr/2017/01/tara-tari-jut-fiber-ruya-teknesi.html (http://egeiou.blogspot.com.tr/2017/01/tara-tari-jut-fiber-ruya-teknesi.html)
-
BU kadar uygunsa neden kullanılmıyor, diyeceğim, manyak mısın koca bir fiber endüstrisi çöker diyeceksiniz.
Ama pek şahane bir şey bu.
-
Dünyaya geldik geleli tüketiyoruz ve kirletiyoruz :-\
En azından daha az tüketmek ve de ona bağlı olarak daha az kirletmek gerekiyor.
Dönüştürülebilir malzemeler kullanmak bu açıdan çok önemli.
Ben gelecekleri için endişelendiğim toruşlarım için bu gibi çalışmaların çok önemli olduğunu düşünüyorum ?0-?
Afferin Corentin'e :)xx
-
Yahu işi gücü yokmuymuş bunun.. ?
Hem tekne yapıyor bir de utanmadan Jüt.. ne o doğal malzemeymiş.. peh..
İkinci eli para etmez bunun.. Hem havuzluğu çok küçük..
-
Yahu işi gücü yokmuymuş bunun.. ?
Hem tekne yapıyor bir de utanmadan Jüt.. ne o doğal malzemeymiş.. peh..
İkinci eli para etmez bunun.. Hem havuzluğu çok küçük..
bağlam?
-
Elin Fransızları teeeh Bangladeş'e gidiyorlar jüt çuval yaparken adamların ham maddesini bir şekilde üç paraya alıp kendi sanayilerinde kullanmak üzere hazırlık yapıyorlar.
Adam ne diyor sadece tekne sanayinde değil otomotiv ve demiryolu sanayiinde de kullanılacak ... Böylece ham madde girdilerini ucuza mal edecekler. Garibim Bangladeş'lilere de işin ucundan accık koklatacaklar... Şimdi de Madagaskardaki elyafların peşindeler. Onların da işe yaradığına karar vermişler.
Heriflerin var olma nedeni sömürmek. >:(
Diğer yandan bence en geç 5-7 yıl içinde bilinen bütün Fransız tekne firmaları jüt elyafa geçecekler. Ve tabii yok çevreci, yok sağlıklı "ulvi" lafları ile ilk yıllarda tekne fiyatları yukarı doğru gidecek. İlk vurgunu bu yıllarda vurup sonra rekabet ile fiyatlar düşecek. "Cem demişti yaw" dersiniz.
-
Elin Fransızları teeeh Bangladeş'e gidiyorlar jüt çuval yaparken adamların ham maddesini bir şekilde üç paraya alıp kendi sanayilerinde kullanmak üzere hazırlık yapıyorlar.
Adam ne diyor sadece tekne sanayinde değil otomotiv ve demiryolu sanayiinde de kullanılacak ... Böylece ham madde girdilerini ucuza mal edecekler. Garibim Bangladeş'lilere de işin ucundan accık koklatacaklar... Şimdi de Madagaskardaki elyafların peşindeler. Onların da işe yaradığına karar vermişler.
Heriflerin var olma nedeni sömürmek. >:(
Diğer yandan bence en geç 5-7 yıl içinde bilinen bütün Fransız tekne firmaları jüt elyafa geçecekler. Ve tabii yok çevreci, yok sağlıklı "ulvi" lafları ile ilk yıllarda tekne fiyatları yukarı doğru gidecek. İlk vurgunu bu yıllarda vurup sonra rekabet ile fiyatlar düşecek. "Cem demişti yaw" dersiniz.
Şu . hani el yumruk şeklindeyken baş parmak yukarıda işareti var ya ondan yapıyorum. :)
-
Elin Fransızları teeeh Bangladeş'e gidiyorlar jüt çuval yaparken adamların ham maddesini bir şekilde üç paraya alıp kendi sanayilerinde kullanmak üzere hazırlık yapıyorlar.
Adam ne diyor sadece tekne sanayinde değil otomotiv ve demiryolu sanayiinde de kullanılacak ... Böylece ham madde girdilerini ucuza mal edecekler. Garibim Bangladeş'lilere de işin ucundan accık koklatacaklar... Şimdi de Madagaskardaki elyafların peşindeler. Onların da işe yaradığına karar vermişler.
Heriflerin var olma nedeni sömürmek. >:(
Diğer yandan bence en geç 5-7 yıl içinde bilinen bütün Fransız tekne firmaları jüt elyafa geçecekler. Ve tabii yok çevreci, yok sağlıklı "ulvi" lafları ile ilk yıllarda tekne fiyatları yukarı doğru gidecek. İlk vurgunu bu yıllarda vurup sonra rekabet ile fiyatlar düşecek. "Cem demişti yaw" dersiniz.
Heriflerin var olma nedeni sömürmek mi yoksa "he lan, bundan bir şey olabilir" deme cesaretini göstermek mi, bu ayrı mesele.
Ama petro-kimya sanayii ile doğrudan bir bağları yoksa, jüt'ü kullanacaklardır.
-
Yazı başladığında genç mühendis diyor du. İnsanlar gençlik yıllarında idealist ,demokrat (veya daha ileri uçlarda)ve çevreci
olurlar.Orta yaşlara geldiğinde bir kısmı, kazanç odaklı düşünenleri patron olmaya ve para kazanmaya odaklanır.Bir kısmı
günlük işler arasında orta yolcu olurlar.Hayatın akışı nereye, oraya giderler.Bir kısmı oldukları çizgiyi sürdürürler,yıllar içinde
daha olgunlaşır daha bir hümanist ve çevreci çizgiye yaklaşırlar.
İlk bölümde yer alanların az bir kısmı başarır ve kazandıkça içlerinde vahşi kapitalist ve sürdürülebilir kapitalist olarak tekrar
bölünürler. İlk grupta hedefe ulaşamıyanlar ise ne olurlar dersiniz ?0-?