Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Demirler ve Demirleme => Konuyu başlatan: Mehmet Atay - 13 Şubat 2019, 14:42:15
-
Yeni aldığım teknede Ultra’nın yassı halatı da vardı. Forumları ve yorumları okuduğumda memnun olanlar olmakla beraber, çekince beyan edenler de var.
Ben iki nedenden dolayı kullanmaktan çekiniyorum:
1. Esnemediği için ne kadar yük altında olduğunu algılamakta zorlanıyorum. Normal halat yük bindikçe esnediği ve inceldiği için gözle üzerindeki yükü gözlemlemek mümkün geliyor bana.
2. Aksi bir durumda, (demir yenilemek, acil çıkmak vb) ya keseceksiniz, ya da sahilden çözeceksiniz. Kesmek seçeneğinde artık bir daha kullanma imkanınız yok; sahilden çözeceksem de, o zaman zaten “acil durum” ifadesi ile çakışıyor. Hele bir de gece ise. Halbuki halat olsa, çözer suya atarsınız, sonra gelir alırsınız.
Sizlerin gözlemler, tecrübeleri ne diyor?
-
Ben hiç bir zaman asli halat olarak kullanmıyorum. Durgun havalarda ikinci halat olarak, geçici bağlanmalarda ve eğer hızla bağlanmam gerekiyorsa kullanıyorum. Havada en ufak bir şüphem varsa mutlaka başka halatla sağlama alıyorum. Üşengeç anımda sadece ona bağlandığımda da yüke geldiğimi gördüm ama hep ihtiyatlıyım. Bir de rüzgarda zank zank zank xank ses çıkarması da hem rahatsız edici hem moral bozucu.
SM-N950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Yassı halat da esasında sağlam ve büyük kolaylık..Ses yapmasını,ortalara koyduğunuz ağırlıkla önleyebiliyorsunuz..
Bir keresinde kıçtan karayken gece rüzgar kayalara yaslamaya başlayınca rambo bıçağıyla kesmek zorunda kalıp alargaya geçtim..
Sabah kayalarda kalan 20 mtlik kısmı geri aldım..Döndüğümde kesilen iki bölmü 30 ar cm olacak şekilde üst üste getirerek uv ye dayanıklı iple iyice ve düzgün bir şekilde makinayla diktiler..
Makaraya toplandığında hafif pot yaptı ama makara içinde belli olmuyordu..yıllarca sorunsuz bir şekilde böyle kullandım.
-
Teknede yer tutmaması açısından büyük kolaylık. Sağlamlığına da diyecek yok. Yıllardır her daim kullanıyorum. Gerçi 2 x 50m 3-kollu halat yedekte duruyor. Tek derdim batması. Şimdi batmayanları da var ama servet doğrusu. Bu sebepten pervaneye dolamışlığım da var. Diktirdik, oldu bitti.
-
Bir türlü alışamadım ben... )))
Ama ben iyi bir örnek olamayabilirim, bana bakma!
-
Teknede yer tutmaması açısından büyük kolaylık. Sağlamlığına da diyecek yok. Yıllardır her daim kullanıyorum. Gerçi 2 x 50m 3-kollu halat yedekte duruyor. Tek derdim batması. Şimdi batmayanları da var ama servet doğrusu. Bu sebepten pervaneye dolamışlığım da var. Diktirdik, oldu bitti.
Murat kaptan, o kadar da servet değil batmaz halatlar.
Geçen yıl 70 metre 14lük batmaz halatı Marmaris Şentürk'den yaklaşık 250-300TL gibi bir bedelle almıştım.
TANER
-
Teknede yer tutmaması açısından büyük kolaylık. Sağlamlığına da diyecek yok. Yıllardır her daim kullanıyorum. Gerçi 2 x 50m 3-kollu halat yedekte duruyor. Tek derdim batması. Şimdi batmayanları da var ama servet doğrusu. Bu sebepten pervaneye dolamışlığım da var. Diktirdik, oldu bitti.
Murat kaptan, o kadar da servet değil batmaz halatlar.
Geçen yıl 70 metre 14lük batmaz halatı Marmaris Şentürk'den yaklaşık 250-300TL gibi bir bedelle almıştım.
TANER
Batmaz yassı halatı mı? Öyle ise tez alırım, büyük rahatlık. Bunu ilk Ultra çıkartmıştı, dynama iplikten ve gerçekten çok pahalı idi
-
Biz geçen hafta ultraline ile çok ciddi sıkıntılar yaşadık. İki makarada kilitlendi. Sistemi tamamen dağıtarak, klasik koltuk halatı gibi kullanmak zorunda kaldık. Tamamını geri yolladık Ultra’ya. Bakımını yapıp bu hafta yollayacaklar. Dikkat edilmesi gereken, halatın çıkış açısı güverteye paralel olacak şekilde tamburun montajı, ve geri sararken mutlaka diğer sanki yelkeni sararken furling halatı kontrollu bıraktığımız gibi olmalı. Aksi halde şişip kilitleniyor. Ama onun dışında ciddi rahatlık
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
**..Gerçi 2 x 50m 3-kollu halat yedekte duruyor. Tek derdim batması. Şimdi batmayanları da var ama servet doğrusu..**
Hayır, ben üç kollu batmaz halatları kast etmiştim.
TANER