Heyamola Hey
Tersane => Bakım => Konuyu başlatan: Sertac Sen - 25 Ocak 2019, 22:39:42
-
Degerli Reisler;
Teknenin kara bakımını mumkun mertebe başında durarak yaptırmak istiyorum, bu ilk karaya alma deneyimim olacak.. Temelde standart temizlik, tutya, zehirli degisimi, olabildigi kadarıyla guverte boya temizliklerinin yapılmasını planlıyorum.
Karada kalacagımız tahmini 3 - 4 gunden en iyi sekilde faydalanabilmek yapılması gereken on hazırlıklar ve dikkat edilecek noktalar icin tecrube ve tavsiyelerinizi paylasabilirseniz cok sevinirim..
-
Daha zor soru yok.
-
Degerli Reisler;
Teknenin kara bakımını mumkun mertebe başında durarak yaptırmak istiyorum, bu ilk karaya alma deneyimim olacak.. Temelde standart temizlik, tutya, zehirli degisimi, olabildigi kadarıyla guverte boya temizliklerinin yapılmasını planlıyorum.
Karada kalacagımız tahmini 3 - 4 gunden en iyi sekilde faydalanabilmek yapılması gereken on hazırlıklar ve dikkat edilecek noktalar icin tecrube ve tavsiyelerinizi paylasabilirseniz cok sevinirim..
En önemli tavsiyem, duracağınız yeri bilmeniz. Şimdiden kolaylıklar dilerim.
-
Vanalar önemli Sertaç. Çap ve adetlerini listeler karaya almadan önce. Hatta adam akıllı zorla. Sağlam olmayanları mutlaka değiştir. Benim teknede kumpas var. Sende yoksa girip alabilirsin.
Bir de hava durumunu iyi denk getirmeni tavsiye ederim
Yanına uğrarım 
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Pervane , şaft, kovan braket ve de dümen palasında boşluk varmı? Bunların kontrolü önemli.
-
Sail drive ise şanzuman yağı değişimi
-
Sail drive ise şanzuman yağı değişimi
Yukarıdan yağı kontrol edin. Eğer tahinleşmişse keçeler sizlere ömür demektir, değiştirin.
-
Bildiğim kadarıyla sail drive değil , braketli sistem şaft var diye hatırlıyorum.
-
Ahmet Reisim, dogrusun, sail drive degiliz..
-
Sertaç Reisim zincirin boyalı değilse 10 m ‘de bir farklı renk boy ile işaretlemek işe yarıyor.
-
Birçok reisin yavaş yavaş karaya alma planları yaptığı bugünlerde Sertaç Reis'in bu konuya değinmesi çok iyi oldu. Yıl boyu teknelerimizi karaya çıkardığımız zaman yapacağımız işleri düşünmek ile birlikte, bunları hatırlayamadığımız, zamanında gerekli malzemeleri temin edemediğimiz ya da usta bulamadığımız için zaten kısıtlı olan karaya alma sürecinde gene çoğunu gerçekleştiremeden teknelerimizi tekrar denize indiriyoruz. Bunu engellemek için bu konu başlığı altında karaya alma sürecini genelleştirsek ve bir dosya halinde üyelerimize sunsak çok faydalı olacağına inanıyorum. Bu süreci böldüğümüz zaman,
i)Karaya alındığında yapılabilecek işlemler
ii)Karaya alınmadan önce hazırlıklar
iii)Karada yapılacak işlemler
iv)Denize indirirken yapılacak işlemler
v)Denize indirildiğinde yapılacak kontroller
diye ayırabiliriz.
Bu maddelerden öncelikle i)Karaya alındığında yapılabilecek islemleri listeleyebiliriz. Yazılanlar:
Zehirli boya uygulaması
Osmos kontrolü
Tutya
Güverte temizliği
Tankların kimyasallarla temizliği
Derinlikölçer bakımı- değişimi
Vanaların kontrolü/ değişimi
Zincir bakımı ve işaretlemesi
Motor mekanik aksamınin kontrolü (sail driveda şanzıman yağ değişimi, Pervane , şaft, kovan braket ve de dümen palasında boşluk kontrolü)
Bu listeyi geliştirmek için görüşlerinizi rica ederiz.
-
Boya, tiner, rulo, fırça. Önemli bir konu da eski zehirlinin biraz da olsa zımparalanması
gerektiğidir. kullandığımız normal zımparalar çok çabuk dolduğu için iş görmüyor.
Zehirli boya için üretilmiş zımparaları kullanmakta fayda var.
Marinalar fiyat konusunda olduğu gibi, karada kalma süreleri, atma çekme ücreti, alt yıkama
ücreti konularını da tutturabildiğine göre yapıyor.
Yıllar içinde akıllandım. Yıllık bağlama fiyatını konuşurken aşağıda yazdıklarımı dahil ediyorum;
Karada kalma süresi bir hafta. Atma çekme.
Alt yıkamayı ise ben ödüyorum.
Sertaç kaptanım, bir ihtiyaç olursa haberleşelim.
-
Reislerim, nerdeyse bir haftadır erisimim kısıtlıydı, bugun baglandım, cevaplarınız icin cok tesekkur ederim..