Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Meteoroloji => Konuyu başlatan: Ahmet Kabaalioğlu - 21 Kasım 2018, 14:21:07
-
Marmaris'te hortum oluşmuş ve yatmarin de etkili olmuş. Bölgede teknesi olanların dikkatine
-
Bizim pontondan geçmiş. Yandakinin direği kırılmış. Bakalım bizim hasar raporunu bekleyelim tanışlardan.
Geçmiş olsun.
-
Tekneleri hasar gören tüm denizcilere geçmiş olsun, umarım hasarlar kısa sürede giderilebilir .
-
Etkilenen tüm teknelerimize ve reislerimize geçmiş olsun.
-
Çok fena görüntüler herkese çok geçmiş olsun
-
Geçmiş olsun, karadaki 5 tekne hasar almış galiba.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Çok video geldi bana, batan çıkan. İnşallah hiç bir yakınımızın başına kötü bir şey gelmemiştir.
-
Üzücü haber. Geçmiş olsun.
-
Hepimize çok geçmiş olsun.
-
Gecmis olsun. İklimler iyice degismeye basladi.
ASUS_X00DD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Hepimizin başına gelebilir videoyu izlerken tüylerim diken diken oldu,tüm denizcilik camiasına geçmiş olsun.
-
Geçmiş olsun arkadaşlar. :'(
-
Korkutan bir doğa olayı bizim denizlerimizde olunca; bildiğimiz, tanıdığımız tekneler etkilenince daha da ürkütücü oldu. Çok geçmiş olsun.
-
Tekneleri, arabaları buradan şuraya atabilecek kuvvette hortum Türkiyede olurmuş ha
. Böyle bir “heyecanı” yaşamak için tropikal bölgelere gitmeye gerek kalmamış artık.. Başına gelenlere de geçmiş olsun. Allahtan can kaybı yok. Herkesin başına gelebilir hale gelen bu tip afetlerden Allah hepimizi korusun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Büyük geçmiş olsun,
-
Son iki yıldır ülkemizde de bu çeşit doğa olaylarının görüleceği ve gittikçe de artacağı uyarıları yapılıyordu. Depremler, seller, alışılmışın üzerinde fırtınalar, hortumlar vs.. vs...
Herkese geçmiş olsun.
-
Tek sevinidirici yanı can kaybı olmaması. Görüntüler gerçekten çok etkileyici ancak ilk olmadığını ve bu bölgede benzer hava olaylarının daha önce de yaşandığını duymuştum.
Çok geçmiş olsun.
-
Bizim pontondan geçmiş. Yandakinin direği kırılmış. Bakalım bizim hasar raporunu bekleyelim tanışlardan.
Hasan Reis, bir kadının yayımladığı videoda Kadans'dan bahsediyordu; direk sağlam görünüyor, sancak bordada çizikler dışında bir şey yok diyordu. Rapor size de ulaşmıştır; size ve tüm camiaya geçmiş olsun diyorum.
-
Hulusi Reis, whatsapp grubundan sormuştum, bu nedenle Canan Hanım özellikle anlatmış.
İskele tarafında direği kırılan tekne sürtmüş bizimkine, estetik işleri var, putreller vardavelalar vs. Sancaktaki tekne de tonoz kopartmış o da biraz sürtmüş. Salı günü planlıyorum gitmeyi, şimdi tam bir kargaşa varmış marinada. Bakalım tekne içi ne alemde göreceğiz.
Tam üstümüzden geçmiş 2. hortum. Tekneyi bağlarken tam gaz anarya yüklenip, halatları gergin bağlayıp, tekneyi de mesafeli bırakmıştım.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Üzüldüm gecmis olsun tüm reislere.
-
Hasan reis çok geçmiş olsun. Umarım mevcut hasarla sınırlı kalmıştır.
-
Hasan reis çok geçmiş olsun. Umarım kozmetik sorunu ile Kadans bu fırtınayı atlatmıştır.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Çok geçmiş olsun Hasan Reis
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
hep kafamda sorudur. Tekneyi bağlarken tonoz ve koltuk halatları çok gergin mi olmalı ya da bir miktar esnek mi bırakmalı ?
Bence çok gergin olursa tekne üzerine gereksiz yük bindiriyoruz. Çok gevşek olursa da " vurma etkisi " olarak oluşan kuvvet oluşuyor. Ben bu vura kuvvetini oluşmayacak ancak yeteri kadar da esnek bırakıyorum halatları. Tekne hafif hafif salınsa daha iyi olur gibime geliyor.
-
hep kafamda sorudur. Tekneyi bağlarken tonoz ve koltuk halatları çok gergin mi olmalı ya da bir miktar esnek mi bırakmalı ?
Bence çok gergin olursa tekne üzerine gereksiz yük bindiriyoruz. Çok gevşek olursa da " vurma etkisi " olarak oluşan kuvvet oluşuyor. Ben bu vura kuvvetini oluşmayacak ancak yeteri kadar da esnek bırakıyorum halatları. Tekne hafif hafif salınsa daha iyi olur gibime geliyor.
Ahşap tekneye birşey olmsz.
-
hep kafamda sorudur. Tekneyi bağlarken tonoz ve koltuk halatları çok gergin mi olmalı ya da bir miktar esnek mi bırakmalı ?
Bence çok gergin olursa tekne üzerine gereksiz yük bindiriyoruz. Çok gevşek olursa da " vurma etkisi " olarak oluşan kuvvet oluşuyor. Ben bu vura kuvvetini oluşmayacak ancak yeteri kadar da esnek bırakıyorum halatları. Tekne hafif hafif salınsa daha iyi olur gibime geliyor.
Ersin Reis; sorduğun sorunun cevabı aslında marinanın bağlama sistemi ile ilgili.
Bazı marinalarda tonoz halatı, 4-5 metre yeterli kalınlıkta zincir, devamında halat ve sonunda el incesinden oluşur. Bu sistemde tonoz zincirinin boşunu alıp, bir miktar da havaya kaldıracak kadar tonozu doldurmak yeterli olur. Havaya kalkan bu zincirin ağırlığı teknenin ileri geri hareketlerini emniyetli bir şekilde (karaman vurmadan) sönümleyecektir.
Ancak bazen ya zincir 1-2 metredir, yada tonoz halatı direk tonozdan gelmektedir; bu durumda da tonoz halatının boşunu olabildiğince almak ve teknenin ileri-geri hareketini engelleyecek kadar kasmak gerekir. Bu durumda kıç halatlarda yay veya esnetici kullanmak çok fyadalı olur.
Uzun süre tekneye gelmeyeceğiniz yada kötü hava koşullarının beklendiği durumlarda tekneyi pontondan 2 metre açık bağlamak, tonoz halatlarını yedeklemek, tonoz halatının teknede bağlandığı koçboynuzu vb elemanları yedeklemek ve yükü dağıtmak faydalı olacaktır.
-
hep kafamda sorudur. Tekneyi bağlarken tonoz ve koltuk halatları çok gergin mi olmalı ya da bir miktar esnek mi bırakmalı ?
Bence çok gergin olursa tekne üzerine gereksiz yük bindiriyoruz. Çok gevşek olursa da " vurma etkisi " olarak oluşan kuvvet oluşuyor. Ben bu vura kuvvetini oluşmayacak ancak yeteri kadar da esnek bırakıyorum halatları. Tekne hafif hafif salınsa daha iyi olur gibime geliyor.
Ersin Reis; sorduğun sorunun cevabı aslında marinanın bağlama sistemi ile ilgili.
Bazı marinalarda tonoz halatı, 4-5 metre yeterli kalınlıkta zincir, devamında halat ve sonunda el incesinden oluşur. Bu sistemde tonoz zincirinin boşunu alıp, bir miktar da havaya kaldıracak kadar tonozu doldurmak yeterli olur. Havaya kalkan bu zincirin ağırlığı teknenin ileri geri hareketlerini emniyetli bir şekilde (karaman vurmadan) sönümleyecektir.
Ancak bazen ya zincir 1-2 metredir, yada tonoz halatı direk tonozdan gelmektedir; bu durumda da tonoz halatının boşunu olabildiğince almak ve teknenin ileri-geri hareketini engelleyecek kadar kasmak gerekir. Bu durumda kıç halatlarda yay veya esnetici kullanmak çok fyadalı olur.
Uzun süre tekneye gelmeyeceğiniz yada kötü hava koşullarının beklendiği durumlarda tekneyi pontondan 2 metre açık bağlamak, tonoz halatlarını yedeklemek, tonoz halatının teknede bağlandığı koçboynuzu vb elemanları yedeklemek ve yükü dağıtmak faydalı olacaktır.
Harika bir bilgi, tekne nasıl bağlanmalı diye bir başlık açıp orada paylaşmak lazım, forum dışından arayanlar da bulsunlar, eline sağlık Deniz Kaptan.
-
Hasan Abi çok geçmiş olsun.
-
Hasan Abi çok geçmiş olsun.
Ahmetcim teşekkür ederim.
Vukuatı mal sahibine duyuran sigortacı olarak da tarihe geçtin bu arada. :)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
hep kafamda sorudur. Tekneyi bağlarken tonoz ve koltuk halatları çok gergin mi olmalı ya da bir miktar esnek mi bırakmalı ?
Bence çok gergin olursa tekne üzerine gereksiz yük bindiriyoruz. Çok gevşek olursa da " vurma etkisi " olarak oluşan kuvvet oluşuyor. Ben bu vura kuvvetini oluşmayacak ancak yeteri kadar da esnek bırakıyorum halatları. Tekne hafif hafif salınsa daha iyi olur gibime geliyor.
Ersin Reis; sorduğun sorunun cevabı aslında marinanın bağlama sistemi ile ilgili.
Bazı marinalarda tonoz halatı, 4-5 metre yeterli kalınlıkta zincir, devamında halat ve sonunda el incesinden oluşur. Bu sistemde tonoz zincirinin boşunu alıp, bir miktar da havaya kaldıracak kadar tonozu doldurmak yeterli olur. Havaya kalkan bu zincirin ağırlığı teknenin ileri geri hareketlerini emniyetli bir şekilde (karaman vurmadan) sönümleyecektir.
Ancak bazen ya zincir 1-2 metredir, yada tonoz halatı direk tonozdan gelmektedir; bu durumda da tonoz halatının boşunu olabildiğince almak ve teknenin ileri-geri hareketini engelleyecek kadar kasmak gerekir. Bu durumda kıç halatlarda yay veya esnetici kullanmak çok fyadalı olur.
Uzun süre tekneye gelmeyeceğiniz yada kötü hava koşullarının beklendiği durumlarda tekneyi pontondan 2 metre açık bağlamak, tonoz halatlarını yedeklemek, tonoz halatının teknede bağlandığı koçboynuzu vb elemanları yedeklemek ve yükü dağıtmak faydalı olacaktır.
Mega yatların kalın halatlarını koparan hortum benim halatları koparamamış. Bunda da sanırım ponton yenileme çalışması nedeniyle pontonun da biraz hareketli oluşu etken olmuş. (Uzaktan okunan gazel. )
Bu bölgenin derinliği 20 m. civarında.
Hortum usturmaçaları havalandırıp tekne üstlerine atmış, tekne aralarında da usturmaça kalmayınca da sürtünme hasarları oluşmuş.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Okyanusa kıyısı olan yerlerde, usturmaçaları altlarından da birbirine bağlıyorlar, ama bu havada o da işe yaramayabilir. Ben bazen büyük hava öncesi 2 şer tane sosis usturmaçayı karşılıklı bağlıyorum olası terslikte işe yarayacağını umuyorum.
-
Çok geçmiş olsun. :(
Neyse ki sigortacı olaya el koymuş. ;)
-
Okyanusa kıyısı olan yerlerde, usturmaçaları altlarından da birbirine bağlıyorlar, ama bu havada o da işe yaramayabilir. Ben bazen büyük hava öncesi 2 şer tane sosis usturmaçayı karşılıklı bağlıyorum olası terslikte işe yarayacağını umuyorum.
Marmaris'ten gelen fotoğraflardan birinde şişme bot havada uçuyordu, bir diğerinde de itfaiye kamyonunun durduğu yerde yana doğru 10 cm kaydığını gösteren bir fotoğraf vardı. 140 deniz mili anlık rüzgar hızından bahsediliyor ki böyle bir kuvvet karşısında yapacak çok bir şey yok.
-
Dün akşamüstü Marmarise geldim. Hasar tesbitine başlandı, eğrilen putreller, bordada sürtünmeler ve dahi furling profilinde darbe sonucu eğrilme var. Havuzluk kış örtüm parçalanmış. Usturmaça kılıflarım komşu teknelerde :)
Direk ve çarmıh kontrol edildi, sağlam. Tekne içinde bir hasar yok.
Yarın karaya alınacak.
Hotel pontonu kopmuş, oradaki tekneleri karaya alıyorlar. Yağmur nedeniyle dolaşamadım.
En canımı acıtan haber ise, bir tekne işçisinin arabasını hortum alıp motoryata çarpmıştı. Belki izlemişsinizdir videosunu. Sigortası, afet durumlarını kapsamıyormuş, bir de motoryata verdiği zarar varmış.
Benim sancak komşum.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Çok geçmiş olsun Hasan Reis.
-
Bu da iskele komşum :(
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181126/cfe695fa35ebb60ab2ca7a019199e0b4.jpg)
-
Çok geçmiş olsun tekrar Hasan Reis. İskele komşu olarak paylaştığınız teknedeki rollbar diğer bir tekneden kopup gelmiş gibi duruyor. Yarış teknesi olması sebebiyle onda rollbar olamaz diye düşünüyorum
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Çok geçmiş olsun tekrar Hasan Reis. İskele komşu olarak paylaştığınız teknedeki rollbar diğer bir tekneden kopup gelmiş gibi duruyor. Yarış teknesi olması sebebiyle onda rollbar olamaz diye düşünüyorum
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kemal reisim, bu tekneye ait. Yandan çektim bir foto daha. İkinci hortumda direği üstüne gelmiş.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Çok geçmiş olsun tekrar Hasan Reis. İskele komşu olarak paylaştığınız teknedeki rollbar diğer bir tekneden kopup gelmiş gibi duruyor. Yarış teknesi olması sebebiyle onda rollbar olamaz diye düşünüyorum
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kemal reisim, bu tekneye ait. Yandan çektim bir foto daha. İkinci hortumda direği üstüne gelmiş.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bende yazdıktan sonra iskele tarafındaki parçayı görünce yanılmış olduğumu düşündüm. Ama çok şiddetli hasar vermiş, yakaladığına deniz kara pek farketmemiş. Bakalım bundan sonra o ağır hasarlı tekneler nasıl işlem görür. Tekrar geçmiş olsun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bu sigorta işinin önemi bir kez daha ortaya çıkmış oldu böylece..
-
Bu sigorta işinin önemi bir kez daha ortaya çıkmış oldu böylece..
Çok doğru, ağır hasarlıların ortadan kaldırıldığı konuşuluyor. Böyle ise, türlü cambazlıklar yapılmaya kalkışılabilir ( tekne sahiplerini vareste tutarak aradaki kurnazları kast ediyorum )
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bugün Kadans karaya alındı. Tekne altında sorun yok, zehirlimiz de iyiymiş bu yılı denizde geçirecek şekilde 3 kat atılmıştı. Nasip.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181127/2e200f9dd16bb44e776663b82ec7403b.jpg)
-
Bu sigorta işinin önemi bir kez daha ortaya çıkmış oldu böylece..
Sigorta firmaları acaba hasar gören teknelerin kendi sigorta poliçeleri kapsamında hasarları üstleniyorlar mı yoksa marinaya rücü etmeye mi çalışıyorlar ?
Bizlere yol göstermesi açısından hasara uğramış tekne sahipleri arkadaşlarımız burada bazı bilgileri bizlerle paylaşabilirler mi ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Hasan reis tekrar geçmiş olsun.
-
Sigorta firmaları acaba hasar gören teknelerin kendi sigorta poliçeleri kapsamında hasarları üstleniyorlar mı yoksa marinaya rücü etmeye mi çalışıyorlar ?
Üstleniyorlar, ve benim gördüğüm kadarıyla ,birbirleriyle hasar tazmini için yarış halindeler, bu gibi durumlar sigorta şirketleri için rekabette bir adım öne geçme durumu. Rüculuk bir durum var ise önce kendi sigortalılarına ödeyip sonra rücu işlemine başlayacaklardır.
-
Sigorta firmaları acaba hasar gören teknelerin kendi sigorta poliçeleri kapsamında hasarları üstleniyorlar mı yoksa marinaya rücü etmeye mi çalışıyorlar ?
Bizlere yol göstermesi açısından hasara uğramış tekne sahipleri arkadaşlarımız burada bazı bilgileri bizlerle paylaşabilirler mi ?
Mehmet reisim, bu konu ile ilgili onarım bitip, dosya kapandığında deneyimlerimi ve öğrendiklerimi paylaşırım. Şimdilik gereken ilgiyi gösteriyor sigorta şirketi. (DADD’ın önerdiği HDI sigorta benimki. ).
Ahmet reisin dediği gibi hiç bir şirket nispeten küçük hasarlı ama camiada yakından izlenen hadisede kötü intibaa bırakmak istemez. Tekneler yan yana ve sürekli bilgi paylaşıyor insanlar.
Şu aşamada tek önerim, poliçelerin dikkatlice okunması, hakların ezbere bilinmesi.
Bir de, bu tür hasar durumlarında eksper tarafından tesbit edilen hasarın onarım bedelinin belirli bir bölümünün avans olarak ödenmesi iyi olur. Sen yaptır, öde, sonra sigorta şirketi sana öder uygulaması, lehtarı mali açıdan zorlayabilir.
-
Çok geçmiş olsun, tekrarı yaşanmasın inşallah.
-
Geçmiş olsun dilekleri için teşekkür ederim. Onarılamayacak, yerine yenisi konulamayacak kayıplar olmasın.
-
Sigorta firmaları acaba hasar gören teknelerin kendi sigorta poliçeleri kapsamında hasarları üstleniyorlar mı yoksa marinaya rücü etmeye mi çalışıyorlar ?
Bizlere yol göstermesi açısından hasara uğramış tekne sahipleri arkadaşlarımız burada bazı bilgileri bizlerle paylaşabilirler mi ?
Mehmet reisim, bu konu ile ilgili onarım bitip, dosya kapandığında deneyimlerimi ve öğrendiklerimi paylaşırım. Şimdilik gereken ilgiyi gösteriyor sigorta şirketi. (DADD’ın önerdiği HDI sigorta benimki. ).
Ahmet reisin dediği gibi hiç bir şirket nispeten küçük hasarlı ama camiada yakından izlenen hadisede kötü intibaa bırakmak istemez. Tekneler yan yana ve sürekli bilgi paylaşıyor insanlar.
Şu aşamada tek önerim, poliçelerin dikkatlice okunması, hakların ezbere bilinmesi.
Bir de, bu tür hasar durumlarında eksper tarafından tesbit edilen hasarın onarım bedelinin belirli bir bölümünün avans olarak ödenmesi iyi olur. Sen yaptır, öde, sonra sigorta şirketi sana öder uygulaması, lehtarı mali açıdan zorlayabilir.
Çok geçmiş olsun Hasan reisim.
Bilgilendirdiğiniz için de hem size hem de Ahmet reise çok teşekkür ediyorum.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Hasan reis geçmiş olsun.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Hasan Reisim, çok geçmiş olsun. İstanbul'da olmam nedeni ile destek veremedim size.Kısmetse ayın 8 i gibi Marmaris'te olacağım.Destek gerekirse haber veriniz lütfen.
-
Bir kez daha bununla geçmiş olsun dilegimi iletiyorum Hasan hocam .
-
Çok geçmiş olsun Hasan reisim.
Çok nadir olabilecek bir hortumun üstelik bizim kıyılarımızda ,üstüne üstlük Marina'nın içinde yaşanması nasıl bir şanssızlıktır, anlamak mümkün değil.
İklimlerin değiştiğini gerçekten görebiliyoruz,yaşıyoruz da.
Hoş böyle bir afetin karşısında alınabilecek fazla bir önlemde yok,en azından denizde seyirde yakalanmamak önemli diyorum.Sonuçları çok kötü olabilir kaçmaya çalışsakta.
Bir daha hiç bir denizcinin,teknenin denk gelmemesi dileğiyle..
-
Hoş böyle bir afetin karşısında alınabilecek fazla bir önlemde yok,en azından denizde seyirde yakalanmamak önemli diyorum.Sonuçları çok kötü olabilir kaçmaya çalışsakta.
Bir daha hiç bir denizcinin,teknenin denk gelmemesi dileğiyle..
Hasan Kaptanım büyük geçmiş olsun.
Kenan abi ben marinada çaresiz yakalanmaktansa denizde yakalanıp motora kuvvet kaçmayı tercih ederim.
Fırtına gibi tüm denizde değil hortumun çapı kadar etkisi var. Çapın dışında kalmak da uyanıksak kolay bence
-
Bugün biraz dolaştım marinayı. En ağır hasarlar karada devrilen, hortumun havalandırıp indirdiği teknelerde oluşmuş.
Özellikle 50 ft. üstü tekneler için metal sehpalar küçük geliyor gibi.
-
Bugün biraz dolaştım marinayı. En ağır hasarlar karada devrilen, hortumun havalandırıp indirdiği teknelerde oluşmuş.
Özellikle 50 ft. üstü tekneler için metal sehpalar küçük geliyor gibi.
Hasan reisim,fotoğrafları gördüm için cız etti Allah daha beterinden saklasın umarım dersler çıkarırız böyle olaylardan.
-
Hoş böyle bir afetin karşısında alınabilecek fazla bir önlemde yok,en azından denizde seyirde yakalanmamak önemli diyorum.Sonuçları çok kötü olabilir kaçmaya çalışsakta.
Bir daha hiç bir denizcinin,teknenin denk gelmemesi dileğiyle..
Hasan Kaptanım büyük geçmiş olsun.
Kenan abi ben marinada çaresiz yakalanmaktansa denizde yakalanıp motora kuvvet kaçmayı tercih ederim.
Fırtına gibi tüm denizde değil hortumun çapı kadar etkisi var. Çapın dışında kalmak da uyanıksak kolay bence
Zafer reisim denizde Ufukta görülen hortumdan kaçmak tabiki kolayda, benim derdim kötü bir alçak basınçta tam tepenizde oluşmaya başlayan aniden yüzeye inen hortuma yakalanmak ki motora kuvvet kaçmaya çalışmak ne kadar işe yarar bilemiyorum.
Umarım bu durum kimseye denk gelmez.
-
Sigorta şirketi tarafından Eksper raporuna istinaden belirlenen Hasar onarım bedeli hesabıma yatırıldı.
Başlıca aşamalar.
1. Hasar oluştuğunda bir an önce Sigorta Şirketinize (Acentanıza) olay bildiriliyor. Mümkünse olabildiğince görsel malzeme (fotoğraf, video) topluyoruz.
2. Teknenizden uzaklarda iseniz bir an önce olay mahalline gitmenizde fayda var. (Olmadı bir dost, arkadaş).
3. Eksper ile anlaşıp belirlenen zamanda hasar tesbitini birlikte yapmalı. Her ne kadar konunun uzmanı olsa da, teknenizi en iyi siz biliyorsunuz, bazı küçük hasarlar gözden kaçabilir.
4. Eksperin ve sizin onarım için çeşitli firmalardan aldığınız teklifleri eksper topluyor.
6. Olay marina da oldu ise Marina sözleşmenizi ve ilave masraflarınızı ekspere gönderiyorsunuz. (Mesela bu yıl karaya çıkmayacaktık olay nedeniyle karaya almak zorunda kaldık, bunun sonucu ortaya çıkan ilave bedelleri için de fiyat teklifi aldım, gönderdim)
7. Eksper raporunu sigorta şirketine gönderiyor. Bu raporda hasar ve onarım bedelleri belirtiliyor sanırım.
8. Sigorta şirketinin raporu değerlendirme süreci sonrası (bizimkinde 1 hafta gibi sürdü.), tazmin bedelini kabul ettiğinizi ve rücuu haklarını sigorta şirketine devrettiğinizi belirten bir ibraname imzalıyorsunuz, altına hesap numaranızı yazıyorsunuz.
9. Tazmin bedeli hesabınıza yatıyor.
Tüm bu aşamalarda endişe ettiğim hiç bir husus gerçekleşmedi. Birkaç gün önce onarım bedeli hesabıma aktarıldı.
Havalar izin verdikçe bir an önce bitirip, Mart ortasında denize inmeyi planlıyoruz.
Tüm bu süreçte desteğini esirgemeyen Ahmet Kabaalioğlu reise teşekkür ederim.
-
Tekrar geçmiş olsun Hasan Abi, temennim bir daha hiç birimiz böyle bir olay yaşamamamız.
-
Çok geçmiş olsun tekrar Hasan Reisim..
Şu kışı bir an önce atlatsak artık... Ne beter bir kış oldu..