Heyamola Hey
		Limanlar, Marinalar, Barınaklar, Demirleme Yerleri ve Korunaklı Koylar => Akdeniz ve Adaları => Konuyu başlatan: Bülent Büyükdağ - 23 Ocak 2017, 13:52:52
		
			
			- 
				Burada 200 millik bir rota hakkında genel bilgiler vardır. Yazı aynı zamanda www.gezginkorsanwiki.org sitesinde de paylaşılmıştır.
 
 
 
 Gelidonya Burnu-Anamur Arası;
 
 Antalya Körfezi geçişi kıyı seyrine alışık denizciler için farklı tecrübeler sunar. Antalya Körfezini burundan buruna geçilmesi halinde yaklaşık 3000 metre derinliklerle karşılaşmak mümkündür. Gelidonya Burnu'nu geçtikten 5-6 mil sonra kara bağlantısı tamamen kopar. Yaklaşık 80 mil boyunca herhangi bir kara parçası görülmez. Rüzgar yaz aylarında ekseri lodos yönünden gelir. Dalga boyu yüksek olsa da genellikle kırılan dalgalarla karşılaşılmaz.
 
 Dalga mesafeleri uzun olduğundan rahatsız etmez. Ege ve Doğu Akdeniz'de 15-20 bahri milde dalgaların yarattığı rahatsızlık burada hissedilmez. Ancak yüksek havalarda dalga boyları korkutacak kadar yükselir.
 
 Hava yaz aylarında çok sıcaktır. Sabah saatlerinde rüzgarı bulmak talih işidir. Genellikle öğleden sonra, 13 sularında rüzgar çıkar, geceye kadar devam eder.
 
 Afrika kıyısından kopan dalga ve rüzgar, herhangi bir engele çarpmaksızın bu sulara gelir.
 
 Mayıs ve Eylül-Ekim ayları kararlı rüzgarları nedeniyle bu geçişi zevkli kılar. Ekim sonuna doğru nadiren kuzeyli havalar kaçak yapar.
 
 Batı-Doğu arasında seyrü sefer yapan yelkenciler genellikle; Kekova-Ceneviz Lİmanı- Alanya- Bozyazı rotasını takip ederek bu günlük seyirlerle geçişi tamamlarlar.
 
 Günlük Seyirler ;
 
 Kekova- Ceneviz Limanı için 40 mil,
 
 Ceneviz Limanı -Alanya marina için ; 71 mil, (Bu geçişte telefon bağlantısı 6 saat kadar kopar)
 
 Alanya Marina-Bozyazı için : 69 mildir.
 
 Ceneviz Limanında ikmal olanağı yoktur. Öte yandan ikmal gereksinimi olmayanlar henüz açılmamış olan Gazipaşa limanını da tercih edebilirler.
 
 En uzun ve etkileyici geçiş, doğrudan karşı kıyıya, 120 millik Gelidonya burnu-Anamur Burnu geçişidir. Gemi trafiği pek azdır. Ceneviz limanı-Alanya geçişindeki hava koşullarının benzerleri burada da vardır. Tüm gün devam eden ıssızlık ayrı bir keyif verir. Telefon bağlantısı 12 saat kadar kopar.
 
 2) Anamur Burnu-Mersin Limanı Arası
 
 Antalya Körfezinin batı ucunda bulunan Gelidonya Burnunu geçtikten 103 bahri mil sonra  36 derece 55 Dakika 80saniye N 32 Derece 32 dakika 08 saniye E noktasına denk Sündürme Burnu bordalanır. Sündürme burnu bordalandığında karşınızda duran en uçtaki burun Anamur Burnudur. İşte batı-doğu doğrultusundaki en sıkıntılı bölgeye geldiniz.Bir tarafınız Türkiye diğer tarafınız Kıbrıs. Buradan Mersin Körfezine kadar olan bölgedeki genel seyrü sefer şartları şu şekilde özetlenebilir.
 
 Batı Akdeniz'e benzemez. Hava iyi kollanmalıdır. Zira sığınacak yerlerin sayısı çok azdır. Navionics gibi haritalarda demirlemeye uygun denilen yerler genellikle güvensizdir. Genel sığınma yerleri, Bozyazı Limanı, Doğu esmediği zamanlarda Kızıl Liman, Aydıncık Limanı, Tisan, Boğsak Koyu, Taşucu limanı, Kumkuyu Marina, ODTÜ barınağı, Erdemli Balıkçı Limanı ve Mersin Marina ve Mersin Liman'dır. Yol üzerinde Ovacık liman olarak gösterilse de Nükleer Santral inşaatı nedeniyle limana girilememektedir. Dip bilgisi yoktur ve çok gürültülüdür. Bu muazzam koy ve alanlar ne yazık ki, Nükleer Santral sahası içinde kalmaktadır.
 
 Görüldüğü üzere 100 millik yolda ancak her 20 milde bir sığınma yeri vardır.
 
 Bu bölgede yaz aylarında hakim rüzgarlar, sabahları poyraz, öğleden sonra lodostur.
 
 Batı yönünden Anamur Burnuna doğru gelirken, coğrafi şekiller iyi takip edilmelidir. Dağların yüksekliği nedeniyle sabah rüzgarı karadan bir  mil açıkta bulunur.
 
 Sabah saat 9'dan itibaren rüzgar kalır. Daha saat 14'e kadar rüzgar çıkmaz. Yaz ayları için çok sıcaktır. Kıyıya yakın motor seyri yapılacaksa, topuklar az olsa da, dikkat edilmelidir.
 
 Öğleden sonra çıkan rüzgarlar dalga kaldırır. Bunun nedeni özellikle taşucu'na yaklaştıkça artan ters akıntıdır. Kimi zaman 1,5 bahri mili bulan bu akıntı rüzgarın da ters olması nedeniyle, sık aralıklı, düzensiz, 0,5- 2 metre arasında dalga yapar.
 
 Taşucu'na yaklaşırken oynak kum bankınaçok dikkat edilmelidir.  İnceburun(36,11,59N-33,55,19E) Güney şamadırasına muhakkak uyulmalıdır.
 
 Taşucu geçildikten sonra Göksu deltası bordalanır. Burada hava danaz yapar. Rüzgar sertler.
 
 Açıktan yapılan seyirlerde Kıbrıs çevirmesine girilir. Rüzgar karışır. Rüzgarlı havalarda deniz rüzgardan bağımsız akıntının da etkisiyle karışık dalga yapar.
 
 Göksu deltası geçildikten sonra yol üzerinde Kumkuyu'ya kadar fener yoktur. Kumbankları çoğu kere görünmez. Gündüz gözcüde olmak lazım gelir. Gece ise kıyıya yakın seyirden özellikle kaçınmak gerekir.
 
 Bu bölge, Batı Akdeniz'e benzemez. Karadan 1 mil açıkta bile suyun derinliğinin 6-7 metreye düştüğü alanlar vardır.
 
 Göksu deltası-Mersin arasında açıkta, küçük amatör balıkçı tekneleri ve yüzen insanlar görülür. Amatör tekneler gece ışıksız da olabilir.
 
 Çok nadiren, Anamur-Taşucu arasında Karayel-Yıldız'den hava  kaçak yapar. Bu durumda yapılması gereken en doğru şey mümkün olduğunca açığa çıkmaktır. Zira karaya yaklaştıkça dağlardan cıvarna yıldırım gibi düşer.
 
 
 Bağlanma yerleri
 
 Ceneviz Limanı-Sazak Koyu
 Alanya Marina
 Alanya Liman
 Gazipaşa Yat Limanı(ikmal yok-hizmete kapalı tesis
 Bozyazı Limanı
 Aydıncık Balıkçı Barınağı
 Taşucu Liman
 Kumkuyu Marina
 ODTÜ barınak
 Erdemli Balıkçı Barınağı
 Mersin Marina
 Mersin Liman
 
 
 
 GÜVENLİ KOYLAR
 
 Ceneviz Limanı
 Sazak Koyu
 Adrasan
 Kızıl Liman
 Tisan
 Boğsak
 Kızlar Hamamı
 Narlıkuyu
 
- 
				Eline sağlık, çok güzel olmuş.
 Bu tarz ayrıntılı bilgilendirmeler, en doğru bilgiler verilebilmesi adına gerektiğinde pilot kitaplardan da faydalanarak düzenlerek, forumda her bölge için, o bölgenin reisleri tarafından girilse ne güzel olur aslında.
- 
				Çıktısını alıp deftere yapıştıracam, bana bundan iyi kılavuz olmaz bu civarda...  ::)
 
 Bülent Reis'im
 
 Çok nadiren, Anamur-Taşucu arasında Karayel-Yıldız'den hava  kaçak yapar. Bu durumda yapılması gereken en doğru şey mümkün olduğunca açığa çıkmaktır. Zira karaya yaklaştıkça dağlardan cıvarna yıldırım gibi düşer.
 
 
 Bu bölgeye ilgili bizim balıkçı abiler de beni uyarmıştı, ancak alanı biraz daha dar tutup 15 millik Aydıncık - Yeşilovacık arasını belirtirsek hata yapmış olur muyuz?
- 
				Tam demiş oluruz. 
			
- 
				Eline sağlık Bülent reis iyi özetlemişsin. Ben de yazdığın uğrak yerlerinin yerlerini gösterir Google Earth kmz dosyasını koyuyorum müsaadenle. Dosyayı açanlar oradan kolaylıkla takip edebilirler.
 
 http://www.sypetunia.com/03-Rota/06-Marmaris-Iskenderun-Marmaris(Turkiye_Guney)/06-Marmaris-Iskenderun-Marmaris(Turkiye%20Guney)(28.05.2011).kml
 
 Çok selam.
 
 
 
 
- 
				Harita dosyası da üzerine kaymağı oldu vallahi, Çok teşekkürler Zafer reisim
			
- 
				Eline sağlık Bülent reis iyi özetlemişsin. Ben de yazdığın uğrak yerlerinin yerlerini gösterir Google Earth kmz dosyasını koyuyorum müsaadenle. Dosyayı açanlar oradan kolaylıkla takip edebilirler.
 
 http://www.sypetunia.com/03-Rota/06-Marmaris-Iskenderun-Marmaris(Turkiye_Guney)/06-Marmaris-Iskenderun-Marmaris(Turkiye%20Guney)(28.05.2011).kml
 
 Çok selam.
 
 
 Müsaade ne demek Zafer abi. Çok da iyi oldu.
 Erman sana da ayrıca teşekkür ederim.
 Şimdi elimizde Doğu Akdeniz rotası neredeyse tam oldu.
 Bir ara da Mersin-Taşucu- Kıbrıs(Karpaz) yazarız.
- 
				
 Bir ara da Mersin-Taşucu- Kıbrıs(Karpaz) yazarız. 
 Yazmadan önce yapmamız lazım abi bence ; )
 
- 
				
 Bir ara da Mersin-Taşucu- Kıbrıs(Karpaz) yazarız. 
 Yazmadan önce yapmamız lazım abi bence ; )
 
 
 Yaparız :)
- 
				
 Bir ara da Mersin-Taşucu- Kıbrıs(Karpaz) yazarız. 
 Yazmadan önce yapmamız lazım abi bence ; )
 
 
 Yaparız :)
 
 Mayıs sonu haziran başı 2 tekne Bodrum'dan çıkıyoruz.Hedef Kumkuyu üzerinden Karpaz Marina.
 Hazırlan , anlamam seni de alıp 3 tekne Karpaz a baskın yapacağız.
 Celal de gelirse 4 tekne oluyoruz.
 Detaylandırma sana düşüyor.Yaparız demekle kurtulamazsın.  
- 
				
 Bir ara da Mersin-Taşucu- Kıbrıs(Karpaz) yazarız. 
 Yazmadan önce yapmamız lazım abi bence ; )
 
 
 Yaparız :)
 
 Mayıs sonu haziran başı 2 tekne Bodrum'dan çıkıyoruz.Hedef Kumkuyu üzerinden Karpaz Marina.
 Hazırlan , anlamam seni de alıp 3 tekne Karpaz a baskın yapacağız.
 Celal de gelirse 4 tekne oluyoruz.
 Detaylandırma sana düşüyor.Yaparız demekle kurtulamazsın. 
 
 
 Tamam abi. Pilavdan dönenin...
- 
				Bu tarz bir rehber yazıyı, böyle yalın ve bir o kadar önemli detayla yazabilen, sonunda da kullandığı bir tek  “cıvarna”  kelimesiyle yazıya ruh katabilen kişiye Bülent Büyükdağ denir.  
			
- 
				Bülent kardeşim ellerine sağlık 
 her zaman söylediğim şey yelken ve deniz İstanbul dan Antalya ya kadar değil asıl güzellikler Antalya dan sonra başlar İskenderun a kadar gider
 bir çok magazın ve pilot kitap yazanlar Antalya da keser yazıyı
 
 rahmetli Sadun ağabeyde vira demir kitabının ilk baskısında Antalya ya kadar yer vermiş sonradan içine sinmemiş olacak ki kitabı İskenderun a kadar değiştirerek yeniden basmıştı
 
 hatta bir deniz sever arkadaşımızda  2-3 sene önce İstanbul dan Antalya ya kitap yazdıklarını anlatmıştı diğer sitede tabi benim aynı tepkimle karşılaşmış ve bana da biraz kızmıştı
 
 mutlu oluyorum tanıtılmasından  bizim tarafların
 sağolasın
 
 bu arada zafer abinin daha önceden karadeniz Adriyatik ege ve akdeniz de işaretlemiş ve göndermiş olduğu Google earth haritası benim için en güzel pilot harita
 sağolasın zafer abi
 
- 
				Teşekkür ederim Ateş abi.
 Suat Zeybek Reis de eksik fazla yanlışı düzeltir artık.
- 
				Bence mükemmel olmuş. Emeğine sağlık.
 
 SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
 
- 
				Çok güzel yazmışsın eline sağlık Ağabey. Bölgeyi bildiğimden değil tabi ama yazını okumak keyifli idi :)
			
- 
				Emeğine, kalemine sağlık.