Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Enes Save - 04 Kasım 2018, 15:44:09
-
30 metre uzunluğunda 3 gövdeli, 19 metre uzunluğunda tek gövdeli tekneler. Daha neler var neler!
Aşağıdaki bağlantıdan canlı izlenebilir.
-
üç gövdeli yelkenliler tek pilotun idaresinde foil kullanarak suyun üstünden uçacaklar.
-
Foil ile uçmak için en az 18 knot rüzgar gerekli.
-
başladı
-
İlginçmiş, adam 10 mil giden kayıktan denize barfix çekiyor.
-
30 metrelik 3 gövdeli teknelerden birinin yandaki gövdesi patlamış. Fırtına gelmeden onarmaya çalışacakmış.
-
Bank Populaire (3 gövdeli, 30 metrelik tekne) ve yine Team Gitana yarış dışı kaldı. Bank Populaire (Armel Lecléach) yandaki gövdelerden biri kırılınca alabora olmuş. Armel hayatta, iyi durumda ancak henüz kurtarılmadı.
Bu en büyük gövdelilerin olduğu Ultime sınıfında François Gabart birinci durumda. Idec Sport (FRancis Joyon) 44.3 deniz mili geriden ikinci sırada...
-
Bank Populaire (3 gövdeli, 30 metrelik tekne) ve yine Team Gitana yarış dışı kaldı. Bank Populaire (Armel Lecléach) yandaki gövdelerden biri kırılınca alabora olmuş. Armel hayatta, iyi durumda ancak henüz kurtarılmadı.
Bu en büyük gövdelilerin olduğu Ultime sınıfında François Gabart birinci durumda. Idec Sport (FRancis Joyon) 44.3 deniz mili geriden ikinci sırada...
Bu Armel denilen Çakal dedikleri adam dimi?
-
Evet. Son Vendée Globe şampiyonu.
-
Çıktıkları hızlar inanılmaz gerçekten. Çok etkilendim.
-
Yarıştan kısa bir video. Tekne Imoca 60. Tek gövdeli bu tekneler Ultime sınıfı 3 gövdeli tekneler kadar olmasa da epey hızlı. İçindeki yarışçının hali içler acısı. O kadar sarsıntı ve titreşime teknenin nasıl dayandığı ayrı yelkencinin nasıl dayandığı ayrı bir konu.
Bunlar gerçekten insan üstü niteliklere sahipler.
-
Vücut kasları sürekli olarak o darbeye karşı nasıl reaksiyon veriyordur karaya çıktıkları zaman ne kadar yorgun hissediyorlardır allah bilir. Vücut bu gibi durumlarda otomatik olarak her darbeye karşı uyarılıyor bütün kaslar otomatik olarak gerilip gevşiyor biz hissetmesekte.
-
Yarıştan kısa bir video. Tekne Imoca 60. Tek gövdeli bu tekneler Ultime sınıfı 3 gövdeli tekneler kadar olmasa da epey hızlı. İçindeki yarışçının hali içler acısı. O kadar sarsıntı ve titreşime teknenin nasıl dayandığı ayrı yelkencinin nasıl dayandığı ayrı bir konu.
Bunlar gerçekten insan üstü niteliklere sahipler.
Maaşallah dediğim...
Samantha Davies de az önce yarışı bırakacağını açıkladı.
-
Enes'ciğim lütfen bana maşallah deme. ;D ;D ;D
-
Şaka bir yana Enes biladerim sen iyi araştırıyorsun biliyorsun diye düşünerek soruyu öncelikle sana yazıyorum.
Bu hatunun teknesinde de görülüyor ya monohull yarış teknelerinin sancak ve iskele bordalarında şu tatlı kaçık ressam Dali nin bıyıklarına benzeyen dalgalar nedir.Bir de onları ana direkten çıkan gönderlere de bağlamışlar bu teknelerde. :-\
-
Şaka bir yana Enes biladerim sen iyi araştırıyorsun biliyorsun diye düşünerek soruyu öncelikle sana yazıyorum.
Bu hatunun teknesinde de görülüyor ya monohull yarış teknelerinin sancak ve iskele bordalarında şu tatlı kaçık ressam Dali nin bıyıklarına benzeyen dalgalar nedir.Bir de onları ana direkten çıkan gönderlere de bağlamışlar bu teknelerde. :-\
Bu soruyu kim soracak diye merakla bekliyordum. Ben cevabını biliyorum. Başka bilenler de vardır muhakkak.
-
Umarım yanlış bilmiyorumdur diyerek başlayayım.
Tekne hızlandıkça foil denen bu meret sayesinde gövde suda yukarıya doğru yükseliyor. Böylece tekne suya daha az değiyor. Sürtünme azaldığı için tekne daha da hızlı gidiyor. Ayrıca görece daha az sarsıntılı bir seyir imkanı sunuyor. Videoda görülen canting keel (iskele ya da sancağa doğru döndürülebilen salma) sayesinde teknenin bayılması azalıyor.
Videoda da söylendiği gibi görüntüler birçok şeyi açıklıyor.
-
-
Sağ olasın Enes biladerim. :)xx :)xx :)xx
Direk dibinden çıkan bumbaları (doğru terimdir umarım) bu aletlere bağlı gibi algılamıştım.
Bu bumbalar da direğe mukavamet veriyorlar herhalde.
Her yarışta sanki teknelere yeni bir yenilik ilave ediliyor gibi.
Eski modelleri 2. el olarak satıyorlarsa bari bir tane edinip yavaştan yavaştan geleceği ucundan yakalamaya başlayalım. ;D
-
Çok ilginç denize az temas ettiği için yüksek hızda ne kadar stabil.
-
Şaka bir yana Enes biladerim sen iyi araştırıyorsun biliyorsun diye düşünerek soruyu öncelikle sana yazıyorum.
Bu hatunun teknesinde de görülüyor ya monohull yarış teknelerinin sancak ve iskele bordalarında şu tatlı kaçık ressam Dali nin bıyıklarına benzeyen dalgalar nedir.Bir de onları ana direkten çıkan gönderlere de bağlamışlar bu teknelerde. :-\
Bu soruyu kim soracak diye merakla bekliyordum. Ben cevabını biliyorum. Başka bilenler de vardır muhakkak.
Net değil ama tahmin edebiliyorum. Anladığım kadarı ile Utku dedenin o gönder dedikleri bir çeşit gurcata görevi görüyor. O boydaki direği stabil tutmak kolay olmasa gerek...
Sanırım yanlış anlamışım dede tekne bayıldığında salmaya yardımcı kanatçıkları sormuş. :)
-
Haklısın Köstekçi.
Genellikle basit bir makara ile mandarın ters tarafına flok mandarı eklenir. Boşu alındığında flok mandarı da 2. çarmıh görevi görür. Bu kontraya ayrıca “Marlink”de donatılabilir.
(https://i.hizliresim.com/qd1Ynq.jpg) (https://hizliresim.com/qd1Ynq)
" Nispeten yakın dönemlerde, özellikle Brötanya’da kullanılan merlan ya da marlink bir ucu çatallı güçlü bir açevele gönderdir. Tabanı teknede rüzgâr altında bir eğriye veya bazen bir kademeli ağaca dayanır. Mandar gönder ucunda bulunan çentiğe geçirilir ve marlink bordadan dışarı uzatılır. Bir alt baskı ile aşağı basılır. Mandar palangası boşu alınır. Böylece mandar birkaç santim daha gerilir. Aynı zamanda direk dibinde oldukça dar olan tekne eninde mandarın düşey açısı yükseltilmiş güçlü bir çarmıh elde edilmiş olur. Bu uygulama Vendée Globe ve diğer modern yarış teknelerinde de mandar yerine çarmıhlara uygulanıyor. "
" Kürekten yelkene kaybolan miras " Kitabımdan
-
Şaka bir yana Enes biladerim sen iyi araştırıyorsun biliyorsun diye düşünerek soruyu öncelikle sana yazıyorum.
Bu hatunun teknesinde de görülüyor ya monohull yarış teknelerinin sancak ve iskele bordalarında şu tatlı kaçık ressam Dali nin bıyıklarına benzeyen dalgalar nedir.Bir de onları ana direkten çıkan gönderlere de bağlamışlar bu teknelerde. :-\
Bu soruyu kim soracak diye merakla bekliyordum. Ben cevabını biliyorum. Başka bilenler de vardır muhakkak.
Net değil ama tahmin edebiliyorum. Anladığım kadarı ile Utku dedenin o gönder dedikleri bir çeşit gurcata görevi görüyor. O boydaki direği stabil tutmak kolay olmasa gerek...
Sanırım yanlış anlamışım dede tekne bayıldığında salmaya yardımcı kanatçıkları sormuş. :)
Ben ilk videolarda kanatçıkları o gönderlere bağlı gibi algılamıştım.Son videolarda çok net ve ayrıntılı görülüyor.İkisi de bilmediğim düzenekler. :o
Moody'de vardı da kullanmadık mı? ;D
-
Proa kanolarda baş ile kıç yer değiştirilip tramola atabiliniyor.İngilizler buna "Tacking (Tramola) " yerine"Shunting" demişler. Şöyle ki :
Eğer Ultime sınıfı tekneler tramola kabiliyetlerine ek olarak proa kanolar gibi shunting yapabilecek şekilde tasarlanırsa aşağıdaki videoda görülen hasarlar olsa bile yarışı sürdürebilir. Yani önce shunting yapıp kıçı baş yapar, sonra gerektiğinde tramola veya kavança atabilir.
Bir diğer sorun da bir cisme çarptığında foillerin kopabilmesi. Bunu da kanımca kolay değiştirilebilir şekilde tasarlayabilirler. Son Vendée Globe yarışında Alex Thompson belki de foilini değiştiremediği için şampiyon olamadı.
-
Francis Joyon,François Gabart'ı finişe 13.5 deniz mili kala şu an geçti. Canlı yayın aşağıda. Gabart baştan beri öndeydi.
-
Joyon önde ama balık ağına takıldı. Biraz daha yavaş gidiyor. Aman Allahım!
-
6 deniz mili kaldı. Joyon 0.9 deniz mili önde ve hala balık ağını çekiyor.
-
https://tracking.routedurhum.com/
-
1 mil kaldı. Burun burunalar. Rüzgar düşük.
-
(https://i.hizliresim.com/ZXgPVo.jpg) (https://hizliresim.com/ZXgPVo)
-
Yarışları önemsiyorum. Çünkü bazen bilineni hatırlatıyor; bazen de yeni bir şey ögretiyor.
Imoca sınıfında yarışan Alex Thomson kendisine en yakın rakibinden açık ara ilerideyken ve yarışı bitirmesine az bir seyir kala Guadeloupe kayalıklarına çıkmış. Kayalıklara çıkma nedeni o sırada içeride uyuyor olmasıymış. Uyuyor olmasının sebebi ayarladığı saatin kendisine elektrik şoku vermemesiymiş. Bunun nedeniyse saatin yeterli şarjının olmamasıymış. Kurduğu diğer saatin sesini de duymamış.
-
Alex'in 18 knot hızla kayalıklara çıkmasının seyir kayıtları buradan video olarak izlenebilir;
Kaynak: http://www.gemitrafik.com/alex-thomson-hugo-boss-kayaliklara-cikti/ (http://www.gemitrafik.com/alex-thomson-hugo-boss-kayaliklara-cikti/)
-
Bu bir yarış, evet. Kanımca bunu ek olarak bir sağ kalan (survivor) durumu olarak görmek yanlış olmaz. Çünkü bir çok sağ kalma durumu bünyesinde susuz, uykusuz ve barınaksız kalma gibi özellikler de barınıyor. En azından benim bugüne kadar sağ kalan belgesellerinden edindiğim izlenim bu yönde. Kazanın temel unsuru Alex'in uykusuz kalması. Tabii yarışın yüklediği baskı insanın limitlerini zorlamasına neden oluyor. Diğer yandan uykusuz kalmanın bireyin yanlış karar alma olasılığını yükselttiği de söylenenler arasında.
Kendimce çıkardığım sonuç amatörlerin uykusuz kalmaması gerektiği yönünde. Yoksa amacım bir başka kaptanın karar ve davranışlarını eleştirmek değil. Her durum kendine özgü kararları doğurur. Sonuçta orada değiliz.
Son olarak elektrik şoku vererek uyandıran bir saat de edinmek gerekli, bunu öğrendim. Çünkü istemesek de bazen uykusuz kalabiliriz.
-
Böyle yarışlarda uykusuzlukla mücadele de en önemli standart yarış yeteneklerinden biridir.
Alex'in hatası küçücük basit bir şarj işini unutması.
Bu da bize denizde çok küçük hataların çok büyük sonuçları olabileceğini ispatlıyor.