Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: ersinboke@icrs.com.tr - 21 Eylül 2018, 03:44:56
-
Böyle olmamalıydı. Yani gelinen noktada manzara daha net olmalı idi. Oysa sabahın şu saatlerinde şu satırları yazarken yaşadığım kararsızlığı sözcüklere dökmek ne de zor! Her durumda gelinen nokta da durum böyle olmamalıydı.
Denizde tek başına bu kadar uzun yol yaptıktan , bu kadar heyecan yaşadıktan sonra, sabahlara kadar bilgisayar başında çalıştıktan, bu kadar kitap satın alıp okuduktan , tekne yapmışlar ile bu kadar saat muhabbetten sonra.. Hele hele teknenin bir çok imalatını yaptıktan , karaya alma sırasındaki işlerden ve tecrübelerden sonra gelinen noktaya bir bakarmısınız ?
Buhran..
Bir rakı masası düşünün. en az 10 kişi var masada. Her biri benimle aynı deneyimde. Hepsi ben ! Tekne yaptırmak isteyen ben, Tayo Mar 'dan asla vazgeçmem diyen ben, manyakmısın artık bu kayıkla menzilin sonuna geldin diyen ben, Hazır istediğine yakın bir tekne buldun hiç durma hemen al diyen ben, Bir sürü ben işte. Tam bir kakafoni.
Hepsi de doğru söylüyor üstelik. Bu kadar doğrudan nasıl böyle bir kakafoni çıkar yahu!
Ha bir de Öcal abi var tabi. Başımın belası Öcal abi !
Bir şekilde adamla çakışıyoruz illaki. Mümkün değil bu kadar denk getirmek.
" 8 ton bir tekne ile Ege de gezmek, D8 Catarpillar ile bahçede çiçek ekmeğe benzer "
lafa bak! Allah cezanı vermesin Öcal abi, Allah seni bildiği gibi yapsın Öcal abi !
" öyle Tayo Mar ile gittiğini gibi gidemezsin her yere bir çırpıda. demir atması başka , girmesi başka , çıkması başka "
Bİr de Mustafa Ertör var tabi. Ta geçen seneden söyledikleri çınlıyor kulağımda.
-abi ben artık iki direği olmayan yelkenli alamam.
-hmmmm ?0-? tek başına mı yelken yapıcan yine ?
-ne bileyim her halde, çoğunlukla..
-Güzel, açtın yelkenleri gidiyorsun . Birden hava patladı. Hangi direkteki yelkeni önce indirmek istersin ?
öfffffff...
Ya Cem Gür'e ne demeli..
Tayo Mar bir gün bana artık beni bırak diyecek miş miş ...
Tek bacakta 87 mil yol yaptım bu sene yalnız. 45 gün küçücük teknede yaşadım bu yaz. Üstelik 12 Günü eşim ve kızım ile. Seyir yapılabilecek en yüksek havada seyir yaptım. Geçen sene Ahmet, Burak şahit üzerimize iki defa dalga çöktü Ayvalıkta gece gece..
Tayo MAr bana söyleyecekmiş miş.. Bi mok söylediği yok yaptığın teknenin !
35 feet 8 ton teknenin yelken alanı 55 m2, 3,5 tonluk Tayo Mar'ın yelken alanı 43 m2. elli kere tombalak atması lazım bu yelken alanı ile 7 m teknenin. Atmıyor.
Diğer yandan bulduğum tekne 35 feet kech arma , Elbette omurga salma hem de tam benim istediğim gibi. 78 model ama İtalya Trieste de refit edilmiş. 6 sene karada bekleyince fiberi kup kuru olmuş, alan da fırsatı kaçırmamış, epoksi ile evladiyelik yapmış fiberi. Üzerine jel kot atmış. BU yıl Ayvalık'ta Recep hocanın teknesinin altına yaptı Öcal abi . Gözlerime inanamadım.
Tüm vanalar değişmiş. 36 beygir yeni Yanmar takılmış, Direkler ahşap. Yeniden yapılmış. Yelkenler yeni . Altı fiber ama üstünde ne varsa ahşap. Güverte tik, içerisi maun. Civadrası var. Safra kurşun ve fiberin içinde . Kesit şarap kadehi kesiti. Kıç Tayo Mar ile aynı. Havuzluk geniş. Pilot house , içeride de dümeni var. Her denizde gider tekne işte. Zaten birkaç kere dünya dönmüş gelmiş.
Çık buradan , Yap trimlerini , ilk durak Malta !
Motor haznesi kocaman üstelik. Rahat rahat servis yap. Her şey ulaşılabilir yerlerde.
Anlatmakla uğraşmayayım aynısının videosu var. Benim bulduğumun arkasında o saçma dinlence yok ve o saçma koltuk ta .. gerisi aynı.
İçi istediğim değişiklikleri yapmak için de çok uygun. Şu meşhur berjerleri de alır koyarım. Karşısına da bir tane düğmeli deri koltuklardan..
Korktuğum şey başka aslında..
Dünya turu yapmış bir teknenin üzerinde olmak , onu kullanmak çok farklı bir duygu. BU duyguyu ilk kez Baba Tunca'nın dümeninde yaşamıştım.
İstersem gidebilirim. Nereye istersem gidebilirim!
İşte bu duygu çok tehlikeli..
Koskocaman bir kararsızlık
-
Alıp bunu limanda tutmak kayığa haksızlık olur; kayık ben uzun yol yolcusuyum diye bağırıyor. Hayırlı olsun. Ersin Reis.
-
Buzdolabı var mıymış?
Varsa al. Yoksa ne farkı var be yau.
-
Alma bu güzel kızı , seni galapagos adalarında görmeyelim birde ;).
-
Teknenin geçmişinden getirdiği miras sizde böyle bir yük oluşturmamalı bence.. Eğer kayığa insanı özellikler ve duygular yükleyeceksek bence öncelikle iyi ellerde diri ve bakımlı olmayı ister. ;)
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Çok güzel. Hayırlı olsun.
-
Daha dün Tayo Mar'ın önünden geçip ona bir selam sarkıtmışken şimdi bu konuda fikir beyanı bana zor geliyor.
Bulduğun tekne Allah için, çok güzel. Söyleyecek laf yok.
Ama şunu söylemeden edemeyeceğim, sen Tayo Mar'ın efendisiydin ; bu tekneyle değiştirirsen Ta Chiao senin efendin olacak...
El becerinin, bilgi ve iş yapma isteğinin olduğunu hepimiz biliyoruz.
Tayo Mar'da pek çok şeyi kendi ellerinle yaptın, daha fazlasını da yapabilirsin.
Ama bu kayıkla salt kendi gayretinle başa çıkamazsın. Evet, yeni refit olmuş, direkler yeni yapılmiş filan falan...
Ama 3-4 sene sonra tüm ahşap aksam , ondan bir kaç sene sonra direkler bakım isteyecek. Bunların hepsini tek başına yapmaya kalkarsan hem görüntü profesyonel olmayacak hem de aylarını bir çekek yerinde güneşin altında, tozun toprağın içinde geçireceksin. Rahatça denizde olabileceğin günlerden, haftalardan fedakarlik etmek zorunda kalacaksın. Tayo Mar'in direklerini tek başına indirip, kazıyıp, zımparalayıp vernikleyip yerine dikebilirdin...Bunda nasıl yapacaksın ?
Bir bisikletin varsa selesi ve gidonu üzerine ters çevirip tüm tamirlerini kendin yapabilirsin. Ama koca bir Harley almışsan onu ayakta düşürmeden dengede tutmak bile mesele.
Ben bu tekneyi alırım, bakımının bir kısmıni kendim yapar , ama ağır işleri ustalarına yaptırmak için bir kaç senede bir şu kadar bir bütçeyi ayırırim , bu bana mesele değil diyorsan ; güzel bir seçim, ancak tebrik edebilirim.
-
Güzel kayık .Alırsan dizi film yaparsın.Kemer marinada bir rıhtım sadece bu çeşit teknelerle dolu.sahipleri yaşlı yabancılardı.Bütün tekneler Sait Halim Paşa Yalısı gibi yaşlı ve pırıl pırıldı.Ben hiçbirinin denize açıldığını görmedim.Bir tekne sahibi bu benim evim demişti.Daha önce de söyledim.Çok iyi bir emeklilik projesi. Alırsan Kesinlikle herşeyine yardım etmeye çalışırız tüm forum olarak
-
Kayık güzel Allah için, ama öyle buhran muhranlık bir durum değil. Gelin ata binmiş ya nasip demiş. Artık attan Malta'da mı inmiş, atı böğlek tutmuş hiç inememiş mi bilemem. ;D ;D ;D
-
Daha dün Tayo Mar'ın önünden geçip ona bir selam sarkıtmışken şimdi bu konuda fikir beyanı bana zor geliyor.
Bulduğun tekne Allah için, çok güzel. Söyleyecek laf yok.
Ama şunu söylemeden edemeyeceğim, sen Tayo Mar'ın efendisiydin ; bu tekneyle değiştirirsen Ta Chiao senin efendin olacak...
El becerinin, bilgi ve iş yapma isteğinin olduğunu hepimiz biliyoruz.
Tayo Mar'da pek çok şeyi kendi ellerinle yaptın, daha fazlasını da yapabilirsin.
Ama bu kayıkla salt kendi gayretinle başa çıkamazsın. Evet, yeni refit olmuş, direkler yeni yapılmiş filan falan...
Ama 3-4 sene sonra tüm ahşap aksam , ondan bir kaç sene sonra direkler bakım isteyecek. Bunların hepsini tek başına yapmaya kalkarsan hem görüntü profesyonel olmayacak hem de aylarını bir çekek yerinde güneşin altında, tozun toprağın içinde geçireceksin. Rahatça denizde olabileceğin günlerden, haftalardan fedakarlik etmek zorunda kalacaksın. Tayo Mar'in direklerini tek başına indirip, kazıyıp, zımparalayıp vernikleyip yerine dikebilirdin...Bunda nasıl yapacaksın ?
Bir bisikletin varsa selesi ve gidonu üzerine ters çevirip tüm tamirlerini kendin yapabilirsin. Ama koca bir Harley almışsan onu ayakta düşürmeden dengede tutmak bile mesele.
Ben bu tekneyi alırım, bakımının bir kısmıni kendim yapar , ama ağır işleri ustalarına yaptırmak için bir kaç senede bir şu kadar bir bütçeyi ayırırim , bu bana mesele değil diyorsan ; güzel bir seçim, ancak tebrik edebilirim.
Hayallerimi yıktın 2 dakikada Ali San
Ersin Deri koltuk sıcakta terletir vazgeç deriden :)
-
Ersin Reis,
Kendine de bahsedemiyorsun belli... Ama Tayo Mar belli ki fısıldamış sana: "Beni bırak..!!" diye...
Şimdiden hayırlı olsun... C:-)
İnsan çok istediği ve vazgeçmek istemediği bir şey arasında kalınca buhran yaşarmış...
-
Hayallerimi yıktın 2 dakikada Ali San
Ersin Deri koltuk sıcakta terletir vazgeç deriden :)
Valla kasıtlı yapmadım, öyle içimden geçeni yazdım ? :-X
-
Valla Ersin Reis başlığı görünce şu an içinde bulunduğumuz ekonomik durum ile 1929 büyük buhranı bağlayarak bir yazı yazmışsındır vs dedim... Süpriz oldu.
Ne diyeyim allah başka buhran dert zeval vermesin. :)
Ama ben bu camiayı takip etmeye başladığımdan beri seni Tayo Mar ile Tayo Mar ı da seninle özdeşleştirmişim. Başka kayık olmaz gibi...
Kayık çok güzel.. hayırlı olsun...
-
İki gönül bir olduysa, "Mutlu olun" demekten başka söylenecek söz kalmamıştır bence.
-
İçim cız etti .....
Evet demiştim ...
Âli hiç duygusallığa bağlamadan söylenecekleri söylemiş ve noktayı koymuş zaten " Ama şunu söylemeden edemeyeceğim, sen Tayo Mar'ın efendisiydin ; bu tekneyle değiştirirsen Ta Chiao senin efendin olacak..."
Yalan, riya yok; tekne güzel... De... tek sana, bana uymayan en önemli bileşeni, bunca yıl yere göğe sığdıramadığın, neredeyse bayraktarlığını yaptığın RANDA arma değil MARKONİ arma. O yaşadığın buhranın bir lahzasında bile amigdalanda devasa katedral çanları çalmadı mı?
İşin mâli külfetini sorgulamak kimsenin haddi değil ama yine Âli'in "Usta"nın "Çekirge"ye uyarıları da yabana atılır, görmezden gelinir, köşeye, halının altına saklanır ve hatta yenir yutulur şeyler değil.
Ne içimden, ne de dışımdan hayırlı olsun demek gelmiyor. Tayo-Mar için bir kere çok göz yaşı döktüm, ikincisine de henüz hazır değilim.
-
Yıllar önce beynime küşayiş gelip de yumurtlamamıştım "Küçük güzeldir" mottomu. Altı çok doludur.
Küçük ile kendi dünyanı yaratır efendisi olursun.
Büyük seni kendi dünyası içinde "tâbi kılar", ruhunu bedenini, cebini sömürür. 8-)
-
Hayırlısı olsun. Güzel tekneye benziyor. Videoda görülen senin bulduğun değil anladığım kadarıyla. Seninkisinin durumu nasıl? Diri mi duruyor tekne? Sörvey yaptırmayı düşünüyor musun?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ayni tekne yada cok benzerii Yesilkoyde A pontonunda var. Gecen hafta sivride koltuk halatlarini baglarken biraz sohbet ettik. İspanyol. Fiber govde . Cok guzeldi. Sahibi Umit bey yeni almis. Kusadasindan getirmis. Daha fazla soramadim. Ayrilmak uzereydim koltuk halatlarini almak icin beklemistim. Ama aklim kaldi teknede
ASUS_X00DD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Tekne çok güzel, 35 feet de çok büyük değil. Cem reis daha iyi bilir, randa armaya da çevrilebilir, eğer gerekli görülürse. Tüm değerli reislerin görüşlerine katılıyorum, ancak bu tekneyi almak neden Tayo Mar'dan vazgeçmeyi gerektirsin? İkisi birlikte kalamaz mı. Bu konuda Heyamolacı gönüllüler destek olabilir. Ortak bir bakım ve barınma programı uygulanabilir. Tayo Mar hayatına hem bir kurs teknesi hem de Ersin reis ve gönüllü katılımcıların bir program dahilinde istedikleri zaman kullanabilecekleri bir tekne olarak devam edebilir. Böylece tekne reislerin gözü önünde olur ve Cem reisinde içi rahat eder :). Bana göre heyamola forumu deyince ilk aklıma gelen çektiriden sonra Tayo Mar teknesi de sembol olarak aramızda kalmaya devam eder. Üzerinde düşünmeye değmez mi?
-
Böke, 10 yıl önce Florida'da bulduğum bir Ta Chiao aylarca aklımı allak bullak etmişti. Müthiş tekneler gerçekten. Ama Aali gerçekten tam "dost işi" yazmış. Kısaca gönlünce olsun diyeyim. Tayo Mar'ı elden çıkartmadan alma şansın olursa Tayo Mar için ayrıca konuşabiliriz.
-
Efendim daha tekneyi görmedim. Bugün sahibi ile bir süre daha görüştüm. Neyse ki teknenin buz dolabi yok. :)
Ama buzluğu var. Tam bir uzun yol teknesi . İçerisindeki silecek dahi manuelmiş. Irgat da manuel :) Alırsam çapa değişecek tabi. Admiralti olacak.
Öncelikle daha tekneyi görmedim. Tayo Mar 'ı hiç bir özelliğini bilmeden beş dakika içinde almaya karar verdim. Kaporasını ödedim ve aldım.
Eğer bu tekneyi alırsam ;
Tayo Mar'ı ancak değerini bilen birisi alabilir. Başka türlü satmam. Tayo Mar 'ı satmadan da bu tekneyi alabilecek imkanım var.
Hoşuma gitmeyen yerleri var. Canım ahşap üzerine o abuk krom korkuluklar kalkacak. Teknenin bütün görüntüsünü bozan civadra üerindeki yürüme yolu ve korkuluklaı da . Civadra yeteri kadar güçlü gözüküyor . Altına ağ çekilecek.
ana yelken en mümkün sürede randaya çevrilecek. Mizana markoni kalacak. Çok beğendiğim Buehler in tasarımını randa armaya nasıl çeviririm diye çalışıyordum uzun süredir.
Bu tekne de kotra arma. Tek dert randaya çevirirsem direk üzerindeki yükler nasıl değişecek ona bakmalı.
Cem Gür yelken yapımına uygun bir bez bulmuştu İzmir de yelkenleri önce bu malzemeden biçtirip, denerim diye düşünüyorum.
Halihazır da teknede ciddi ahşap işçiliği var. Bunları orada yaptırmak mümkün değil. Tek başıma da yapamam. Marangoz atölyesi olan arkadaşım var. O girer tekneye zaten.
Tayo Mar'ın da masif portuç kapakları ve diğer tüm kapakları masife bu arkadaşım çevirmişti zaten.
Ahşap direk prensip olarak artık beni korkutmuyor. her durumda aynı Tayo Mar da olduğu gibi vernik varsa sökülecek, emprenye edilecek ve yağlanacak.
Tekne eski ve uzun yol teknesi olduğundan bir çok şey manuel ve elektrik aksamı yok denecek kadar basit. yine davlunbaz üzerinde yapılacak işler var.
Bordaya aynı Tayo Mar da olduğu gibi yeşil bant çekilecek. Yelkenler eski ise ve yenilenmesi gerekiyor ise ana yelken bordo , diğerleri kırem rengi olacak. Bu sefer teknenin ismi değişecek. " Sebastian " olacak :)
Dolap dümen önündeki tüm pusulalar pirinç olanları ile değiştirilecek.
Tayo Mar'ı satarsam dingiyi de prensip olarak veririm. Çok içim acır , çok uğraştım ama yapacak bir şey yok.
Bu durumda aynısından bir dingi daha yapmama gerekir. Yine asla matafora filan yaptırmam. Dingi arkadan gelir .
Yani işin sonunda 35 feet bir Tayo MAr olur. :)
-
Ersin Reis,
Kendine de bahsedemiyorsun belli... Ama Tayo Mar belli ki fısıldamış sana: "Beni bırak..!!" diye...
Şimdiden hayırlı olsun... C:-)
İnsan çok istediği ve vazgeçmek istemediği bir şey arasında kalınca buhran yaşarmış...
Dün telefonda Ersin'e, benzer bir tümceyi kurdum ben de.
-Biliyor musun dedi, Tayo-Mar tam oldu. tam istediğim gibi artık, her şeyi eksiksiz, her şeyini bitirdim, dedi.
- O halde bitmiş zaten senin için de, dedim. Bundan öğreneceğin bir şey kalmadı.
Bence de Muratçım, bence de Tayo-Mar "tamam" demiş.
-
Tekne çok güzel, 35 feet de çok büyük değil. Cem reis daha iyi bilir, randa armaya da çevrilebilir, eğer gerekli görülürse. Tüm değerli reislerin görüşlerine katılıyorum, ancak bu tekneyi almak neden Tayo Mar'dan vazgeçmeyi gerektirsin? İkisi birlikte kalamaz mı. Bu konuda Heyamolacı gönüllüler destek olabilir. Ortak bir bakım ve barınma programı uygulanabilir. Tayo Mar hayatına hem bir kurs teknesi hem de Ersin reis ve gönüllü katılımcıların bir program dahilinde istedikleri zaman kullanabilecekleri bir tekne olarak devam edebilir. Böylece tekne reislerin gözü önünde olur ve Cem reisinde içi rahat eder :). Bana göre heyamola forumu deyince ilk aklıma gelen çektiriden sonra Tayo Mar teknesi de sembol olarak aramızda kalmaya devam eder. Üzerinde düşünmeye değmez mi?
Bence şahane bir proje olur. Yapabiliriz. Önce Ersin ne yapacağına karar versin.
-
Tekne çok güzel, 35 feet de çok büyük değil. Cem reis daha iyi bilir, randa armaya da çevrilebilir, eğer gerekli görülürse. Tüm değerli reislerin görüşlerine katılıyorum, ancak bu tekneyi almak neden Tayo Mar'dan vazgeçmeyi gerektirsin? İkisi birlikte kalamaz mı. Bu konuda Heyamolacı gönüllüler destek olabilir. Ortak bir bakım ve barınma programı uygulanabilir. Tayo Mar hayatına hem bir kurs teknesi hem de Ersin reis ve gönüllü katılımcıların bir program dahilinde istedikleri zaman kullanabilecekleri bir tekne olarak devam edebilir. Böylece tekne reislerin gözü önünde olur ve Cem reisinde içi rahat eder :). Bana göre heyamola forumu deyince ilk aklıma gelen çektiriden sonra Tayo Mar teknesi de sembol olarak aramızda kalmaya devam eder. Üzerinde düşünmeye değmez mi?
Bence şahane bir proje olur. Yapabiliriz. Önce Ersin ne yapacağına karar versin.
Kurumsal bir yapı olmadan (bagımsız maddi gelir,ücretli çalışanlar vs) hayal olarak kalır,sahibi üzülür..
-
Bu arada meraklısı incelesin diye teknenin ilanı ve fotoları burada;
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-yelkenli-ct-35-yelkenli-ketch-606501387/detay
(https://i0.shbdn.com/photos/50/13/87/x16_606501387o1e.jpg)
(https://i0.shbdn.com/photos/50/13/87/x16_606501387jeo.jpg)
(https://i0.shbdn.com/photos/50/13/87/x16_606501387a26.jpg)
(https://i0.shbdn.com/photos/50/13/87/x16_606501387gk6.jpg)
(https://i0.shbdn.com/photos/50/13/87/x16_606501387vao.jpg)
(https://i0.shbdn.com/photos/50/13/87/x16_606501387yha.jpg)
(https://i0.shbdn.com/photos/50/13/87/x16_60650138797k.jpg)
-
Ortada direk olan baş kamara mı? Tayo-Mar'ın tam tersi.
-
Özgür ayrıntı resimlerini gönderince fark ettim. Tekne dolap dümenli. Tabii olması gereken bu da....
Hani yeke dümenin yelkende vazgeçilmez olduğu, hani rüzgârı yanağında, ensende hissedip de yekeyi ona göre kullandığın, tekneyi dalgaların arasında dans ettirdiği, hani askı dümenin ve uskurun şıpın işi pontondan bile uzun saplı süpürgeyle temizlenebilirliği?
Kassam kendimi daha neler çıkartırım.
Okuyanlar sakın ola "kedi - mundar ciğer"e sapmasın. Hiç alâkam olmaz.
Bu arada dün Ersin'le telefonda uzun uzun konuştuk. Konuşmanın sonunda Rojda Hanım'a en kalbi sevgi ve selamlarımı gönderdim. Telefonda karşılıklı bir kahkaha bombası patladı ;) :D :D
-
Ersin'in ilk videosunu koyduğu teknenin satış ilanı aşağıdaki linkten görülebilir.
Çok çok daha detaylı fotolar mevcut.
https://www.yachtworld.com/boats/1978/Ta-Chiao-35-3178027/#.W6YcYWj7TIU (https://www.yachtworld.com/boats/1978/Ta-Chiao-35-3178027/#.W6YcYWj7TIU)
Benim tek hoşlaşmadığım tarafı, eğer hem içeride hem dışarıda dolap dümen var ise bunlar hidroliktir.
Hidrolik dümen ise yelkenli tekne için en son tercih edeceğim şey olur.
Karada da şöyle görünüyor;
(https://cdn.moreboats.com/boats/215206.5b1a88185b9c7c73e0155113.xl.jpg)
-
İlan fotoğraflarında görünen tekenenin kıçına eklenen "dinlence" drone iniş / kalkış pisti olarak mı düşünülmüş? :P
Fotoğrafın birinde de bir amca boylu boyunca uzanıp uskur suyunu seyrediyor ???
Bu teknenin kullanılabilir iç hacim büyüklüğü dışında Tay-Mar'a tercih edilecek nesi var ben anlamadım. Sıradan, bir dönem polyesterden çokça yapılan uzun yol teknelerinden biri. Hiç bir kişiliği yok. Yaptığı söylenen dünya turu dışında hiçbir "özel tarihi"de yok.
Fiyatı uygun- masrafı çok.
-
Ben tekneden çok , bu tekne alındıktan sonra okuyacaklarımı merak ediyorum

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Nehir roman olur :P
Veya
Yazacak hiç bir şey bulamaz. Çünkü zaten yazılacak, anlatılacak herşey yıllardır yazılıp tükenmiştir.
-
Veya layloncular 1 taktacılar 0 muhabbeti başlar... ???
-
Yıllar önce beynime küşayiş gelip de yumurtlamamıştım "Küçük güzeldir" mottomu. Altı çok doludur.
Küçük ile kendi dünyanı yaratır efendisi olursun.
Büyük seni kendi dünyası içinde "tâbi kılar", ruhunu bedenini, cebini sömürür. 8-)
Saygıyla....