Heyamola Hey
Hükümet => Mevzuat => Konuyu başlatan: Erman Yerman - 09 Haziran 2018, 00:29:28
-
Az önce Sanda'nın seyir defterini okurken aklıma takıldı. Özel teknelerin ülkeye girişinde ve çıkışında sağlık raporu zorunlu mudur?
Kıbrıs etkinliğimizde de acenteye kafa tutup özel tekneler için zorunlu olmadığını ifade etmiştim ama sonunda yapmıştık. Bu konudaki görüşleri merak ediyorum.
Teşekkürler,
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Benim itiraz noktam aşağıdaki hükümler idi:
3-SAHİL SIHHİYE MEVZUATI
Gemi Sağlık Resmi ve Gemi Sağlık Cüzdanı (Patente)
Gemi Sağlık Resmi Kanunu gereğince; Net tonları 50 ‘den az olan gemiler Gemi Sağlık Resmi ödemezler, bu gemiler için bedeli karşılığında bir yıl süreli Gemi Sağlık Cüzdanı (Patente) düzenlenir.
Limanlarımız arasında sefere çıkarken her gemi ayrıldığı limanda, sefer sonunda da vardığı limanda patentesini vize ettirmekle yükümlüdür.
Yurtdışından gelen yatlar giriş limanında sağlık işleminden geçtikten sonra karasularımızda bir yıl süreyle serbest dolaşabilirler.
Aşağıda sayılan gemiler Gemi Sağlık Resmi ödemezler
Harp gemileri,
Ülkemize resmi ziyarette bulunan gemiler,
Zorlayıcı sebeplerle (kötü hava koşulları, geçici kısa tamir vs) limanlarımıza gelen gemiler,
Net tonları 50’den az olan gemiler,
Kabotaj hakkı olmayan gemiler,(özelyatlar, amatör balıkçı tekneleri, spor amaçlı gemiler v.b),
Ticari iş görme niteliğini kaybetmiş, leş veya hurda niteliğinde çekilerek götürülen gemiler.
Amatör denizcilerin kullandığı “özel” kayıtlı tekneler, amatör balıkçı tekneleri, spor amaçlı gemiler vb. kabotaj hakkına sahip olmadıkları için, Gemi Sağlık Cüzdanı (Patente) almaktan ve Gemi Sağlık Resmi ödemekten muaf tutulmuşlardır.
Gemi Sağlık Resmi ve Patente ile ilgili bütün işlemler Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı’na bağlı katma bütçeli bir kurum olan Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü tarafından yürütülür.
Madem teknelerimiz özel tekne ve 50 gross tondan küçük o zaman bizim muaf olmamız gerektiğini düşünüyorum..
Teknik olarak baktığınızda benim yurtiçine girişimde debizyolunun kara veya havayolundan bir farkı bulunmamakta. 18 saat içerisinde dünyanın bir köşesinden o yılın modası bir virüsü getirebilecekken. Hiçbir kontrol uygulanmıyor ama 2 saatlik bir adaya geçince bu yasal zorunluluk olarak önümüze konuyor..
Eğer hukuki yorumda yanlış dahi yapıyorsam ki muhtemelen yapıyorum o zaman yukardaki önermeme göre bir iptal davası açamaz mıyız?
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Erman Reisim
Giriş ve çıkışta transitlog üzerinde evet Hudut ve Sahil Sıhhiyenin onay mührü aranıyor usulen. Ancak Patenta ve harcı bizler için kalktı ve bunun için de epeyce mücadele ettik.
Kısacası şu an bizim için durum sadece bir beyan yükümlülüğü. " Gemimde hasta yoktur, ölen yoktur " durumu.
-
Erman Reisim
Giriş ve çıkışta transitlog üzerinde evet Hudut ve Sahil Sıhhiyenin onay mührü aranıyor usulen. Ancak Patenta ve harcı bizler için kalktı ve bunun için de epeyce mücadele ettik.
Kısacası şu an bizim için durum sadece bir beyan yükümlülüğü. " Gemimde hasta yoktur, ölen yoktur " durumu.
Kaan reisim cevabınız için teşekkür ederim. O zaman şu soruyu da sormam gerekiyor. Madem beyana dayalı bir uygulama o zaman neden bizler saatlerce sağlık memurunun teşrif etmesini bekleyip, onun onayına istinaden ülkeye giriş yapıyoruz. Bu, ülkemize has bir uygulama mıdır? Yoksa ulusararası deniz hukukunun getirdiği bir zorunluluk mudur?
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Erman Reisim,
Sanırım bu uluslararası bir teamül olsa da bir zamanlar, galiba biz de güncellenememiş. Oturup araştırmak lazım bu garabet hakkındaki detayları.
-
50 ton altı tekneler için Hudut Sıhhiye 'damgası ' yakın zamanda kaldırıldı.
-
50 ton altı tekneler için Hudut Sıhhiye 'damgası ' yakın zamanda kaldırıldı.
http://www.hssgm.gov.tr/GemiSaglikResmi