Heyamola Hey
Tersane => Bakım => Konuyu başlatan: Hulusi Gülen - 28 Mayıs 2018, 11:10:41
-
Yapılacaklar Listesi :
1. Zehirli Boya
2. Dümen Bakımı
3. Vanaların ve Tutyaların değişimi
4. Salma Plaka ve Vidalarının değişimi
5. Ayaklı/Kollu Pompalı Tatlı/Deniz Suyu tertibatı
6. Pupaya monte Dıştan takma Motor Braketi
7. Pupaya monte Admiralty Demir Yuvası
8. İki Kanatlı Pervaneye dönüş - Montaj
9. Boyler Emniyet Ventili Değişimi (Honeywell BS6283/3 TP192 90c 2,5 bar)
10. Gurcata uçlarının Plastikleri düşmüş
11. Gurcata dibinden su damlatıyor
12. Dümen dibinden su damlatıyor
13. Ön Güverte Aydınlatma Ampulü takılacak
14. Cenova+Balon mandarı makaraları yağlanacak
15. Körük + LazyBag Fermuarı dikilecek.
16. Heç lastiklerine vazelin sürülecek
17. Aseton ile usturmaça temizliği
18. Dingi Bot yapıştırma işleri
19. Gaz-Vites Kolu bakımı.
-
Kolay gelsin Hulusi Abi . Bende geliyorum yarın yanına.
-
Varsa telsiz anten konnektörlerinin (hem direk tepesi hem telsiz arkası ve varsa ekler) bakımını (temizlik, hafif zımpara) da unutmayın derim.
öZgür (tapatalk)
-
Ahmet Reis, çok memnun oldum, bekliyorum.
Özgür Reis, hatırlatma için teşekkür ediyorum. Genellikle Kıştan çıktıktan sonra Telsizi açar açmaz tık tık sesler geliyor ama öncesinde konuşmalar gelmiyor. Bir-iki saat bu şekilde bekliyorum; nasıl oluyorsa bir şekilde düzeliyor ve ses gelmeye başlıyor. Doğrusu kendi kendine nasıl düzeliyor fikrim yok ama dediniz gibi bana bir direk tepesi görünüyor. Teşekkür ediyorum.
-
DUA-1’in iki Sezonluk Çekek Bakım işleri için DADD kampanyasından istifade ile bu yıl da WİM Marina ile anlaşmış olduk. Teşekkürler DADD.
26 Mayıs Cumartesi, bizim Miçoların sınavları olduğundan bu defa bana yardıma gelemediler. Yeşilköy Limanda neredeyse sekiz aydır bağlı teknenin altı alabildiğine kekamoz, kenarları da sakal tutmuş. Bu halde gitmesi çok zor, biraz durumunu iyileştirmek adına, 2,5 metrelik boyacı sopasının ucuna taktığım spatula ile, yandaki teknelerden uzanarak sakallarını sıyırdım. Çelik spatulanın kenarlarını pahlamak (resimde kırmızı işaretli) çok önemli, aman ha diyeyim, jelkota kadar dalıverir. Sonra, vakumlu su tabancası ile de genel bir temizlik ve hareket.
-
Limandan çıkışta rüzgar çok düşüktü, motor 3000 d/d’de tekne 3-3,5 mil zor yapıyor. Ardından poyraz çıktı da açtığım Cenova ile 4-4,5 millere çıkabildim. Yeşilköy-WİM arası 8 mil, bu mesafeyi gıdım gıdım iki buçuk saatte ancak katedebildim.
-
VİTES/GAZ KOLU :
WİM’e girişte palamar karşılıyor; sıra bende imiş, doğrudan havuza aldılar. Havuza yanaşırken bir baktım ki vites kolunun göbeğindeki kırmızı düğme sıkışmış, gaz düşürüyor ama boşa almıyor. Ani bir tornistan ihtiyacımız olsa işimiz duman. Neyse ki emin ellerdeyiz; palamar botu tekneyi sıraya aldı. Ardından Ofiste işlemler bitti ve tekne lift üzerinde. Lift yürürken bir farkettim ki baştaki kolon bizim Balık Bulucunun Aynasının (Transducer) üzerine denk gelmiş. Hemen Operatörü ikaz ettiysem de “Zaten etrafı kekakoz kaplı, bir şey olmaz abi” modundalar. Israr ettim de yıkama yerinde salmayı yere oturtup, kolonun yerini değiştirdiler. Şükür ki aynaya bir şey olmamış. Lift kolonlarının denk gelmesi gereken yerler, bir etiketle aslında işaretli ama kim o işaretlere dikkat edecek.
-
.
-
Çekek yerine yerleştikten sonra Vites/Gaz kolu kutusunu söktüm, zaten için alabildiğine gres kaplı, vidalarını sıkıp gevşettim, kilitlenme ortadan kalktı. Sonrasında da bir daha aynı arıza tekrar etmedi; içinden birkaç alüminyum kıymık temizlemiştim, onlar mı sıkıştırdı, bilemedim. Şimdi kullanırken aklım hep orada olacak; kötü.
-
DÜMEN BAKIMI :
Geçen yıl seyahate çıkarken dümende bir ağırlık olduğunu farketmiş ve Tom Ustayı aramıştım; o da birkaç soru sordu ve bas WD-40’ı devam dedi. Bu yıl yapılacaklar listemizde dümen bakımı da olduğundan, tekne lifitte iken Tom Ustanın kardeşi müdahale etti ve sehpaya koymadan önce dümeni aşağı alabildik. Bu zamanlama çok önemli, yoksa aralarda lift talep edilirse ilave ücrete tabi. Çıktıktan sonra gördük ki, paslanmaz dümen milinin üstünde bir tabaka pas var. Bir de teflon yatağı bollaşmış. Bakalım ne masraf çıkartacak bize?
-
ZEHİRLİ BOYA :
Bu yıl zehirli için yine DADD kampanyasından istifade ile D-Marin’i tercih ettim; 1 astar + 3 kat zehirli uygulaması yapılacak. Fabrikaya sipariş verdim, ben karaya çıkmadan Marina Teknik Ofice boyaları teslim etmişler bile.
Piyasada malzeme ve işçilik fiyatları atbaşı gider ama marin olunca iş değişiyor, maalesef ki üç katını işçilik için ödüyorum. Üretici Temsilcisi Mehmet Bey uyarıyor; aman uygulamalarda işin başında durun, aralarındaki sürelere dikkat edin ve atıldığına emin olun diye. Ah vakit olsa da kendim çalışabilsem.
-
TUTYALAR :
Geçen yıl mil üzerindeki oval tutyayı dalıp değiştirmiştim; o nispeten sağlam çıktı. Ancak, pervane üzerindeki konik tutya bitmiş. Bizim fedailer vazifelerini yapmışlar demek ki.
-
SALMA :
Geçen yıl Sintinede üstü boya ile kaplı salma plaka ve vidalarında pas kusmaları görünce, boyayı kaldırmış ve hallerin hiç beğenmediğimden yeni sezonda değişimleri için hazırlık yapmıştım.
Plaka ve Somunların Boyalı, Paslı ilk hali :
-
Boya ve Paslarını tel fırça ile temizledikten sonraki hali :
-
Plakaları 316 paslanmazdan kestirip, yine 316 kalite somunlarını da tedarik ederek Çekek günlerine hazırlık yapmıştım. Tom Usta, plaka ve somunları görünce, 316 daha yumuşaktır, keşke 304 kestirseydin dedi; içime bir kurt düşürdü. Plakaların ortalarındaki delikleri tel erezyon makinası kaymak gibi delmiş. Somunlar sökülürken İnşaallah saplamalarında bir sıkıntı çıkmaz.
Liste :
NiCr316 SOMUN+PUL(geniş) M36 - 4Ad
NiCr316 SOMUN+PUL(geniş) M22 - 3Ad
NiCr316 Plaka - 2 Adet - 80*240mm*10mmKalınlık (2ad M36 delik-araları 81mm)
NiCr316 Plaka - 3 Adet - 80*162mm*10mmKalınlık (1ad M22 delik-kenardan 81mm)
-
Bu arada bir şey sormak istiyorum; aşağıdaki resimde Salmanın üzerinde görülen U şeklinde oyuntu (kırmızı işaretli) ne maksatla yapılmış olabilir. Orada bir kapak mı var da saplamalara ulaşılıyor acaba? Teknik Ekipten de tatmin edici bir cevap alamadım. Fikri olan var mı?
-
Kolay gelsin Hulusi.
Ben tekne alt temizliğinde spatula kullanmıyorum metal olduğu için gövdeyi çiziyor.
Metro markette bir fırça gördüm sert plastikden,bir tarafı plastik spatula,öbür tarafı sert uçlu fırça çok memnunum iki yıldır kullanıyorum 20 25 tl arasında bir şey bilginiz olsun.
(https://i.hizliresim.com/qv90ZV.jpg) (https://hizliresim.com/qv90ZV)
(https://i.hizliresim.com/BzonBG.jpg) (https://hizliresim.com/BzonBG)
(https://i.hizliresim.com/vPYGBO.jpg) (https://hizliresim.com/vPYGBO)
(https://i.hizliresim.com/g6jgQL.jpg) (https://hizliresim.com/g6jgQL)
-
Plakaları 316 paslanmazdan kestirip, yine 316 kalite somunlarını da tedarik ederek Çekek günlerine hazırlık yapmıştım. Tom Usta, plaka ve somunları görünce, 316 daha yumuşaktır, keşke 304 kestirseydin dedi; içime bir kurt düşürdü. Plakaların ortalarındaki delikleri tel erezyon makinası kaymak gibi delmiş. Somunlar sökülürken İnşaallah saplamalarında bir sıkıntı çıkmaz.
Liste :
NiCr316 SOMUN+PUL(geniş) M36 - 4Ad
NiCr316 SOMUN+PUL(geniş) M22 - 3Ad
NiCr316 Plaka - 2 Adet - 80*240mm*10mmKalınlık (2ad M36 delik-araları 81mm)
NiCr316 Plaka - 3 Adet - 80*162mm*10mmKalınlık (1ad M22 delik-kenardan 81mm)
Hulusi eski somunları sökmeden somunların üstünde kalan saplama dişleri temizlemek için şarzlı matkaba takılan diş temizlik fırçası ile iyice temizle,temizlemezsen sökerken sardırırsan kitlerse otur ağla :)
316,her zaman 304 de göre iyidir kafanı takma doğru yoldasın.
(https://i.hizliresim.com/aYPQP4.jpg) (https://hizliresim.com/aYPQP4)
(https://i.hizliresim.com/PDvWEO.jpg) (https://hizliresim.com/PDvWEO)
-
Bu arada bir şey sormak istiyorum; aşağıdaki resimde Salmanın üzerinde görülen U şeklinde oyuntu (kırmızı işaretli) ne maksatla yapılmış olabilir. Orada bir kapak mı var da saplamalara ulaşılıyor acaba? Teknik Ekipten de tatmin edici bir cevap alamadım. Fikri olan var mı?
Bence oradaki parça gövdenin bir uzantısı ve salmadaki dişi oyuğa giriyor. Salmayı vurduğunuzda saplamalardan önce darbeyi almak ve gövdeye dağıtmak için.
-
Ahmet Reis, çok memnun oldum, bekliyorum.
Özgür Reis, hatırlatma için teşekkür ediyorum. Genellikle Kıştan çıktıktan sonra Telsizi açar açmaz tık tık sesler geliyor ama öncesinde konuşmalar gelmiyor. Bir-iki saat bu şekilde bekliyorum; nasıl oluyorsa bir şekilde düzeliyor ve ses gelmeye başlıyor. Doğrusu kendi kendine nasıl düzeliyor fikrim yok ama dediniz gibi bana bir direk tepesi görünüyor. Teşekkür ediyorum.
Telsiziniz arızalı, bu haliyle güvenilir değil.
Bir süre sonra çalışmaya başlıyorsa ya soğuk lehim ya da bir kondansatör arızası vardır.
Marin servise gitmek istemezseniz bir tv tamircisi de yapabilir.
öZgür (tapatalk)
-
TUTYALAR :
Geçen yıl mil üzerindeki oval tutyayı dalıp değiştirmiştim; o nispeten sağlam çıktı. Ancak, pervane üzerindeki konik tutya bitmiş. Bizim fedailer vazifelerini yapmışlar demek ki.
Pervane üstündeki bitmiş ama şaft üstündeki daha sağlam kalmış ise şaft üstündekini pervaneye doğru kaydırmak veya sığdırabilirseniz pervane arkasında şafta bir tutya daha eklemek faydalı olabilir.
öZgür (tapatalk)
-
Salma fotoğrafındaki oyuntu sintine pompası / ,flatörünün varsa kollu pompanın hortumunun içinde konuşlandırıldığı havuzcuktur.
-
Reisler, Çok kıymetli yorumlarınız için teşekkür ediyorum, tek tek not ettim, uygulayacağım.
-
Sökülmüşü belki size daha iyi fikir verir Hulusi Reis.
(https://i.hizliresim.com/k6ZmbJ.jpg) (https://hizliresim.com/k6ZmbJ)
(https://i.hizliresim.com/b6Qmrm.jpg) (https://hizliresim.com/b6Qmrm)
(https://i.hizliresim.com/oVnokR.jpg) (https://hizliresim.com/oVnokR)
-
Sökülmüşü belki size daha iyi fikir verir Hulusi Reis.
(https://i.hizliresim.com/k6ZmbJ.jpg) (https://hizliresim.com/k6ZmbJ)
(https://i.hizliresim.com/b6Qmrm.jpg) (https://hizliresim.com/b6Qmrm)
(https://i.hizliresim.com/oVnokR.jpg) (https://hizliresim.com/oVnokR)
Çok güçlü bir çene. Büyük bir darbede gövdeyi değil de salmanın alt kısmını parçalayacak bir kama gibi çalışıyor bence. İlginç dizayn.
-
Saplamalarıda koruyordur herhalde.
-
Saplamalarıda koruyordur herhalde.
Kesin.
(https://i.hizliresim.com/PDvmzv.png) (https://hizliresim.com/PDvmzv)
-
Kolay gelsin Hulisi reis. Benim de bir an önce başlamam lazım bakıma , ama oydu buydu hep diğer yarına kalıyor ...
İnşallah kolayca bitirip suya atarsınız.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Salma üzerindeki oyuntunun Sintine pompası yuvası olduğunu yeni farkediyorum; Sedat, Burak ve Çetin Reislere teşekkür ettim.
Bugün TruDesign 5 takım Vananın siparişini verdik; hafifledik bakalım.
Nuri Reis, ha gayret; başlamak, bitirmenin yarısıdır. Size de şimdiden kolay gelsin.
-
Eski Vanaların dıştan görünüşü
-
Bu arada, Boyler Emniyet Ventili ( Honeywell BS6283/3 TP192 2,5 bar) arızalı. Motor çalışınca veya 220V sahil elektriği alıp, su ısıtıcısını devreye alınca Ventil ısınan suyu tutamıyor, sintineye sıcak suyu atıyor. Su kaçırınca, Hidrofor çalışıyor; böyle bir döngü.
1. Honeywell BS6283/3 TP192 2,5 bar Emniyet ventilini nerede bulabilirim?
2. Ventilin kaçırması kendi arızasından mıdır yoksa Rezistans (HOWDEN AA078 11" Nicalloy 1kW at 230V 1,25kW at 240V) arızası mıdır?
-
Tüm ısıtıcı servislerinde 3 bar emniyet ventili bulunur.
2,5 bara takılmayın.
Hatta bazılarında alyan anahtarla basınç ayarı bile yapabilirsiniz.
Bu erkek dişli
(https://www.kombiyedekparca.com.tr/wp-content/uploads/2012/12/3V07.jpg)
Bunlar da dişi dişli
(http://www.nedirturk.com/wp-content/uploads/2011/01/emniyet-ventili.jpg)
-
Yok illa 2,5 bar olmalı derseniz buyrun, linkte mevcut.
Ederi 24,5 TL
http://www.irka.com.tr/Emniyet-Ventilleri-,LA_179-2.html#labels=179-2
-
Can Hocam, bilgilendirme için teşekkürler. Bunlardan biri ile Ventili değiştireyim bakayım; İnşaallah rezistans'da bir şey yoktur.
-
Can Hocam, buradan yazmış olayım; "Teknelerde Elektrik" başlığı altında şu pratik Pens Ampermetre Kullanımı konusunu da bir gündeminize alır mısınız? Şimdiden teşekkürler.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180530/0aa1762f13d2083a0e13fbf39d8bb421.jpg)
-
Can Hocam, bilgilendirme için teşekkürler. Bunlardan biri ile Ventili değiştireyim bakayım; İnşaallah rezistans'da bir şey yoktur.
Bence ventili değiştirmeden önce ventilin vanasını yayı kontrol edecek şekilde bir kaç tur çevir bırak ile su atmasını sağlayın.
Hidrofor çalışırken yapın bu işlemi.
Bazı durumlarda ventil termik yayına pislik geldiği anda da bu durum oluşabilir.
Dolayısı ile ventil değişimine gerek kalmadan problem çözülebilir.
Durum değişmezse ventili sökerken oldukça dikkatli olun.
Genelde ventil ve /veya boiler su giriş çıkış manşonları loctite ile tutturuluyor,
bunları sökmeye çalışırken kazan bağlantı noktasından kopabiliyor.
Malum deniz şartları anca 1-2 mm kalınlığında olan kazanda ciddi problemler meydana getiriyor.
-
Can Hocam, buradan yazmış olayım; "Teknelerde Elektrik" başlığı altında şu pratik Pens Ampermetre Kullanımı konusunu da bir gündeminize alır mısınız? Şimdiden teşekkürler.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180530/0aa1762f13d2083a0e13fbf39d8bb421.jpg)
DC pens ampermetre ve diğer AVO metreler ile ilgili bir kaç videom mevcut.
Ama internet ortamında paylaşmadım yine sizin gibi bir kaç arkadaşa deniz üzerinde zorda kaldıklarında çekip yollamıştım.
Arşivimde bulduğumda size de gönderebilirim.
DC pens ampermetreler teknelerde candır.
-
Can Hocam, Ventil vanasını çevirerek pislik attırmayı, bildiğimden değil de mantık yürütmesi ile denemiş ancak netice alamamıştım. Ventilin değişim zamanı kesin gelmiş demek ki. Sökerken dediğiniz hususa özellikle dikkat edicem. Pens Ampermetre eğitim videosunu da merakla bekliyorum. Teşekkürler.
-
Bir ek bilgi;
Boilere giden motor tatlı su hortum ve hortum bağlantılarını gözden geçirmeniz iyi olur.
Hatta mümkünse motor kuler giriş çıkışlarına birer vana ile kapatıp kendi içinde by pas yapacak hale getirirseniz boiler sepantin borusu patlaması gibi acil durumlarda yolda kalmazsınız.
-
Kısaca işinize yarayacak bilgi.
pens ampermetreler yakın zamana kadar AC devrelerde pratik olarak akım ölçebilirken,
günümüzde resmini verdiğiniz türden ölçü aletleri hem DC hem AC gerilim ve akım ölçmekte
bunun yanında da omaj, kapasite, ısı ve frekans ölçümleri yapabilir şekilde piyasada arzı endam etmekte.
pensin ucunu şu şekilde açarak
(https://n11scdn.akamaized.net/a1/450/ev-yasam/elektrik-olcum-cihazlari/uni-t-ut-203-ac-dc-pensampermetre__0803373024294401.jpg)
Kabloyu bu şekilde içine aldığınızda (artı yada eksi kablo farketmez )
(https://www.testers.ie/wp-content/uploads/2015/07/Fluke-325_iii.jpg)
<<Yukarıda ki resimde AC ölçüm yapmakta.
Resmi örnek olsun diye koydum>>
Sizin elinizdeki pens ampermetre potansiyemetresi şu şekilde çalışır.
(https://n11scdn.akamaized.net/a1/450/ev-yasam/elektrik-olcum-cihazlari/uni-t-ut202-400a-ac-pensampermetre-olcu-aleti__1526650825265697.jpg)
Potansiyemetre konumunu 40A ya da 400A getirin(bazılarında bu değerler daha fazla olabilir)
Sonra ölçü aleti ekranı altındaki üç adet tuştan maviye basarak DC ya da AC ölçüm şeklini seçin
Yaptığınız seçim ekranda rakamların hemen solunda görülecektir.
Bundan sonra yapacağınız tek şey ölçüm yapacak alıcının sadece tek bir kablosunu
pensin içine alın ve alıcıyı sözgelimi buzdolabını çalıştırın.
Bazı durumlarda ölçülen akım sözgelimi -5,6 amper gibi eksi bir değer çıkar buna takılmayın.
artı çıksın diyorsanız pensin içine sokduğunuz artı kablodan çıkarak eksi kabloya gidin ya da pensin
içine kabloyu sokuş yönünü değiştirin.
-
Aman ha pensin içine sadece tek bir kablo sokacaksınız.
iki kablo soktuğunuzda akım ölçümü yapamazsınız.
Aşağıda ki resimde teknisyen gerilim ölçümü yapmakta ve ekranı rahat görebilmek için
pensi herhangi bir kablo demetine tutturarak ekranın göz hizasında kalmasını sağlamış.
Bu sizi yanıltmasın.
(http://www.sanayimalzemeleri.com/images/testo/Testo770-1_orta.jpg)
-
Bir de ortadaki tuşa basarak bir sıfırlama yapmak gerekiyor sanırım, Can Hocam.
-
En sağdaki sarı tuş kabloyu pense geçirdiğiniz ama konumu itibari ile ekranı göremediğiniz durumlarda ölçüm sonrası ölçüm değerini sabitleme tuşu
Ortada ki tuş genel olarak GERİLİM ölçümlerinde kademe ayarı olarak kullanılıyor.
Yine orta da ki siyah tuş akım ölçümlerinde eksi artı değişimini sağlıyor Hasan hocam.
-
Bu aletlerin ölçüm güvenliği para ile ilgili.
Aynı pensampetre nin 150-180 lira aralığında olanı var,
Yine aynı pensampermetrenin 350-400 aralığında True-RMS çeşitleri mevcut
Sizler 150-180 lira aralığında olanından alırsanız fazla fazla yeter
-
Bunu anladım, Amper cinsinden tüketim listemizi aletin bu özelliği ile hazırlayacağız. Cihazlar ve yanında amper harcama değeri; dibinde de toplam Ah ihtiyacımız. Bunu Akü kapasitemiz ile karşılaştırıp, eksiğimizi nasıl (panel/motor/şehir beslemesi) karşılayacağımızı planlayacağız.
PensAmpermetre ile, örneğin bir kalem pilin veya Akünün kalan ömrünü/ kapasite bakiyesini de Volt ve Amper cinsinden nasıl anlarız? Soru doğrumu bu arada?
-
Bugün TruDesign 5 takım Vananın siparişini verdik; hafifledik bakalım.
Çıkan vanalarımın resimleri aşağıda; durumları pek de vahim değilmiş ama değişim vaktinin yaklaştığı da aşikar. Maaşallah eski sahibi her vanayı ayrı marka yapmaya özen göstermiş :) Usta, yer darlığı sebebiyle Trudesign Motor vanasının sığmama ihtimali sebebiyle paslanmaz takmanın sözkonusu olabileceğini söyledi, üzüldüm. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180531/11e669b1c469289cbab27b6eb82cd5d7.jpg)
-
Hulisi reis, vanaların durumu şüpheli gibi duruyor ise değiştirin gitsin. Aslında her malzemenin bir ömrü var. Dışardan bakıyorsun sağlam ama içi çürümüş. Yük bindiğinde pat gidiyor. İki sene önce sancak ıstralya telini tekneye bağlayan mapanın alt vidası kamara içinde gözümün önünde kopup yere düştü . İnanamadım. Meğer ise vida içten paslanıp ki paslanmaz güya ,304, paslanarak çürümüş. Allahtan tekne zaten karadaydı. Hemen değiştirdim. Ama teknedeki yük binen paslanmazların kullanım ömürlerinin 10 yıl olduğunu kafamın bir köşesine not ettim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
YAPILANLAR :
1. D-Marin 1 kat astar+3kat Zehirli Boya uygulandı. Boyacı bu markanın uygulamasını pek beğenmedi; sürerken uzuyor, rulo zor sürülüyor filan dedi ama ben renk ve kapatma olarak çok beğendim. İnşaallah performansı da iyi çıkar.
2. Dümen yatağı kestamitten tornada çektirildi ve yerine monte edildi. İyi bir planlama ile Çekme ve atma seanslarına denk getirilerek ilave lift ücretinden tasarruf edildi.
3. Beş adet Vana TrueDesign Vana ile değiştirildi, şıkır şıkır çalıştığı görüldü. Denildiğine göre on sene sonra da aynı şekilde çalışacak; Allah ömür verirse göreceğiz.
4. Salma Plaka ve Vidaları değişti. Fabrika orijinalinde plaka, vida ve saplamalar için çelik tercih etmiş; biz Krom plaka ve Vida taktık. Saplamaların baş kısımları hariç herhangi bir paslanma gözlenmediği için mevcutlarını kullandık. Ancak Usta, M36 Krom vidaların üstüne kilit olsun diye eski çelik vidaları da takmış; inşallah bir uyumsuzluk olmaz.
5. Gaz-Vites Kolu bakımı yapıldı.
6. Tutyalar değişti.
7. İki Kanatlı Pervaneye dönüş yapıldı. Ancak bununla ilgili aşağıda tespitlerim ve sorularım olacak.
8. Gurcata dibinden su damlatması, pleksi camların silikonu ile ilgili imiş. Sezon yoğunluğundan Usta el atamadı, bana tarif etti. Cam ile fiber arasına ince bir iple girip, temizlik yapılacak ve tornavida ile hafif kaldırılıp, arasına Sika 292 basılıp, yapıştırılacak.
9. Dümen dibinden su damlatması da manuel dümen kapağından kaynaklanıyormuş. Sanıyorum Conta değişimi ile sorunu çözücez.
10. Dingi Bot yapıştırma işleri tamamlandı. Fakat Ustası, meslek sırrı diye yapıştırıcısının markasını gizledi; litrelik teneke kutunun etiketini sökmüş Daha önce ben bu yapıştırma işine epey vakit harcamış bir türlü de başarılı olamamıştım. İşi ehline vermek lazım ama ustaya uzak bir noktada bir koyda ihtiyaç hasıl olduğunda da hızlı bir çözüm bulabilmeliyiz. Bot alırken tamir kiti veriliyor; neden işe yaramaz anlamıyorum. Ben Avcılık Fuarında japon yapıştırıcı benzeri ama daha elastik olanından Alman malı bir tüp aldım. Satıcının gösterisinde iki lastik şerit, kuvvetli çekme uygulandığında dahi birbirinden ayrılmıyordu. Bakalım ihtiyaç olursa kullanıcaz.
11. Boyler Emniyet Ventili değişimini yapamadık; Üzerindeki Honeywell BS6283/3 TP192 2,5bar Ventili piyasada bulsa idik, hemen göbeğini değiştirip devam edecektik. Farklı bir Ventil takılması gerektiğinden; Can Hocanı da sökme sırasında Boylerin cidarını zedeleme riski ile ilgili uyarıları sonrası konu tekrar değerlendirilmek üzere yapılacaklar listesinde.
12. Diğer konular beklemede, elimiz değdikçe biz halletmeye çalışıcaz bakalım.
a. Boyler Emniyet Ventili değişimi.
b. Direk üzerindeki Ön Güverte Aydınlatma Ampulü takılacak
c. Pupaya monte Admiralty Demir Yuvası düşünülecek.
d. Gurcata uçlarının Plastikleri düşmüş
e. Cenova+Balon mandarı makaraları yağlanacak
f. Körük + LazyBag Fermuarı dikilecek.
g. Heç lastiklerine vazelin sürülecek
h. Aseton ile usturmaça temizliği
i. Ayaklı/Kollu Pompalı Tatlı/Deniz Suyu tertibatı
j. Pupaya monte Dıştan takma Motor Braketi
-
İKİ KANATLI PERVANE :
Geçen yıllarda Babakale Limanında altımıza şamandıra girip, pervaneyi yamultunca Denpar’dan telefonla üç kanatlı pervane sipariş vermiş ve Behramkale’de su altında pervanemi değiştirmiştim.
Üzerindeki orijinal pervane iki kanat, ancak tornistanda daha performanslı olduğu söylendiğinden üç kanatlı pervaneye geçmek istiyordum. O günlerde Zello’dan da Üstadlarla istişarelerim olmuştu. Hüseyin Abi, aslında en performanslı pervanenin tek kanatlı olduğunu ama balans sorunu nedeniyle, ondan sonra iki kanatlı pervanenin tercih edildiğini söylemişti.
Üç kanatlı pervanede hakikaten tornistan da bir miktar iyileşme oldu ama bu defa da ileri yolda performans kaybı yaşadım. Örneğin Boğazdaki Akıntı burnunu Trakya tarafından geçemedim, Anadolu yakasından aşabildim. Üç kanatlı da motor 3000 d/d’e kadar çıkabiliyor ama sürat yine 5-6 seviyelerinde.
İki kanatlı pervanemi İMES Sanayide düzelttirip, balans yaptırarak yedeğe almıştım; bu Çekekte tekrar iki kanatlıya dönüş yaptım. Ancak, altı temiz tekne 2000 d/d’de 6-6,5 milden fazlaya çıkamadığı gibi; motor da max 2200 d/d’e çıkabiliyor ama orada da eksoz simsiyah duman atmaya, soğutma suyu simsiyah çıkmaya başlıyor. Üstelik havuzlukta hissedilen titreşim de arttı. Acaba;
- İki kanatlı eski pervanemin balansı mı düzgün yapılmadı?
- Motorun 2200d/d’den yukarı çıkmaması ve zorlanarak siyah duman atmasına neden olabilir?
- Yine üç kanatlı pervaneye dönmeli miyim?
- Yoksa orijinal iki kanatlı pervane mi satın almalıyım?
Değerli fikirlerinize ihtiyacım var.
-
Abi heç kapaklarının contalarına silikon sprey kullanmanı öneririm. Hem daha pratik hemde daha faydalı.
-
Pervane için bir sorum olacak. Eskiden orjinal iki kanatlı var iken performans nasıldı?
-
Pervane için bir sorum olacak. Eskiden orjinal iki kanatlı var iken performans nasıldı?
Mevcut iki kanatlının şamandıraya çarpmadan önceki halinde tornistan parfdrmansı kötü idi ama ileri performans gayet iyi idi. O zaman motor 2700 d/de rahat çıkabiliyordu. Şimdi 2200'e ancak çıkıyor ve bu devirde de siyah duman atmaya başlıyor. Demekki pervanenin orijinal pitch ayarı bozuldu ki motor da zorlanmaya başladı. Bir de tabii havuzlukta hissedilen titreşim arttı.
-
Pervane için bir sorum olacak. Eskiden orjinal iki kanatlı var iken performans nasıldı?
Mevcut iki kanatlının şamandıraya çarpmadan önceki halinde tornistan parfdrmansı kötü idi ama ileri performans gayet iyi idi. O zaman motor 2700 d/de rahat çıkabiliyordu. Şimdi 2200'e ancak çıkıyor ve bu devirde de siyah duman atmaya başlıyor. Demekki pervanenin orijinal pitch ayarı bozuldu ki motor da zorlanmaya başladı. Bir de tabii havuzlukta hissedilen titreşim arttı.
Evet Abi muhtemelen böyle bir sorun var. Bu arada makina kaç devir.
-
Yanmar Motor 3GM30F 27 Beygir; etiketinde MAX.OUTPUT 3600 rpm yazıyor. Biz bu pervane ile bu değerin 2/3'ünü ancak kullanabiliyoruz demek ki. Biraz daha yorumlar gelsin, en azından elimdeki üç kanıtlaya dönücez demek ki. Berrak bir koyda, on beş yirmi nefesli dalma ile hallederim sanıyorum.
-
Yanmar Motor 3GM30F 27 Beygir; etiketinde MAX.OUTPUT 3600 rpm yazıyor. Biz bu pervane ile bu değerin 2/3'ünü ancak kullanabiliyoruz demek ki. Biraz daha yorumlar gelsin, en azından elimdeki üç kanıtlaya dönücez demek ki. Berrak bir koyda, on beş yirmi nefesli dalma ile hallederim sanıyorum.
2700 deyince şaşırdım bir an 3600 olması lazım diye. Mecburen eldeki üç kanatlıya dönüş görünüyor gibi.