Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Oktay Eryılmaz - 05 Mayıs 2018, 10:09:54
-
Bizim kayığın başı aşağı basık duruyor.
Basık değil ama öyle görünüyor bu durum nereye bağlansak sağdan soldan hemen uyarılıyoruz. Bir yerden su mu alıyor diye telaş eden oluyor.
Yanımızdan geçip , uyarmak için geri dönen bile oldu bir iki sefer.
Önceleri baştaki zincir deposunun ağırlığına , sonra tonoz halatını gergin bağladığımıza falan yorduk ama hiç biri değil .
Zehirlisi burada yapıldı
Onlara soruyorum kesinlikle olamaz diyorlar
Şaşırdım kaldım
Endişem 20 Mayısta tekrar zehirli için Marmarise gidecek bunlar yine aynı yerden boyarlar çünkü kimse hatasını kabul etme eğiliminde değil bizim buralarda
Nasıl anlarız acaba ?
-
Yakınlarda aynı marka model bir tekne yok mu? ?0-?
Halep orada ise arşın da sendedir ölç bakalım ne çıkacak ;)
-
Oktay reisim,
Epeydir gözlüyorsunuzdur muhtemelen ama yine de sorayım.
Yelken açıkken, seyirde "basık gibi" mi duruyor?
Önde fazla yük olmadığını, yani o görüntünün yükle, yük dağılımı ile alakalı olmadığına emin misiniz?
Sadece çizgi çekme hatası ise suyun iz yaptığı yerden çizgiyi yenileyin.. Yeniletin.
Fatura size geleceğine göre itiraz edemezler.. :)
-
Duvarcının birinden ya da benden su terazisi alınca çözülür bu iş. :)
Kamara taban farş tahtalarında ölçün ama.
Sonrasında olay çizgi hatası ise kolay. Değilse ; Gerekirse tekne nin kafa tarafındaki ağırlıkları (zincir ,yedek çapa vs.) biraz azaltıp teknenin kıç tarafına taşıyın biraz Oktay reisim. Varsa gereksiz ağırlıkları azaltın.
Kolay gelsin.
-
İki olasılık var:
1. Su hattı çizgisini ilk boyamada yanlış çizdiler. Bu yüzden tekne başı basık duruyor.
2. Su hattı çizgisi doğru ama başa yakın bölgelerde aşırı yük var. özellikle yarış teknelerinde performansın etkilenmemesi için başa hiç yük koyulmaz. Yüzdürme alanı da bu bölgede az olduğundan tekne başı suya çabuk batar.
Su hattı çizgisini değiştirmeden önce hangisinin doğru olduğunu bulmak gerekir. Aynı model bir teknede başta ve kıçta küpeşteden su hattı mesafesini ölçün, aynısını kendi teknenizde de yapın. Mesafeler zehirlinin yüksek veya alçak atılmasına göre değişebilir ama oranlar aynı kalır. Oranlşarla uğraşmam derseniz teknelerin küpeşteden başta ve kıçta gerçek su hatıtna olan mesafelerini ölçün.
Su terazisi işe yaramayabilir, en doğru su terazisi denizin kendisidir. Kamara farş tahtalarının su terazisi ile ölçülebilecek doğrulukta olduğuna inanmıyorum.
-
Aslında bir fotoğraf iyi olurdu ben de merak ettim şimdi. Benim teknede muhtemelen hesap kitap hatası su depolarım dolu olduğunda iskeleye yatık duruyor. iskele kıç kamara altı su deposu önce biterse denge birazcık düzeliyor. Düzeltmek için yedek demir dalış kurşun ağırlıkları vs sancağa aldım , bütün numaraları denedim ama arka su tankı doluysa tekne hala marina dayısı olarak hafif sola yatık duruyor. Yani şu ağırlık transferi işi kısıtlı oranda olabilir. Umarım astigmat bir arkadaş ilk çizgiyi çekmiştir ve hata ondadır.
-
Su terazisi işe yaramayabilir, en doğru su terazisi denizin kendisidir. Kamara farş tahtalarının su terazisi ile ölçülebilecek doğrulukta olduğuna inanmıyorum.
O zaman ya tekneyi yapan usta endazeyi tutturamadı , yada bozuk giden başka şeyler var , tekne çakma demektir Çelenoğlu reisim. :)
-
Aslında bir fotoğraf iyi olurdu ben de merak ettim şimdi. Benim teknede muhtemelen hesap kitap hatası su depolarım dolu olduğunda iskeleye yatık duruyor. iskele kıç kamara altı su deposu önce biterse denge birazcık düzeliyor. Düzeltmek için yedek demir dalış kurşun ağırlıkları vs sancağa aldım , bütün numaraları denedim ama arka su tankı doluysa tekne hala marina dayısı olarak hafif sola yatık duruyor. Yani şu ağırlık transferi işi kısıtlı oranda olabilir. Umarım astigmat bir arkadaş ilk çizgiyi çekmiştir ve hata ondadır.
Su terazisi çözer işi Alp hocam , Çelenoğlu reisin dediği benzer tekneden ölçü almak biraz yanıltabilir.
Ya o modellerin hepsinde ağırlık dağılımı yanlış sa değilmi ?
Gerekirse tankın yeri değişecek. ?0-?
Çizgiyi çeken boyacının eli de önemli , bantı şöyle havadan kavislendirerek (anlatamadım şimdi) çekecek , baştan kıça dümdüz çekerse teknenin karın yapısından dolayı olmaz , yanlış olur.
-
Aslında bir fotoğraf iyi olurdu ben de merak ettim şimdi. Benim teknede muhtemelen hesap kitap hatası su depolarım dolu olduğunda iskeleye yatık duruyor. iskele kıç kamara altı su deposu önce biterse denge birazcık düzeliyor. Düzeltmek için yedek demir dalış kurşun ağırlıkları vs sancağa aldım , bütün numaraları denedim ama arka su tankı doluysa tekne hala marina dayısı olarak hafif sola yatık duruyor. Yani şu ağırlık transferi işi kısıtlı oranda olabilir. Umarım astigmat bir arkadaş ilk çizgiyi çekmiştir ve hata ondadır.
Emin Alp abi
O tüm Oceanis 46'lar için geçerlidir...Sanırım o nedenle iskele kontra orsamız daha iyidir.
-
Oktay reis, öncelikle gerekli ölçümleri yaparken;
Su hattı çizgisi nasıl belirlenir ? (hesabı)
Komple soyulmuş bir teknede su hatt çizgisi tekrar nasıl çizilir ? (Uygulanış)
-
Aslında bir fotoğraf iyi olurdu ben de merak ettim şimdi. Benim teknede muhtemelen hesap kitap hatası su depolarım dolu olduğunda iskeleye yatık duruyor. iskele kıç kamara altı su deposu önce biterse denge birazcık düzeliyor. Düzeltmek için yedek demir dalış kurşun ağırlıkları vs sancağa aldım , bütün numaraları denedim ama arka su tankı doluysa tekne hala marina dayısı olarak hafif sola yatık duruyor. Yani şu ağırlık transferi işi kısıtlı oranda olabilir. Umarım astigmat bir arkadaş ilk çizgiyi çekmiştir ve hata ondadır.
Emin Alp abi
O tüm Oceanis 46'lar için geçerlidir...Sanırım o nedenle iskele kontra orsamız daha iyidir.
Haklısın Tunç :) hep düşünürüm yakıt tankını ( 200 lt ) iskeleye , arka su tankını (250 ) sancağa alsalarmış fena mı olurdu diye... Ama bu topikte söz konusu teknede ön arka seviye sorunu var, umarım illüzyondur astigmat boyacıya gözlüğü taktırır düzeltirler. Genel olarak boylamasına eksende sağ sol simetri sorunu duyuyorum.
-
Benzer bir sorunu Sun Oddysey 42 i'de görmüştüm, başaltı kamarayı kullanmadıkları için n e buldularsa oraya tıkıştırmışlar, boşaltıp bir kısmını kıça alınca tekne düzelmişti.
-
Benim 10 m. Tekne de motorun iki yanında bulunan 175 er Lt. lik 2 su tankını doldurunca tekne kıçını suya basıyordu. Bütün ağır malzemeyi başaltına yatağın altına taşıyınca durum düzeldi .
Tekne de ufak bir su terazim var , Sefer yükünü aldığımda şüphelenirsem şöyle bir ölçerim gerekirse.
-
Bir resim:
(https://i.hizliresim.com/qG7L13.jpg)
-
Antalya'da marinadan çözüp yola koyulacağız.Çarşıdan kumanya almaya gittik. Dönüşte palamar botu gelip tekneniz baştan suya gömük gibi duruyor içeri girmedik ama hep gözledik. bir bakıp kontrol edin dediler.Hiç dikkatimi çekmemişti ama söyledikten sonra bende takıntı oldu.Tekne hem baştan biraz gömük biraz da iskeleye yatık duruyordu.İçerde hiç bir problem yoktu sintine kuruydu.İstanbuldan Cemre'nin bakımıyla ilgilenen arkadaş bunun yeni teknelerin de problemi olduğunu hatta bir kontraya yatık tekneye, üreticinin diğer kontraya ağırlık koyarak denge sağladığını anlattı.
Ama benim içime bir türlü sinmedi bu kıçı kalkık iskeye yatık durum .(şakülü kaymış kayık.)Satın aldğım kişiyi çağırdım daha önce çekilmiş fotoğraflarını incedik.Fotoğraflarda hiçbir yamukluk yoktu.Adam satılık ilanına koymak için birçok fotoğraf çekmişti ve hepsini inceledim.
O halde benim yükleme yanlışlığım sözkonusu olmalıydı.Biterse bana yolda sorun çıkarır diye bütün aküleri değiştirmiştim.Hem akü yerinin iskelede olması hemde bir yerine iki aküyü iskeleye koymuştum.Servisteki arkadaşlara sordum yelkenli teknede bu kadarcık ağırlık tekneyi yatırmaz başka bir şey vardır dediler.Baştaki kamaranın alt ambarındaki tüm eşyaları çıkarttım.İskeledeki iki aküden birini sancağa aldım.Tekne düzeldi.
Benim önerim sonradan yaptığınız bütün yüklemeleri çıkarın sakin bir havada tonoz halatını da yüksüz hale getirip kontrol edin.Problem devam ediyorsa ona göre çözüm üretirsiniz.
-
Bir resim:
(https://i.hizliresim.com/qG7L13.jpg)
Bizim arkadaşta Bavaria 37 var İzmir de. Ambarları o kadar ıvır zıvır la yüklemiştiki tekne kıç su hattı çizgisinin üzerinde kekamoz yapmıştı. ::)
-
(https://i.hizliresim.com/W7J542.jpg) (https://hizliresim.com/W7J542)
(https://i.hizliresim.com/3Ey0N2.jpg) (https://hizliresim.com/3Ey0N2)
Bizim baş tarafta hiç ağırlık yok, 100 kg Zincir fabrika koymuş zaten , 27 kg Çapa
Geçenlerde Ali Baha ve Ümit Sarp geldi su terazisi varmış bizim alet çantasında her taraftan ölçtüler normal duruyor dediler.
-
Zehirli beyaz renk mi Oktay reisim ?
-
Zehirli beyaz renk mi Oktay reisim ?
Koyu Gri
-
Zehirli çok aşağıdan atılmış o kesin , teraziyle de (teknenin orta bölgesinde) ölçülüp problem bulunmadı ise bu çizgi yanlış o da çok kesin.
Karaya çıkmadan bir işaretleme yapıp yeniden boyayın karaya çıkınca isterseniz. Zehirli su hattının 10 Cm. gibi üzerine çıksın. Kekamoz dan kurtulamazsın yoksa. ?0-?
-
Fotoğraftan birşey söylemek yanlış olabilir ama ilk fotoğrafta birşey yok gibi.Normal görünüyor.
-
Haklısın Tunç :) hep düşünürüm yakıt tankını ( 200 lt ) iskeleye , arka su tankını (250 ) sancağa alsalarmış fena mı olurdu diye...
Tank (su ya da yakıt) teknenin orta hattında değil yanda olursa , aynı cins sıvının tankı iskele ve sancak ta iki parça olmak üzere konulmak ve birleştirme hortumu konularak oradan sarf edilmek zorunda ki eşit oranda azalsın ve denge de bozulmasın.
Dizayn ona müsaade etmiyor olabilir hocam.
-
Fileto çizgisi ne göre tekne dengede.
Ancak zehirli on - onbeş cm daha yukarıya çıkmalı.
-
Haklısın Tunç :) hep düşünürüm yakıt tankını ( 200 lt ) iskeleye , arka su tankını (250 ) sancağa alsalarmış fena mı olurdu diye...
Tank (su ya da yakıt) teknenin orta hattında değil yanda olursa , aynı cins sıvının tankı iskele ve sancak ta iki parça olmak üzere konulmak ve birleştirme hortumu konularak oradan sarf edilmek zorunda ki eşit oranda azalsın ve denge de bozulmasın.
Dizayn ona müsaade etmiyor olabilir hocam.
Ne bileyim Öcal , balans ayarı ile aslında çok göze batan farkedilir bir durum değil. Tunç kardeşim de bilir iskele taraf banyo vs ne varsa su toplanıyor mesela . Gözle farkedilmese de yerçekimi kanunu affetmiyor. İşin yoksa temizlik yap. Tam bana göre...
-
Haklısın Tunç :) hep düşünürüm yakıt tankını ( 200 lt ) iskeleye , arka su tankını (250 ) sancağa alsalarmış fena mı olurdu diye...
Tank (su ya da yakıt) teknenin orta hattında değil yanda olursa , aynı cins sıvının tankı iskele ve sancak ta iki parça olmak üzere konulmak ve birleştirme hortumu konularak oradan sarf edilmek zorunda ki eşit oranda azalsın ve denge de bozulmasın.
Dizayn ona müsaade etmiyor olabilir hocam.
Ne bileyim Öcal , balans ayarı ile aslında çok göze batan farkedilir bir durum değil. Tunç kardeşim de bilir iskele taraf banyo vs ne varsa su toplanıyor mesela . Gözle farkedilmese de yerçekimi kanunu affetmiyor. İşin yoksa temizlik yap. Tam bana göre...
Aküler , mutfak ve klima vs. ne tarafta olduğuna da bakmak lazım Alp hocam , iskele-sancak o kadar meyil önemli değil ama benim gibi ufak teknelerde baş ve kıçta ki dengesizlik dalgayı karşılamak için önemli olabilir .
-
(https://i.hizliresim.com/Vr4dkj.jpg) (https://hizliresim.com/Vr4dkj)
Bu diagramı manuelde buldum
Buna göre yanlış atmışlar zehirliyi bu kadar basit bir şeyi beceremiyorlar
Ne diyeyim
-
.
Kesin.!
Sarı çizginin altındaki meyili görüyorsunuz , bantı çeken boyacının o kavisi vermeyi de becerebilmesi lazım. Tebeşirli ip çekenler işi bilmeyenler. :)
-
Bence de , internette diğer görsellere baktım, Daisy nin ön taraf zehirlisi ve fileto çizgisi çok aşağıda. Burun beyaz renk su içinde vasatta alt siyah renk biraz yüksek duruyor bir de pencereler hizası süs çizgisi aşağı doğru hafif açılı gidiyor , gayet güzel bir göz yanılsaması ortaya çıkıyor. Resmin alt kısmını kapatarak baktığımda dış nirengilere göre hiçbir asimetrisi yok teknenin.
-
Dediğiniz gibi
Baş taraf aslında suya batık değil ama nasıl bir göz yanılması yapıyor ise insanlar panik halinde baştan su alıyor olabilirsiniz diye uyarmak durumunda kalıyorlar.
Bu resimde bariz belli
(https://i.hizliresim.com/PlXLk9.jpg) (https://hizliresim.com/PlXLk9)
-
Görüntü ciddi bir sıkıntı göstermiyor.
Genel bir bilgi:
Teknelerin sintineleri bölünmemişse tekne başının suya batması tekneni baştan su aldığını göstermez. Su altında kalan herhangi bir yerden su girip, sintine eğimi başa doğru olduğu için içine giren su başa doğru hareket eder orada bir ağırlık yaparak başı batırır.
-
Ahmet Reis
Sintine eğimi başa doğrumudur ?
Bu bilgi gerçekten çok değerli herkes bilir belki ama ben ilk defa duyuyorum
Ama pompa kıç tarafta , sintine çıkışlarıda kıç tarafta değil mi ?
-
Genelde teknelerde sintine su toplanma alanı salmanın üstü veya hemen arkasıdır. Bazı teknelerde bu bölüm motor altına doğrudur. Dengesi bozuk ve başa aşırı yüklenilmiş teknelerde sintine eğimi başa doğru olur.
-
Genelde teknelerde sintine su toplanma alanı salmanın üstü veya hemen arkasıdır. Bazı teknelerde bu bölüm motor altına doğrudur. Dengesi bozuk ve başa aşırı yüklenilmiş teknelerde sintine eğimi başa doğru olur.
Dur Hocam karıştı iş
Şimdi Sintine toplanması bizim kayıkta bildiğim ortalarda bir yerde , sintine pompası da ortaya yakın.
Ve sintine kıç taraftan dışarı atılıyor
Siz demin sintine eğimi başa doğru olur genelde yazdınız.
İkisi tezat oldu
-
Yanlış anlattım herhalde, Sintine su toplanma alanı normalde salmanın hemen arkası veya üstüdür. Başın ağırlık neden ile aşırı batması halinde su başta toplanabilir. Yine bazı teknelerde, özellikle motor yatlarda sintine suyu motor altında toplanabilir.
-
Yanlış anlattım herhalde, Sintine su toplanma alanı normalde salmanın hemen arkası veya üstüdür. Başın ağırlık neden ile aşırı batması halinde su başta toplanabilir. Yine bazı teknelerde, özellikle motor yatlarda sintine suyu motor altında toplanabilir.
Tamam hocam şimdi oldu , yazıdan genelde sintine su toplanması baş tarafta olur deyince bende bu konularda zır cahil olunca böyle odu
Teşekkürler Saygılar Sevgiler
-
Oktay reisim teknelerimiz aynı. :)
Bizimkinin su kesim hattı görüntüsünü size fikir versin diye ekledim.
Bizimkinin zehirlisi de sanki biraz yüksek olmuş..
(https://i.hizliresim.com/Lb9kEo.jpg) (https://hizliresim.com/Lb9kEo)
-
Evet iki bacı buluştu :)
Ve seninkininde başı aşağıda gibi
-
Bilimsel bir açıklama getirmek için çok üşengeç ve/veya az bilgiliyim ama ; eskiden özellikle yarış teknelerinin hareketsizken "başlı " duranının makbul bulunduğunu hatırlıyorum.
Malum tekne hızlandıkça kıçının üzerine doğru yüklenir, motor seyrinde bunu iyice gözlemleyebiliriz. Bir teknenin hızını ve su akışını en bozan şey de kıçının yani aynanın bir kısmının suya batmasıdır, akışı bozar , girdaplandırır.
Bu nedenle hafif başlı duran tekne iyidir...derlerdi. Ben eskilerin yalancısıyım, dediğim gibi bunun fiziksel esaslari veya akışkanlar mekaniği üzerine kafa yoracak hal ve niyetim de yok... 8)
-
Yelken seyrinde baştaki yüklerin azaltılması istenir. Rüzgar etkisi teknenin çok üstünde olduğundan ve rüzgar tekneyi ileri götürdüğünden oluşan kuvvet ileri hareketin yanıda tekne başını aşağı doğru basar.
-
Bilimsel bir açıklama getirmek için çok üşengeç ve/veya az bilgiliyim ama ; eskiden özellikle yarış teknelerinin hareketsizken "başlı " duranının makbul bulunduğunu hatırlıyorum.
Malum tekne hızlandıkça kıçının üzerine doğru yüklenir, motor seyrinde bunu iyice gözlemleyebiliriz. Bir teknenin hızını ve su akışını en bozan şey de kıçının yani aynanın bir kısmının suya batmasıdır, akışı bozar , girdaplandırır.
Bu nedenle hafif başlı duran tekne iyidir...derlerdi. Ben eskilerin yalancısıyım, dediğim gibi bunun fiziksel esaslari veya akışkanlar mekaniği üzerine kafa yoracak hal ve niyetim de yok... 8)
Yani başı hafif batık iyidir demek istiyorsan , gün içerisnde bunu jeanneau cular söyledi içimden hadi canım demiştim ama sen diyorsan adamlara inanacağım...
Ama başı batık değil Ali Baha ile su terazisi yaptık
Bu arada seni yakalamışken FORS siparişi nerde ?
-
Oktaycım,
ben gurcatamda bir bayrak veya flama taşımaktan hoşlanmıyorum. Belki huysuzluk eseridir, ne bileyim, özür dilerim.
Tek istisnası görevde olduğum dönemde bir Yelken kulübünün flamasını basmaktı, o da insanlar belki sorarlar da kulübün reklamını yapar, üye kazandırırım diye...
( Ha, teknemdeki dolapta sanırım 17-18 senelik DSTI flamasından başlayarak bu güne kadar flaması olmuş tüm oluşumların bayraklarından tertemiz birer tane var ; mesele sürüm olsun diyorsan, seve seve sipariş veriririm )
Ahmet beyin söyledikleri üzerinde düşünmekteyim.
Ancak ben zaten yapısı gereği deplasman teknesi olan bir gezi yelkenlisinde başın sudan yüksek durmasının, dolayısıyla tekne hızlandıkça kafasını kaldırmasının bir anlamı olmayacağını düşünüyorum. Bu kayıci veya yarı kayıcı teknelere, motoryatlara lazım olan bir avantaj. Hizlandıkça kafayı kaldırıp islak yüzeyi azaltacak ki, daha kolay kayıp hızlansın.
Senin benim tekneler yarı kayıcıların 13- 15 knotluk hızlarını hayallerinde bile göremeyeceklerine göre buna gerek yok.
Aksine bizim tekneler su hattı boyuyla sınırlanmış bir hız kapasitesine mahkum olduklarından ( baltabaş tekneler hariç ) kafayı suya soktukça su hattı boyları uzar ve hızlanırlar ( Ha, ne kadar ? Onda bir knot bile olacağını sanmam :( ).
-
Oktaycım,
ben gurcatamda bir bayrak veya flama taşımaktan hoşlanmıyorum. Belki huysuzluk eseridir, ne bileyim, özür dilerim.
Tek istisnası görevde olduğum dönemde bir Yelken kulübünün flamasını basmaktı, o da insanlar belki sorarlar da kulübün reklamını yapar, üye kazandırırım diye...
( Ha, teknemdeki dolapta sanırım 17-18 senelik DSTI flamasından başlayarak bu güne kadar flaması olmuş tüm oluşumların bayraklarından tertemiz birer tane var ; mesele sürüm olsun diyorsan, seve seve sipariş veriririm )
Ahmet beyin söyledikleri üzerinde düşünmekteyim.
Ancak ben zaten yapısı gereği deplasman teknesi olan bir gezi yelkenlisinde başın sudan yüksek durmasının, dolayısıyla tekne hızlandıkça kafasını kaldırmasının bir anlamı olmayacağını düşünüyorum. Bu kayıci veya yarı kayıcı teknelere, motoryatlara lazım olan bir avantaj. Hizlandıkça kafayı kaldırıp islak yüzeyi azaltacak ki, daha kolay kayıp hızlansın.
Senin benim tekneler yarı kayıcıların 13- 15 knotluk hızlarını hayallerinde bile göremeyeceklerine göre buna gerek yok.
Aksine bizim tekneler su hattı boyuyla sınırlanmış bir hız kapasitesine mahkum olduklarından ( baltabaş tekneler hariç ) kafayı suya soktukça su hattı boyları uzar ve hızlanırlar ( Ha, ne kadar ? Onda bir knot bile olacağını sanmam :( ).
Aalicim ,
“Hoşlanmıyorum “ un çaresi var .
Prensip deseydin susardım .
Ama benimde huyum böyle iştede böyleyim ,düşün Almana İngilize Amerikalıya yapıyorum böyle allah cezanı versin şeklinde adamlar pes ediyor.
Mehmet ve Kaan Reisimize forsları bugün yola çıktı onlarda olacak sende olmayacak
Peki ...
Toka etmeyeceksen alma benim hatırım için,
Hatırım için takacaksan Kendi portremi flama yaptırayım ;D ;D
Yunan sahil botları bile yanaşmaz denizde .... ;D
-
Yedi bela Oktay :P
Sipariş vermeyenler, yakalanmamak için ziyaretçi olarak girmeye başladı foruma ;D ;D ;D
-
Yedi bela Oktay :P
Sipariş vermeyenler, yakalanmamak için ziyaretçi olarak girmeye başladı foruma ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
Evet şu Forsları herkes toka etsin gurcatasına sizde kurtulun bende....
Şaka şaka zorlama yok
Buda şaka
-
Yedi bela Oktay :P
Sipariş vermeyenler, yakalanmamak için ziyaretçi olarak girmeye başladı foruma ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D
Evet şu Forsları herkes toka etsin gurcatasına sizde kurtulun bende....
Şaka şaka zorlama yok
Buda şaka
-
?0-?
Yokarıda yazdığımı şoraya bir kez de çerçeveli, gri ve mavi zeminli bırakayım mı dedin ?
;D ;D ;D
-
Yok o salaklıktan aklım sıra bir şey düzelteyim dedim
Anlaşılan başaramamışım ??? ??? ???
;D
-
Estağfurullah ; ne cin fikirli olduğunu hepimiz biliyoruz !
-
Estağfurullah ; ne cin fikirli olduğunu hepimiz biliyoruz !
Hepiniz biliyorsunuzda ben bilemiyorum sorun o zaten .... :o :o
-
Bu suhattı çizgisi sıfır hiç suya deymemiş teknelerde neye göre belirleniyor yani önce suya atıp yükleyerekmi bir çok teknede ya çok üstte veya suyun altında kalmış görmekteyim püf noktası nedir
-
Bu suhattı çizgisi sıfır hiç suya deymemiş teknelerde neye göre belirleniyor yani önce suya atıp yükleyerekmi bir çok teknede ya çok üstte veya suyun altında kalmış görmekteyim püf noktası nedir
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/%C4%B0leri%20Endaze%20%C3%87izimi.pdf