Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Makina => Konuyu başlatan: Soner Emre Üstün - 09 Nisan 2018, 02:30:08
-
Emektar 11 hp Yanmar motorumu zamansızlık nedeniyle ihmal ettim (yağına bakmamışım) ve o da yaklaşık üç ay önce pes etti. Bulunduğum bölge (Manavgat) nedeniyle (usta ve parça sıkıntısı) hiç ellettirmedim. Zira minimum tamiratı 3 bin lirayı bulacaktı. Bende ki nakit sıkıntısından dolayı sıfır Katana 12 HP Baysan şanzıman düşündüm. 430 lira taksitle toplamda 3730 liraya. Ne var ki bu motor da liman kayıt problemi varmış :-[ Şimdi ne yapacağımı şaşırdım. En ufak arıza da dünya masraf açan sağından solundan hata vermeye başlamış Yanmar'ı mı yaptırayım, yoksa gıcır gıcır bir kayıt problemli Katana mı alayım. Ya da sizlerin alternatifleriniz nelerdir? Şimdiden teşekkürler
-
Yanmar 'ın problemi nedir ki..
-
Piston kitleyip.yatak sardin galiba.yanmara devam.ancak iyi ustanın eline düşmek lazım.burda dikkat etmen gereken.orhinaj parça.rektefiye yapacak ustanın.motorun teknik verisine göre yapması.kara düzen göz kararı yaparsa sıkıntı çıkma olasılığı yüksek.krank sağlam ise 3000 bin tl nin biraz üstüne çıkar.eger krankta sorun var ise maaliyet fazla olur.
-
Erman reisin bilir bunları...ne çektin be erman.....
-
Erman reisin bilir bunları...ne çektin be erman.....
Çektiğim haliyle bu kadar seyir yaptım çekmesem karada zor dururdum.. Limanda durunca bütün tekneler sorunsuz Kağan reisim ;)
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Vayyyy diyosunn..😂😂😂😂😂
-
Tamircilerden çektin demek istemiştim yahu..
-
Tamircilerden çektin demek istemiştim yahu..
Çok çektim hakkaten ya... ömrümü yediler..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Cok zor soru. Pek teknik bilgim yoktur ama bu denli tamirler nedense bana hep sorunlu gelmistir. Bir tarafi yapacaksin diger taraf su koyacak. Siniri stresi de sana kalacak. Ben olsam yeni olan motoru takardim. Eski motoru da soker sagini solunu kurcalamak uzere bir yerlerde saklardim.
SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Ben olsam
Katanayı takarım, Yanmar'ı kayıttan düşürttürmem.
Tekneye her bindiğimde n'aber Yanmar'cım derim taktığım Katanaya
-
Soner reisim,
Katanayı takarsanız sorunsuz kullanırsınız ama bir tek motor ve şanzıman almakla kurtulmayacaksınız pervane şaft falan filan bir sürü ilave iş çılacak. Bir de ilerde tekneyi satarken problem olabilir. bu motor elinizde kalabilir. İyi bir usta ile yanmarı rektefiye ettirmeniz bana daha uygun gibi geldi
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Ben olsam
Katanayı takarım, Yanmar'ı kayıttan düşürttürmem.
Tekneye her bindiğimde n'aber Yanmar'cım derim taktığım Katanaya
:) farklı dimağlar farklı yorumlar...
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Yanmar sanırım deniz suyu soğutmalı olmalı.
Takacağınız Katana ise hava soğutmalı.
Motor bir kabin içinde değilse oldukça ses üretecektir.
Ayrıca eksoz için ısı yalıtımı gerekecek.
Bundan ayrı mazot deponuz motor seviyesinden düşükse ilave bir pompa gerektirir.
Denize dayanıklı balık dışında bir şey yok ama,
Katana-Atımax gibi Çin menşeli motorlar bir iki sene içinde çok büyük sorunlar çıkarıyor.
Tekneniz açık mı, motor için kapalı bir kabin var mı gibi soruların yanıtı,
takacağınız yeni motorun, sorunlarını büyütür ya da hafifletir.
-
İşte zaten canımı sıkan kısmı hem usta sorunu, hemde masrafın muallak olması. Şimdilik katanayı koyayım diyorum, yanmar dursun köşede. Katana ruhsata işlenirse ne âlâ. Yok işlenmezse öyle bineceğim artık. Yanmar çok güzel makine. Ama bütçesi sağlam olana. Bir mazot filtresi bilmem kaç Euro. Benim gibi tek öğretmen maaşıyla, eşini şehir dışında okutan iki çocuklu bir adama şimdilik ağır geliyor yanmar. Bu arada limanda duran tekne sorunsuz tekne gerçekten. Üç aydır arkadaşlara emanet süzülüyor iskelede. Hiç masrafı yok 😁 Ama kurudum karada sanki. Teşekkür ederim görüşleriniz için.
-
Katana-Atımax gibi Çin menşeli motorlar bir iki sene içinde çok büyük sorunlar çıkarıyor.
Benzinim var dediler... çakmak yetiştirem ;) Bu kerre tersi oldu. :)
İlginç yorum !!! Sorunlar motordan değil de kullanıcıların hor kullanımından olmasın ???
Bir ortak tanıdığımızın Katanası benim bildiğim 6 yıldır tık demeden yaz kış kaytanı çekince çalışıyor. Sert havada Çeşme'den Sığacık'a teklemeden, ııh demeden geliyor. Hatta kış aylarında tekne içinde öölece yatıp duru. Baharleyin bir insaflı gelir de el atarsa nazlanıp çalışmam demiyor.
Bir başka tanıdığımın Atimax'ı balıkçı teknesinde neredeyse 10 yıldır bağlı. 7 beygir. Tekneyle birlikte battı. Uzun zaman suyun içinde kaldı. Uzun zaman da tekne çıkarıldıktan sonra hiç ellenmedi. Her yanı pas içinde iken ben çok bilmiş "çalışmaz bu, zorlama " diyerek iddaya girdim.
Sahibi kahkahalarla güldü. Sırf beni sinir etmek için yarım gün motora ellemeyip "Sen şimdi bu çalışmaz mı diyorsun?" diye de kafa buldu.
Akşam üzeri eve dönerken teknenin içine girip kaytanı sadece bir kere çekti. Atimaks da patır patır çalıştı. Büyük ihtimalle benden önce de defalarca çalıştırmıştı.
Karadeniz'in küçük balıkçıları, Ege'nin büyük bölümü Çin malı motorlar kullanıyor.
Öte yandan Çin malı motorların eti ne budu ne ki "Çook büyük sorunlar" çıkartsınlar. En olmadı eskiyi atarsın yenisini takarsın.
11 HP Yanmar ile 12 Hp Katana için "mütemmim cüz" lerinde çok büyük farklar olmayacaktır. Belki şaft boyu değişecektir. Pervaneye dokunmaya gerek yok. Her iki motor da 3600 devir. Şaft aynı 20 mm dolayısı ile kovan da. Ekstra yakıt deposuna gerek yok. Motorun üzerinde 5Ltlik zaten var. Bitmek üzere iken takviye yapılır.
Hava soğutmalı olduğundan sesli çalıştığı doğru. Ama iyi bir izolasyon , uzunca bir egzost borusu, belki ek bir su tulumbası ise manifolta su vermekle ses çok azaltılabilir ki benim gördüklerimde ses aşırı rahatsız edici değildi.
-
Benim kayiktada 27 hp çin quenchai makina var. Gayet te memnunum.yalnuz eliniz üstünde olacak.motoru sıfır aldığımda tüm paslanacak olan yerleri paslanmaz malzeme ile değiştirdim.hortumlari ve kelepçeler değiştirdim. Ve arada wd 40 ile siliyorum...pompalri sürekli kontrol ediyorum.antifiriz siz kullanmıyorum.ayrica tutya bağladım.mazot tankın sürekli full dur.seperator tertemiz.motor yağını ve filtresini zamanından önce değiştiriyorum.50 dereceye gelmeden yük vermiyorum.....bu güne kadarda hiç bir sorun yaşamadım...sadece ses ve motor ebatlari diğerlerine göre fazla.onunda çözümü var.... ama etrafımdaki bütün marka teknelerin özellikle volvonun sorun çıkardığını bizzat görüyorum.yanmarlarda ise enjeksiyon diplerinden mazot kaçırdığını en az 3 motorda rastladım.ben cinden memnunum ama eliniz üstünde olacak...parcada inanılmaz ucuz ve muadil sıkıntı çıkarmıyor.yelkenli olmama rağmen 2000 devirde sakin havada 8 mili gördüm
-
Hareketli salmasi kaldırmak kaydı ile
-
Elma ile armutları karıştırmayın arkadaşlar.
Tekne yeni yapılıyor, sıfır motor alınacak; 11-13 HP aralığında ki
9 HP Yanmar 24.000 TL
13 HP Yanmar 29.000 TL
12 HP Katana 3-4 bin TL.
Ben de olsam aynı güç için seçimim tabi ki Katana olur.
Hatta iki tane alır birini yedekte bekletirdim.
Ama elde bir Yanmar var, silindir gömlek belki piston ve sekman artı yatak değişimiyle
sistemi bozmadan devam ederdim.
1GM10 Yanmarlar tek silindirli ama 11 HP değil 9 HP güç veriyor.
2YM15 ise iki silindirli 13,6 HP güç veriyor.
Sanırım bahsi geçen motor iki silindirli olmalı.
Eğer Yanmar iki silindirli ise Katanayı düşünmem bile.
En az on Katana'nın bir iki sene içinde marş ve şarj dinamolarının
kaput olduğunu, gövde dışında ki tüm aksamın perişan olduğunu gördüm de söylüyorum.
Artı neden kontrolde sorun çıkarmı kaygısıyla seyir yapayım ki.
-
Bence Ortak düşünce mevcut motorun rektefiye edilmesi olması lazim.sıkıntı anlamayan biri için ustanın elinde maymuna dönüşmemesi. Ben olsam rektefiye yanmar derim.
-
Mars ve sarj dinamo işin içinde siz maaliyet rektefiye 5000 tl yi göze aliniz. Karank hariç iyi bir ihtimalle
-
Mars ve sarj dinamo işin içinde siz maaliyet rektefiye 5000 tl yi göze aliniz. Karank hariç iyi bir ihtimalle
Öyle bir bütçem olmadığından ve de muallak durumları sevmediğimden (krankın kırık olması vs.) tercihimi Katana'dan kullanacağım. Tekneyi kısa vadede değiştirme şansımda olmadığından sıfır katana alacağım. Parçası pahalı, ustası havalı Yanmarı da köşeye alacağım. 8-)
-
Soner Reisim,
Madem Katana ile devam edeceksiniz
Cem Gür reisin elinde hiç kullanılmamış 12 hp katana duruyor. Bence aranızda irtibata geçerek her iki tarafa da faydalı olacak bir sonuç ortaya çıkabilir.
Selametle...
-
Soner Reisim,
Madem Katana ile devam edeceksiniz
Cem Gür reisin elinde hiç kullanılmamış 12 hp katana duruyor. Bence aranızda irtibata geçerek her iki tarafa da faydalı olacak bir sonuç ortaya çıkabilir.
Selametle...
Erman Kaptan Süper fikir
sen çok yaşa
-
Soner Reisim,
Madem Katana ile devam edeceksiniz
Cem Gür reisin elinde hiç kullanılmamış 12 hp katana duruyor. Bence aranızda irtibata geçerek her iki tarafa da faydalı olacak bir sonuç ortaya çıkabilir.
Selametle...
Erman Kaptan Süper fikir
sen çok yaşa
Teşekkür ederim Oktay reisim. Eminim bir çoğumuzun aklına gelmiştir. Umarım her iki tarafa da faydası olur..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Soner Reisim,
Madem Katana ile devam edeceksiniz
Cem Gür reisin elinde hiç kullanılmamış 12 hp katana duruyor. Bence aranızda irtibata geçerek her iki tarafa da faydalı olacak bir sonuç ortaya çıkabilir.
Selametle...
Erman reisim,Harika fikir..
-
Zaten Heyamolahey ailesini tanımam Cem kaptanın Katana liman kaydı sorunsalını okurken oldu. (Katana motorunu araştırırken) ::)
Cem kaptana mesaj attım. Cevap bekliyorum kendisinden. !O__
-
Yanmar' çıkarttıktan sonra kenarda dursun ama.
Bağlama kütüğünden de düşürtmeyin Yanmar'ı
Tekneyi satarken sorun yaşarsınız sonra
-
Bende öyle düşünüyorum Ziya Kaptanım
Yanmar' çıkarttıktan sonra kenarda dursun ama.
Bağlama kütüğünden de düşürtmeyin Yanmar'ı
Tekneyi satarken sorun yaşarsınız sonra
.