Heyamola Hey

Bahriye Mektebi => Elektrik => Konuyu başlatan: Mehmet Kocaoğlu - 26 Mart 2018, 17:02:52

Başlık: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Mehmet Kocaoğlu - 26 Mart 2018, 17:02:52
Değerli Kaptanlar,

Teknemde bulunan Raymarine C90W Chartplotter'ın ana kumanda anahtarını tutan silikon/lastik conta ( rotary trackpad ) ekli fotoğrafta görüldüğü gibi doğal kullanım ömrünün dolması sonucu koptu. Ancak neredeyse bir sarf malzeme niteliğinde olan bu parçayı Raymarine ne yazık ki temin etmiyor.

Söz konusu ürün serisi üretimden kaldırılalı daha beş yıl dolmadan Raymarin'in bu tür davranışı karşısında ' Tüketici Mahkemesine ' başvurmayı düşünüyorum.

Ne dersiniz bir sonuç alabilir miyim ?
   
 
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Bülent Büyükdağ - 26 Mart 2018, 17:14:28
Bence biraz daha araştırın. 10 yıl geçmeden parça yok demeleri pek mümkün değil.
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - 26 Mart 2018, 17:33:18
Özellikle elektronik firmaları yedek parça tutma mecburiyeti sürelerine itibar etmiyorlar. Vakti zamanında, bozulan rüzgar gülünü yedek parça olarak talep ettiğimde önce ellerinde olmadığını belirtmişlerdi. Kuralları ileri sürdüğümde ise parçayı getireceklerini söylediler ama verdikleri fiyat cihazın komple yeni modelinin bir kaç kuruş altında idi. Mahkeme çözüm olabilir ama fiyat konusunda çok da ümitli değilim.
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Mehmet Kocaoğlu - 26 Mart 2018, 18:26:21
Bülent Hocam,

Hem Raymarin Türkiye hem de Raymarine merkez İngiltere ile yazıştım. Her iki firmadan da artık temin etmediklerine yönelik cevaplar aldım. Üstelik Raymarin Türkiye özrü kabahatinden de fazla yeni model bir Raymarin almamı önerdi.
Halihazırda chartplotter kullanan çoğu teknede Raymarin kullanıldığı düşünülürse benim yaşadığım problemi birçok reisimiz de yaşayacaktır diye düşünüyorum.   
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Öcal Turan - 26 Mart 2018, 18:43:21
Direk tepesindeki kopan Nasa Marka rüzgar gülünü bulamıyorum.
Distrübütörü ne gittim ,komple yenisini satmaya kalkıyorlar , halbuki çok kopan uçan bir parça bu.
E-Bay da var ama nakliyesi parçadan pahalıya geliyor.
Ben de rüzgar hızını cihazdan ölçmeme ye karar verdim sonunda. :)
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Mehmet Kocaoğlu - 26 Mart 2018, 19:18:47
Öcal Hocam,

Tüketici ilçe hakem heyetine başvurabilirsiniz. 4.000 TL nin altındaki ürünler için İnternetten hiç masrafsız kolayca başvurabiliyorsunuz ve en geç 3-4 hafta içinde sonuçlandırılıyor. 
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Âli San - 26 Mart 2018, 19:59:58

Ben de rüzgar hızını cihazdan ölçmeme ye karar verdim sonunda. :)

En dogrusu !   :)xx

Aklım hakkında kötü düşüneceksiniz ama burada yabancı yok : anlatayım...

Üretcisi firma satılıp artık başka bir markanın adı altında üretilen hız, derinlik ve rüzgar göstergem var. Bir iki yıl sonra rüzgar göstergesi çalışmamaya başladı. O zamanki mümessillerine gidip servis istedim. " Biz o markayı bırakıyoruz, maalesef servis ekibimiz yok ! " dediler. Arızanın muhtemelen kablo arızası olduğunu tahmin ediyordum, ya da rüzgar gülünde ama bana ille bir " jest " yaparak kutusunda yepyeni bir gösterge hediye edip (zaten işlerine yaramayacaktı ) yolcu ettiler...Tabii getirip onu tekneye bağlayınca yine hareket yok.
Bir sezon daha geçti, baktım yeni bir mümessil firma türemiş...Onlara uğradım, ara kablonun yenisi yok. Yahu bununla ne uğraşıyorsunuz, biz size kablosuz yeni sistem bir rüzgar gülü verelim , bir daha yok kablo koptu, temassızlık yaptı vs uğraşmayın...dediler, enayilik edip aldım. Takmaya geldiler, ama direğe tırmanmaya hiç niyetleri yok..., eh tamam siz sistemi kurun, direğe ben çıkarım dedim. Iki oynadılar " aaa...sizin sistemin beyni de bozuk ! " dediler. Ülen beyin bozuk ise derinlik, hız niye çalışıyor ? soruma da cevap yok. Uzatmayalım, bayıl bilmemkaç yüz Avro daha, bir de yeni " beyin" kaskalladılar, ertesi hafta geldiler bu defa " bunu biz tekneye bağlayamayız, elektrikçinizi getirin " dediler ; kahvelerini içip bitirdiklerinde de alasmaldık deyip ayrıldılar.

Yediğim kazığın hirsiyla o rüzgar gülü ve beyin teknede senelerce ambalajlarında durdu. Iki sene evvel bakım için tekneyi karaya çektiğimizde direği de indirdik, teknede elektrikçi de var, sistemi kurduk, çalıştırdık, rüzgar gülünü direge monte ettik...2-3 hafta geçti geçmedi ; yeni sistem de su koydu. Canı isteyince 15 dakika çalışıyor , sonra birden hangi rotada olursak olalım rüzgarın Kible Keşişlemeden estiğini iddia ediyor ve rüzgar şiddetini göstermekten vaz geçiyor.

Daha da uğraşmadım, uğraşmam.

Bu da böyle bir güzel kerizlenme anımdır  :-\
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - 26 Mart 2018, 20:32:57
AAli Bey,

Sz rüzgarın hangi yönden estiğini cihazdan daha iyi mi biliyorsunuz? Yapmayın, Lodos diyorsa lodostur, sizin kafanız lodostan bulanmıştır, yanlış hissediyorsunuzdur.

Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Özgür Ökten - 26 Mart 2018, 20:46:11
Yedek parça sağlama mecburiyeti her üründe 10 yıl değil.

Satış sonrası hizmetler yönetmeliği'ne göre "UYDU YARDIMI İLE KONUM BELİRLEME CİHAZLARI" için markanın satış sonrası servis ve yedek parça hizmeti vermesi zorunlu olan yasal KULLANIM ÖMRÜ 5 yıldır ve cihazın satış tarihinde başlar.

http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.19783&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=satış sonrası



öZgür (tapatalk)

Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Âli San - 26 Mart 2018, 21:47:18
AAli Bey,

Sz rüzgarın hangi yönden estiğini cihazdan daha iyi mi biliyorsunuz? Yapmayın, Lodos diyorsa lodostur, sizin kafanız lodostan bulanmıştır, yanlış hissediyorsunuzdur.

Iyi de bize daha ilkokul coğrafya dersinde Istanbul 350 gün poyraz, 15 gün lodostur diye öğretmişlerdi.
Bu lanet cihaz 365 gün lodos , arada 15er dakka başka rüzgar gösteriyor ? 
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Can Deniz <Ercan H> - 26 Mart 2018, 23:00:46
Eh Aali bey,
siz ki denizcilik aleminin yaşayan duayenlerinden birisiniz.
Sizi kaskallayan bizleri netmez ki. Ürperdim şimdi.

Ben klasik yöntemi uyguluyorum.
Bir iki kibar uyarıdan sonra sonuç alamazsam,
direk dövüyorum ya da az da olsa gücüm yetmediği durumlarda  dayak yiyorum,
ama sonuçta,
benden kurtulmak için sistemi yeniliyorlar. 8-)
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Âli San - 26 Mart 2018, 23:28:45
Sevgili Can Reisim,

duayen asla deelim de, yaşlandım bir ; ufak tefeğim iki...
Gençliğimdeki gözü karalılığım da kalmadı.

Bu nedenle tekneye her türlü donanım almaktan da vazgeçtim , eskidikçe halat, aşındıkça usturmaça almak dışında...
Tekneye malzeme yatırımı yapacağıma Çiftlikbank'a yatırım yaparım diyorum.

Nee, Tosun paraları çuvallayıp kaçtı mı ?  :o
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Burak Doneray - 26 Mart 2018, 23:31:17
AAli Bey,

Sz rüzgarın hangi yönden estiğini cihazdan daha iyi mi biliyorsunuz? Yapmayın, Lodos diyorsa lodostur, sizin kafanız lodostan bulanmıştır, yanlış hissediyorsunuzdur.

Iyi de bize daha ilkokul coğrafya dersinde Istanbul 350 gün poyraz, 15 gün lodostur diye öğretmişlerdi.
Bu lanet cihaz 365 gün lodos , arada 15er dakka başka rüzgar gösteriyor ? 

Çok ilginç buldum bu bilgiyi teşekkürler 350 gün poyraz 15 gün lodos bilgisi 1980 lerde tutuyor gibi  fakat 2000 lerden sonra ilginç değişimler var .İstanbulun rüzgar istatistiklerini buldum aşağıdaki linkte paylaşayım istedim .Bu arada bendede çok az elektronik var bu sene alayım diyordum bir daha düşüneyim.

https://www.havaturkiye.com/weather/maps/city?FMM=1&FYY=2017&LMM=12&LYY=2018&WMO=17060&CONT=trtr&REGION=0005&LAND=TU&ART=WDR&R=0&NOREGION=0&LEVEL=162&LANG=tr&MOD=tab
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Can Deniz <Ercan H> - 26 Mart 2018, 23:47:15
Tosun 500-600 milyon değil,
toplamda 132 bin 222 kişiden, toplam 1 milyar 139 milyon 972 bin lira toplamış,
ödemesi gereken para 2,5 milyarı bulabilirmiş.

sistemdeki mal varlığı değerinin 58 milyon 126 bin 75 lira olduğu, şirketlere sermaye olarak toplam 128 milyon 490 bin 850 lira aktarıldığı, şirketlerin 2017 yılı itibarıyla toplam 22 milyon 541 bin 596 lira zarar ettiği aktarıldı.

Yazıda, sistemin kuruluşundan bu yana öngörüldüğü şekilde çalıştığının varsayılması halinde katılımcılara toplam 2 milyar 971 milyon 905 bin 11 lira geri ödeme yapılması gerektiği belirtildi.  Basından

Kaskallanan ların bazıları utancından sisteme girmediği düşünüldüğünde buz dağının görüneni olabilirmiş bu bir kaç milyar kusur rakam.

Siz yine usturmaçalara yatırım yapmaya devam edin.
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Ziya Gunes - 27 Mart 2018, 00:08:29
Tosun'un ve dolandırıldıklarını söyleyen güruhun yaptığı esas işi BITCOIN MADENCILIGI.
Bence sisteme girenler de bu konuda masum değil.
Bir koyup 3 almak istemenin doğal sonucu
(TVde dönen görüntülerde, çiftlik denilen mekanda, sıra sıra bitcoin maden bilgisayarları görünüyor ama ilginçtir kimse üzerinde durmuyor bunun)
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Ersin Böke - 27 Mart 2018, 05:59:36
İstanbul Yelken kulübünde ders alırken hocalar tüm elektronikleri kapatıp, rüzgar yönünü, hızını, tkene hızını  anlamamızı beklerlerdi.

İyi hocalarmış. ama efendim şimdi bu modern teknelerde bimini ve serpinti körüğü olduğundan, direk tepesi görünmediğinden, bu aksamlar yüzünden de rüzgar hissedilmediğinden ne yönden ve ne şiddette estiği bilinemiyor doğal olarak..

Çoğunun üstünde bir de güneş panelleri  var zaten. Kıçta da matafora ve bot.. Kapatmak ta mümkün değil.. Mecbur bu rüzgar yönünü ve şiddetini gösteren zımbırtıları alacaksınız..  Bir çan koysanız yetiyor oysa.. Rüzgarın tekne üzerindeki hareketlerini takip emek için ise kurdeleler.. (Çelenoğlu reisim yazacak şimdi doğru rüzgar direk tepesinde okunur diye. doğrudur.. ama tekne üzerindeki kurdeleler de tekne üzerindeki hareketi göstermek bakımından önemli )  Dur ben başka bir konu başlığı açayım..

Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Mehmet Atay - 27 Mart 2018, 11:46:22
Niye rüzgar yönü zımbırtısı alacak mışım?

Dün Aali ile sohbet ederken söyledim. Yeni bir tekne alırsam, içinde olacak tek elektronik fishfinder olacak; çünkü hem derinliği, hem su sıcaklığını hem de dip yapısını söylüyor.

Diğer elektroniklere gelince: chartplotter’a artık o kadar para vermem. Belli bir yerde sabit ve ergonomik değil. Ipad, hele hele Ipad Pro çok daha iyi iş görüyor. Su geçirmez bir kılıf ve şarj desteği yeterli.

Rüzgar yönünü ve hızını ben ne yapayım. Geziciyim ben, kriter teknedekilerin ve benim keyfini kaçırmayacak kadar rüzgar; ekranda ne yazarsa yazsın. Yön de keza öyle; rüzgara göre gitmiyorum ki, gittiğim yöne göre yelken açıyorum. Doluyor mu, yapraklanıyor mu bakıp bir şeyleri çekip koyveriyorum.

Ne diyorum ben yaa... Ersin mi oldum?
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Oğuzhan Oğuz - 27 Mart 2018, 12:38:26
Konuyu mecrasından çok çıkarmadan bir sorum olacak. Bu saygıdeğer kuşlar benim rüzgar gülümün sancak kuyruğunu gagalamak suretiyle yemişler. Yönü yine de doğru gösterir mi?
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - 31 Mart 2018, 14:04:16
Ersin Reisi kırmayalım:

Rüzgar hızının tarifi, deniz seviyesinden 10 metre yukarıda ölçülen hızdır. Hızını doğru ölçebilmek için 10 metre yukarıda olmanız gerekir ki buna da en uygun yer direk tepesidir.

Yöne gelince, yelkenler yönü etkiler. Orsa seyrinde önce genovanın trim edilmesi sonra ana yelkenin trim edilmesi bundandır. Genova doğru trim edildikten sonra rüzgar yönü etkileneceğinden ana yelken sonra trim edilir ve genellikle genovaya göre çok daha dar açıda trim edilmesi gerekir. Aslında ana yelken burada götürücü olmaktan çok dengeleyici rol oynar. Havuzluk kıçta ise sizin yüzünüzde hissedeceğiniz rüzgar neredeyse tekne başından gelir.  Genova trimi sonrası ana yelken trimi ve en son mizana trimi yapılır, aslında genovanın ve ana yelkenin saptırdığı rüzgar açısı mizana yelkeninin çalışmasına pek de olanak tanımaz, bu nedenle keç arma bir teknede iş yapmayacağı için orsa seyirde mizanadaki yelken indirilir. Benim değişik rüzgarlardaki denemelerimde iyi rüzgar varsa genova ve mizana ile seyir, ana yelken açıkken ki seyre göre daha hızlı olabiliyordu. Rüzgar çoksa, genovayı indirip sadece ana yelken ile seyretmek de işe yarıyordu. Keç arma bir teknede ana direk başa daha yakın olduğundan sloop armaya göre daha dengeli çalışabiliyor.

Pupada da durumun çok farklı olduğunu sanmıyorum. Bodrum ahşap yat yarışlarında Güllük'te kıçımızda bulunan ama yelkenli tekne olduğunu ancak  anlayabildiğimiz kadar uzakta bir tekne rüzgarımızı kesiyordu. Batı doğu yönünde seyrederken, biraz kuzeye çıkıp kıçımızdaki teknenin pisinden kurtulduğumuzda tekne hızmız farkedilir şekilde artmıştı.

Eskiden çarmıhlara teyp bandı bağlardık. Zaman kaset devri, bilgisayar falan hak getire, bir tarafta Orhan Gencebay öbür tarafta Ajda Pekkan'ın 15 cm'lik bandı olurdu. Bu bantlar rüzgar baştan geldikçe nereden gelirse gelsin hep aynı açıda dalgalanırdı.

Eğer yeni bir tekne kullanıyorsanız ve bimini direk tepesini görmenizi engelliyorsa elektronik kullanacaksınız ki ben bunu pek önermem, çünkü gösterge üzerindeki yazılı değerlerle gösterge okunun yönü tam çakışmıyor. Doğrusu derece değerini okuyup rüzgarın nereden geldiğini kestirip trimi ona göre yapmaktır. Basit bir rüzgar göstergesi ise direk tepesinde (orasını burasını kuşlar yememişse veya üstüne tünememişse) gerçekten rüzgar yönünü gösterir. Biminin üstünde gözlem yapılacak bir yerde bir açıklık bırakıp kafanızı kaldırıp bakmak en doğrusudur. 

İşin şakası bir yana kuşlar rüzgar güllerinin belalılarıdır. Ben başından kuyruk ucuna misina gererek kuş konmasını engellemiştim.  Göstergenin arkasında aynı uçaklarda olduğu gibi sağ sol yatay birer kanat bir de üstte kuyruk gibi tek bir kanat vardır. Yatay kanatlardan biri karganın ağız tadına uygun gelmişse yön mutlaka etkilenecektir, hele kanat tam kopmamışsa ve bir ucu aşağı veya yukarı dönmüşse etki daha da artacaktır ama saonuçta göz ile bakıyoruz, bu etkilenme kesinlikle trimlerimizi etkileyecek boyutta olmaz. Rüzgar yönüne göre yelkenimizi 15-20 derece daha dar açıyla konumlandırıp, ince trimi genova orsa yakasının 30 cm içindeki tüylerle, ana yelkende ise güngörmezdeki tüylerle yapmamız en doğrusudur. Aslında rüzgar yönüne hiç bakmadan genova ve ana yelken tüyleri ile çok güzel trim yapılır.
Başlık: Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
Gönderen: Ersin Böke - 31 Mart 2018, 21:25:19
 :)