Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Yelkenli Tekneler => Konuyu başlatan: Burak Doneray - 14 Mart 2018, 14:37:12
-
Herkese merhaba 10 mart 2018 tarihinde Marmaris yat marinde arkadaşım David ile Kate’in teknelerine merhaba demek için gittim David elinde bir tablet salmasının su altında çekilmiş resmine bakıp bira içiyordu canı çok sıkkındı yeni yelkenler almış seyre çıkacakmış çıkmadan önce marinadaki dalgıca teknesinin altını temizlemesini rica etmiş sonuç salmanın yarısı yok .
Tekne 2 ay önce karadan denize inmiş 13 yaşında bilindik bir marka 45 feet boyunda bu süre zarfında marinada denizde durmuş seyre çıkmamış.
Pazar günü direk söküldü tekne karaya alındı salmanın kopan parçası marinada teknenin bağlı olduğu yerde suda. Bu nasıl olabilir hiç bir çarpma darbe yok .Tekne özel kullanılan charter yapmamış sıfır alındığından beri tek sahibi tarafından kullanılmış bir tekne.
Not :Resim karaya alındıktan sonra başka biri tarafından çekilip paylaşılmış ben çekmedim.
(https://i.hizliresim.com/gOD86Z.jpg) (https://hizliresim.com/gOD86Z)
-
inanılmaz bir görüntü! :O
Döküm imalat hatası dışında bir sebep gelmiyor aklıma.
-
Fotoğraftaki izler salmanın daha önce çatladığına işaret ediyor. Salmanın resimde sol tarafı sağına göre paslı duruyor, yani bu salma daha önce bir darbe almış ve çatlamış, daha sonra durduğu yerde kendini taşıyamamış ve düşmüş. Düşen parçanın tekneye bağlı kısmındaki açıklıklar (beyaz) sanki salmanın bir süre sallandığını gösteriyor. Pik döküm salmalarda üretim sonucu çatlak oluşma olasılığı yok denecek kadr düşüktür ve farkına varıldığında zaten tekrar eritilerek dökülür.
Tekne içinden salma saplamalarını ve karinanın salmanın kıçına gelen yerlerini kontrol etmelerini öneririm. Büyük olasılıkla çarpmaya yönelik bulgular olacaktır.
-
Hiç bir çarpma yok .Saplamaları kontrol ettim hiçbir ibare yok fiberde.Torpil kısmı bıçakla kesilmiş gibi .
-
Karaya bakım için alırken, lift yere biraz sert bırakmış olabilir mi?? Öyle olmuşsa orada da çatlamış olma ihtimali var mıdır?
-
Pas lekesi önceden bir çarpma olduğunu gösteriyor. salma bağlantısının kopan kısmının üstündeki salma bağlantısı da oynamaya işaret ediyor. Daha ağır olan ve torpilin bir kısmı duran taraf daha ağır olmasına rağmen açılmamış, incecik ve ağırlığı oldukça az olan kısmın oynaması ise darbe sonucu olduğunu gösteriyor.
-
Aynı soruyu bende sordum cevap hayır teknenin başındaymış karaya alınırken ve denize indirilirken.Tekne güvenliğin yanında duruyormuş kameralar varmış .Bana kesin hayır dedi karada bir çarpmada söz konusu değil.
-
Pas lekesi önceden bir çarpma olduğunu gösteriyor. salma bağlantısının kopan kısmının üstündeki salma bağlantısı da oynamaya işaret ediyor. Daha ağır olan ve torpilin bir kısmı duran taraf daha ağır olmasına rağmen açılmamış, incecik ve ağırlığı oldukça az olan kısmın oynaması ise darbe sonucu olduğunu gösteriyor.
Uzatmayın isterseniz çarpma yok.Sahibinin ifadesi bu salmada en ufak bir eziklik veya çarpma ibareside yok.
-
Pas lekesi önceden bir çarpma olduğunu gösteriyor. salma bağlantısının kopan kısmının üstündeki salma bağlantısı da oynamaya işaret ediyor. Daha ağır olan ve torpilin bir kısmı duran taraf daha ağır olmasına rağmen açılmamış, incecik ve ağırlığı oldukça az olan kısmın oynaması ise darbe sonucu olduğunu gösteriyor.
Uzatmayın isterseniz çarpma yok.Sahibinin ifadesi bu salmada en ufak bir eziklik veya çarpma ibareside yok.
Anlı şanlı firmalar pekala döküm hatası yapabiliyorlar. Meşhur İngiliz JCB firmasından ithal ettiğimiz aksların bir tanesinin kovanı gözümün önünde araçta hiç yük yokken Pof sesini takiben ayrılıverdi. Analizle sonucu çıkar ama kime rücu edecekler bu yaşındaki bir teknenin arızasını. Mecburen yeniden salöa dökülmesi gerekecek. Belki teknenin sigortasında bu gibi duruma karşı bir sorumluluk vardır.
Geçmiş olsun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Anlayamadığım şey bu torpil safranın salmaya, daha doğrusu karinaya nasıl tutturulmuş olduğu...
Safranın boylu boyunca dikine saplamalarla gövdeye bağlı olacağını var sayıyorum. Böyle olunca da
safra çatlayarak kırılmış dahi olsa bir kaç saplama ile yerinde asılı kalmalıydı. Saplamaları da mı kesmiş ? ( bu da pek olası değil, saplamaların o yükü taşıması lazım )
-
Sigorta problemi yok zaten karşılanır buradaki konu yüzbinlerce Euro verdiğimiz bir teknede bu olay denizde olsa sonuçları ne olurdu. Dalgıç çağırmasa denize çıksaydı başına neler gelirdi düşünmek bile istemiyorum.
-
Döküm hatası olabilir.Potada yeteri kadar döküm malzemesi olmadan döküm yapıldığında yeni pota hazırlanana kadar diğer parça bir miktar soğuyor.her iki parça aynı sıcaklıkta olmayınca bu sorunlar olabiliyor. Bu durumda iki parça arası yavaş yavaş ayrılıyor.(Diş hekimliği Protez döküm Bilgilerinden.)
-
Anlayamadığım şey bu torpil safranın salmaya, daha doğrusu karinaya nasıl tutturulmuş olduğu...
Safranın boylu boyunca dikine saplamalarla gövdeye bağlı olacağını var sayıyorum. Böyle olunca da
safra çatlayarak kırılmış dahi olsa bir kaç saplama ile yerinde asılı kalmalıydı. Saplamaları da mı kesmiş ? ( bu da pek olası değil, saplamaların o yükü taşıması lazım )
Saplamalar sapasağlam duruyor sanırım salma tek parça dökülmüş torpil kısmı saplama ile bağlı değil.
-
Bizim yaşadığımız olay askeri ve kritik bir araçta idi. Korkudan teslim ettiğimiz araçların hepsinin aks kovanlarındaki et kalınlıklarının radyoaktif kontrolunu yaptırdık. Sonuç facia, İngilizler pardon deyip hiç birşey olmamış gibi bila bedel yolladılar. Bir askeri operasyonda olaydı bu, şirketi kapattırırlardı bize
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Döküm hatası olduğunu düşünüyorum bende ama neden 13 yıl sonra ortaya çıktı.Çok korkutucu bir durum. Yan komşuları kopma sesini duyduklarını ifade etmişler tam Kemal reisin söylediği gibi pof sesi duyulmuş.
-
Saplamalar sapasağlam duruyor sanırım salma tek parça dökülmüş torpil kısmı saplama ile bağlı değil.
Bunu tahmin etmiştim...Yani salma gövdesi zarf veya çorap gibi metal safrayı sarıyor ve salma karinaya üstten tutturulmuş, safranın yükü salma gövdesine yüklenmiş.
Bunun yanlış , sorumsuzca filan olduğu söylenemez. Zaten üretici firmayla görüşülse bu konstrüksiyonun yeterli ve gereken emniyete fazlasıyla sahip olduğunu gösteren hesap kitabı da ortaya koyacaklardır. Bu hesap mutlaka yapılmıştır ve doğrudur.
Ama salma fiber gövdesi yapılırken orada bir zafiyet oluşmuşsa veya döküm kırıldıysa salma gövdesi safrayı taşıyamamış demek ki.
Saplamalar 1,80m cıvarı bir boyda olup aşağıda metal safra yukarıda gövde ile bağlı olsaydı çok muhtemeldir ki böyle çok tatsız bir olay başa gelmezdi.
Yerine konur, çok da mesele değil : ancak yelken seyrinde meydana gelseydi büyük sonuçları olabilirdi. Tekne sahiplerine çok geçmiş olsun.
-
Pik döküm salmalar, boylu boyunca delinerek saplama ile takılmıyorlar, saplamalar sadece üst rafına açılan deliklere diş çekilerek vidalanıyor, bu nedenle, kırık bölgelerde saplama görünmez.
-
Evet, ama niye kopup giden safra gövdesiyle kırılmış fiberglas gövde arasında görünen üçgene benzer boşlukta niye diş gibi aşağiya inen, boşta kalmış saplamalar görünmüyor ? ?0-?
-
Tekne üreticileri bildiğim kadarı ile salmaları kendileri üretmiyor bağlantı yerlerinde ve fiberde en ufak bir hasarda söz konusu değil .Fransız bu markanın en beğendiğim bana göre en sağlam modellerinden birinin başına bu olayın gelmesi aklıma şu soruyu getirdi. Bu salma üreticisi herhalde bir çok markaya üretim yapıyordur bizim teknelerde salmada problem olup olmadığını anlamanın bir yolu varmıdır ? Yoksa bahtımıza ne çıkarsa gibi bir şeymi söz konusu ?
-
Karada iken belki röntgen cihazı ile kontrol yaptırılabilir. Tabi bu kalınlığı kontrol edebilecek kapasitede cihaz bakılmalı. Maliyeti çok yüksek olmayabilir
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Tutunma için gereken diş sayısı bir kaç taneyi geçmez. Bir somun genişliğinde diş saplamayı taşıdığına göre pike delinen delik de 10 - 12 cm'i geçmez. Saplamalar bu kadar aşağı inmediği için görünmez.
-
Birçok metal üreticisi döküm ve kaynak hatalarını görebilmek için röntgen kontrolu yapar, salma dökümcüsünün de bu tür bir kontrol yapıp yapmadığını bilmiyorum ama büyük olasılkla kontrol ediyorlardır. Benim kişisel fikrim resimdeki torpil kırığının paslanmasına bakarak salmanın daha önce bir şekilde zarar gördüğü yönündedir.
-
Salmanın kopmadan önceki görüntüsü aynı model başka bir teknenin salmasının resmi.
(https://i.hizliresim.com/Z9aYnV.jpg) (https://hizliresim.com/Z9aYnV)
-
Jeanneau S.O. 45 salması bu sanırım..
-
Sanıyorum Tekne Jeanneau 1999-2000 model 45.2
17 senedir denizde üretim hatasından kopsa şimdiye 10 kere kopardı.
Mazisinde bir çarpma falan olabilir mi acaba ?
-
Sanıyorum Tekne Jeanneau 1999-2000 model 45.2
17 senedir denizde üretim hatasından kopsa şimdiye 10 kere kopardı.
Mazisinde bir çarpma falan olabilir mi acaba ?
Dayanmış dayanmış kopmuş da olabilir.
Sanırım komik bir şey söyleyeceğim; gerçi fotoğrafta yok ama var olduğunu varsaysak tutya iş görmeyip.... elektroliz filan... ? Sonra bir noktaya kadar direnip, hadi bana eyvallah demiş olabilir mi?
-
Biraz önce görüştüm survey raporunu yazmış %99 üretim hatası.Sonuçta tekne üreticilerinin verdiği garanti sanırım 10 sene Bakalım firma nasıl davranacak.
-
Biraz önce görüştüm survey raporunu yazmış %99 üretim hatası.Sonuçta tekne üreticilerinin verdiği garanti sanırım 10 sene Bakalım firma nasıl davranacak.
Gizli ayıp. Yırtabilir.
-
Galvanik korozyon metalin açık yüzeyini etkiler. Yani bir çatlak yaratması pek olası değildir. Salmalar genellikle epoksi vewya benzeri koruyucu boya ile korunurlar, boyanın olmadığı yerlerde korozyon olabilir ama şekli aynı taktığımız tutyaların aşınmış hali gibi olur. Salma galvanik korozyona uğrasa bile yüzey çok geniş olduğundan korozyon etkisi az görülür.
-
Salma Türkiyede yok parasını alsa bile nakliyesini ona ödetip ödetmeyeceklerini merak ediyorum.Birde adam zaten çarpmadım diyor neden çarpmıştır diye ısrar ediliyor anlamış değilim.
-
Bir imalat hatası olduğu kesin.. Ancak uzun süredir yıllardır ortaya çıkmamış olması o yüzden bir çarpma ihtimali düşünülüyor.. Kendisi çarpmamış olabilir ancak gel git ya da bir dalga neticesinde zemine çarpmış olabilir.. Ya da zamanla bir çeşit korozyon oluşmuş ve son noktada kopmuştur.. Bir sürü eksik veri var aslında..
Şu bir gerçek ki gördüğüm eni ilginç durumlardan biri..
Ne diyelim geçmiş olsun..
-
Saplamalar sapasağlam duruyor sanırım salma tek parça dökülmüş torpil kısmı saplama ile bağlı değil.
Bunu tahmin etmiştim...Yani salma gövdesi zarf veya çorap gibi metal safrayı sarıyor ve salma karinaya üstten tutturulmuş, safranın yükü salma gövdesine yüklenmiş.
Bunun yanlış , sorumsuzca filan olduğu söylenemez. Zaten üretici firmayla görüşülse bu konstrüksiyonun yeterli ve gereken emniyete fazlasıyla sahip olduğunu gösteren hesap kitabı da ortaya koyacaklardır. Bu hesap mutlaka yapılmıştır ve doğrudur.
Ama salma fiber gövdesi yapılırken orada bir zafiyet oluşmuşsa veya döküm kırıldıysa salma gövdesi safrayı taşıyamamış demek ki.
Saplamalar 1,80m cıvarı bir boyda olup aşağıda metal safra yukarıda gövde ile bağlı olsaydı çok muhtemeldir ki böyle çok tatsız bir olay başa gelmezdi.
Yerine konur, çok da mesele değil : ancak yelken seyrinde meydana gelseydi büyük sonuçları olabilirdi. Tekne sahiplerine çok geçmiş olsun.
Salmalar zarf içinde metal değildir. Genellikle kum kalıp içine doğrudan erimiş metal dökülür. Yani aynen bir kalorifer dilimi veya bir çekiç başı gibi yekpare yapılardır.
-
Sigorta vardır?
Türk mü, yabancı mı?
-
Saplamalar sapasağlam duruyor sanırım salma tek parça dökülmüş torpil kısmı saplama ile bağlı değil.
Salmalar zarf içinde metal değildir. Genellikle kum kalıp içine doğrudan erimiş metal dökülür. Yani aynen bir kalorifer dilimi veya bir çekiç başı gibi yekpare yapılardır.
Hiç olmazsa bu kadarıni ben bile biliyorum. Yekpare döküm safranın salma gövdesiyle nasıl birleştirildiğini , ona nasıl tutturulduğunu merak ediyorum. ?0-?
-
Benim mantığıma göre saplamalar l formunda yapılıp direk döküm sırasında salmanın içine gömülmeli. Diş çekerek monte edilen saplamalar beni güldürür kimse kusura bakmasın
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Sigorta vardır?
Türk mü, yabancı mı?
İngiliz sigorta şirketi Mehmet reis
-
Benim mantığıma göre saplamalar l formunda yapılıp direk döküm sırasında salmanın içine gömülmeli. Diş çekerek monte edilen saplamalar beni güldürür kimse kusura bakmasın
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kurşun döküm salmalarda kullanılan usul bir tarafı dişli bir J şeklinde bükülmüş metali döküm öncesinde kalıba yerleştirmektir. Bu uygulamanın pik döküm salmalartda uygulanması pek mümkün görünmüyor. Sonuçta pik de bir demirdir ve erimiş demirin içinde j şeklinde bir parçanın erimeden klaması pek olası değildir. Salmayı gövdeye bağlayan somunların salmayı taşısdığını kabul ettiğimize göre salma içine de diş çekerek bir somun oluşturmamız aynı şekilde taşıyıcı olacaktır.
-
Benim mantığıma göre saplamalar l formunda yapılıp direk döküm sırasında salmanın içine gömülmeli. Diş çekerek monte edilen saplamalar beni güldürür kimse kusura bakmasın
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kurşun döküm salmalarda kullanılan usul bir tarafı dişli bir J şeklinde bükülmüş metali döküm öncesinde kalıba yerleştirmektir. Bu uygulamanın pik döküm salmalartda uygulanması pek mümkün görünmüyor. Sonuçta pik de bir demirdir ve erimiş demirin içinde j şeklinde bir parçanın erimeden klaması pek olası değildir. Salmayı gövdeye bağlayan somunların salmayı taşısdığını kabul ettiğimize göre salma içine de diş çekerek bir somun oluşturmamız aynı şekilde taşıyıcı olacaktır.
Haklı olabilirsiniz, ama birkaç diş çekerek monte etmek beni korkutur
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Benim mantığıma göre saplamalar l formunda yapılıp direk döküm sırasında salmanın içine gömülmeli. Diş çekerek monte edilen saplamalar beni güldürür kimse kusura bakmasın
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kemal reisim salmanın ucundaki torpil ,salma ağırlığının herhalde %80 ni oluşturuyor saplama ile tutturulduğunu düşünmek isterim bende ama sanırım öyle değil.
-
Benim mantığıma göre saplamalar l formunda yapılıp direk döküm sırasında salmanın içine gömülmeli. Diş çekerek monte edilen saplamalar beni güldürür kimse kusura bakmasın
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kemal reisim salmanın ucundaki torpil ,salma ağırlığının herhalde %80 ni oluşturuyor saplama ile tutturulduğunu düşünmek isterim bende ama sanırım öyle değil.
Bence yekpare dökülmüştür. Beni korkutan saplamaların salmaya montajı. Kılavuz çekilme yerine l veya j şeklinde döküm sırasında içine sallandırılması en iyi çözüm olacaktır
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Dikey çatlak oluştuktan sonra, arkadaki parçanın saplamalardan kırılmak / kopmak yerine, ortadan yarılmış olması da şaşırtıcı. Orada da önceden çalışan bi çatlak olmalı.
Daha da şaşırtıcı olan, bu işin bir orsa seyrinde değil de limanda yatarken olması. Şanssız bir olay içinde şans olarak değerlendirmek lazım.
-
Salma bir yere çarpmadan kopabilir. Nedenler arasında, küçük sayılabilecek çatlağın yıllar içinde
bu çatlağın ilerlemesidir. (Mustafa Ertör kaptanım bu konuya değinmiş.)
Çatlak aynı camda olduğu gibi zaman içinde ilerleyebilir.
Bu salmaların malzemeleri hurda malzemelerden oluşur ve karbon miktarı denetlenmeden erit- dök
yapılırsa ÇOK SERT VE İÇ GERİLİMLERİ FAZLA bir yapı ortaya çıkar. Isı farkları olduğunda metaller
boyut değiştirir. Bu bile çatlağın ilerlemesine yeterli nedendir. Örneğin Paris'deki Eyfel kulesi yazın 3 cm. uzar.
Dava açılacak ise, fuarda gördüğüm, salma dökümü yapan ''Başaran Döküm'' adlı şirketten bilgi
almanızı öneririm. (Reklama giriyor ise silinebilir. Ayrıca şirket ile hiçbir ilgim yoktur)
Saplama boyu, diş çekme konusuna fazla girmiyorum. Ancak şu anda yapılan, kurşun salmaya
çengelli saplama, döküm salmaya diş çekme uygulaması doğru bir uygulamadır.
Sevgi ve selamlar.
-
Teşekkürler Cevat reis Şimdilik reislerin paylaştığı bazı yorumları David’e ilettim sizin önerinizide ileteceğim.
Yazdıklarınızdan bu tehlikenin aslında ortaya çıkmasının çokta imkansız olmadığını anlıyorum .Salmalarda bu kontrol için Kemal reis röntgen çekilebilir demişti .Teknenin salmasından şüphe duyuyorsak veya bu sorunu aynı serinin salmalarında(O yıl üretilmiş aynı tip salmalar) çıkma olasılığı sizce nedir nasıl bir önlem alınır yada kontrolü yapılabilinir ?
-
Salma bir yere çarpmadan kopabilir. Nedenler arasında, küçük sayılabilecek çatlağın yıllar içinde
bu çatlağın ilerlemesidir. (Mustafa Ertör kaptanım bu konuya değinmiş.)
Çatlak aynı camda olduğu gibi zaman içinde ilerleyebilir.
Bu salmaların malzemeleri hurda malzemelerden oluşur ve karbon miktarı denetlenmeden erit- dök
yapılırsa ÇOK SERT VE İÇ GERİLİMLERİ FAZLA bir yapı ortaya çıkar. Isı farkları olduğunda metaller
boyut değiştirir. Bu bile çatlağın ilerlemesine yeterli nedendir. Örneğin Paris'deki Eyfel kulesi yazın 3 cm. uzar.
Dava açılacak ise, fuarda gördüğüm, salma dökümü yapan ''Başaran Döküm'' adlı şirketten bilgi
almanızı öneririm. (Reklama giriyor ise silinebilir. Ayrıca şirket ile hiçbir ilgim yoktur)
Saplama boyu, diş çekme konusuna fazla girmiyorum. Ancak şu anda yapılan, kurşun salmaya
çengelli saplama, döküm salmaya diş çekme uygulaması doğru bir uygulamadır.
Sevgi ve selamlar.
Cevat Reis çok muhtemelki döküm hatası.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Daha ekonomik ve uygulananilir bir yöntemde UltrasonilTahribatsız Malzeme Muayenesi.Bu yöntem malzeme iç yapısında herhangi bir kılcal çatlak ve/veya malzeme boşluğu olup olmadığını tespit etmek içindir.
Ayrıca yüzeysel gözle görünmeyen kılcal çatlaklar ve/veya yüzey hataları için Çatlak Tespit Sprey kiti vardır.3 sprey den oluşur Temizleme,Penetran,Karlayıcı
Uygulaması kolay ve ucuz çözümdür.
Her iki yöntem sanayinin bir çok kolunda başarılı olarak kullanılmaktadır.
Selamlar
S/Y EGE35
-
Ultrason ile tekneniz kara parkındayken fazla bir uğraşı gerekmeden probların yardımı ile kontrol edilir.
S/Y EGE35
-
Teşekkürler Tamer reis bunu yaptırabileceğimiz bir firma bulabiirmiyiz .Yada bu alet nedir ucuzmudur pahalımıdır biraz bilgi rica edebilirmiyim.
Birde bu testleri salma üreticileri yapmazmı yada yapıyorlarsa gözdenmi kaçmıştır ?
-
Benim bildiğim çatlak kontrolü için en kolay yöntemlerden iki tanesi;
- İki ayrı tüpte bulunan sıvının metale püskürtülmesi sonrası gözle kontrol.
- Özel bir sıvıdan sonra yüzeye sürülen bir toz ve mor ışık altında gözle kontrol.
Ancak bunlar için yüzeyin metal dokunun çıplak olması gerekliliği. Yani epoksi, boya
macun veya pas olmamalı. Yeni döküldüğünde yapılabilir.
Bizim salmaların çatlak kontrolü zor görünüyor. Benim yazdığım o döküm şirketi çatlak kontrolü
yapıyor mu acaba?
Aynı seride çıkması düşük olasılık. Bunların bir slab da (Döküm partisi) çok adet
döküldüğünü sanmıyorum. Önlem alamayız. Önlemi dökümcü şirket almalı.
Kopan parçada örnek alınıp KOSGEB adlı kuruluşta 150 TL civarında malzeme
analizi yaptırabilirsiniz.
En iyisi bu konuda daha deneyimli olan o döküm şirketine danışmanız.
Kopan parça ile teknede ki bölüm bir araya getirilip model olarak kullanılır ve
yenisi dökülebilir.
Geçmiş olsun.
Not:
Son anda Tamer kaptanın yazdıklarını gördüm. Çelişki yok hemen hemen aynı yazmışız.
-
Teşekkürler Tamer reis bunu yaptırabileceğimiz bir firma bulabiirmiyiz .Yada bu alet nedir ucuzmudur pahalımıdır biraz bilgi rica edebilirmiyim.
Birde bu testleri salma üreticileri yapmazmı yada yapıyorlarsa gözdenmi kaçmıştır ?
Ultrason cihazı almak yetmez eğitim ve sertifika gerekir.Bu işi mobil ve profosyonel şekilde yapan firmalar var.
Yüzeysel kılcal çatlaklar için penatran spreyleri bulmak ve kullanmak daha kolaydır
S/Y EGE35
-
İmalat yöntemini bilmemekle beraber varsayım olarak salma başka bir firmadan tedarik ediliyorsa tedarikçi firmadan 100% rontgen veya ultrason istenmiş olması düşünülür.Mutlaka bu görüntüler imalat dosyasına konmuştur.
S/Y EGE35
-
Ürktüm...
-
Burak reis bu kontrolleri NDT (non - destructive testing) Türkçesi tahribatsız muayene yapan firmalara yaptırabilirsin. Ultrason , manyetik parçacık veya röntgen çekilerek yaptırılabilir. En doğru yöntemi malzeme tipine göre bu firma uzmanı belirleyecektir. Marina tipi firma aramanıza gerek Yok. Az önceki firma tanımlarını Google da aratınca bir çok firma çıkacaktır karşına. İzmir Aliağa civarında iş yapmakta olan NdT firmaları var. Onları getirmek maliyet açısından daha uygun olacaktır . Ancak benim fikrim Mustafa , Cevat ve Kemal reis gibi döküm hatası. Eğer kalıba döküm işini olması gerekenden daha hızlı yaptılarsa bu kalıptaki havanın deşarj olmasına mani olmuş olabilir. Malzeme içinde kalan hava kabarcıkları da homojen yapıyı bozduğu gibi malzemenin tam birleşmesine de mani olmuştur. Bu durumda çarpmaya da gerek kalmaz. Orsa seyrinde deforme kısma binen torpil yükü salmayı zayıf noktasından (deforme kısım) ayırmaya başlamış ve zamanla çatlaklara ve nihayet Kırıma götürmüştür . Bir başka olası etken de ( üniversitede yaptığımız döküm atölyesi çalışmalarından hatırladığım) döküm Demirin uzun sürede soğumasını bekleyip martenzit denilen biraz daha esnek ve üniform yapıya ulaşmasını sağlamak yerine hızlı soğutma yapılması olabilir.
Bunun önüne geçmek aslında basit. Amiga’da gördüğüm lloyd sertifikası bunun çözümü
tekneler imal edilirken 3.. Bir tarafsız göz tarafından tüm imalat kontrol edilseydi bu problem yaşanmazdı. Tersanelerde 3. Taraf müşavir firmaları nasıl çalışıyor bilemiyorum ancak kendi işimden örnek verecek olursam , lloyd bu teknenin imalatı sırasında salması döküldükten sonra NDT firmasına kontrol ettirip hatayı farkettiğinde üretilen salmayı hurdalığa gönderirdi .
Bu yazdıklarım olası bir NDT sonucunda yukarıda olası gelen sebepler doğru çıkarsa geçerlidir . Ben bugünkü tecrübem ve elimdeki bilgiye dayanarak fikir beyan ettim sadece.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Alman Yacht dergisi de bu ara bu konularla ilgilenmiş :
http://www.yacht.de/aktuell/panorama/5-spektakulaere-kielverluste-der-welt-seglerverband-reagiert/a116027.html
World Sailing dünya yelken federasyonu en azından yarış teknelerinde bu tip kazaların artık tekrarlanmaması için tedbirler almaya başlamış.
Bu arada Alman Lloyd'u üyesi bir uzmanla bir söyleşi yapmış dergi. Buradan anlaşilan 1996 yılına kadar AB bünyesinde yatlarda bir sertifikasyon yokmuş, bu tarihten sonra 12 m üzeri tekneler için bağımsız bir kurumun sertifikasyonu gerekli olmuş, daha küçük teknelerde ise tersane kendi ürününü kendi imzasıyla sertifikalandırabiliyor.
Sertifikasyon kurumu yetkilisi de bu güne kadar sertifika almış teknelerin hiç birinde bir salma kopması görülmediğini söylemekle birlikte; kontrollerinin sadece tasarım, hesaplar ve prototip tekne için yapıldığını, prototip üretime geçtiğinde üretilen teknelerle ilgili bir kontrol yapılmadıgıni söylüyor...
Yani konstruksiyon ve hesap kitap doğru, prototipin işciliğı de düzgünse sertifika cepte. Seri imalatta yapılabilecek hatalara karşı bir tedbir ortada yok.
-
Yelkenli almamak lazım. Ne kadar çok derdi var.
-
Yelkenli almamak lazım. Ne kadar çok derdi var.
En iyisi 1,5 m civarı uzaktan kumandalı bir model. Yelken keyfi asla daha az değil... ;D
-
Alman Yacht dergisi de bu ara bu konularla ilgilenmiş :
http://www.yacht.de/aktuell/panorama/5-spektakulaere-kielverluste-der-welt-seglerverband-reagiert/a116027.html
World Sailing dünya yelken federasyonu en azından yarış teknelerinde bu tip kazaların artık tekrarlanmaması için tedbirler almaya başlamış.
Bu arada Alman Lloyd'u üyesi bir uzmanla bir söyleşi yapmış dergi. Buradan anlaşilan 1996 yılına kadar AB bünyesinde yatlarda bir sertifikasyon yokmuş, bu tarihten sonra 12 m üzeri tekneler için bağımsız bir kurumun sertifikasyonu gerekli olmuş, daha küçük teknelerde ise tersane kendi ürününü kendi imzasıyla sertifikalandırabiliyor.
Sertifikasyon kurumu yetkilisi de bu güne kadar sertifika almış teknelerin hiç birinde bir salma kopması görülmediğini söylemekle birlikte; kontrollerinin sadece tasarım, hesaplar ve prototip tekne için yapıldığını, prototip üretime geçtiğinde üretilen teknelerle ilgili bir kontrol yapılmadıgıni söylüyor...
Yani konstruksiyon ve hesap kitap doğru, prototipin işciliğı de düzgünse sertifika cepte. Seri imalatta yapılabilecek hatalara karşı bir tedbir ortada yok.
Bu mantıkla uçak imalatı yapmadıklarına şükür diyelim o zaman !O__ ;D . 300-400.000 euroya tekne satarken 3.000 - 4.000 euroluk kalite kontrolünden kaçınmaları gerçekten şaşırtıcı. Oyster bahsettiğim şekilde bir kalite kontrol departmanı ile çalışsaydı belki de o kaza meydana gelmeyecekti. Şimdi kepenkleri kapattılar.
-
Teknem 1987 model Lloyd sertifikası var bu sertifikada her kabuğun numaralandırılmış ve tek tek kontrolleri yapılmış olduğunu görüyorum anladığım kadarı ile benim teknemde salma kabuğun içinde olduğu için salma kontrolu yapılmamış fakat palanın bir planı kullanılan bronz parçalar ve arma bağlantı yerleri sağlamlıkları test edilmiş tekne arma bağlantı yerlerinden kaldırıldığında bu ağırlığı taşıyacağı belirtilmiş.Aynı yıllarda üretilen Bavaria markasıda lloyd sertifikasına sahip diye billiyorum.
(https://i.hizliresim.com/YgaV2Z.jpg) (https://hizliresim.com/YgaV2Z)
(https://i.hizliresim.com/8Y3X07.jpg) (https://hizliresim.com/8Y3X07)
(https://i.hizliresim.com/D7rGVv.jpg) (https://hizliresim.com/D7rGVv)
-
Lloyd sertifikasında teknenin iki kontrol noktası için farklı yerde paraf var. "OUTSTANDİNG" şıkkı paraflanmış.
-
Lloyd sertifikasında teknenin iki kontrol noktası için farklı yerde paraf var. "OUTSTANDİNG" şıkkı paraflanmış.
Hüseyin reis İki bölüme ayırmışlar A ve B outstanding yazan yere N/A not available mevcut değil diye yazılmış bir tanesi salmanın saplamaları bu teknede yok ikincisi şaft braketi oda bu teknede yok uzunlamasına konan omurga destekleri(Bottom longitudinal frames)( yanlış bir terim kullanmış olabilirim bunda türkçesini bilmiyorum ) bu teknede yok.
-
Senin tekneye hiç bir şey olmaz burak reis. Gönlünü ferah tüt. Çünkü HR.....
-
Senin tekneye hiç bir şey olmaz burak reis. Gönlünü ferah tüt. Çünkü HR.....
Kesinlikle aynı fikirdeyim, hele ki iş malzeme konusu ise İsveç çeliği zaten dünyada tek.
-
Senin tekneye hiç bir şey olmaz burak reis. Gönlünü ferah tüt. Çünkü HR.....
Kesinlikle aynı fikirdeyim, hele ki iş malzeme konusu ise İsveç çeliği zaten dünyada tek.
Başlığı şaşkınlıkla okudum , yalnız bende aynı kanıdayım .
-
Bu durumu birkaç dokum işi ile uğraşan hocalara ve ustalara sordum.ortak kanı stedit diye bir dokum hatası varmış.ona benziyor dediler.dokum sırasında fosfor fazlakili demir sülfür gibi birseylrden bahsettiler.hurda dokum geç soğuma sonradan eklenen malzeme gibi diğer faktörlerden etki olabilir.dediler. ve bu hatanın yıllar sonrada veya hiç çıkmayabilir de dediler.bende yeni öğrendim
-
Kendi kanaatim olarak bu marka teknelerin s almalarının ultrason röntgen gibi işlemlerden kontrol edilerek yapıldığını zannetmiyorum.toplumumuz bazen avrupa ürünlerini gözümüzde çok büyütüyor uz.
Volkswagen gibi dev firmaninda hile yaptığını her sertifikasininda olduğunu biliyoruz sonucta
-
Kırıldığında içerisinde olmak istemezdim. Çok geçmiş olsun...
6-7 Sene önce benetau teknemizin salmasında boyayı kazırken atan kabaran kısımlar nedeniyle komple kazıyıp metale ulaşmış, tekrar epoksi vs. kaplamıştık. Ön üst kısımda bir numara yer alıyordu. Salma modelinin mi yoksa salmanın seri numarası mı bilemiyorum. Bu salmada da var ise modelin planına, üretim detayına vs ulaşmada kolaylık sağlayabilir.
-
Yelkenli almamak lazım. Ne kadar çok derdi var.
Çözüm var Ahmet cim , ahşap tekne sintinesine taş koymaya benzer , bknz. SY Serenity . :)
-
Bu mantıkla uçak imalatı yapmadıklarına şükür diyelim o zaman !O__ ;D . 300-400.000 euroya tekne satarken 3.000 - 4.000 euroluk kalite kontrolünden kaçınmaları gerçekten şaşırtıcı. Oyster bahsettiğim şekilde bir kalite kontrol departmanı ile çalışsaydı belki de o kaza meydana gelmeyecekti. Şimdi kepenkleri kapattılar.
Doğru hatırlamışım ;D
Şimdi kepenkleri, yeni sahipleri ile tekrar açtılar.
https://www.sailfeed.com/2018/03/oyster-resurrected-online-casino-gambling-magnate-buys-builder-out-of-bankruptcy/?utm_source=sail-enewsletter&utm_medium=email&utm_content=textlink&utm_campaign=enewsletter_SAIL180330
-
Bu mantıkla uçak imalatı yapmadıklarına şükür diyelim o zaman !O__ ;D . 300-400.000 euroya tekne satarken 3.000 - 4.000 euroluk kalite kontrolünden kaçınmaları gerçekten şaşırtıcı. Oyster bahsettiğim şekilde bir kalite kontrol departmanı ile çalışsaydı belki de o kaza meydana gelmeyecekti. Şimdi kepenkleri kapattılar.
Doğru hatırlamışım ;D
Şimdi kepenkleri, yeni sahipleri ile tekrar açtılar.
https://www.sailfeed.com/2018/03/oyster-resurrected-online-casino-gambling-magnate-buys-builder-out-of-bankruptcy/?utm_source=sail-enewsletter&utm_medium=email&utm_content=textlink&utm_campaign=enewsletter_SAIL180330
Yeni bir haber, Oyster el değiştirdi. Yeni sahibi yakın zamanda üretime başlayacakları haberini verdi. Gerçekten iyi bir marka. O hadisede bence görüş ve izin alınmadan yapılan modifikasyonunda önemli payı olmalı
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi