Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Yelkenli Tekneler => Konuyu başlatan: Kağan Erdoğan - 05 Mart 2018, 11:15:31
-
RESMİNİ PAYLAŞTIĞIM PLYWOOD/EPOXY TEKNE PLANI HAKKINDA NE DÜŞÜNÜRSÜNÜZ.
DENENMİŞ YAPIŞMIŞ BİR TEKNE DEĞİL.DİZAYN İTALYAN.
-
45 FEET LİK BİR TEKNE KONU İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİZİ ALMAK İSTERİM
-
Kağan reis , tekne görsel olarak güzel duruyor. Tam boy, su hattı boyu, deplasman ve salma ağırlıkları bilgileri var mı? Bir de 45 feet teknenin imalatı uzun sürer diyebilirim sadece

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
LOA 13,50 LWL 11,83 B MAX 3,80 DRAFT MAX 2,30 DSPL 9200 KG BALLAST 3700 KG
MAİN SAİL 55,93 JİB %105 50,60 GENEAKER 130 BERTH 4+2 H .İNTERİOR 2,05 ENGİNE 75 HP
-
BU TEKNENİN MAALİYETİ 50 BİN AVROYU BULUR ZANNEDERSEM.
-
Bence çok daha fazla olur
-
Bence çok daha fazla olur
Bencede....
Her bir şeyini yeni koyarsan asgari ile yetinirsen
90.000 Eu üstüne çıkar......
-
Bu tekneyi yapmak mantıklı değil o zaman.10 -15 yaşında marka tekne alınabilir dediğiniz fiyata.motoru
Sıfır ama yanmar veya volvo düşünmedim
-
45 ft civarı bir tekneyi hakkıyla yaptığınızda, her şeyiyle beraber, örneğin Melodi II teknesi, bitirdiğinde, tam maliyetini fabrikasyon bir tekne x 1,5 oldu demişti diye hatırlıyorum.
Şu tekne;
http://melody-ii.blogspot.com.tr/
50 ft'miş..
-
50 dr tekne 2.el marka örnek dufor 200-250 bin avro bandinda. Siz min 300 bin avro harcamak pekte akillica olmamis.bence bir yanlışlık var.
-
Tamamen kendi standartlarınızda, kabuğu, su altı, iç yerleşimi ve tasarımı tamamen sizin istediğiniz şekilde, güçlendirilmiş ve amacınıza hizmet edecekse, neden olmasın ?
Amaç, ucuz olması değildi yapılırken o teknenin, hem içinde yaşayabileceği, hem uzun yol yapabileceği, hem de fabrikasyon teknelere göre çok daha sağlam olacak şekilde yapmaktı.
Fabrikasyon derken kast ettiğimiz teknelerle bu bir hayli zor, bu iş için yapılan teknelere bakarsak 250-300,000€ ise -piyasaya göre- uygun kalıyor.
-
İlanlara şöyle bir göz gezdirdim, 6 yaşlarında 45 ft tekneler 150,000-200,000€ arası fiyatları var. Ki fabrikasyon diyerek beğenmediğimiz, kıyı seyir tekneleri.
-
Seri imalat bir tekne amatör bir üretime göre genelde ucuza gelir. Tekne sadece kabuk değildir. aslında kabuk tekne maliyetinin sadece %10-20 kadarıdır. Seri imalatta salma, vinç, motor, direk vs imalatçıdan alınır ve toptan fiyatının da altına alınır. Amatör üretimde bunları perakende alırsınız. Aradaki fark sizin işçiliğiniz kadardır. Yani üretim için harcadığınız zamanı paraya genelde vurmazsınız ama para olarak en azından toptan - perakende farkını ödersiniz.
Seri imalat bir teknede her şey profesyoneller yani işi bilenler tarafından yapılır, amatör bir imalatta ise üretenin becerisi önemlidir. örneğin yukarıda bahsedildiği gibi sağlam olsun diye gereğinden fzazla malzeme kullanırsınız, tekne ağırlaşır yol yapmaz veya motoru büyük takarsınız ama teknenin hızı genellikle gövde hızı ile kısıtlandığından boşuna aşırı mazot yakarsınız. Amatör imalat bu işi keyif için yapıyorsanız doğru bir seçimdir. Ben ucuza mal ederim veya daha sağlam yaparım veya daha güzel yaparım diyerek yola çıkarsanız yanılırsınız. Binmek için amatör tekne inşa edilmez, keyif için yapılır.
-
Örnek teknede sağlam olsun diye gereğinden fazla malzeme kullanıldığı fikrine nereden ulaştınız Ahmet reis. ?
Tekne malzeme seçimi ile ilgili ;
" İbrahim ile Tuzla'daki ofisinde yaptığımız ilk toplantıda ona projemi gösterdim, sac gövdeli, 15 m boyunda sağlam bir okyanus yelkenlisi yaptırmak istediğimi ve bu teknenin içinde deniz hayatında yaşamak isteğimi söyledim. Uzun uzun konuştuk, o toplantıda bana sac gövde yerine <em>ahşap lamine </em>yaptırmayı önerdi. Malzemeleri iyi tanımadığım için epoxy ile lamine edilmiş ahşabın son derece sağlam bir kabuk oluşturabileceğini henüz bilmiyordum. Sac gövde çok sağlamdı ama bazı sakıncaları vardı :
--zamanla teknenin iç kısmında ulaşılamaz noktalardaki korozyonun önüne geçilemiyordu, iç kısımda tamamen. epoxy boya yapmak gerekiyordu ki, bu da hem pahalı bir işlemdi, hem de tam sonuç vermiyordu.
--serin havada ve soğuk denizlerde metal içeriden terleme ( kondensasyon ) yapacaktı.
--motor çaışırken çok titreşim yapıyordu.
--metal gövdenin teması soğuktu.
İbrahim bana daha önce yapılmış bir yatın lumboz için kesilerek çıkarılmış bir gövde kesiti örneğini gösterdi, ve bana şunu söyledi : "Eğer içinde yaşamayı planlıyorsan, yatında çelik değil ahşap gövde yaptır, sert ahşap eğer bu şekilde epoxy ile lamine edilirse neredeyse aynı mukavemete sahip olur ve sen de çelik bir konserve kutusu içinde değil, ahşabın içinde yaşarsın..."
Gösterdiği kesit yaklaşık 40 mm kalınlığındaydı ve ince ahşap levhaların kat kat yapıştırımış olduğu görülüyordu. Parçayı şöyle bir elimde çevirip inceledim, ahşabın sıcaklığını hissettim ve o anda bunun bana daha uygun olacağını düşünmeye başladım. Daha sonraki haftayı ahşap ve metal tekne gövdesi konusunda yerli ve yabancı kaynakları inceleyerek geçirdim ve metal yerine ahşap lamine bir gövde yaptırmaya karar verdim."
-
Örnek sadece "sağlam olsun" fikri idi. Genel kanı ise sağlam olsun diye kalın veya fazla malzeme kullanma yönündedir.
-
Anladım. Teşekkürler.
-
BU TEKNENİN MAALİYETİ 50 BİN AVROYU BULUR ZANNEDERSEM.
Öngördüğünüz teknenin maliyeti işçilik ve yer kirası tarafınızdankarşılanacağı ve maliyet hesaplarına girmeyeceği varsayılarak asgari 150.000 ile 200.000Avra arasında denize inebilir.
50.000 rakamı gerçekçi değil.
-
Hayaller 50.gercekler 200 bin avro 😆😆😆
-
;Cok bilgim olmasada bu isin 50k euroya olmayacagini tahmin etmistim. Yaza sadece elektrik tesisat yenileme, butun su tesisatlarin yenilenmesi, teknenin butun boyasinin yenilenmesine, zehirli ve altin komple.yenilenmesi icin 60.000 tl ye yakin bir ucret istemislerdi.
-
Hesap doğru bencede
Ancak seri imalat 45 feet tekne fiyatı 200.000 EU
Buna genel giderler reklam Fabrika karı bayi komisyonu taşıma nakliye vs dahil
Bunlardan arındırılsa acaba ne kadar kalır
Yani burada bir malzeme listesi çıkarsak
Şu kadar kabuk için hammadde xxx kg x yyu Tl
Yanmar 57 bg motor 55.000 TL
Gibi herkes bildiğini yazsa ne kadar malzeme maliyeti çıkar acaba
-
Bu rakamlar biraz göreceli.teknede jenerator klima marka buzdolabi derin dondurucu gibi donanımları isterseniz bu rakamlara belki ulaşabilir.diye düşünüyorum.gene de 200 bin şahsi düşüncem.cok yüksek fiyat.
-
Bence Kağan Reis'in bir önceki tekne imalatı paylaşımını yorum yaparken göz önünde bulundurmalıyız. Ben yorum yapmadan önce bu soruyu Kaan Reise sormak isterim. Bir önceki teknenizin emsal ve sıradan bir marka tekneye göre maliyet oranı neydi?
-
Kağan usta teknesini bizzat kendi yaptığı ve ustalık parasını maliyete yansıtmadığı ve de tekne küçük olduğundan maliyete girmeyen(kabuğun çevrilmesi vs.) unsurlar nedeni ile 200 000 rakamını fazla buluyor galiba. :)
-
Detayli ve markaları ile beraber malzeme listesini çıkarmıştım. Onu bir paylaşalım.eksik unuttuğum var sa reisler tamamlayabilirse sevinirim
-
Fiyati ni bildiğim 26-27mcgregor ve polanya mali viko gibi teknelrim sifir fiyatlari motor haric outbord ....ile nazik teknesinin dıştan takma versiyonu arasındaki maaliyet oranı 1/4
-
Özür dilerim 1/3 belki bir tık fazla
-
Birde şöyle bir gerçek var. Istanbul izmir antalya muğla illerindeki maliyetlerle mersin gibi kentlerdeki maaliyetler arasında ciddi fark var.
-
Fiyati ni bildiğim 26-27mcgregor ve polanya mali viko gibi teknelrim sifir fiyatlari motor haric outbord ....ile nazik teknesinin dıştan takma versiyonu arasındaki maaliyet oranı 1/4
O zaman yorumumu söyleyebilirim yine ustalık size ait ve ciddi anlamda eş dost desteği olacaksa, emsal teknenin sıfırından kesinlikle ucuz olacağı kanaatindeyim. Burada sorun motordan falan ziyade arma ve donam. Çünkü çoklu adet almayacağınız için , emsal teknelerde kullanılan ürünlerin aynısını almaya kalktığınızda makas açılacak, örneğin 45 feet bir tekne için iyi bir direk herhalde 15-20 bin yüro vardır diye düşünüyorum. E elektronikler de ciddi para tutar ve rekabetçi fiyata alamazsınız. Yine Utku Dede nin söylediği gibi çevirmek, indirmek bindirmek işleri zahmetli ve pahalı.
Aslında şimdi aklıma geldi, bu donam işi pahalı ya. Dağılmış yada sorunlu bir kayık bulunsa , yada Avrupadan yaşlı bir marka emsal bir tekne bulunsa , sizin yapacağınız sıfır kabuğa donam transfer edilse çok daha az maliyetli olur diye düşündüm bir an. Tabi motoru yine sıfır almak zorundasınız. Birde gördüğüm kadarıyla fabrika standartlarında iş yapıyorsunuz.
-
Bu tekne işi sevmeden yapılacak iş değil.bazen zor şartlar yaratıcılığı on plana çıkarıyor.
-
Hobi bizimkisi.
-
Hobi bizimkisi
-
Ben tersaneci bir aileden gelme bilgilerimle şunu söyleyebilirim. Teknik altyapınız olmadan 50.000€'a 45 feet tekne imal etmeniz çok zor. En basit örnek 45 feet bir teknenin boyanması sadece 10.000€ ile 15.000€ arası tutuyor. 45 feet bir tekneyi sıfırdan kurmak 90.000€ ile 120.000€ arası bir fiyata mal olacaktır. 50.000€ 45 feet tekne yapılırmı evet yapılır nasıl mı?; Marangoz ustası olacaksınız, fiber ustası olacaksınız, paslanmaz kaynak ustası olacaksınız, boya ustası olacaksınız, motor mekanik ustası olacaksınız, kapalı alan yeriniz olacak, tüm teknik ekipmanlar ve makina parkınız olacak tüm bunları birleştirirseniz evet olabilir.
-
Malzeme listesi çıkarmak bu kadar zor mu ?
Üç aşagi beş yukarı bir malzeme listesi çıkarabilirmiyiz burada ?
-
Yanlış anlaşıldim galiba 50 bine iddalı şekilde yaparım demedim.zannedersem 50 bini bulur dedim😁😁
-
Her iş te elimizden gelir.ama uzun soluklu olur. Malzeme listesi çok uzun çok kalem mal var.bilgisarimda kayıtlı yarın paylaştım oktay reis.guncel fiyatlarıyla.
-
En önemlisi , eğer iş güç sahibi ve tamamen kendinizi emekli etmiş bir kişi değilseniz bu işe uğraştığınız müddetçe mahrum kalacağınız , kaybedeceğiniz gelirlerinizi de maliyete eklemekte fayda var. ::)
-
Denizci taifesi nedense bir konu anlatılırken başka alanlardan örnek verilmesini sevmez...Hele mesela otomotiv sanayiinden. Hemen " aynı şey değil ! " diye kızarlar, biliyorum. Ama ben ortada paralelliklerden pekala bahsedebileceğimiz çok örnek olduğunu düşünüyorum.
Niye otomobil alacak kimse aracın boyu 4,30m olacak, 120 BG civarı bir motoru olacak, dört kapılı olacak demez de ; ekonomik gücüne göre KIA mı, Peugeot mu veya Mercedes mi olur ; beğendiği, güvendiği, tabii kendi statüsünü de temsil edecek bir araba alır ? E, bunların hepsinin aynı boy, aynı genişlik, aynı motor gücü ve pek çok ortak özellikleri olan modeller de , bazen birinin fiyatı diğerinin 3 misli oluyor ? Biz de bunu pek münasip, pek doğru buluyoruz. "Eh, abicim ama Mercedes o ! "
Inşaat kalitesine göre de inşaat maliyetleri 1700 - 2700 lira arasında değişir de, Etilerdeki 110 m2, 3 oda, 2 banyolu evin fiyatının eş özelliklere sahip Pendikteki evden dört veya beş misli pahalı olmasını kimse yadırgamaz.
Bunları yadırgamıyorsak, alışmışsak, o zaman niye konu tekne olduğunda 35" tekne 80-90.000 Avro eder, 42 feet tekne 120-130.000 Avro eder, falan boy tekne filan para etmeli...gibi bir kabule yöneliyoruz ?
60.000 Avroya Polonyalıların gerçekten çok güzel 35 feet tekneleri var, al kullan mutlu ol. Geçenlerde bir dergide resimlerini gördüm, bayıldım. Diğer taraftan 35 feet tekneyi 240.000 Avroya satan da var ? Alana enayi mi diyelim ?
Dolayısıyla yaptırılmış veya kendimizin yaptığı tekneyi maliyet açısından piyasada en bilinen en yaygın teknenin satış fiyatıyla mukayese etmek abes. Doğru mukayese şöyle olurdu ; hayal ettiğim ve bana yetecek, mutlu edecek tekne
100.000 Avro fiyatlı A teknesi midir ; 350.000 Avro fiyatlı Z teknesi mi ?
Hangi teknenin bize hitap ettiğini ve kendi çapımda ( onun bundan zaten haberi ve umuru olmayacak ;) ) hangi firmanın hangi ürünü ile rekabet ettiğimi baştan ortaya koyarsam yapacağım teknenin maliyetini doğru belirlerim.
Benim Türkiye için iddiam hep şudur ; tekne yaptırmak hala hazır almaktan ucuza getirilebilir.
Yukarıdaki örnekten yola çıkarsak ; 100.000 Avroluk A marka tekne benim beklentilerimi tamamen karşılıyorsa, bunu Türkiyede biraz gayret ve inşa süresince göstereceğiniz sabırla 70- 80.000 Avroya mal edebilirsiniz. Hayaliniz 350.000 Avroluk bir tekne ise onu da aynı oranda tasarrufla yapabilirsiniz. O tekne de size 100.000 Avroya mal olmaz, mesela 270.000 Avroya mal olur.
Ya da çok iddialısınızdır ; ülkede böyle tekneler de yapıldı, kardeşim benim yapacağım tekneyi daha Halberg Rassy veya Nautor's Swan yapmadı dersiniz...O zaman belki piyasadaki emsal teknelerin fiyatlarıni da geçebilirsiniz.
Nasıl belli bir miktar daha ucuza mal edilebileceğini düşünüyor ve iddia ediyorsun , işte armayı, yelkeni, motoru, vinci, pervaneyi, elektroniği, ırgatı, verniği boyayı vs vs vs...seri üretim yapan yabancı firmalardan daha pahalıya alacaksın diyeceksiniz ? Doğru, ama unutmayın tekne imali hala emek yoğun, mesela otomobil imalatının ancak 1930lu yıllardaki durumu ile mukayese edilecek, iş akışı " iptidai " bir sanayi kolu. Tekneler fabrikalarda 90 dakika içinde robotlarca yapılabilseydi artık ne amatör yapımcının ne ufak tekne atölyesi sahibinin hiç bir şansı olmazdı tabiidir ki. Ama durum öyle değil. Tekne Fransada da, Almanyada da, Hollandada da yapılsa ; Turkiyedeki gibi bir kaç bin saatlik el işçiliğine muhtaç.
Ayrıca büyük, kurumsal firmaların küçük atölyelere göre büyük ve doğrudan üretime katkısı olmayan yan giderleri var. Falan küçük sanayi sitesindeki tekne üreticisinin muhasebe departmanı yok, ayda bir uğrayan muhasebecisi var. Emniyet mühendisi yok. Satınalma departmanı yok, depo yönetimi yok, satış pazarlama ağı yok...Adam bunların hepsi ya kendisi veya ortağı, çocuğu filan.
Sadece büyük bir üreticinin her sattığı teknesine aksettirdiği katalog, broşür, dünyada yayınlanan yüzlerce dergiye düzenli ilan, senede bilmem kaç ülkede katılınan fuarlara tekne ve başına insan koyma maliyetlerini bir tahmin etmeye çalışın...En az bir yüzde 20 koymuyorlarsa ben de hiç işten anlamıyorum demektir.
Amatör veya siparişle yapımda evet malzeme ve donanım temininde ( ama siz de bir % 10- 25 indirim alacaksınız azcık ısrarla, varsın dev tersane de % 40- 45 alsin ) kazık yiyeceksiniz ama Turkiyede hiç bir atölye size marangozun saatini 40 Avrodan fatura etmeyecek değil mi ? Ayrıca yukarda saydığım, sizi asla ilgilendirmeyen, yan masrafları, reklam tanıtım giderlerini de ödemeyeceksiniz.
Öff, umarım çok uzun yazıp baş ağrıtmadım ? :-[
-
Kağan reis henüz yapılmamış bir teknenin görsellerini paylaşıp yorum sormuş aslında.. Bir rakam yazınca da iş bu fiyata olur mu olmaz mı tartışmasına dönmüş.
Tekne modeli ile ilgili kimse yorum yapmamış. Nasıl bir bedel ile inşa edilir , tartışılır elbette. Ama her işte önce para hesabına girişildiğinden konudan kopuluyor.
Ben özellikle Kağan reisin neden bu modeli düşündüğünü merak ettim mesela..
-
Ersin reis galiba sıra oraya gelmeden para ilk planda yer aldi.iddaada etmedik 😁dediğiniz gibi konu dağıldı. Neyse benim tercihim gelecek olursak
1 lamine
2 yeni tasarım.
3 havuz luk geniş (Bizim buralar icin)
4salma oranı fena sayılmaz
5 10 yıl bana uğraşı çıkar.emekliligime hazır
6 inşa tekniği kolay bir gardside dizayn gibi değil yardımcı sayısı az.
7
Illede bu olsun demedim. Sadece fikir sordum😃
-
10 yıldan önce biter.. :) sonuçta bir tekne yapmışsınız zorluklarını da biliyorsunuzdur.. Endüstriyel ahşap olarak tabir edilen bu su kontrası , epoksi elyaf, lamine tekniği ile çok hafif ve dayanıklı kabuklar yapmak mümkün..
Bence burada esas dikkat edilmesi gereken seçilecek proje ve sonrasında da projeyi birebir uygulamak.. Özellikle kabukta.. Maliyet açısından toplamda %20 oranında bütçede payı olsa da tekne dediğimiz şey özünde bu kabuk.. Benim gördüğüm Türkiye deki en büyük problem, tekne yapmaya soyunan çoğu amatör yapımcının bir şekilde orjinal plana sadık kalmıyor olması..
Kendimize öyle bir güven geliyor ki , bir yerlerini değiştiriveriyoruz hemen.. Özellikle Canım tirhandiller üzerine oturtulan gecekondu gibi kare şeklinde kamaralar gibi..
Proje olarak tipik bir yelpaze kıç tekne.. Ben olsam şöyle piyasada pek olmayan , daha farklı özellikleri olan , tekne yaptığıma değecek bir proje seçerdim açıkçası..
-
"RESMİNİ PAYLAŞTIĞIM PLYWOOD/EPOXY TEKNE PLANI HAKKINDA NE DÜŞÜNÜRSÜNÜZ.
DENENMİŞ YAPIŞMIŞ BİR TEKNE DEĞİL.DİZAYN İTALYAN."
Neden denenmemiş, hiç kimse yapmaya girişmemiş? Benim seçimim her konuda denenmiş, kendini ispat etmişi kullanmaktır. Parasını verirseniz memnuniyetle denerim ama hiç denenmemiş bir modele yatırım yapmam. Ciddi harcama, ciddi iş gücü, ciddi uğraş gerektirecek, ne tür bir sonuç vereceği bellii olmayan bu tür çalışmalardan bem kaçınırım.
-
:) sevgili Ahmet reis,
Ban başka bir konuya dikkat çekmek istiyorum aslında.. Kağan reis bunu beğenmiş.. ötesi var mı.. ? çok denenmiş tekneler de bir zamanlar hiç denenmemiş değillermiydi ?
BUnu şunun için yazıyorum.. Kağan reis forumda yeni.. sonuçta beğendiği bir tekne ile ilgili fikir soruyor.. Daha yapmıyor yani..
Şimdi farkında olmadan bazen öyle bir üslup ile yazı yazıyoruz ki , paylaşım yapanın paylaşım yatığına yapacağına pişman ediyoruz.. Komik olan da sorduğu soruya yanıt alamıyor çoğu kişi.. Sonra da paylaşımda bulunmaktan çekiniyorlar.
Bence önce konuyu açan kişinin sorduğu soruya yanıt verip, sonra kendi yorumlarımızı yapsak daha doğru olmaz mı ?
-
Bir ilginç gözlemimi paylaşmak istiyorum ..
Tahiti Ketch.. en çok yapılan teknelerin başında geliyor.. Acımasızca eleştirilmiş.. Hala da eleştriliyor.. İlginç olan bu eleştirileri getirenler ne bir Tahiti Ketch e binmişler ne de sahibi olmuşlar..
Bu kadar sahibi olan kişi ise hiç olumsuz yorum yapmamış.. İlginç değil mi ?
-
sıkıntı yok. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
sonuçta nazik teknesi de denenmemiş türkiyede olmayan bir tekne idi. ispanyada 1 polonyada 1 türkiyede 1 adet mevcut...bu gün antalya sanayi bölgesinde milyon avroluk butcelerle daha önce hiç yapılmamaıs lux yatlar yapılmakta.yatırımcıları ne düşünür ;D bence muhendislere güvenmek lazım.........hele hele bu planı onaysız satış yapmak ne abd ne de avrupa ülkelerinde
standart baska....
marka tekneler yeni modellerini ne kadar ve hangi boyutta test edip piyasa sunuyor bilgiye sahip değilim.çarpişma testi falan .sadece markaya güven var... yılda 10 tekne yapan avrupadaki aile sirketleri milyon avroluk yeni teknelrini fuarlarda sergilemiyorlar mı.....bence mühendislere güvenmek lazımmm
-
Tüm üreticiler aslında kabuk yapıp satıyor. Diğer donanımları alt yüklenici tedarikciler sağlıyor.
-
Bence,
Bu "neden denenmemiş hiç kimse yapmaya girişmemiş " cümlesi bilimin, sanayinin,teknolojinin en büyük hasmı
tüm herşey bu cümlenin karşısında olan insanlarca ortaya çıkarılmış ,bulunmuş ,keşfedilmiş ve icad edilmiş....
Tekerlekten başlayarak......
Bilim Elma ağaçtan neden düşüyordan Elmanın orda ne işi var ve elma niye var sorusuna evrilmiş :) :)
-
Planlardan önce 50,000€ mevzuu konuşulduğu doğru, çünkü hayal kurarken bile o beklentinin gerçekçi olmadığı içindi.
Plan hakkında ise, sanıyorum ki söylenecek çok bir şey yok. Kağan reisin beklentisi, geniş havuzluk, yeni, modern tasarım ve lamine olması.
Kendisinin de dediği gibi "buralar" için yani.
Plan hakkında ben düşünüyorsunuz ?
Tasarımcısını bilmiyorum ama ben tekneye baktığımda, bana çağrıştırdığı, kıç ve havuzluk 45DS ile neredeyse birebir aynı, üst yapı ve çevreleyen lumbozlar Hunter 45, su altı ise standart torpil salma olarak görüyorum.
Benim düşüncem, bana ilginç yada yapmaya değer gelmedi, bu kadar uzun bir emeğe ve düşünülenin çok üzerinde bir bedelle yapılacak olması, beklentiler ile karşılaştırdığımda değmez olarak görüyorum. Çünkü geriye sadece lamine olsun kalıyor.
Neden denenmemiş tekneye yatırım konusunda ise, yazmak kolay ama o zaman neden planlı, kendini kanıtlamış, denenmiş projeler aranıyoruz. Dizaynırların sayfalarında neden dolaşıyoruz.
Yapın 200,000€ yatırımı sadece kağıt üzerinde olan ama hiç deniz yüzü görmemiş bir tekneye. Elinizde ki tek kurşunu bu şekilde harcayabiliyorsanız, tebrik etmek düşer bize. En ünlü tasarımcıların bile yaptıkları teknelerin, kullandıkça ortaya çıkan sonuçlar ile teknelerini daha iyiye revize ettiğini düşünürsek, büyük bir risk bana göre.
-
tan reis fikriniz için tşkkler
beklentiyle alakalı. hemen hemen butun yenı tasarımlar birbirlerine çok benziyor.donanımları da aynı sayılır.
bende modern bir tasarım istıyorum.bırbırıne benzemesı veya kopy olması benım için fark etmez. 50 bine de takılı kalmayalım.
paylasımdaki amaç bazı ozelliklerini de belirterek buna benzer bir tekne kullanan yapan var ise karsılastırmaydı ama konu dağıldı gitti....ayrıca tasarımcının buna benzer teknelrinin yapılmış örnekleri var..butik çalışan sipariş üstüne tekne yapıyor.desing muhendislik şirketi.
-
ısrarla bu plan üzerinde değilim.elimde bir çok plan var.
-
Kağan reis, tabi konunun dağılması şöyle oluyor.. Aslında bir nevi sokratik düşünce nedeni ile böyle.. Şimdi Ben en son Kaan reisin gördüğüne aklım gidip, ona cevap veriyorum.. Bir başkası da benimkine.. derken konu ilk başındaki mecradan çıkıp gidiveriyor.. Bu forumlarda doğal.. size konu başlığı açan olarak düşen de konu gidişatı sizin istediğiniz yönde değilse ufak yönlendirmeler yapmak..
Ben bizim forumda yeni olmanız ve halihazırda bir tekne tecrübesi de yaşadığınız için yazdıklarınız ve paylaşımlarınızı önemsiyorum.. aslında üzerime de vazife değil, böyle yazmam bile yanlış anlaşılabilir.
Kaan'ın görüşlerine de katılıyorum ayrıca.. Ama ben en çok Tiryaki' nin görüşlerini duymadan son sözümü söylemem.. :)
-
Ersin reis galiba sıra oraya gelmeden para ilk planda yer aldi.iddaada etmedik 😁dediğiniz gibi konu dağıldı. Neyse benim tercihim gelecek olursak
1 lamine
2 yeni tasarım.
3 havuz luk geniş (Bizim buralar icin)
4salma oranı fena sayılmaz
5 10 yıl bana uğraşı çıkar.emekliligime hazır
6 inşa tekniği kolay bir gardside dizayn gibi değil yardımcı sayısı az.
7
Illede bu olsun demedim. Sadece fikir sordum😃
Gerçekten 10 yıl sürer mi ?
Ben hiç anlamam ama bari yüzme platformu olsa , hani çoluk cocuk rahat etse dedim :)
O merdivenler şu kısacık denizcilik hayatımda en çok şikayet edilen yer....
ıslak kayıp düşenden , paserella sıkıntısına kadar
-
No problem. Sonuçta herkes fikrini beyan ediyor.
Imalat süreci finans lojistik iş gücüne bağlı olarak beklentinizle alakalı.
Kendi adıma yaptığım teknenin gövde 500 iş saatiydi.ama ben çok uzun sürede yaptım.bu boyuttaki bir tekne prof.tersanede 2yili geçmez tahminimce. Finans lojistik tümüyle hazır olsa bende 5 yılda yaparım galiba.10 yılı afaki parasal kaynağı temin anlamında süre koymuştum. Uygulamada titizlik beklent8de farklı olabilir.ornegin son katı rulo uygular pasta polish yapmaz.arakat uygulamaz macundan sonra astarı son katlar ile finis yapar vs böylece süre kisalabilir.diger seçenekler sonradan eklenebilir
-
50 dr tekne 2.el marka örnek dufor 200-250 bin avro bandinda. Siz min 300 bin avro harcamak pekte akillica olmamis.bence bir yanlışlık var.
Hocam bence en önemli hususlardan biri, tekneyi imal edecek yerin organizasyonu. Yaklaşık 18 ay (en iyi ihtimal ile) sürecek bu projede yerinizi ayarlamadınız ise sakın bu ile kalkmayın. Gidin liste fiyatından iskontosuz bir kayık alın, en azından sinirleriniz laçka olmaz
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Tekne cok güzel cok hoşuma giiti planını bulmak mümkünmü . Ben Kendi imkanlarımla 9,30 yelkenli bi tekne yaptım şu an denizde yelken donanımı eksik şu an . kendi tekne sini yapacak arkadaşlara fikir ve önerilerimi anlata bilirim saygılar. 45 foot teknenin projesini bulabilirsem başlamayı düşünüyorum
-
Oğuz kaptan hoşgeldiniz .Yaptığınız tekneyi anlatsanız ne güzel olur. Teknenin tasarımcısı kim ne kadar sürdü yapımı malzeme nedir .Planladığınız gibimi gitti maliyet zaman hesabınız . Biten tekne tam istediğiniz gibi oldumu ? Zaman ayırıp tecrübenizi paylaşırmısınız çok değerli bilgiler vereceğinizden eminim . Teşekkür ederim şimdiden.
-
Tekne yaptıranlarla Teknesini kendi yapanlar karışıyor bazen . Teknesini kendi yapan birisini bulduğum zaman her detayı sormak istiyorum anlayışınıza teşekkür ederim. Hayranlık uyandırıcı bir meziyet tekne yapmak.