Heyamola Hey
Havuzluk => Tekne Tanıtımları => Konuyu başlatan: Kağan Erdoğan - 26 Şubat 2018, 23:45:22
-
merhabalar
teknemin yapım öyküsü denize olan çocukluk hayalleri ile başlayan her insanın özlem duyduğu standart bir arzuydu.hayallerrr
gel zaman git zaman okul ve iş yılları derken ....2005-2006 yıllarıydı istanbul'dan mersine sömestr tatili için gelmiştim. meslek lisesinde öğretmen abimizle tesadüf eseri karşılastık ve sohbet tekne yaptığını anlattı . hemen tekneyi görmeye gittmiştim .evinin bahçesinde duruyordu.kıçtan takma motor randa arma altı düz basit omurgalı 6-7 m göl teknesine benziyordu. çok imrenmiştim.takip eden yaz tatilinde aynı tekne seyir yaptıktan sonra ... neden olmasın diyerek benim tekne yapım öyküm başlamıştı. iş hayatım istanbul daydı. yüce google dan dersimi çalışıp tekne inşaa yöntemlerini netten izliyor her fırsatta perşembe pazarında soluğu alıp tekne malzemesi satan dükkanları dolaşıyordum.oradaki esnaflarla arkadaş oldum boya-epoxy satan bir dukkanın sattıgı ürünün ustalar için açmış olduğu seminerinde buldum kendimi.bulunmaz bir fırsatı değerlendirmiştim.kitaplarda yazmayan boya prospektüslerinde olmayan incelikleri epoxy-macun-boya kusurlarının çözümlerini uygulamalı olarak tecrübe ettmiştim. nerdeyse her cumartesim persembe pazarında geçiyordu.artık satın almaları ve iskontoları spot piyasayı ne nerede hangi kişiden hangi donanımlar vs.vs. malzeme listeleri çıkmıştı.sıra hangi plan konusunda arastırmalar uzun sürmüştü.ve vagabond 25+ da karar kılmıştım.rahmetli habib atınç abim (belki tanırsınız gezgin korsandan trt belgeselinde(kendi teknesini yapanlar deniz yüzlü insanlar) de çıkmıştı)
-
oda vagabond 23 yapmıstı.teknik bilgisi yuksekti. ondan da etkilenerek başladık tekne yapmaya.
-
merhaba. teknemi almadan önce bateau sitesinden yapmakta olduğunuz vagabond 26 study planlarını almıştım. Bitirmiş kişilerin tekne yapım süreçlerini de okumuştum. Oldukça denizci bir tekne. Salmayı katlanır mı yoksa sabit mi yapmaya karar verdiniz merak ettim.
-
Fotoları unutma :)
-
merhaba. teknemi almadan önce bateau sitesinden yapmakta olduğunuz vagabond 26 study planlarını almıştım. Bitirmiş kişilerin tekne yapım süreçlerini de okumuştum. Oldukça denizci bir tekne. Salmayı katlanır mı yoksa sabit mi yapmaya karar verdiniz merak ettim.
Geliyoor 32 kısım tekmili birden.. 
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
hareketli salma
-
teşekkür ederim. Teknenizin yapım süreçlerine ait fotoğrafları merakla bekliyorum.
-
Kağan reis,
Elinize sağlık ben de yapım aşamalarını resimleri merakla bekliyorum.
-
derken bir akrabamın bahçesine depo yaptık kapalı mekanda işler iyi ilerliyor.akrabam aynı zamanda mobilyacı olduğundan makina lojistik çok avantajlıydı yardımlarıyla.meslek lisesindeki abimiz bana çok yardımcı oldu.ilk yaz postaları kesip birlestirdik.ek yerleri epoxy sonra örgü elyaf bir katta boya gibi her yerine epoxx sürüldü ve ,ince bir zımpara yapılıp sırayla kenera koyuldu.ızımpara 60-80 numara bastırmadan .postalar bittikten sonra postaların dizileceği ahşap iskelet oluşturuldu.tektek postalar bu iskelete yerleştirildi.burası çok önemli hortum terazi kullanılarak bu yerleşimi iyi yapmalısınız.orta hat basit bir ip yardımı yetereli oluyor. aksi halde istenmiyen sonuçlar çıkabilir.şahsi fikrim tekne imalatında basit geleneksel ölçüler hem kolay hemde kesin sonuç veriyor.lazer terazi vs...kalibre ve uygulama zor...belkide ben beceremedim.
-
epox karışım oranı 2:1 lamine ederken içine microfiber toz elyaf ıslatırken sadece reçine kullandım. ölçü kabım (ben hacimce ölçü kullandım.)plastik bardak. yarım kiloluk tatlıcı tabaklarında karıstırdım.geniş yayvan kaplarada epoxy çalışma süresi uzun.aksi halde elde ısınıp kullanılmaz hale geliyor.kullan at basit ve ucuz.ameliyat eldiveni pudralı karıştırmak için de abestland (dr.amcaların kullandığı ahşap çubuk) ucuz kolay kullan at. üstüme başıma bulaşan epoxy temizlemek için tiner kullanırdım sonradan sirkenin de aynı işi yaptığını öğrendim.daha sağlıklı....ucuz. sirkeninde yapmadığı iş yok arkadaş:)))))
plana uygun kaplamaya geçtik.parçalar istenilen kalınlıklarda kesilip yapıştırldi. mersinde o yıllarda malzeme sıkıntısı çok hissediliyordu. plywoodu kastamonu entegreden zorlukla mersine getirdim. okume rina lloyd marin. 6-10-15 mm kalınlıklar.taban 15mm karina 10mm ve bordalar 6mm plywood kullanıldı
-
kaplamalar birbirlerine dik yapıştır yöntemi ile plastik kelepçeler kullanıldı
-
iskeleti ters kurduk ki yerçekiminden faydalanalım. yapıştırılıp tesviye edildikten sonra ek yerleri 200 gr 2 kat ama kumaş enleri farklı olacak şekilde takviye yapıldı.1 kat kumaş eni 10mm 2. kat 20mm
-
ön burunda plan kalın pvc boru gözüküyordu ama ben ağaç kullandım.tesviyesi biraz zor oldu ama kaya gibi sağlam oldu....alt tabanın elyafını yapmadan önce 20 cm enide 200 gr elyaf kesilerek çapraz şekilde kaplamalar örüldü.zımparadan sonra 1 kat epoxy boya gibi sürülüp alt taban 200gr 2 kat ve 1 kat 400 gr elyaf yatırıldı karina ve borda 200 gr 2 şer kat elyafla sonlandırıldı. maalesef ne kadar titiz çalışsanızda epoxy kuruduktan sonra hava kabarcıkları meydana geldi.spralle buraları patlattıktan sonra laminasyon reçinesiyle (micro fiber tozlu) macun sürer gibi tüm tekneye sıyırma epoxy çekerek bu bşlıkları doldurdum. zımparasını yapıldı (birde bana sorun)bu sıyırma epoxy beton olmuştu.zımparada çok zorlandım. bu arada unuttum küpeste 5adet 10mm kontraplak ve 5 cm kalınlıgında lamine edilerek yapıldı.zımpara bitip yuzey temizlendikten sonra macun astarı epoxy boya kullandım
-
o yıllarda light macun yeni çıkmış ve pahalıydı. bende normal sualtı ve bordaya uygun filler epoxy macun kullandım. yuzey düzgündü o yuzden şerit çekmeden buyuk sıvacı spatulasıyla macun çekilde.sağlam bilek gerekiyor.:-)) macun kuruduktan sonra selülozik mat siyah boyayı tozdurark attım ki zımparada çukur kalan yerler siyah görünüp hatalar çıkacaktı.(bir akrabam da kaportacı tiyoları ondan aldık:-)) ) ne tekim öylede oldu ama hata azdı. tekrar sıyırma bir filler macun çekildi.
-
küçük noktasal hataları kalemle işaretleyip rapid yoklama macun ile tesviye ettim.sonrasında gözden kaçan küçük boşlukları doldurmak ve ince bir kat olustursun diye spray macun kullandım.meme çapi 3-4 tabanca iele güçlü bir kompresör le attım.bu macun tüm hataları kapattı. sulu yoğurt kıvamlı bir macun rengi kızıl kahve tonunda.sonra su altı kısmına epoxy barrier kalın bir boya kullandım.koyu ayran kıvamında.bu boyanın mekanık darbe direnci oldukça iyi.(sadece su altı.)karina ve borda kısmıartık epoxy sistemden poliurethane sisteme geçiş için açık mavi renkli polıurethane barrier kullandım
-
sıra tekneyi ters çevirmeye gelmişti. planda ahşap kalaslar yardımıyla çembere benzer bir aparat vardı yerimiz dardı.yapmadık onun yerine yuvariak profil kaynattık içindende kordon halat geçirip tekneyi beşiğe aldık ve halat üzerinden kendiliğinden olduğu eksende döndü.
-
sira içindeydi.kaplamaları yapıştırmadan önce içe gelen yüzeyleri 1 kat 200 gr elyafla kaplamıştık.şimdi içide elyaflı sadece ek yerlerindeki ve birleştirmelerde radüsleri kalınlaştırdım ve üstlerine elyaf yatırdım.posta birleşimlerini sağlama alıp tesviyeleri yapıldı
-
üst yapının iskeleti olusturuldu ahşaplarla bunlar epoxy prımer empreyne yapıldı kucuk zararlı canlılar için.bu ahşapalar postalara epoxy laminasyon yapıldı.sonra 10mm plywood lar kesildi ve bir yuzeyi 200 gr elyaf kaplanıp tesviyeden sonra ters çevrilip guverteye laminasyon yapıldı
-
ana yelken aarabasının yeri lamine edilip saplamalarla bağlandı.
-
Kağan reisim güzel işler çıkartıyorsunuz elinize sağlık takibe devam.
-
arka tarafı kaplamadım .motoru bindirecektim. motor takozlarını plywoodlarla lamıne edip alt tabana yerlestirip kalın biçimde radüs yapıldı. sonra motoru yerlestirdim. motorun 27 hp çin malı.alırken şüphelerim vardı şimdi iyikide almışım diyorum.bir parça çok ucuz.2 filtre ve impeller her yerde bulunuyor.jabsco pompası keceleri ve rulmanlarını değiştirmem 5 dk.grösörlüğünden herdaim gres basabiliyorum.genleşme tankı kapalı sistem.sintineye sarkan bir hortumda yok sintinede su da yok.yağ pompası üstünde tüm yağ 5 dk sürmüyor boşaltılması.mazotta seçmiyor.stop kolu yok direk kontaktan stop.deanzavntajı biraz hacımce büyük ve gürültü emisyonu biraz fazla oda göreceli bir kavram. marka motorları kotulemıyorum yanlış anlamayın.sadece gereğinden pahalı diye düşünüyorum.bütçe meselesi.
-
sıra havuzlugu kapatmaya geldi.burada plan dışına çıktım.ana yelken arabası havuzluğun giriş basmagında idi.ve seyirde rahatsızlık yaratır düşüncesinden üste aldım.plandaki yer tek basamklı idi ve yuksekti. ben buraya 2 basmak koydum merdiven gibi.makina odasının yeri genişlemiş oldu hemde tekne içine giriş çok rahat ve guvenli oldu.dez avantajı havuzluk içi biraz boydan kaybetti.hatch kapakları yeri acıldı sürgü kapak yerine alıştırıldı.gaz kolu yeri yapıldı.oturma yeri arka sırtlık yapılıp lamine edidi.
-
teşekkürler.
-
tekne kenarı ve 1 kat epoxy 200 gr elyaf
-
güvertede çarmıh tellerini tutacak krom aparatlar şimdiden monte edildi.yapılan işlemler güverte için de tekrar edildi.
-
filler ve spray macun
-
polıurethane barier katlar
-
iç yerleşimde plan dışına çıktım. ana çatıya dokunmadan tekneyi çift cidar yaptım.araya köpük uyguladım.sıcak ve soguktan etkilenmediği gibi daha güvenli oldu.
-
ana elektrik kablolar kanal içerisinden geçirildi. 2*2.5 marin kablo kullandım.tüm tesisatta led ler için fazla gelsede korozyonu geç olacağını düşündüm.toplamda pekte bir maaliyet farkı çıkmadı.ırgat kablosuda aynı şekilde hesaplanandan kalın kullandım.
-
iç yerleşim
-
aynı işlemler içede uygulandı macun astarı macun spray macun ve barierler
-
motor line .skeg şaft sistemi ve braket montajı. civatalara su altı için yapılmiş slikon kullanıldı
-
son kat astar primer ilk katı uygulama
-
sıra salmada ;D
planda verildiği miktar kadar kurşun ve demir karışık salma uyguladım.salmanın iç kalıbı çıkarılarak plazmada 20mmkalınlıktaki demir plakalarıpeynir kalıbı gibi üst üste dizip aralara kurşun döktüm.boşluk brakmadan polyesterle tamamen üstünü kapattım.
-
son halini görmüştüm mersin de .. Marka bir teknenin yeni modeli sanmıştık.. iyice gaza geldim şimdi.. :)
-
Teşekkürler sayın böke. Devamını aktarmaya çalışacağım
-
Teşekkürler sayın böke. Devamını aktarmaya çalışacağım
Bölünmesin diye araya bir şey yazmıyorum, dikkatle takipteyim, merak ettiklerimi not alıyorum, sona saklıyorum.
-
zincir dolabı ve ırgat yeri yapımı. aynı işlemler zincir dolabı içinde yapıldı.tahliye delikleri 2 farklı kademe ile acildı.
-
kapaklarda boyandı.bas ıstralyanın bağlanacağı krom parçanın kalıbı ve masa altı aparatların hareketli salma ve gümen palası hep aynı işlemlerden gecti.
-
Hocam tebrik ederim, belliki çok büyük bir sabır ve özveri ile süper bir iş çıkarmışsınız. Ne mutlu size
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
teken içini polıurethane sonkat boya çok parlak olduğundan içine galon başına 500 gr matlaştırıcı ajan girerek boyayı yarı mat hale getirip uyguladım .ama fotosunu bulamadım....maalesef..içerisinin donanımına başladım.mutfak ve banyo tezgahlarının kalıbını alarak döküm polyester yaptık.elektirık su pis su yakıt wc tüm montajlar yapıldı.motor izalasyonu barıer sünger ve aliminyum ziftli bir malzeme kullandım...motor odası güzel oldu.aydınlık ve ferah ama aliminyumdan dolayı ses dagılımakta.tercıh meselesı.ben ısıl ısıl olsun istedim.kapaklar hazır maun kaplama preste yapıldı.elektrik panosu kendi imalatım.
-
montaja dewam
-
sünger 32 dan. 12cm gri sunı deri kaplama.yastıklar eşimin marifeti : ;D ;D ;D ;D
-
kaymaz uygulaması.kendim yaptım kaymazı ismini hatırlamadığım bir kum kullandım.
-
plexi montajı
-
son kat öncesi hazırlıklar. sulu zımpara
-
Dayanamadım araya girdim..
Kağan hocam çok konuşmuştuk ama üretim sürecini hiç görmemiştim. Ne iyi ettin de koydun şuraya artık Nazik gözümde bambaşka bir yerde.. Ölçüsüz emek var hakikaten...
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
sonkat ve polisaj
-
saol erman kaptan..ciddi sabır işi..arada sorunlarla boğuşmak...gerçekten sevmezsen olmuyor.bazı işleri para bile çözmüyor. dur erman sonkata devam ;D ;D ;D ;D ;D araya pervane fotosu eklemişim :-)
-
Tekrar çok tebrik ediyorum. Belki bir formül bulunarak sizin tecrübeleriniz (bilemiyorum hukuken olabilirmi planın sınırlı tekne üretimi şartı olabilir) seri bir imalat yolu denenebilir. Çokta iyi olur
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
son kat çok zahmetli oldu. 3 kat attıktan sonra tekrar sulu zımpara ve tekrar 3 kat attım.yüzeydeki portakal görüntüsünü yok etmek için 1000 numara pedli lu zımpara ile baslayıp 5000 numaraya kadar çıktım bitirecekken süper bir zımpara bulduk...ve devam ettim polish yapmadan parlıyordu boya...sonra bir markanın 101-205-26 pasta hare giderici ve boya korumalarını uygun
pedleri ile patık
-
teşekkürler kemal bey.bu tur imalat yöntemi seri imalata pek uygun değil.zaman ve işçilik açısından.ancak bu uygulamadan sonra kalıp alınırsa polyester tekne olarak seri imalata uygun olur. pazarı bulmak satmak ve parayı tahsil edebilmek imalattan daha zor kemal bey.çünkü insanlarımız ön yargılı.haklı oldukları yanları da yok değil....
polisaja devam ve fleto çizgileri
-
polisaj bitti .sıra krom montajı
-
Tekrar sizi kutluyorum
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
.ölçü kalıp kesim yaptım sonra kaynakçı işini bitirdikten sonra polisajı önce kendim yaptım. ve ınox görünüm güzeldi .sonra polisaja verdim o da çok parladı..
-
Tekrar tebrikler, görünce seri üretim bir tekne zannetmiştik.
-
elimden geldiğince bir seyler yapmaya çalıştım kemal bey. çok teşekkür ederim.
arkadaki platformları. ve dümen iğneciklerini hazır aldım.monte ettim
motor paneli ve kapaklar
-
teşekkürler ahmet bey.
-
Ben çok niyetlenmiştim vagabond 26 yı yapmaya Kapan reisim. Polonya’da birisi bu planları alıp aynı Tekne’yi tek başına 3 senede yapmıştı. Siz ne kadar sürede tamamladınız teknenizi?
Arkadaş emekliydi de üstelik . Ben de disiplinsiz birisi olduğumu bildiğimden sıkılıp bırakacağımdan ve ayrıca İstanbul gibi bir şehirde uygun atölye ve ekipman masraflarıyla boğuşamayacağımı bildiğimden vazgeçmiştim.
Tekne seçimi konusunda paylaştıklarım, bu tekne planlarına çalışıp denizciliğinin nasıl olduğunu anlayabilmek adına yabancı forumlardan bulup öğrendiklerimdi. Vagabond 26 m olamadı ama bana birşeyler kattı.
Gerçekten çok büyük emek. Sonucu hepsini unutturmuştur umarım. Karinasından bir karış su eksik olmasın Nazik’in 
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
tesekkürler oğuzhan bey..
cem gür bey zamanında sen yüzen lake mobilya yapıyorsun demişti. fotoları tekrar görünce kendisine hak verdim.şimdi ...
işlemeli etamin yastıklarımız da tamam ;D ;D ;D ;D ;D ;D
kendimizce birde şekil yapalım dedik .....marincilerden geri mi kalcağiz:-) ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
eve yolculuk
-
bazı fotoları yukleyemiyorum. dosya buyuk geliyor galiba.. direk imalat görüntüleri vs son finish fotolarinı atlayarak
denize iniş
-
Kağan Reisim, yapımınız tüm aşamalarını ilgiyle okudum.
Şahane bir tekne imalatı yapmışsınız, elinize sağlık..
Selametle..
-
Kağan reisim Mersinde tanışmıştık Teknenizin önünde uzun bir sohbet ettik ellerinize sağlık tekneniz resimlerinden bile daha güzel. Bana kendi yaptığınız klima sisteminden bahsetmiştiniz buradada anlatırmısınız .Selamlar.
-
Muhteşem tebrik ediyorum , ellerinize sağlık
-
Çok güzel iş çıkarmışsınız , elinize sağlık.
Güle güle ,kazasız belasız binin. :)xx
-
Mükemmel bir iş olmuş. Kağan Reis güle güle kullanmak nasip olsun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Elinize sağlık.
Müthiş emek, müthiş sonuç
-
Kağan reisim ,
Ben tekneyi görünce şimdi hatırladım sizi , hatta pasarella yapıyordunuz . Ersin reis ile sizin tekneniz hakkında konuşmuştuk ne güzel keyifli tekne diye bahsetmiştik. Tekrardan elinize sağlık.
-
Kağan reis muazzam bir iş yapmışsın, duygularımı nasıl ifade edeceğimi bilemedim, ofiste masamdan kalktım sizi ayakta alkışlıyorum. :)xx :)xx :)xx
KıPrıs seferi için Mersine geldiğimizde teknenizi bu manayla görüp inceliyemediğime gerçekten üzüldüm.
Süpersiniz forumumuza ayrı bir değer kattınız, teşekkürler, tebrikler...
-
güzel duygularınız için teşekkür ederim.
bu tekneyi yaparken avantajım da çoktu. daha önce tekne yapmış olan meslek lisesi hocaları ve akrabalarımın usta oluşu makine ekipman desteği onlaın arkadaşları ve uygulamadaki tecrübelerinden çok yararlandim.sanayi esnaflarını tanımamda artı değer kattı kazıklanmamamız adına..küçük yerin pozitif yanı.destek aldığım ustalarda çok uygun fiyatlı işler yaptılar
-
slm burak bey
klima aslında cabincooler 12v araç vantilatörü gibi yanınıza veya karşınıza alıyorsunuz.tam anlamıyla klima denemez.vantilör den farkı düşük akım tüketimi sessiz kuru serin hava üflemesi. dez avantajı hortum kalabalığı ve alargada derin suda olmanız gerekiyor.
ben you tube ta görüp esinlenerek yaptım.yani benim icatım değil....
basit bir ısı eşanjör sistemi 2 bilgisayar fanı bir kaç elektrik malzemesi ile iş çözülüyor.
mersin yazın çok sıcak olduğundan performansı 10 üzerinden 6 verebilirim.burda önemli olan deniz suyu sıcaklığı...durduğunuz koydaki sıcaklık her yerde aynı olmuyor.
basit bir çizim yapıp resimle aktarmaya çalışacağım
-
Harikasınız Kaan reis yolunuz açık olsun :)xx :)xx :)xx
-
Klima isini Başka başlık açıp yayınlarsan çok daha iyi olur Kağan Reis.
-
İyi de bu büyüklükte bibloyu evde üzerine koyacağın vitrinin var mı? :D
Eline koluna sağlık. :)xx :)xx :)xx
-
Elinize, emeğinize sağlık. :)xx :)xx :)xx
-
slm burak bey
klima aslında cabincooler 12v araç vantilatörü gibi yanınıza veya karşınıza alıyorsunuz.tam anlamıyla klima denemez.vantilör den farkı düşük akım tüketimi sessiz kuru serin hava üflemesi. dez avantajı hortum kalabalığı ve alargada derin suda olmanız gerekiyor.
ben you tube ta görüp esinlenerek yaptım.yani benim icatım değil....
basit bir ısı eşanjör sistemi 2 bilgisayar fanı bir kaç elektrik malzemesi ile iş çözülüyor.
mersin yazın çok sıcak olduğundan performansı 10 üzerinden 6 verebilirim.burda önemli olan deniz suyu sıcaklığı...durduğunuz koydaki sıcaklık her yerde aynı olmuyor.
basit bir çizim yapıp resimle aktarmaya çalışacağım
Çok teşekkürler Kağan reis konu görünürde kalsın tekrar tekrar bakayım istedim o yüzden cevap yazdım .Görüşmek üzere seyir videolarınızı ve paylaşımlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum..
-
slm burak bey
klima aslında cabincooler 12v araç vantilatörü gibi yanınıza veya karşınıza alıyorsunuz.tam anlamıyla klima denemez.vantilör den farkı düşük akım tüketimi sessiz kuru serin hava üflemesi. dez avantajı hortum kalabalığı ve alargada derin suda olmanız gerekiyor.
ben you tube ta görüp esinlenerek yaptım.yani benim icatım değil....
basit bir ısı eşanjör sistemi 2 bilgisayar fanı bir kaç elektrik malzemesi ile iş çözülüyor.
mersin yazın çok sıcak olduğundan performansı 10 üzerinden 6 verebilirim.burda önemli olan deniz suyu sıcaklığı...durduğunuz koydaki sıcaklık her yerde aynı olmuyor.
basit bir çizim yapıp resimle aktarmaya çalışacağım
Çok teşekkürler Kağan reis konu görünürde kalsın tekrar tekrar bakayım istedim o yüzden cevap yazdım .Görüşmek üzere seyir videolarınızı ve paylaşımlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum..
Kağan Hocam, Mersin'de Kızlarhamamında veya Narlıkuyu'da eşanjörü yüzeyde tutarsan ortam buz gibi olur... Şunu bir ara detaylı paylaşabilirsen bence harika olur...
-
erman reis sitemi çizdim ama yükleyemiyorum. nasıl yaparız? whtsuptan sana gönderiyorum basit bir çizim.ok
-
erman reis sitemi çizdim ama yükleyemiyorum. nasıl yaparız? whtsuptan sana gönderiyorum basit bir çizim.ok
Ok.. ben iletirim
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi