Heyamola Hey

Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Tan Kaan Özkan - 21 Şubat 2018, 22:11:38

Başlık: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 21 Şubat 2018, 22:11:38
Uluslararası Nature bilim dergisinde yayınlanmış olan ve ScienseAlert'ın da ciddiye aldığı bir makale bu.

Çelik kadar güçlü tahta.

Makalede denildiğine göre, bilim adamları çelik kadar güçlü bir tahta yapmanın yolunu bulmuşlar. O kadar ki, kurşunu bile durdurduğunu iddia ediyorlar.
Bu tahta, normal bir tahtadan 10 kat daha güçlü ve 12 kat daha sertmiş. Onun için "Süper tahta" diyorlar adına.

Görece daha doğal ve masrafsız olmasından dolayı, çelik ve benzer metallerin yerini alma potansiyeline sahip olduğunu söylüyorlar.

Bu yeni türün özel gücünün sırrı, sıcak basınçlandırma sürecinin ardından yapılan kimyasal işlemlerde saklıymış. Sonucunda ortaya çıkan kimyasal bağlar tahtayı, binalarda ve araçlarda kullanılabilecek kadar güçlü yapıyor.
Zırh kaplamada bile kullanılabileceğini söyleyen araştırmacılar, bu yeni süper tahtaya ateş açtıklarını ve mermilerin sıradan tahtalara yaptığı gibi, yollarını parçalayarak açmak yerine maddeye saplandıklarını gözlemlemişler.

(https://i.hizliresim.com/rO1DoV.jpg) (https://hizliresim.com/rO1DoV)

Maryland ve Brown Üniversitesinde ki araştırmalar, sert ve güçlü olmasının yanı sıra çelik ve hatta titanyum alaşımlarına rakip olabilecek kadar çok güçlü ve dayanıklı olduğunu ve ayrıca karbon ile kıyaslanabilirliği olduğunu ama çok daha ucuz bir materyal olacağını söylüyorlar.

En önemlisi, tüm işlemlerden sonra çelikten 6 kat daha hafif ama çatlatabilmek için bile 10 kat fazla enerji gerekiyormuş. İşlemlerin hemen başında esnetilerek şekil verilebilmeside ayrıca artısı.

Tüm işlem iki adımda yapılıyormuş. İlk olarak tahta, kağıt hamuru yapımına benzer bir şekilde, sodyum hidroksit ve sodyum sülfit karışımında kaynatılıyor, daha sonra, hücreler arasındaki duvarların parçalanması amacıyla bir basınçlandırma sürecinden geçiriliyor ve bu sırada yeni kimyasal bağlar oluşmasını sağlamak için ısı veriliyor.
Bu işlemler, bir yandan tahtanın sertliği için gereken polimerleri tutarken diğer yandan yeni bir oluşum olması için belli polimerlerin çıkarılmasını sağlıyor. Tahtanın sertliği en nihayetinde doğal olarak kendi yapısında bulunan, selülozun nano lifleriyle bağlı büyük sayılardaki hidrojen atomlarından geliyor.
Kimyasal tepkimeler biraz karışık fakat uygulanan işlemin kendisi aslında basit ve oldukça masrafsızmış.

İşlemler bittikten sonra güçlü, sert ve hafif ama ayrıca etkileyici bir şekilde yoğun, baskıya, çizilmeye ve hatta neme karşı dayanıklı oluyormuş.

Elbette tekne yapımı olarak düşünmeselerde, araç, bina ve özellikle balistik özelliği ile kullanım alanının çok fazla olacağına emin gibiler.


Kim bilir belkide yakın bir gelecekte herkes çelik kadar güçlü ahşap tekneler ile seyahat etmeye başlar ve fiberden tamamen kurtuluruz.


 
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Mustafa Ertör - 21 Şubat 2018, 22:22:25
Malzemenin fiyatı ve uygulama fiyatı hakkında yorum var mı?
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Ersin Böke - 21 Şubat 2018, 22:29:56
Niye yahu..? Fiber candır.. :)
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 21 Şubat 2018, 22:34:28
Yok maalesef. Sadece ucuz olacağı söylenmiş.
Malumunuz, bu tür araştırmalar yapıldıktan sonra, bilimsel gelişme olarak kaleme alınıyor ancak gerisi tamamen, gerçek anlamda üretime geçilebilirlik, kullanım alanları ve elbette  şirketlerin kâr oranları gibi sebeplerle son ana kadar fiyatlandırma yapılmıyor.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Özgür Ökten - 21 Şubat 2018, 22:48:02
Bu da güzel ama ben tekneler için geleceği 3D yazıcıdan basılan ahşapta görüyorum.
(https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQSo-EvG8oXlfaIyqDGkOnj7ljPP9Qw3553ADNzOeaCfIVJ-iT9GOuCCzJVbg)

öZgür (tapatalk)

Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Ersin Böke - 21 Şubat 2018, 22:50:31
Ana.. ahşapçı kesildi herkes birden.. :)
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 21 Şubat 2018, 22:54:27
Ana.. ahşapçı kesildi herkes birden.. :)

Ahşabı seven çok aslında da...Sen öyle bir anlatıyorsun ve geri kalan herşeyi öyle bir gömüyorsun ki, herkes sana muhalefet etmek zorunda kalıyor.  ;D
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Hüseyin Tayfun Durmaz - 21 Şubat 2018, 22:59:55
Ahşabı kalıpta presleyip boyutlarından küçülsede çok sağlam hale getirme teknelojisi çoktan beri var olan bir şey ki.Deniz kuvvetlerinde artık kullanılmayan  AY sınıfı saldırı hücum botları preslenmiş ahşap malzemeden yapılma idi.
İzmirde bir Koltuk iskeletçisi benim 15 yaşımdan beri sıkıştırılmış ve sıkıştırılırken de son geometrik şekli verilmiş koltuk iskeleti yapar satar.Onun presinden çıkmış ahşabı hızar kesemez şerit destere kopar
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Ersin Böke - 21 Şubat 2018, 23:01:57
Bilardo topunu da kağıttan mı yapıyorlardı ne :)
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Âli San - 21 Şubat 2018, 23:05:17
Benim bu yöntemde merak ettiğim bu şekilde sıkıştırılıp aralarındaki mesafenin yok edildiğı, pratikte birbirinin üzerine binen ahşap liflerinin ( tekne yapıyorsak şart olan ) malzemeyi eğme, bükme esnasında nasıl davranacakları...Aralarında açıklık kalmaz ise bükerken esneyip, birbirleri üzerinde kayıp, kırılmadan nasıl şekil alacaklar ?
Acaba bu yöntemi denedikleri mobilya vs formlu bir örnek var mı ?
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Ersin Böke - 21 Şubat 2018, 23:07:50
Ana.. ahşapçı kesildi herkes birden.. :)

Ahşabı seven çok aslında da...Sen öyle bir anlatıyorsun ve geri kalan herşeyi öyle bir gömüyorsun ki, herkes sana muhalefet etmek zorunda kalıyor.  ;D

Bana da ben doğrusunu yazıyorum gibi geliyor.. :)
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Hüseyin Tayfun Durmaz - 21 Şubat 2018, 23:09:57
Bu yöntemde eğip bükebilmek yok.Presler kalp halinde yapılıyor. Kalıptan istenilen şekilde çıkıyor  çok yogun kereste
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 21 Şubat 2018, 23:15:12
Mamül haline getirilmişini görmedim, ancak mobilya için de çok uygun olduğunu söylüyorlar ve kimyasal işlem sırasında istenilen şekil verilerek, malzemeyi sertleştiriyorlarmış.


Hüseyin abi, senin mobilyacıda kimyasal işlemlerden geçiriyor mu ahşabı ? Sadece preslenmiş ahşap değil yani.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Âli San - 21 Şubat 2018, 23:22:57
Bu yöntemde eğip bükebilmek yok.Presler kalp halinde yapılıyor. Kalıptan istenilen şekilde çıkıyor  çok yogun kereste

Hah ! Öğrenmek istediğim de bu idi.. Günün birinde yat inşa sanayii ( küçük termoplastik tekneler gibi ) kalıp kullanmak zorunda kalıp, aslen   ilkel atölye azmanlığından  kurtulup gerçek fabrikalar haline gelirse ; bence bizcileyin orta hallilere çelikten, üst sınıflara da aluminyumdan preslenen gövdeler yapsınlar...Ne ahşaba ihtiyaç kalır ne de fiberglasa ?
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Hüseyin Tayfun Durmaz - 21 Şubat 2018, 23:29:42
Kaliba göre ham keresteyi kesip yüksek sıcaklıklı basınçlı kapta bildiğimiz su ile kaynatıyor.Kereste hamur gibi oluyor onu sulu ve daha sıcak iken pres kalıba koyup epey küçültüyor çıkanıda kuru hava fırınında kurutuyor.İşlem bitince o ahşaba çivi çakmak imkansız oluyor.Anında suyun dibine gidiyor vede içinede nem çekemiyor
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Âli San - 21 Şubat 2018, 23:37:48
Sağlam, hafif içi boş direk yapmak için çok uygun bir yöntem gibi görünüyor...Aluminyum direğe dönmek zorunda kalmış klasik ahşap tekneler için de çok uygun.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 21 Şubat 2018, 23:43:21
Demek ki bunlar, kaynatma işlemini sadece su ile değilde sodyum hidroksit ve sodyum sülfit kullanarak hem nemi daha fazla alabilmiş hemde hücrelerin daha iyi parçalanıp sıkışmasını sağlayabilmişler.

Sonuçta, bunu dünya bu şekliyle tanıyacak, teknolojiyi onlar bulmuş olacak ve üretimi yine onlar yönetecek.


Bir programda izlemiştim. Tabağımıza gelen her bir yemek ortalama en az 1750 km yol alıyormuş.
Örneğin, bir japon Çanakkaleden en iyisi olduğu için ton balığı alıyor, ilk uçakla Japonyaya gönderiyor, orada işlenip Amerika'ya gönderiliyor, bizim burada ki mutfaklar en iyi işlenmiş ürün Amerika'da diyerek oradan satın alıp, Türkiye'de lüks lokantalarda satıyorlar. 

Bu durumda bizde yine elin adamı ne tekneler yapıyor beee diyerek, fabrikasyon haline getirilmiş "yeni teknoloji harikası" teknelere yurocuklar dökeriz. N'olcak ki.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Âli San - 22 Şubat 2018, 00:15:36
O kadar da değil sevgili Tan Kaan Özkan ;

mesela son 3 senedir benim takip edebildiğim yabancı yelken dergilerinde Sirena Marine üretimi tekneler hakkında son derece olumlu eleştiriler okuyorum ; üstelik bu firma hiç de ucuzcu değil, kendi sınıfındaki üst kalite ve performanstaki, şöhretli markalarla eş fiyatlarda ve doğrudan onlara rakip.

Merak ettiğim tek tük rastladığımız, en uygun fiyata en büyük tekneyi değil de daha pahalı ama kalitesi ve performansı onanmış ( yabancı ) tekneyi alan Türk reislerden tercihini bir yeni Azuree veya Euphoria'dan yana kullanmış kimseyi tanımamam ?

Elbette bu teknede de donanımın tamamına yakını ithal, tasarım da yabancı ( ama aslında Türkiyede de bu evsafta bir tekneyi tasarlayacak kişiler olduğunu biliyoruz...Mesele uluslararası piyasada müşteriye bildiği isimlerle güven vermek sadece...) . 

Bir dönemde de neredeyse süper ve megayatlar imalatında dünyada en iyiler arasında olan bu ülkede yuro'ları dökerek "elin adamının teknoloji harikalarını " almak çok da elzem değil. Ha ; yerli teknoloji harikasının fiyatını sorduğumuzda ise fiyatın niye Euro veya USD olduğuna benim bir açıklamam yok ( olmadığı için Holding sahibi değilim, otomobil ve yat fabrikalarım şuyum buyum yok  ;D  ).


Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 22 Şubat 2018, 00:27:15
Yerli üreticiler hakkında iyi düşünmüyorum  :P

Azuree, ki kullanmadım ama kullananların genelde ortak söylediklerinden çıkardığım, konfordan uzak, fazla derin salması ile yarışşam mı yoksa gezsem mi karar veremiyorum diyenler için sanki.

Mesela bir Egeyat, yelken sevdasına yeni düşmüş, son deree sınırlı bir marka ve tekne bilgisi olana, Egeyat'ın tanıtım videosunu seyrettirin. Sonra bir de örneğin Bavaria'nın. Tercihinin ne olacağı oturduğu yerden kalkmadan belli olacaktır.

Benim fikrim, hiç bir işi a'dan z'ye doğru yapamadığımız, hep eksik kaldığımız yönünde. Elbet bu "halk tipi" teknelerde. Bir kaç milyon yurocuk değerinde tekneler olunca, iyi olduğumuz ve tabii ki daha ucuza yaptığımız için muhtemelen övgüyle bahsediliyor.

Donanım konusu ise apayrı zaten. Bizim yerli arabaya benziyor. Koltuk kumaşını biz üreteceğiz ama geri kalan herşey ithal. Kampanyayla yerli üretimin adını koyacağız.  ;D
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Âli San - 22 Şubat 2018, 00:59:44
Elbette pek çok şeyde ( belki de her konuda ?  :-\ ) öyle.
Peynir, hatta ekmeğimizi dahi doğru yapamadığımız iddiaları var.

Yerli araba konusunda da ( amann...amann ) girişimci babayiğitler, devletimizin başı veya ( her şeyi bildiği gibi otomobil konusunu da pek bir iyi bilen ) Fatih Altaylı ( her otomobil üreticisinin dünyanın her yerinden tasarım ve malzeme aldığını  , dolayısıyla her üreticinin aslinda global piyasaya muhtaç olduğunu  ve aslen milli olmaktan çıktığını söylüyor, ki pek yalan da değil ) tarzı bir polemik yaratma değil muradım.

Ama kendimize de biraz avans vermemiz gerekiyor yoksa tamamen yarıştan kopacağız.

Ucuz hatta enayi üretim düzen gereği ileri toplumlarda da görülmüş bir şey. Yine otomotiv örneği vermek gerekirse günümüzün en "premium" markalarindan biri II. Dünya Savaşı sonrası ( kendine göre ) çok küçük bir Italyan firmasının lisansıyla üç tekerlekli, motosiklet motorlu komik arabalar yaparak hayatta kalmış ve bugünlere gelmiş.Daha doğrusu bu güne gelmesini sağlayan yolu açmış .

Bence yerli bir nesnede bir parça ışık, yapımcısında istek ve adanmışlık , üründe de kabul edilir bir kalite görebiliyorsak desteklemek lazım, yoksa zaten tek tutamağımız beton ve inşaat kültürümüzle dış borçlanmayla batıp gideceğiz.
 
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 22 Şubat 2018, 01:20:24
Destekleme konusuna can-ı gönülden katılmakla beraber, istenilenden neden bu kadar uzaklar bilemiyorum.

Egeyat'ın çok başarılı olmasını gerçekten isterdim mesela. Ama ne tanıtım oldu doğru düzgün, ne de teknenin iç alanının albenisi. Hani olmadı iyi bir DS'ten "esinlen". O da yok.
Yabancı bir dergide en iyi 2. uzun yol teknesi idi yanılmıyorsam seçilmişti, bir o sayfa fotoğrafı ile ortaya çıktı. Ki, teknelerin nasıl seçildiği tahmin ediyordur herkes.
DS teknelerin uzun süreli teknede zaman geçirenler için ideal olduğunu düşünürüm hep. Sırf bu yüzden, aslında bir çok markanın önüne geçebilirdi ama nedense olmadı, yapamadılar.

Azuree ise bana tam anlamıyla plastik hissi veriyor. Dediğim gibi hedef kitlesi ortaya karışık tadında. Kesinlikle, herkese hitap eden bir tasarım değil.
İçi ruhsuz, üstelik günlük kiralanan "Residence" hissi uyandırıyor.

Evet destekleyelim desteklemesine ama onlarda, en azından "fabrikasyon" diye burun kıvırdığımız tekneler düzeyinde "algı" yaratabilsinler diye düşünüyorum.

Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Âli San - 22 Şubat 2018, 01:37:01
Bilemiyorum...Ilk tekneleri yadırgayanlar arasında ben de vardım. Ama yeni nesil tekneleri bana daha hitap ediyor. Zaten ( olmayan paramdan bağımsız olarak...) Azuree serisinden çok aslen Euphoria serilerini beğeniyorum.

Madem zaten piyasadaki markaların ezici çoğunluğu bize marinadan marinaya yelken yapacak çok odalı, çok hacimli tekneler sunuyor ; alacak olsam hiç olmazsa diğerlerinden bi parmak daha hızlı ve keyifli yelken yapanını seçerdim.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Âli San - 22 Şubat 2018, 01:39:58

Madem zaten piyasadaki markaların ezici çoğunluğu bize marinadan marinaya yelken yapacak çok odalı, çok hacimli tekneler sunuyor ; alacak olsam hiç olmazsa diğerlerinden bi parmak daha hızlı ve keyifli yelken yapanını seçerdim.

Yanlış anlaşılmamak için de bana zaten marinadan marinaya seyir yapacak bir teknenin tamamen yeterli olduğunu ifade edeyim ; artık büyük hayal ve beklentilerim yok.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Ersin Böke - 22 Şubat 2018, 08:48:10
Geçen gün fuarda bir dost ile karşılaştım.. Önemli bir şirkette çalışıyor.. Denizcilik ile ilgili üstelik. emekliliğine beş yıl kalmış. Sonrasında 6 m. lik  treyler ile çekilebilen fiber tekneler yapıp satmak istiyormuş. Ne dersin tutar mı ? diye sordu..

Ben de sakın dedim.. sakın yapma öyle bir şey.. Artık 41 feet teknelere bile burun kıvırıyor millet küçük diye .. 50 feetler moda oldu. Bu pazarda trand büyükten yana ve artık kadınlar için tekne üretiliyor senin teknelerin yüzüne bakmaz kimse dedim.

İşin doğrusu hiç bir yerli oluşum , ciddi devlet desteği olmaz ise ki belki olsa da farketmez marka gezi tekneleri ile rekabet edemez.

Tekneden çok hoşlanılmasa dahi , verdiğiniz bedel, az buz olmadığından teknenizin ikinci el değerini düşünmek zorundasınız..
YApılmaz mı yapılır.. Olur mu olur.. Da zor olur..

Bu teknelerin zayıf ve eksik yönlerini ortaya koyup, bu noktadan hareketle ihtiyaca yönelik bir tekne tasarlanır ve üretilir ise satabilir ancak..

Bakınız yılda en az iki defa basına yansıyan düzeyde pala sorunu yaşıyor bu tür tekneler.. Bence sayı daha fazladır.. Artık kıç öyle geniş ki çift pala koyuyorlar mecburen. Düşünün seyirdesiniz teknenin dümeni boşaldı.. Olasılıklar sınırsız..

dolap dümen aksamının arızasından , palanın düşmesine kadar her şey mümkün.. Sorun ise sizin bunu bilmiyor olmanız.. Ne pervanenizi görüyorsunuz ne de palanızı.. Motorunuz çalışıyor ancak süratiniz düştü .. Sadece tahmin yapabilirsiniz ne oldu acaba ?diye..

Go pro tarzı kameranız var indirdiniz baktınız diyelim. Pervaneye bir şeyler dolanmış.. Tek şansınız dalmak.. O da tüpsüz zor.. Pervane neredeyse teknenin ortasında çünkü.

Geçtim... marinada çok kaldı tekne , pervane kirlendi.. Ne olacak..? Marinanın dalgıcı gelip temizlemeli.. Eğer kendiniz dalamıyorsanız..

Palanız dışarda yeke dümen bir tekneniz varsa yukarıdaki sorunların tamamı ortadan kalkıyor.. Uzun bir alüminyum çubuk ile

Pervanenizi temizleyiverirsiniz.

İşte bu yeni bir tekne yapılacak ise müşteriye anlatılacak bir argümandır..  Dolap dümeni çok seven kişiler var.. Kısmet'in dümeni hem yeke hem dolap dümen.. Öyle basit üstelik.. Rahmetli Dolap dümeni sert havalarda konfor için tasarlamış belli.

Basit ama konforlu ve yeterli bir tekne yapmak ,tasarlamak mümkün.. Mevcutları taklit ederek değil ama.. Onların eksik yönlerini görüp, bunları gideren bir tasarım ile rekabet ederek..
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - 22 Şubat 2018, 08:51:50
Yerli üreticiler hakkında iyi düşünmüyorum  :P

Azuree, ki kullanmadım ama kullananların genelde ortak söylediklerinden çıkardığım, konfordan uzak, fazla derin salması ile yarışşam mı yoksa gezsem mi karar veremiyorum diyenler için sanki.


Azuree üretime başlamadan önce bir araştırma şirketi onların adına araştırma yaptı, beni de çağırdılar, söylediğim yarış teknesinden gezi teknesi olmayacağı idi. Cevap ise "hem hızlı hem gezi teknesi" idi.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Ersin Böke - 22 Şubat 2018, 09:04:00
Aslında bence problem şurada.. Tekerlek kadar eski bir yelken teknolojisi var.. Ancak bu teknoloji tamamen amaca yönelik gelişmiş. 1800 lü yılların ortalarından itibaren yarış yelkenciliği başlamış.. Öncesinde vardır belki ama ben bir endüstri anlamında söylüyorum. en az 200 yıllık bir yarış teknesi sınıfı ve binlerce yıllık , işin emekçileri ve profesyonelleri tarafından geliştirilen iş tekneleri var..

Gezi yelkenciliği aslında çok yeni.. Daha çok fiberglasın kullanılmaya başlaması ile ivme kazanmış vaziyette. O yüzden bu kadar soru işareti var gezi yelkenciliği ile ilgili.. yarış teknesi arması kullanılsa bir dert.. İş teknesi arması kullanılsa ayrı..

Tüm bunlardan bağımsız ancak , bunların en iyi özelliklerini değerlendiren bir gezi teknesi tasarlanabilir bence..
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Öcal Turan - 22 Şubat 2018, 10:41:19
Bu yeni malzemenin yeni bir adı yok mu , bu malzemeye evrim geçirdikten sonra ahşap demek ne kadar doğru ?
Hani kontraplak da ahşap işlenerek (Önce talaş haline getirilip sonra kimyasallarla sıkıştırılarak) yapılıyor ama ona ahşap diyemiyoruz artık.

Zaten ahşap lamine teknelere Ahşap lamine'' veya ''Kompozit'' demeyip ,ısrarla ''Ahşap'' diyerek bir kavram kargaşası yaratılan  memleketimizde , bir de bu malzeme ile tekne yapılırsa ne yaparız bilmem. :)
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: O.Utku Uçkan - 22 Şubat 2018, 11:09:32
Bu yeni malzemenin yeni bir adı yok mu , bu malzemeye evrim geçirdikten sonra ahşap demek ne kadar doğru ?
Hani kontraplak da ahşap işlenerek (Önce talaş haline getirilip sonra kimyasallarla sıkıştırılarak) yapılıyor ama ona ahşap diyemiyoruz artık.

Zaten ahşap lamine teknelere Ahşap lamine'' veya ''Kompozit'' demeyip ,ısrarla ''Ahşap'' diyerek bir kavram kargaşası yaratılan  memleketimizde , bir de bu malzeme ile tekne yapılırsa ne yaparız bilmem. :)

Hocam aynen katılıyorum. ;)

http://www.kuark.org/2013/05/kompozit-malzeme-nedir/

Genel olarak biliyordum ama kontrol edeyim dedim. Gogol amcam da seninle aynı fikirde imiş. ;D

 
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Özgür Ökten - 22 Şubat 2018, 11:54:47
... yoksa zaten tek tutamağımız beton ve inşaat kültürümüzle dış borçlanmayla batıp gideceğiz.
İyi olduğumuz konu üstünden gidelim, dünyanın en iyi BETON teknelerini biz yapalım!


öZgür (tapatalk)

Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 22 Şubat 2018, 11:56:06

Bakınız yılda en az iki defa basına yansıyan düzeyde pala sorunu yaşıyor bu tür tekneler.. Bence sayı daha fazladır.. Artık kıç öyle geniş ki çift pala koyuyorlar mecburen. Düşünün seyirdesiniz teknenin dümeni boşaldı.. Olasılıklar sınırsız..


Firmaların, bu sene görülen ve yeni tasarımlarda çift pala'dan dönmeye başladıkları dikkat çekiyor.


Bu yeni malzemenin yeni bir adı yok mu , bu malzemeye evrim geçirdikten sonra ahşap demek ne kadar doğru ?
Hani kontraplak da ahşap işlenerek (Önce talaş haline getirilip sonra kimyasallarla sıkıştırılarak) yapılıyor ama ona ahşap diyemiyoruz artık.

Zaten ahşap lamine teknelere Ahşap lamine'' veya ''Kompozit'' demeyip ,ısrarla ''Ahşap'' diyerek bir kavram kargaşası yaratılan  memleketimizde , bir de bu malzeme ile tekne yapılırsa ne yaparız bilmem. :)



Man - Superman
Wood - Superwood

Adamlar "süper ahşap" demişler işte.
Bulletprof olduğu için herhalde ;D
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 22 Şubat 2018, 11:57:00
... yoksa zaten tek tutamağımız beton ve inşaat kültürümüzle dış borçlanmayla batıp gideceğiz.
İyi olduğumuz konu üstünden gidelim, dünyanın en iyi BETON teknelerini biz yapalım!


öZgür (tapatalk)


 ;D ;D ;D

ToKi 41, hayallerinize yelken açın.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Erman Yerman - 22 Şubat 2018, 12:00:47
... yoksa zaten tek tutamağımız beton ve inşaat kültürümüzle dış borçlanmayla batıp gideceğiz.
İyi olduğumuz konu üstünden gidelim, dünyanın en iyi BETON teknelerini biz yapalım!


öZgür (tapatalk)


 ;D ;D ;D

ToKi 41, hayallerinize yelken açın.
Belki mortgage da olur

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Atilla Serdar Erdoğan - 22 Şubat 2018, 13:12:03


Bence yerli bir nesnede bir parça ışık, yapımcısında istek ve adanmışlık , üründe de kabul edilir bir kalite görebiliyorsak desteklemek lazım, yoksa zaten tek tutamağımız beton ve inşaat kültürümüzle dış borçlanmayla batıp gideceğiz.
 
   Aali abi ye katılıyorum. Sonuçta donanımda herkes üç aşağı beş yukarı aynı malzemeleri kullanıyor. Doğru bir yönetimle işçilikte de sorun olmaz ama hayal gücü ve ufuk çok önemli.
   Size benim karia 31 maceramdan örnek vereyim. Atilla Algon un karia 31 kalıbından Çanga teknesini yapmıştım. Karialarda ve muadili birçok yabancı marka teknelerde içeride tavan ve yanal yüzeyler suni deri ile kaplanır veya kompozit parçalar yapıştırılarak kaplanır. Zaman içinde ya yapıştırıcılar kendini bırakır,yada doku onarılamaz çirkinlikte birşey olur. Buna bir çözüm üretmek istedim,zaman sorunumda yoktu. Tavanların ,ön ve arka kamara yanal yüzeylerin kalıbını aldım,bunlardan model ürettim bu modellerden tekrar kalıp alıp bu kalıptan  jelkotlu  aynı teknenin dış kabuğu gibi tavan ve yanal yüzey elde ettim. Yani çift cidarlı gibi oldu. Kullanımı,temizliği sonuç görünümü(finishing yerine uydurdum)çok güzel oldu.
    Birgün Atilla Algon tekneye geldi,başıma iş aştın dedi. Çok kızınca tüm kalıpları Atilla abiye verdim. Çağla teknesini yapmak için tekneyi satılığa çıkardığımda ilk gelen kişi hiç pazarlık yapmadan Çanga yı aldı.
    Demem o ki,gerekli özeni,emeği verdiğinizde ufkunuzda açıksa,farklılıklar yaratabiliyorsanız çok iyi rakamlara yerli bir tekneyi satabilirsiniz.
    Azure ile ilgili ilk fuarlarında bir anım oldu. Oğlumla tekneyi geziyoruz,salonda tavan tutamaklarını incelerken(masifti)tutamak elimde kalmıştı. Bakınca tavana iki adet ağaç vida ile tutturulduğunu görmüş ve gerçekten üzülmüştüm. Zaman içinde naaptılar bilemiyorum.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 22 Şubat 2018, 13:34:16
Maalesef zevk ve zerafet bizim tekne yapımcılarında, sanıyorum ki herşeyi biliyorum egosundan dolayı, yaptım oldu çizgisinde çıkıyor.

Bu konuda sizin yaptığınız teknenin (pdf olarak yapım süreci hazırlamıştınız, arşivimde durur) Alüminyum gibi soğuk malzemenin bile, iç tasarımında verilen sıcaklık ve malzeme kalitesi ile yerleşimin göz okşayıcı olmasını takdirle karşılar ve hep keşke yerli üreticlerde aynı zerafeti gösterebilseler diye geçiririm içimden.

Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Ziya Gunes - 22 Şubat 2018, 13:56:51
... yoksa zaten tek tutamağımız beton ve inşaat kültürümüzle dış borçlanmayla batıp gideceğiz.
İyi olduğumuz konu üstünden gidelim, dünyanın en iyi BETON teknelerini biz yapalım!


öZgür (tapatalk)

TOKİ'ye yaptıralım hem de
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - 22 Şubat 2018, 15:16:18
Beton tekne, İngilizce adı ile Ferro cement boat, 1855 yılından beri bilinen ve gerek ucuzluğu gerek fazla alet gerektirmemesi nedeni ile amatör tekne yapımcılarının seçtiği bir inşaat malzemesidir. Unutulmaması gereken bitmiş bir tekne maliyetinin yabancılara göre sadece %10'u ana gövdedir. Beton tekneler sağlıklı olmakla birlikte özellikle darbelere karşı dayanıksızıdır. Darbe ile delinirler ve batabilirler. Delinmeseler bile çatlama olur ve içeride bulunan çelik konstüksüyona ulaşan deniz suyu özellkle klor ciddi korozyona yol açar. Korozyon sonucu çelik 80 kata kadar hacmını arttırabilir. Bu hacım ise kolaylıkla anlaşılabileceği gibi betonu patlatır. Bu kadar eski bir tarihi olmasına rağmen betonun tekne inşasında oldukça az tercih edilmesinin nedeni budur.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Öcal Turan - 22 Şubat 2018, 18:06:41

Bakınız yılda en az iki defa basına yansıyan düzeyde pala sorunu yaşıyor bu tür tekneler.. Bence sayı daha fazladır.. Artık kıç öyle geniş ki çift pala koyuyorlar mecburen. Düşünün seyirdesiniz teknenin dümeni boşaldı.. Olasılıklar sınırsız..


Firmaların, bu sene görülen ve yeni tasarımlarda çift pala'dan dönmeye başladıkları dikkat çekiyor.


Bu yeni malzemenin yeni bir adı yok mu , bu malzemeye evrim geçirdikten sonra ahşap demek ne kadar doğru ?
Hani kontraplak da ahşap işlenerek (Önce talaş haline getirilip sonra kimyasallarla sıkıştırılarak) yapılıyor ama ona ahşap diyemiyoruz artık.

Zaten ahşap lamine teknelere Ahşap lamine'' veya ''Kompozit'' demeyip ,ısrarla ''Ahşap'' diyerek bir kavram kargaşası yaratılan  memleketimizde , bir de bu malzeme ile tekne yapılırsa ne yaparız bilmem. :)



Man - Superman
Wood - Superwood

Adamlar "süper ahşap" demişler işte.
Bulletprof olduğu için herhalde ;D

Bana göre güzel. Yeterki Ersin bu malzemeye de ''Ahşap '' demesin. :D
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Ersin Böke - 22 Şubat 2018, 21:36:00
Peki ahşap tanımını yapalım o zaman.. Hangi tekne ahşaptır..? neye  göre değerlendireceğiz?  Anlatamadığım konu şu..

Ahşap bir teknenin denizle uyumu ve görüntü güzelliği eşsiz.. Bunun aksini düşünen olduğunu sanmıyorum..

Yoğunluk olarak denize olan uyumu, kullanım ve imalat kolaylıkları  daha bir çok avantajları malum ahşap teknenin..

Ancak , seri üretim dikkate alındığında fiberglasın kolaylıkları tartışılmaz.. Sağlamlığı da.. Benim kabul edemediğim ülkemizde fiberglas olduğundan çok bir başka malzemeymiş ve hiç bir alternatifi olmadığı sonsuza dek dayanıklı ve sorunmsuz olduğu gibi ticari kokan söylemler..

Öcak abi teknesinin karinası ile neden o kadar uğraştı ? Belki bir 100 yıl dayanır şimdi.. Ama aldığı teknede sonuçta hatırladığım kadarı ile ozmoz vardı.. Yani Her malzemenin bir ömrü avantajları ve dezavantajları var..

Şerit kaplama (strip planking ) yöntemi ile yapılan tekneler ahşap teknelermidir? evet öyledirler.. ana yapım malzemesi ahşap çünkü.. Üzerine kaplanan birkaç kat elyaf ve epoksi ile ahşabın tüm dezavantajları ortadan kalkıyor üstelik..

eskiden de ahşap tekne üzerine macun ve boya çekilirdi.. macun ve boya çekildiği için kalafat yapıldığı için bunlara ahşap tekne değiller diyebilirmiyiz peki ?

Bu şerit kaplama yönteminin en önemli avantajı ise ayrıca iç mekan için bir kaplama malzemesine gerek duyulmaması.. İçerisi mis gibi ahşap işte.. Hafif ve son derece dayanıklı bir kabuk elde ediyorsunuz bu yolla..

Daha yeni yazdı Atilla Serdar Erdoğan (reisim sen hangi adını kullanıyorsun hep üçünü birden yazıyorum mecburen :)) algomar a nasıl içten giydirme yaptığını..

Elyaf kaplanıyor diye ahşaba farklı isimler takmak gerekmiyor.. kompozit plastik gibi mesela.. Bunları icad eden elin adamı öyle demiyor zaten.. Yapılma yöntemi ile anılıyor bu tür tekneler..

Ahşabın, kurt, açma ve bakım gibi tüm sorunları bu yöntem ile tamamen ortadan kalkıyor neredeyse.. Geriye ahşabın keyfini sürmek kalıyor.. Üstelik tekneniz de ahşabın tüm özelliklerini yansıtıyor.. Daha ne olsun..












Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Bülent Büyükdağ - 22 Şubat 2018, 21:44:22
Eğer varoluşu, niteliği değişmiyor ise sahiden Ersin doğru diyor.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Âli San - 22 Şubat 2018, 22:02:39
Bu "büyük sorunsalı" henüz Batı da çözemedi, hala hararetle tartışıdurular !

Püriten ahşap severler ille geleneksel yöntemlerle ve masif ağaçtan yığma inşa edilmemiş tekneleri gerçek saymıyor.
Ben ise yine omurgası ( lamine) ağaç, postaları ( lamine) ağaç, gövdesi 2 kat ( lamine ) ağaçtan yapılmış , üstelik vernikli olduğu için malzemesinin ne olduğunu zaten açıkça gösteren kayığımın niye ahşap tekne sayilmayacağını anlayamıyorum ?

Bakır perçin, galvaniz çivi veya vida ile birleştirilmediği ve yapısı gereği kalafata gerek duymayacağı için mi ? Şileplerde kimsenin aklına II. Dünya Savaşı sirasında elektrik kaynağı yayginlaşınca perçinle yapılan çelik gemi çelik gemidir, kaynakla yapılan öyle sayılmaz demek gelmiş midir ?   ;)
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Öcal Turan - 22 Şubat 2018, 23:06:40
Efendim ;  Bana göre Yengeç ,Karabiber ve İyonia ahşap teknelerdir.

Sanela ahşap lamine bir teknedir.

Ahşap lamine veya kontraplak olup , dışına -içine epoksi veya polyester reçineyle elyaf (bilmem kaç gr. m2) uygulanmış tekne kompozit bir teknedir

Bu yeni ,suya atıldığında batan Süper ahşap malzeme kalıplanarak yapılacak teknenin adını bilemedim ama ahşap diyenlerimiz çıkacaktır tabii. :)

Ama meşhur ilan sitesinde bu teknelerin hemen hepsi de Ahşap ismi ile satılmaktadır (sahipleri açıklama kısmında belirtmemişlerse ) ve bakım müşkülatları nı düşünen , bu işleri iyi bilmeyen memleketim insanları arasında  müşteri bulmakta zorlanmaktadırlar.

Hani şunuda söyleyeyim , tekne bakındığım sıralar benim bütçeme uygun ve planlarıma uyan (yarış maksatlı inşa edilmemiş) şöyle gövdesi üç kat diyagonal çıta lamine kaplama dan oluşmuş ve suya inmeden güzelce epoksi emdirilerek ince bir kat örgü elyaf la kaplanmış donanımı da sağlam bir tekneyi GRP bir tekneye tercih ederdim.

Yani bana göre hepsinin özellikleri farklı , maksadım ahşabı övmek veya yermek değil , tanımları yerli yerine oturtmak , başka bir maksadım yoksa niye hepsine birden ''Ahşap'' deyip sayın izleyicilerin kafasını karıştırayımki , bilmem anlatabiliyormuyum sevgili Ersin reisim.?

Osmosis işine gelince ;
Tedavi edilebilir  nitelikte osmosis problemi olan (blisterli) bir tekneyi eğer fiyatına yansıtılmışsa ve elimden biraz iş geliyorsa her zaman alırım , hatta tercih ederim , ömrüme kıyasla ölümsüz yaparım onu  . :)

Osmosis probleminden batan tekne duymadım şu ana kadar ama bu öcü (ben değil :) ) nedeniyle normal fiyatının yarısına hatta daha altına satılan çok çok tekne var .  ::)

Bilmem anlatabildim mi meramımı sevgili reisler , değerli dostlar , sevgiler ve saygılar efenim.  C:-)

Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Recep Ertürk - 22 Şubat 2018, 23:21:54


Osmosis işine gelince ;
Tedavi edilebilir  nitelikte osmosis problemi olan (blisterli) bir tekneyi eğer fiyatına yansıtılmışsa ve elimden biraz iş geliyorsa her zaman alırım , hatta tercih ederim , ömrüme kıyasla ölümsüz yaparım onu  . :)

Osmosis probleminden batan tekne duymadım şu ana kadar ama bu öcü (ben değil :) ) nedeniyle normal fiyatının yarısına hatta daha altına satılan çok çok tekne var .  ::)


Öcal reisim siz işi biliyorsunuz o nedenle de cesurca davranabiliyorsunuz. İşi bilmeyenlerin sanırım öğrenme maliyeti çok yüksek..

Söz gelişi bu "blisterli tekne" dediğiniz nasıl bir şeydir? Fotoğraf destekli açıklayabilirseniz bizler de öğrenmiş oluruz.

Elbette tedavisini de..

Teşekkürler, saygılar..

Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: O.Utku Uçkan - 22 Şubat 2018, 23:28:48
Öcal kaptanım,
Şimdi ayrıldık gibi oldu.
İlk sıradaki tekneler ahşap ama yapım tekniği belirtilmemiş.
Sanella'da malzeme olarak ahşap ama yapım tekniği ile yazıyorsunuz ve lamine ahşap diyorsunuz.
Konu başlığındaki çelik kadar sağlam malzeme ise başına bir dolu dert gelmiş ve ahşaplığından sadece ilk fabrika girdisi olan ahşap adı kalmış bir malzeme.
Buna da kompozit deniliyor artık. :)
Ozmoz olayı ise tamamen bir kafa karıştırmaca ve marinalardaki servislerin tekne sahiplerini korkutarak dolandırma olayı bana göre. >:(
Yıllarca Martı marinanın içinde kalan çekek alanında sürtmüş biri olarak o kadar tekneden sadece bir tane delamine olmuş polyester tekne gördüm.O da koca teknede 0.5 m2 ya vardı ya yoktu.
Oysa servisler bakımlarını yaptıkları teknelerin yarısından fazlasına ozmozis treatment adı altında yapmadıkları bırakmıyorlardı. :(
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Öcal Turan - 22 Şubat 2018, 23:33:45


Osmosis işine gelince ;
Tedavi edilebilir  nitelikte osmosis problemi olan (blisterli) bir tekneyi eğer fiyatına yansıtılmışsa ve elimden biraz iş geliyorsa her zaman alırım , hatta tercih ederim , ömrüme kıyasla ölümsüz yaparım onu  . :)

Osmosis probleminden batan tekne duymadım şu ana kadar ama bu öcü (ben değil :) ) nedeniyle normal fiyatının yarısına hatta daha altına satılan çok çok tekne var .  ::)


Öcal reisim siz işi biliyorsunuz o nedenle de cesurca davranabiliyorsunuz. İşi bilmeyenlerin sanırım öğrenme maliyeti çok yüksek..

Söz gelişi bu "blisterli tekne" dediğiniz nasıl bir şeydir? Fotoğraf destekli açıklayabilirseniz bizler de öğrenmiş oluruz.

Elbette tedavisini de..

Teşekkürler, saygılar..

Valla ben de mecbur kalınca , bu osmosis tedavisi yapan ustalar benden akıllı mı diye merakımdan , dizimi kırıp ders çalışıp , öğrenmeye başladım Recep reisim. :)

Kolay iş değil kabul ediyorum , dikkat istiyor ama çok çok zor da değil.

Şuralarda bir şeyler paylaşmıştık , daha da var BAKIM başlığımızda.

http://heyamolahey.com/bakim/ozmosiz-ve-tedavisine-kisa-bir-bakis/

bi'l mukabele selam ve saygılar.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Öcal Turan - 22 Şubat 2018, 23:42:40
Öcal kaptanım,
Şimdi ayrıldık gibi oldu.
İlk sıradaki tekneler ahşap ama yapım tekniği belirtilmemiş.
Sanella'da malzeme olarak ahşap ama yapım tekniği ile yazıyorsunuz ve lamine ahşap diyorsunuz.
Konu başlığındaki çelik kadar sağlam malzeme ise başına bir dolu dert gelmiş ve ahşaplığından sadece ilk fabrika girdisi olan ahşap adı kalmış bir malzeme.
Buna da kompozit deniliyor artık. :)
Ozmoz olayı ise tamamen bir kafa karıştırmaca ve marinalardaki servislerin tekne sahiplerini korkutarak dolandırma olayı bana göre. >:(
Yıllarca Martı marinanın içinde kalan çekek alanında sürtmüş biri olarak o kadar tekneden sadece bir tane delamine olmuş polyester tekne gördüm.O da koca teknede 0.5 m2 ya vardı ya yoktu.
Oysa servisler bakımlarını yaptıkları teknelerin yarısından fazlasına ozmozis treatment adı altında yapmadıkları bırakmıyorlardı. :(

Cem Gür ve Ali San reisler burada iken ben yazamam o baştaki tekneler hakkında Utku dede. :)

Osmosis iyi bir şey değil , olmasa iyi olur , ama şu marinalardaki tedavi hakkında diğer dediklerine genelde katılıyorum , öyle öyle soyuyor ve denizden soğutuyorlar insanları Utku dede. ?0-?

Benim teknem de bu kadar uğraşmasam da olurdu , benden çok yaşardı o tekne ama şu yeni alma hevesiyle bir kere yapayım , yeni tekne almış gibi bir daha da uzun süre uğraşmayayım dedim.:)

Selam ve saygılar,
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Ersin Böke - 23 Şubat 2018, 00:34:16
Öcal abi dikkatinden kaçtı sanırım.. Ben ozmoz'u bu anlamda bir sorun olarak değil , malzemenin gerektiğinde nasıl tamir edilebileceğine senden örnekleyerek verdim.. Malzemeler arasında bir kıyas yapmadım.. Yanlış anlaşılmasın.
Başlık: Ynt: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?
Gönderen: Öcal Turan - 23 Şubat 2018, 00:47:21
Öcal abi dikkatinden kaçtı sanırım.. Ben ozmoz'u bu anlamda bir sorun olarak değil , malzemenin gerektiğinde nasıl tamir edilebileceğine senden örnekleyerek verdim.. Malzemeler arasında bir kıyas yapmadım.. Yanlış anlaşılmasın.

Ben biraz abarttım elyaf atmalar filanla.
Daha kolay aslında  :)
Bu tekne bir şey yapmasam da benden çok yaşardı inan ,biz mükemmeliyetçiliğe kaçtık biraz.
Bir de , bu tekne içinden salmalı olan tekneler havanın yoğuşmasından , sintineye giden sulardan vs. Salma da su bulundururmuş ve bir kaç senede bir salmanın altında bir iki delik açıp suyu tahliye ediyorlar .
Ben salmaya boşluk kalmayacak şekilde epoksi bastığımdan , bataklığın kökünü kuruttum. :)

Diğer yanda ahşap tekne var , ahşaaap tekne var !  :)
Sen anladın Ersin cim ne demek istediğimi , işte bu farkı bir şekilde  isimle belirtmemiz lazım ki her ahşap teknenin bakım onarım işinin ve kullanımının aynı olmadığına insanlar kafa yormaya başlayabilsin.

Sevgi ve selamlar ,