Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Wikiderya'dan haberler...

• İleti: 2291
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Wikiderya'dan haberler...
OP: 23 Ağustos 2017, 13:09:30
Sözlüğümüz Gelişiyor

Bu ay en fazla gelişme sözlük tarafında yaşandı:
150 kelime / deyimi geçtik. Ama her zamanki gibi hala yapacak çok iş var.

Sözlük nasıl oluşuyor, nasıl kelime ekliyoruz?
Sözlükteki her bir kelime, aslında normal bir sayfa. Diğer tüm sayfalar gibi "İçerik Ekle" > "Wiki Sayfası" menüsünden ekliyoruz. "Sayfa Adı" sözlükte yer alacak kelime veya deyim, Gövde de açıklaması.
Farklı yapmanız gereken tek şey, düzenleme ekranının aşağılarında bulunan "Sözlükte" kutucuğunu işaretlemek.

Sözlük ve diğer içerik bağımsız mı?
Keyfekeder! Ansiklopedimizin sol tarafındaki ana menü, Kitap Yapısını kullanıyor. Bir sayfa sadece kitapda, sadece sözlükde veya her ikisinde de olabilir. Şu anda sözlükde olan pek çok sayfa, aynı anda kitap menüsünde de bulunuyor.

Katkıda bulunmak, haberdar olmak ve tabi ki faydalanmak için www.wikiderya.org

Wikiderya Duyuru Listesi Üyeliği için: http://eepurl.com/c0EY3r
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

• İleti: 5770
    • Son Denk Kayıkçısı
#1: 23 Ağustos 2017, 18:28:13
Üye oldum bile, elinize sağlık çok iyi bir şey çıkıyor ortaya.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"

• Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
#2: 23 Ağustos 2017, 21:47:52
Ben de yavaş yavaş eksik adalardan bildiklerimi yazmaya başladım.. :)

Hakan Reis, çok teşekkürler anımsatma için..

• İleti: 3571
#3: 23 Ağustos 2017, 22:42:50
Bence seyir yaptığımız sularda bir akıntı bilgileri paylaşıp, son halini vikiderya ya koyalım. Örnek, Sakız Midilli arası, Midilliye doğru bir akıntı var. Bu akıntı neredeyse babakaleye kadar devam ediyor. Yukarı tırmanırken bu ve benzer akıntılar önemli.

Keza , Tekiradğ körfez içinde istanbul a doğru ters akıntı var. Genelde yol uzatöayalım diye girmiyoruz ama Tayo Mar , yedi knot hız gördü bu körfezde.. Akıntıları burada yazıp, son halini wkiderya ya kopyalıyalım. nasıl olur?

• İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
#4: 23 Ağustos 2017, 23:27:46
Katkıda bulunmak için kasım ayı ve sonrasını bekliyorum.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

• İleti: 2291
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
#5: 03 Kasım 2017, 19:05:12
Wikiderya'da geçen ay...

Yunanistan Zamanı!

Basılı medyadaki "Yunanistan çok güzel, gelsene" modasına yazarlarımız da katılıyor olmalı, İki aydır neredeyse tüm yazılar komşu adalarla ilgili.

Hareketi Taner Özer başlattı, Siklat bölgesi bilgilerimiz kendi anakaramızdan daha detaylı hale geldi. Takiben Mehmet Erem Oniki Adalar ve Doğu Sporadlar bölgelerine el attı.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

C

Cem Eğrikavuk

#6: 24 Ocak 2018, 13:52:26
Son bültenimizden beri içerikden çok altyapımızla ilgili haberler birikti:

Son Değişiklikler sayfasında artık yapılan son değişiklikleri doğrudan görebiliyoruz. "Sürümler" bağlantılarına bastığınızda, ilgili sayfada yapılan değişiklikler karşılaştırmalı olarak ekrana geliyor. Daha eski sürümleri karşılaştırmak için sayfaya gidip oradaki Sürümler bağlantısını kulllanmanız gerekli.

Bir Özlü Sözler Sayfası hazırladık. Eğlenceli tarafı, sistem bu sayfadan rasgele bir satırı ekranın sol üst köşesine yerleştiriyor. Bu da bir wiki sayfası, yani; ilavelerinizi beklliyoruz.

Artık bir Twitter Hesabımız var. E-posta bültenlerinde daha büyük gelişmeleri duyururken, günlük değişiklikleri Twitter'dan duyurmaya niyetliyiz. Bizi oradan da takip edin...

(E-posta bültenlerine kayıt olmak için : http://eepurl.com/c0EY3r )

O

Oktay Eryılmaz

Imece Deniz Ansiklopedisi
#7: 10 Nisan 2018, 15:57:01
Bugün 13:06 da Wikiderya'dan Haberler başlığı ile bir mail aldım.
Maili açıp Siteye girerek incelediğim yenilikleri gördüğümde şaşırdım.
Bu kadar yararlı bir içerik bu kadar kullanıcı dostu kolay kullanılan bir arayüzle servis edilir.
Muhteşem
Tebrik ediyorum Düşünen ,Tasarlıyan ve Tüm emek verenlere Teşekür ederek saygılarımı sunuyorum
Çok yaşayın Çok Yaşayın
  • IP logged
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2018, 17:24:37 Gönderen: Hasan Toparlak »

C

Cem Eğrikavuk

#8: 10 Nisan 2018, 16:53:58
Bültenleri aksattık, fakat bu dönemde İmece Deniz Ansiklopedisi'nde güzel gelişmeler oldu.

İÇERİK

Mevcut konulara ilavelerin yanı sıra, yeni bölümlerimiz var:

• Kapsamlı bir kütüphane oluşturuyoruz. Deniz ve denizcilik üzerine kitaplar, film ve belgeseller. Tabi Internette bulunan kaynakları da atlamamak lazım bu dönemde.
  • Hakan Tiryaki'nin başlattığı Efsane Tekneler bölümüne toplumun hafızasına kazınmış tekneleri ekliyoruz.
  • İlkay Ersoy'un başlattığı Aplikasyon ve Yazılıımlar bölümünde cep telefonu ve tabletlerimizde kullandığımız uygulamaları inceliyoruz.

Hemen vurgulayalım; hepsi başlangıç aşamasında. Daha çok yolumuz ve desteğinize ihtiyacımız var.

ALTYAPI

Yeni görsel tasarımımızı farketmişsinizdir. Siteyi hem olabildiğine basit tutmaya çalışıyoruz, hem de mobil cihazlarda düzgün gözükmesini amaçlıyoruz. Cep telefonları tarafında hala biraz işimiz var.

Harita altyapısı olarak Google yerine Navionics'e geçtik. Haritaların sol üstündeki "Tam Ekran" butonunu denemeyi atlamayın. (Uydu görüntüsü tercih edenler sağ üstteki "Terrain" butonunu kullanabilir.)

Navionics'i gören Erol Akyiğit'in, buraya bir de hava durumu yakışır önerisiyle Seyir Rehberi sayfalarına Windy penceresi ekledik:

#9: 10 Nisan 2018, 17:07:25

İÇERİK

Mevcut konulara ilavelerin yanı sıra, yeni bölümlerimiz var:

ALTYAPI

Hava durumu harika olmuş.. Ellerinize sağlık

#10: 18 Nisan 2018, 18:10:09

- Adrasan koyu

Yazamam üşenirim ama seninle bilgileri paylaşabilirim diyen varsa o da olur.  Ben üşenmeden yazarım

e

erdal duran

#11: 18 Nisan 2018, 19:35:18
Kemer koyu
Çamyuva'nın yanında Karasu
Atbükü ve Boncuk bükü Maden koyunun içinde küçük büklerdir. Maden koyunda deniz tabanı plaka kayalarla kaplıdır, bu nedenle demirleme tavsiye edilmez, dingiyle gezmek en iyisi.
Karaöz
Finike'den sonra Gökliman
Erman hocamın listesine ilave edebileceklerim.

• Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4208
#12: 19 Nisan 2018, 12:04:37

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Suat Reis var diye Sazak ve Ceneviz koylarını yazmadım. Ayıp olur o varken yazmak.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

#13: 19 Nisan 2018, 12:51:20

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi siz yazmaya başlasanız bence güzel olur. Suat abi ve bölgeyi bilen diğer denizcilerimiz de katkılarını koyarlar. Ben konuyla ilgili Suat abiyi de rahatsız ederim..

• İleti: 36
#14: 21 Nisan 2018, 03:32:05
Wikiderya açılmıyor.
Sorun bende mi bilmiyorum.