Gönderen Konu: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları  (Okunma sayısı 4192 defa)

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1437
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #15 : 10 Nisan 2017, 15:21:50 »


Almanya ile bile yazıştım zamanında onlarda yok diyor.Sizin motorların ikisindede varsa eğer ozaman değiştirmenize hiç bir zaman gerek duymayacaksınız demektir.

Öcal Turan

  • Ziyaretçi
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #16 : 10 Nisan 2017, 15:27:37 »
Eriyor tutyalar . Ben değiştireyim. :)

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1437
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #17 : 10 Nisan 2017, 15:29:09 »
O yüzden kolay gelsin diye yazmıştım. :)

Cem Eğrikavuk

  • Ziyaretçi
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #18 : 10 Nisan 2017, 16:26:48 »
Volvolarda yok. (En azından 40hp'de)

Deniz suyu ile temas eden noktalara tek malzeme kullanılmış. Saildrive da elektriksel olarak izole edilmiş.

Bunların egzost çıkış dirseği meşhur, zaman içinde çürüyor. Paslanmaz çelikden yapanlar olmuş. Eşanjör bloğunda erimeye neden olmuş.

Öcal Turan

  • Ziyaretçi
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #19 : 10 Nisan 2017, 16:39:15 »
Volvolarda yok. (En azından 40hp'de)

Deniz suyu ile temas eden noktalara tek malzeme kullanılmış. Saildrive da elektriksel olarak izole edilmiş.

Bunların egzost çıkış dirseği meşhur, zaman içinde çürüyor. Paslanmaz çelikden yapanlar olmuş. Eşanjör bloğunda erimeye neden olmuş.

Tek malzeme de kesinlikle gerek yok. En iyi dirsek döküm olanlar.Benim GM de öyle idi.

Çevrimdışı Hulusi Gülen

  • *
  • İleti: 467
    • S/Y GÜLEN MARTI SEYİR DEFTERİ
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #20 : 11 Nisan 2017, 00:30:50 »
27 HP Yanmar da motor üstünde tutya var mıdır; varsa nerededir?

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

Çevrimdışı Oğuzhan Oğuz

  • *
  • İleti: 1565
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #21 : 11 Nisan 2017, 22:45:59 »
Yok. Bakmadım hiç. Ben buldum havasındayım.

Mehmet Reis, Volvo Penta 18 HP D1-20 Motorunun kullanım kılavuzunda sistemi kova yardımıyla temiz suyla doldurmayı kışlama öncesinde tavsiye ediyorlar.




Çevrimdışı Mehmet Atay

  • *
  • İleti: 841
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #22 : 11 Nisan 2017, 23:44:12 »
Teşekkür ederim. Bunu biliyorum. Benim motor olan D1 30'da da tavsiye ediyorlar.
Benim bulduğum, kovayla su taşl, su giriş vanasından hortumu sök, kovaya daldır, sonra her işlemi tersten yapmak derdinden kurtulmak.

Şaka bir yana normalde kılavuz her 15 günde bir motorun çalıştırılmasını ve ısıtılamsını tavsiye ediyor.
Ama ben bir gidiyorum, sonra bir buçuk ay gidemiyorum. Böyle durumda iki arada kalıyorum. Her seferinde hortum sök-tak, kovalarla su taşı yapamayacağım için, bahsettiğim vanalı sistemi kuruyorum. Böylece motoru tatlı su ile devri daim ettirmek, bir bana kolunu çevirmek kadar basit olacak.
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Çevrimdışı Oğuzhan Oğuz

  • *
  • İleti: 1565
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #23 : 11 Nisan 2017, 23:57:29 »
Teşekkür ederim. Bunu biliyorum. Benim motor olan D1 30'da da tavsiye ediyorlar.
Benim bulduğum, kovayla su taşl, su giriş vanasından hortumu sök, kovaya daldır, sonra her işlemi tersten yapmak derdinden kurtulmak.

Şaka bir yana normalde kılavuz her 15 günde bir motorun çalıştırılmasını ve ısıtılamsını tavsiye ediyor.
Ama ben bir gidiyorum, sonra bir buçuk ay gidemiyorum. Böyle durumda iki arada kalıyorum. Her seferinde hortum sök-tak, kovalarla su taşı yapamayacağım için, bahsettiğim vanalı sistemi kuruyorum. Böylece motoru tatlı su ile devri daim ettirmek, bir bana kolunu çevirmek kadar basit olacak.
Rica ederim. Zaten o akşam da Âli reisin karşı çıkmasına rağmen sizin sistemin doğru olduğu düşüncemi paylaşmıştım. Siz buldunuz tebrik ederim :) yabancı forumlara da baktım ama yanılmıyorsam "ben buldum" konusunda haklısınız :) . Basit bir 3 yollu vana ile kova derdine son veriyor tasarladığınız sistem.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı Halil Acir

  • *
  • İleti: 53
  • S/Y Pigeon
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #24 : 12 Nisan 2017, 08:56:49 »
Atay korsanım
Hiç üç kolluyla uğraşma.Deniz suyu giriş vanasını kapat,dışarıdan gelen tatlı su hortumunu süzgecin içine koy,bas marşa.
Heryer temizlenir.
Selamlar

Çevrimdışı Mehmet Atay

  • *
  • İleti: 841
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #25 : 12 Nisan 2017, 11:45:45 »
Kesin daha az maliyetli, belki vana kadar kolay olmasa da basit. Değerlendirmeye değer.

Teşekkürler

SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Çevrimdışı Hakan Biçen

  • *
  • İleti: 50
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #26 : 12 Nisan 2017, 13:36:48 »
Mehmet Korsanım,
Bavariasail grubu moderatörü Volkan Görçiz'in teknesinde uyguladığı sistem.
Belki işine yarar.



Selamlar
Hakan Biçen

Çevrimdışı Mehmet Atay

  • *
  • İleti: 841
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #27 : 12 Nisan 2017, 13:53:49 »
Bi "ben buldum" keyfi yaşatmadınız ama...   8-)
Paylaşmayacağım bi daha; kendime saklayacağım.

Not: Bir ara Datça'daki bayrak işlemleri için arayacağım. Sevgiler
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Çevrimdışı Hakan Biçen

  • *
  • İleti: 50
Ynt: 10. yıla doğru Ejanjör-manifolt sorunları
« Yanıtla #28 : 12 Nisan 2017, 14:38:37 »
Valla yazarken düşünmedim değil :)

Nezaman isterseniz arayın, görüşelim.

Selamlar