Gönderen Konu: FİBERGLASS TEKNE TAMİRİ  (Okunma sayısı 4362 defa)

Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: FİBERGLASS TEKNE TAMİRİ
« Yanıtla #15 : 04 Mart 2018, 15:22:54 »
Tüm elyaflar yeteri kadar sağlıklıdır. Bir misketten çekilecek 100 m iplik bir şilebi kolaylıkla çekebilecek güce sahiptir. Kevlar ve karbon da daha güçlüdür. Burada  bahsedilen tabii ki çekme gerilimidir. Kırılma ise çekme geriliminden etkilense de kullanılacak reçine de önemli rol oynar. Örneğin kevlar halat olarak çok güçlüdür ama paslanmaz çelik kadar güçlü müdür? Bakş açısına göre değişir. Paslanmaz çeliği bir bıçak ile kesemezsiniz ama kevları kolaylıkla kesersiniz. Tüm elyafların uzama katsayıları farklıdır, bu nedenle uygun reçine kullanılmazsa birbirine uyum göstermezler, reçine çatlayabilir veya elyaf kopabilir. Bu nedenle cam elyafı yerine karbon fiber kullanırım çok sağlam olur düşüncesi yanlıştır. Çok daha pahalı bir elyaf kullanmanıza rağmen istediğiniz sonuca ulaşamayabilirsiniz. Çelik teknelerin fiber teknelere göre daha sağlam olduğu ise tartışılabilir. Bir kayaya çarptığınızda yeterli güç oluşursa fiberglas çatlar, çelik de yarılır. Küçümsemek için değil ama çeliğin en büyük düşmanı pastır. Su ile temasta yüzeyin den çok önemli bir kalınlığı korozyon nedeni ile kaybeder. İyi bakılmamaış bir çelik tekne su ile temas olasılığı olursa çok kısa sürede erir ve biter. Yeni yapıldığında kalınlığı bir çok şeye dayanabilirken paslanırsa kağıttan daha kolay yırtılabilir. Çeliğin bir özelliği de paslanma hariç yüzeyin den yılda 0.2 mm'ye kadar başka sebeplerle kayıp yaşayabilmesidir. Sanırım kullanılacak malzemeyi tasarımcılara bırakmak en doğrusu olur.

Çevrimdışı Özgür Ökten

  • *
  • İleti: 947
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: FİBERGLASS TEKNE TAMİRİ
« Yanıtla #16 : 06 Mart 2018, 00:29:23 »
...
Ancak , normal olarak karbon elyaf dahil yapılan tüm çeşitlerden de kayaya vurunca yırtılan , parçalanan tekneler var.
Örnek;
Volvo Ocean Race 2015 - Team Vestas Wind



Dünyanın en pahalı tekne ve ekipmanları, dünyanın en iyi ekipleri ve sonuç! :)


öZgür (tapatalk)
><(((º>

Cem Eğrikavuk

  • Ziyaretçi
Ynt: FİBERGLASS TEKNE TAMİRİ
« Yanıtla #17 : 07 Mart 2018, 11:24:07 »
Dünyanın en pahalı tekne ve ekipmanları, dünyanın en iyi ekipleri ve sonuç! :)
Ekipman ve ekibe RAĞMEN mi, YÜZÜNDEN mi? 20 knot gidiyordu herifler!

Çevrimdışı Özgür Ökten

  • *
  • İleti: 947
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: FİBERGLASS TEKNE TAMİRİ
« Yanıtla #18 : 08 Mart 2018, 14:51:24 »
Dünyanın en pahalı tekne ve ekipmanları, dünyanın en iyi ekipleri ve sonuç! :)
Ekipman ve ekibe RAĞMEN mi, YÜZÜNDEN mi? 20 knot gidiyordu herifler!
Yüzündendir..
İyi bir ekip olsalardı 25 ile gidiyor olurlardı! :)

öZgür (tapatalk)

><(((º>

Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: FİBERGLASS TEKNE TAMİRİ
« Yanıtla #19 : 08 Mart 2018, 15:12:59 »
İyi bir ekip olsalardı, gittiklieri yere bakarlardı..

Cem Eğrikavuk

  • Ziyaretçi
Ynt: FİBERGLASS TEKNE TAMİRİ
« Yanıtla #20 : 08 Mart 2018, 15:25:25 »
Konu dağılacak ama...

Kazadan sonra navigatör'ü ekipten attılar. Bence tribünlere oynanmış bir hareketti. Rasyonal olan adamı tutmaktı. Öyle bir gece yaşayan biri asla benzer bir hata yapmazdı.

Araştırmaya üşendim, bilen var mı? O seneki Vestas ekibi ile, geçenlerde balıkçı teknesine çarpan ekipte kaç kişi aynı?

Recep Ertürk

  • Ziyaretçi
Ynt: FİBERGLASS TEKNE TAMİRİ
« Yanıtla #21 : 11 Mart 2018, 10:57:23 »
Sivilcelenmiş (blister) yüzeyi kazıdığınızda önce beyaz sonra reçine rengi çıkıyorsa ve bunlar biraz fazla sayıda ise herbirini tek tek mi onarmak gerekir?

Yoksa karinayı kazıyıp epoksi elyaf kaplamak daha mı doğru olur?

Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: FİBERGLASS TEKNE TAMİRİ
« Yanıtla #22 : 11 Mart 2018, 12:17:30 »
Ozmoz tamiri konusunda fiziki olarak görmeden yorum yapmak çok doğru olmasa da prensip olarak tek tük sivilceler mekanil olarak temizlendikten sonra iyici su ile yıkanmalı ve kurumaya bırakılmalıdır, süre 6 - 8 haftaya kadar uzayabilir. Süre sonunda önce epoksi reçine sürülmeli üstüne epoksi macun uygulanmalı, en üste tekrar epoksi reçine sürülmelidir. Bu onarıma geçici olarak bakılmalıdır. büyük olasılıkla çıbanlar aynı noktada değil ama tekrarlayacaktır. Doğrusu jel kotun kazınıp, temizlenip yıkama ve kurutma seanslarından sonra epoksi ile kaplanmasıdır.  Epoksi uygulaması onarım değildir, asıl onarım mevcut ozmoz zararının temizlenmesidir. Epoksi sadece daha sonra oluşması mümkün ozmoz için önlemdiir. Yani teorik olarak çıbanları temizledikten sonra jel kot onatrımı da yapılabilir. Olacak olan ozmoz zararının temizlenmesidir. Riske bağlı olarak tekrar ortaya çıkabilir.   

Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: FİBERGLASS TEKNE TAMİRİ
« Yanıtla #23 : 11 Mart 2018, 12:20:50 »
Bir cerrah, cildi keser açar, vücut içinde gördüğü hatayı onarır, örneğin safra kesesini alır. Sonra da dikişle kestiği cildi diker. Ozmoz tedavisi de aynı şekildedir. açtığınız jelkot tabakası ve uyguladığınız epoksi derinin dikilmesidir. Asıl onarım, ozmoz zararının fiberglas gövdeden uzaklaştırılmasıdır.

Çevrimiçi Öcal Turan

  • *
  • İleti: 251

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 3918
Ynt: FİBERGLASS TEKNE TAMİRİ
« Yanıtla #25 : 01 Aralık 2019, 19:03:39 »
İyi etmişsiniz abicim.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.