Gönderen Konu: Pis su tankı karina çıkış körleme  (Okunma sayısı 338 defa)

Çevrimdışı İlkay Ersoy

  • *
  • İleti: 118
Pis su tankı karina çıkış körleme
« : 28 Eylül 2020, 17:31:15 »
Çeşitli whatsapp gruplarında paylaşılan bir ceza ve ertelemesi ile ilgili belge aşağıdaki resimde. Çoğunuz görmüştür.

Ceza : 2872 Sayılı kanunun 20/g maddesine göre 22.109 TL.

20 nolu maddenin cezaları açıkladığı fıkralarına bakıyoruz. Bizimki g fıkrası. Diğer fıkralar açıkça hatanın/gayrikanuni hususun ne olduğuna göre ceza tutarı içeriyor. Oysa bu madde ise aynı kanunun 12. Maddesine atıfta bulunrak, bu maddeye aykırılıktan cezadan bahsediyor.

12. madde nedir? İlgilier, yetkililerin istediği her tür belge ve bilgiyi vermekle yükümlüdür.
Yani ceza sebebi belge/bilgi vermemek, kirliliğe sebep olmak değil. 

Daha sonra bu cezayı Çevre Yönetmeliği’nin 31. Maddesi ve d fıkrası gereği 1 ay erteliyor. Bu d maddesi ne diyor?
d) Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendinde belirtilen yükümlülüğün yerine getirilmesi için bir aya kadar

Yani açık seçik diyor ki Kanun 20. Maddesinin birinci fıkrasının g bendindeki eksiği giderirsen ceza yemezsin.

Ne o eksik. Hemen üşenmeyip o maddeye tekrar gidelim.

g) 12 nci maddede öngörülen bildirim ve bilgi verme yükümlülüğünü yerine getirmeyenlere 6.000 Türk Lirası (22.109 TL) idarî para cezası verilir.

Zaten belli ama üşenmeden tekrar 12. Maddeye gidelim.

İlgililer, Bakanlığın veya denetimle yetkili diğer mercilerin isteyecekleri bilgi ve belgeleri vermek, yetkililerin yaptıracakları analiz ve ölçümlerin giderlerini karşılamak, denetim esnasında her türlü kolaylığı göstermek zorundadırlar.
İlgililer, çevre kirliliğine neden olabilecek faaliyetleri ile ilgili olarak, kullandıkları hammadde, yakıt, çıkardıkları ürün ve atıklar ile üretim şemalarını, acil durum plânlarını, izleme sistemleri ve kirlilik raporları ile diğer bilgi ve belgeleri talep edilmesi halinde Bakanlığa veya yetkili denetim birimine vermek zorundadırlar.

Yani çevre kirliliğine sebep olup olmadığınız gösterecek belgeleri vermek. Yani mavi kart/barkod ve işletildiğine ilişkin belgeler verildiği taktirde ceza ortadan kalkar.

Peki Gemilerin Teknik Yönetmeliği Madde 118, Geçici Madde 1 ve Geçici Madde 2 ne demektedir?

Madde 118 alakalı değil gibi. Sefer Bölgeleri yasağı ile ilgili yönetmelik yürürlükten kaldırılmış.
Geçici Madde 1 : Her tür kara ve gri su pis su deposuna bağlanır
Geçici Madde 2 : Yönetmelik yürürlük tarihinden itibaren 1 yıl içinde pis su tanklarının karinadan dışarı atık atmasını engelleyecek düzeltmeler yapılır. 29.05.2020 tarih, 2 ayda yürürlüğe gireceğine göre 29.07.2021 tarihine kadar süre var.

Gelelim en hassas notkaya. Gemilerin Teknik Yönetmeliği Madde 2 ne diyor :
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, aksi belirtilmedikçe Türk Bayraklı ticari gemi ve su araçlarına uygulanır. (TİCARİ GEMİ VE SU ARAÇLARINA)
(2) Bu Yönetmeliğin yeni gemilerle ilgili hükümleri, cinsi yolcu veya tehlikeli madde taşıyan gemi cinslerinden birine dönüştürülen gemilere de uygulanır. (YİNE BİZLE ALAKALI DEĞİL)
(3) Özel mevzuatı olan gemiler ve su araçları için kendi mevzuatlarında düzenlenmemiş hususlarda bu Yönetmelik hükümleri uygulanır. (BURADAN GOL YİYOR OLABİLİRiZ)
(4) Uluslararası sefer yapan gemilere, öncelikle uluslararası sözleşme hükümleri uygulanır. (BİR GEMİNİN ULUSLARARASI SEFER YAPMA DURUMU NE ZAMANA DOĞUYOR?)
(5) Yükleme sınırı gerekleri, balıkçı gemilerine, ilkel yapılı gemilere, özel teknelere ve su araçlarına uygulanmaz. (BİZLE ALAKALI DEĞİL)
(6) Askeri gemi ve su araçlarına bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz. (ÇOK AYIP)

Şimdi en hassas konu hemen yukarıdaki 3 nolu kalem, eğer oradan gol yemiyorsak bu konu bizimle alakalı değildir diyebilir miyiz?
İLGİLİ LİNKLER :
Çevre Denetimi Yönetmeliği
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=12611&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

Çevre Kanunu
https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2872.pdf

Gemilerin Teknik Yönetmeliği
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13556&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1939
Ynt: Pis su tankı karina çıkış körleme
« Yanıtla #1 : 28 Eylül 2020, 18:34:33 »
İlkay Kaptan paylaşımınız için teşekkür ederim .Mavi kartı olmadığından ceza yiyen ödeyen sonra itiraz hakkını kullanıp sonucun değişmediği 2 olay biliyorum.13900 TL 2015 yılıydı yanlış hatırlamıyorsam.Bu olayda sahil güvenlik insaflı davranıp 1 ay süre tanımış. Atık sistemine kaydolup bir kez atık verdimi ceza yemeyecek.Yıllardır uygulanan bir uygulama bu  Bir teknenin atık vermemesi kayıtlı olmaması kabul edilir bir şey değil bu durumda .Diğer hususlar o maddenin devamı niteliğinde özel bir tekneyi bağlamaz diye düşünüyorum.

TCSG -25 Sahil Güvenlik botu Komutanına ve personeline amatör denizciler olarak teşekkür etmeliyiz erteleme nedeni tutanakta bu teşekkürü hakkediyor.

Çok üzücü bir tesadüf ama İstanbul Boğazındaki elim kazada  TCSG 25 Botunda şehit olan askerlerimizi rahmetle anıyoruz.

Çevrimdışı Ersin Böke

  • *
  • İleti: 119
Ynt: Pis su tankı karina çıkış körleme
« Yanıtla #2 : 28 Eylül 2020, 19:09:35 »
Çok önemli de ben anlamadım tam.

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1939
Ynt: Pis su tankı karina çıkış körleme
« Yanıtla #3 : 28 Eylül 2020, 19:36:59 »
İki konu var 1. gri ve siyah su tankı mecburi der lavobo dahil 2. yurtdışı seferi yapamayacak nitelikteki 5 metreden büyük gemiler tüm deniz  çıkış vanaları körlenir  der.


Birde 5 yılda bir denize elverişlilik belgesi yenilenir maddesi . Özel teknelere uygulanırsa şenlik var o yüzden bunlar Türk bayraklı ticari teknelere getirilğini düşündüğüm kurallar.


Çevrimdışı İlkay Ersoy

  • *
  • İleti: 118
Ynt: Pis su tankı karina çıkış körleme
« Yanıtla #4 : 28 Eylül 2020, 21:37:09 »
Yönetmeliğin neyi emrettiğinden çok "hangi tekneler için emrettiği" önemli. Buraya tekrar copy paste ediyorum..

Gemilerin Teknik Yönetmeliği Madde 2 :
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, aksi belirtilmedikçe Türk Bayraklı ticari gemi ve su araçlarına uygulanır. (TİCARİ GEMİ VE SU ARAÇLARINA)
(2) Bu Yönetmeliğin yeni gemilerle ilgili hükümleri, cinsi yolcu veya tehlikeli madde taşıyan gemi cinslerinden birine dönüştürülen gemilere de uygulanır.
(3) Özel mevzuatı olan gemiler ve su araçları için kendi mevzuatlarında düzenlenmemiş hususlarda bu Yönetmelik hükümleri uygulanır.
(4) Uluslararası sefer yapan gemilere, öncelikle uluslararası sözleşme hükümleri uygulanır.
(5) Yükleme sınırı gerekleri, balıkçı gemilerine, ilkel yapılı gemilere, özel teknelere ve su araçlarına uygulanmaz.
(6) Askeri gemi ve su araçlarına bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz.

Açık seçik bu yönetmelik ticari gemilerle alakalı.
Sadce 3 nolu maddeden şüpheliyim. Oradan da yakalanmıyorsak hiç bir yükümlülüğümüz yok.

Ama yok yakalanıyorsak, o zaman Temmuz 2021'e kadar delikler tıkanacak.

Tıkamazsak cezası var mı?
Aslında cezası yok. Bu kesilen ceza da kesin olarak bununla alakalı değil. Cezanın kaynağı belge ibraz edememek. O da 1 ay erteleniyorç 1 ay içinde ibraz edilemeyen belge ne ise ibraz etmeniz yeterli.

Yani bu ceza tutanağındaki "delikleri tıkarsan ceza iptal olur" lafı geçerli değil.

Hukukçu değilim ama kanun okumada da sıfır değilim. Benim anladığım bu.

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1939
Ynt: Pis su tankı karina çıkış körleme
« Yanıtla #5 : 28 Eylül 2020, 22:00:35 »
Ben de sizin gibi anladim sadece yurt disi seferi yapamayacak nitelikte  olanlardan kasitlari  İstanbuldaki hatlı yolcu tekneleri falandır yoksa isteyen tekne yurtdışı çıkışını alır istediği ülkeye gider vanalarını  körlemesi gerekmez diye anlıyorum.

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1939
Ynt: Pis su tankı karina çıkış körleme
« Yanıtla #6 : 28 Eylül 2020, 22:34:27 »
Ceza kesilen tekne ticari bir tekneyse günlük tur teknesi gibi o zaman bu tutanakta aykırı bir şey yok .Amatörlerin olduğu bir forumda bu ceza tutanağı paylaşılırsa ilk algımız bu tekne özel bir tekne arkadaşımız ,tanıdığımız  gibi oluyor . Bu konuda bir bilginiz varmı tekneyi sahibini tanıyormusunuz  İlkay kaptan.

Çevrimdışı İlkay Ersoy

  • *
  • İleti: 118
Ynt: Pis su tankı karina çıkış körleme
« Yanıtla #7 : 29 Eylül 2020, 09:21:57 »
Yo hayır tanımıyorum. Tanıyanı da görmedim henüz.. ORtalıkta dolaşan tutanağı görünce atıfta bulunduğu kanun maddelerine baktım, palaşılması/tartışılması gerektiğini düşündüüğm içn de buraya ekledim.

Çevrimdışı Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 5166
Ynt: Pis su tankı karina çıkış körleme
« Yanıtla #8 : 29 Eylül 2020, 11:37:55 »
Tekne özel tekne , bu konu çok tartışılıyor. Fakat Güney Marmara da atık alım tesisleri ve barınaklarla ilgili yapılan bir uygulama var. Benim tanıdığım iki tekneye tutanak tutuldu. Yasal itirazlarını kullandılar.  Benim bildiğim bu tutanaktaki teknenin hiç mavi kart almamış olmasıdır.  Diğer tutanakların süreçleri devam ettiği için forumda paylaşmam doğru olmayabilir. Ama bir takım ciddi yanlışlar var ve mutlaka aklı başında birileri tarafından  görülüp düzenlenecektir diye umut ediyorum.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1939
Ynt: Pis su tankı karina çıkış körleme
« Yanıtla #9 : 29 Eylül 2020, 15:31:36 »
Yo hayır tanımıyorum. Tanıyanı da görmedim henüz.. ORtalıkta dolaşan tutanağı görünce atıfta bulunduğu kanun maddelerine baktım, palaşılması/tartışılması gerektiğini düşündüüğm içn de buraya ekledim.

İyiki paylaştınız Tekne özel tekneymiş 7 metre boyunda .

Çevrimdışı Enes Save

  • *
  • İleti: 947
Ynt: Pis su tankı karina çıkış körleme
« Yanıtla #10 : 07 Ekim 2020, 22:03:22 »
Bu yazıyı, konuların taşınması nedeniyle aşağı kayan konuları yeniden yukarı taşımak amacıyla yazdım.
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER