Gönderen Konu: ULTRASONİC ANTİFOULİNG SYSTEM  (Okunma sayısı 307 defa)

Çevrimdışı Mehmet Çağ

  • *
  • İleti: 2
ULTRASONİC ANTİFOULİNG SYSTEM
« : 27 Nisan 2020, 13:41:52 »
Teknelerimizin baş belası olan deniz kabukluları,kekamoz,yosunlar ve bilumum asalaklardan korunmak için ULTRASONİC ANTİFOULİNG SYSTEM uygulaması yaptırma niyetindeyim.Son yıllarda denizlerimizin kirliliği dikkate alındığında hele hele marina içi düşünüldüğünde tekne altında büyük bir sorun oluşturmakta.Ürün açıklamasına bakıldığında çok yararlı ve uygulanabilir olduğu ayrıca iki senede kendini amorti edecek gibi gözükmekte.Her sene çektiğimiz eziyet ve maliyet düşünüldüğünde fiyat makul ve katlanılabilir düzeyde ancak bence en önemli sorun uygulamadaki neticeler sizden ricam bu uygulamayı yaptıran ve halen kullananlar(fikirleri ve tavsiyeleri çok önemli) ve bu konu hakkında araştırma yapmış bilgisi olan arkadaşlar var mı? konu hakkındaki tecrübe bilgilerini paylaşırlarsa çok sevinirim.

Çevrimiçi Kemal Gündüz

  • *
  • İleti: 934
  • Selamlar
Ynt: ULTRASONİC ANTİFOULİNG SYSTEM
« Yanıtla #1 : 27 Nisan 2020, 20:07:06 »
Yanlış hatırlamıyorsam Marinsonic adlı bir İngiliz markası var. Burada galiba İzmir’de bir temsilciside var. Ahşap hariç her gövdede uygulanabiliyor. Benim tek tereddüdüm; sürekli aynı frekansta ses yollayacağı için, acaba çok katmanlı gövdelerde, rezonans nedeniyle delaminasyon olurmu diye. Belki fazla panik bir düşünce. Uygulanabilir gibi görülüyor. Yurtdışı fiyatları eğer yanılmıyorsam ünite başına 1000£ gibiydi. Yani ortalama boy bir tekne için montajı falan kabaca 2500 £


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı Mehmet Cömert

  • *
  • İleti: 116
Ynt: ULTRASONİC ANTİFOULİNG SYSTEM
« Yanıtla #2 : 28 Nisan 2020, 00:02:08 »

2011 ila 2014 senelerinde Fethiye de kalırken kullandım.
Boatsonic marka ,Teknem katamaran çift sensörlü iki cihaz  kullanıldı,
Hollanda firması üretimi idi buradaki mümessili  denizci bir arkadaştı ,
Takmadan önce teknenin gövde projesini sorduk bulamayınca deneme yanılma ve dalıp
frekens ölçme ile ciddi bir uğraş neticesi monte yaptık ancak dümen , pervane için
doğru yeri 3 ü montajda bulduk söküm takma ile 1 aylık takiple başardık.
en önemli noktaları ;
devamlı çalıştırmak,
sandviç yapıya denk getirmemek .
sensörlerin arasındaki mesafeyi tekneye uygun doğru tespit etmek.
Anladığım montajı da uzmanlık istiyor.
Faydasını gördüm,Fethiye de takmadan her yıl ;takınca iki yılda karaya çıktım uzun süre hareketsiz kalındığında genelde pervane temizler dim ihtiyacım kalmadı.
şimdi kullanmıyorum Fethiye den ayrıldıktan sonra gerek duymadım, çalışırken tiz bir ses var herkes duymuyor eşim  ve bazı misafirlerim duyuyordu .12 voltta 1,2 A saatte çekiyor iki cihaz bir buzdolabı gibi günde 57,6 A  tüketiyor .
Kışıda düşünerek ihtiyacı karşılayacak güneş paneli yaptım.
Antifouling ile kaldığınız yerde sorun olmuyorsa yapmam, ancak kötü bir bölgede yetmiyorsa kullanırım.


Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4097
Ynt: ULTRASONİC ANTİFOULİNG SYSTEM
« Yanıtla #3 : 28 Nisan 2020, 07:17:08 »
2500 avroya değer mi bilemedim valla. Cömert Reisi dediğine göre iki yılda bir karaya yine çıkılmış. Gidemiyorsak da, teknesi olmayan birine "delikanlı hele  her hafta şöyle bi saat çık gez geri yerine bağlan, bi şey deniycem" desek bedavaya getiririz sanki.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Mehmet Çağ

  • *
  • İleti: 2
Ynt: ULTRASONİC ANTİFOULİNG SYSTEM
« Yanıtla #4 : 29 Nisan 2020, 15:17:37 »
Sn.Mehmet Cömert kaptanım,verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.Teknem Güzelce marinada marinada kaldığı sürece çok fazla kirlilik nedeniyle çok çabuk kekamoz tutuyor dolayısıyla ne kadar kaliteli zehirli kullanırsam kullanayım her sene karaya alma zorunluluğu doğuyor.Karaya alma maliyeti,astar,zehirli ,işçilik derken baya bir maliyeti var,bu nedenle arayış içine girdim ama teknik ve uygulama detayları vede ses olayı düşündürücü....tekrar ilginize teşekkür ederim

Çevrimdışı Mehmet Cömert

  • *
  • İleti: 116
Ynt: ULTRASONİC ANTİFOULİNG SYSTEM
« Yanıtla #5 : 29 Nisan 2020, 19:46:02 »
Sn.Mehmet Cömert kaptanım,verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.Teknem Güzelce marinada marinada kaldığı sürece çok fazla kirlilik nedeniyle çok çabuk kekamoz tutuyor dolayısıyla ne kadar kaliteli zehirli kullanırsam kullanayım her sene karaya alma zorunluluğu doğuyor.Karaya alma maliyeti,astar,zehirli ,işçilik derken baya bir maliyeti var,bu nedenle arayış içine girdim ama teknik ve uygulama detayları vede ses olayı düşündürücü....tekrar ilginize teşekkür ederim
Adaş reis;
Fethiyede yeni gelen komşum sıfır logoon getirdi dikkat çekecek kadar temiz olarak ikinci yılı geçirdi ,
Araştırdık sea jet 39 logoon rengi (gri) kullanıldığını markanın Türkiye mümmesilinden öğrendim.
Yakın bir arkadaşım Erdek te aynı antifoulingi kullanmış geçen 2 yıl sonra  karaya çıktığında olumlu idi
Denemediyseniz araştırın bende geçen yıl kullandım ikinci yılı bu sezon göreceğim.

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1793
Ynt: ULTRASONİC ANTİFOULİNG SYSTEM
« Yanıtla #6 : 29 Nisan 2020, 20:48:40 »
Mehmet Kaptan Rica etsem sea jet 39 lagoon gri 1 sezon sonra  nasıl bir renge dönüştüğünü varsa  resim göndererek  gösterebilirmisiniz Bu sene aklımda  bu rengi kullanmak var merak ediyorum Teşekkür ederim.

Korkum su hattındaki renk değişimi beyaz renklerdeki gibi yeşile dönüşmesi .

Çevrimdışı Mehmet Cömert

  • *
  • İleti: 116
Ynt: ULTRASONİC ANTİFOULİNG SYSTEM
« Yanıtla #7 : 29 Nisan 2020, 22:28:50 »
Mehmet reis ,
Ben genelde lacivert kullandığım için firma ile görüşerek rengin etkide önemli olmadığını söylediği
lacivert kullandım arkadaşımın da lacivert kullanmıştı.
Su kesimin de yukarıda kalan yerler de yeşillenme içindeki bakırdan dolayı oluyor su içinde kalan
kısımda renk te fazla değişim yoktu.