Gönderen Konu: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı  (Okunma sayısı 3741 defa)

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1980
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #75 : 05 Mayıs 2020, 23:59:37 »
Shaft körüğünü değiştirmenin 0.1 knot sonucu olur diye yazacağım Bülent bana dalacak diye hissediyorum.

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4143
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #76 : 06 Mayıs 2020, 00:05:53 »
A hahahahaha
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1980
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #77 : 18 Haziran 2020, 23:35:31 »
Bülent bize bir masal anlat içinde motoruda olsun .Hadi bitmedimi ?

Çevrimdışı Mehmet Atay

  • *
  • İleti: 983
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #78 : 24 Temmuz 2020, 16:22:12 »
Bülent ?!
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4143
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #79 : 19 Ağustos 2020, 00:25:29 »
Merhaba,
Çok uzun bir süre ayrı kaldım sevgili dostlarımdan. Şunu  temin ederim ki, en küçük bir sağlık/aile/iş sorunum yoktu. Ama kimi zaman olur ya, insan bir dağılır, işte öyle bir durumdu. Bağışlamanızı rica ediyorum.

Devam edelim kaldığımız yerden.
 
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4143
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #80 : 19 Ağustos 2020, 01:17:42 »
Mustafa usta, hastalıklı, psikopat bir usta. Kalfası yok. Daha doğrusu kalfası dahil-iş konusunda- kimseye güvenmiyor. Her bir vidayı kendi sıkıyor. Vidalar önce asetonda sonra mazotta yıkanıyor. Sonra monte ediliyor.

Motorum baştan aşağıya dağıtıldı. Kompresyon testleri, enjektörlerin testleri ve sair herşeyin testleri yapıldı. Masal neredeyse %99 oranında bütün testlerden başarıyla geçti.
 
Benim damper ayvayı yemiş. Dağılmış. Volvo Penta 7.700,00 TL fiyat verdi. Mustafa, vermem bu parayı dedi. Baysan kullanalım. Ben buna 130 HP'lik damper yüklerim, Volvo neymiş, olmazsa tekrar karaya çeker, volvo yükleriz dedi. Baysan 900 lira. M. Ertör ve Kabaalioğlu'nu aradım. Mustafa abi, doğru yapılacak mı dedi. Ahmet bizim balıkçılar öküz gibi kullanıyor bir şey olmuyor. Dert etme dedi. Bütçe kısıtlı. Baysan yapalım dedim.

Ustacıma sordum, kardeş doğru olacak mı? Deli misin dedi. Damperin konulacağı yeri aldık taşıdık Mersin Sanayi'ye. Köhne pis bir yere götürdü. Bu iyi tornacıdır dedi. Ne yapacağız burada dedim. Zarf açtıracağız dedi. Zarf ne la? Meğer damperin iyi oturması için var olan parçaya açılması gereken bir yuva imiş. Açtırdı. Tornacının mizanını beğenmedi. Tornanın başına geçti.  Tam öpüştürecek şekilde yaptı.  Yarın bir gün orjinal takacak olursak yerinde olan vida yerlerini bozmadan yeni vida yerleri açtı. Aşağı yukarı bu işlem 4-5 saat sürdü. Yeni damper şap diye oturdu yerine.

Sonra enjeksiyonya gittik. Oldu dediler. Gösterin bana dedi. Verileri beğenmedi. Bir daha bir daha bir daha ayarlattı. Baktı olmuyor, yine -deli olduğu için- atölyeye girdi kendi yaptı ayarı.

Ardından keçeci/contacıya gittik. Masalın olası kartelden tutun gövdeye kadar bütün keçe ve contaları değişti.

Bütün bu iyi işlerden sonra Mustafa ile birbirimize girdik. Çünkü işler bir türlü bitmek bilmiyordu. En son, hafızam yanıltmıyorsa, 10 Haziran civarı teknenin bitmesi gerekiyordu ama bir türlü bitmiyordu. Dellendim. Sakin olmaya çalıştım. Ama olmadı. Kavga ettik. Hani bitecekti dedim. Bitmedi dedi. Gerildim. Peki dedim usta, aldın günlerimi. Öyle bir birbirimize girdik ki, ben parçaları yerlere fırlatmışım. Marina(dostlarım) ayağa kalktı. Kıyametler koptu. Mustafa sert ben Allahsız.  Bu arada  Masal gıcır gıcır, cıncık gibi olmuş, parlıyor. Psikopat Mustafa bir ya da iki günde bitmesi gereken gövde pasta cilasını aman borda yanmasın diye 7 günde yapmış. Parlata parlata gitmemiş, döne döne gitmiş. Hasılı neredeyse yumruklaşırken akıl öne çıktı. Birer rakı içtik. Ne olacak bu Mustafa dedim, şahane olacak abi, sabret dedi. Lan dedim günlerimi yiyorsun, olsun dedi, kayığın 10 yıllık olacak. Allah kitap havada uçuşurken baktık sabaha kadar rakının dibine vurmuşuz.

sonuç;

Bütün keçe ve contalar, damper değişti. Sail drive körüğü, Sail drive keçeleri değişti.  Bujilerden aklınıza gelen ne varsa değişti.
Bana işçilik hariç maliyeti 7500 TL oldu. Mustafa Volva Penta'dan aldığı %15 indirimin tamamını bana yansıttı. Ama asıl büyük kıyak sonra yaşandı. Onu seyir yazısında anlatacağım.
 

Bu arada bir yandan Masalın bütün iç döşemelerini süngerler dahil değiştirdik.
Burada da şans yardım etti. Esaycımla beraber kumaşçılara gittik. Yine başka bir psikopatla karşılaştık. Yanımıza bir örnek kumaş almıştık. Kumaşçının biri -psikopat olan- abi dedi bu kumaşı bulamazsın. Bu kumaş, şimdi aklımda değil, ama Ş harfi ile başlıyor, o kumaş. Bununla tır çekersin. Tam bir saat kumaşı anlattı. Geri kalan bir saatte de kendisini. Bu ya sitede şu dükkanda vardır ya da İzmir'de Anadolu kumaşçılık diye bir yerde. Başka yerde olmaz.

Adamın tarif ettiği yere gittik. Hepi topu 26 m2 kumaşa gereksinimimiz var.   Kumaşı gösterdik. Yok dediler. Tam çıkarken biri geldi. Gelin dedi. 5 top kumaş gösterdi. 5 ayrı renkte. Hepsinden numune aldım. O manyağın dükkanına gittim. Numuneleri gösterdim. Bu kimyasal olmaz, bunun şusu var olmaz... olsa olsa şu olur dedi. Tam da bizim istediğimiz renk. Eyvallah dedik, gittik öteki dükkana. Toplam 35 metre tül var. Bize 26sı lazım. Neyse 26 metre tülü değiştirme kaydı ile 27 liradan aldık. Yine gittik Psikopata. Şu fiyata aldık. İyi midir dedik. Ben uyduruk kumaşı 24 liraya satıyorum, al kaç buradan dedi. Kaçtık.

D32 sünger 1100 lira tuttu. Elyaf 150 lira. İşçilik 1500 lira. Bütün sünger ve kumaşları değiştik.

Hasılı,
aküler değişti,
motor refit olmadı ama tam bir bakım gördü,
sail drive körüğü ve keçeleri değişti,
döşemeler değişti,
jelşit üzeri çift kat epoksi kaplandı, epoksi astar ve seajet 039 3 kat zehirli atıldı,
kimi dolaplara raf yapıldı,
kıçtan takma motor bakım gördü,
Masalın acil durum yekesi merdiven açıldığında çapariz yapıyordu, onun üstüne tikten ayrı bir kaplama yapıldı,
musluklar değişti,
küçük göze görünmeyen ayıplar onarıldı.


Bütün bunların maliyeti bana aküler(95 amper motor 220 amper servis)-işçilik-boya-değişen parçalar-ekstra yedek parçalar dahil
16.500,00 TL oldu.

Yarın;
Mustafa usta Finike'de beni nasıl 17.500,00 TL'den kurtardı?
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Kemal Gündüz

  • *
  • İleti: 1005
  • Selamlar
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #81 : 19 Ağustos 2020, 06:11:28 »
Helal olsun o ustaya


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı Murat Erciyes

  • *
  • İleti: 226
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #82 : 19 Ağustos 2020, 07:34:51 »
Bülent artık endişe etmeye başlamıştım sağlık, covid falan... iyi olduğuna sevindim.  Usta konusunda çok şanslısın. Artık usta olan ustalar yanındaki adamların ajansı (burada doğru kelime başka da, yazamadım) olarak çalışıyorlar. İş de istediğin gibi olmuyor.

Hadi, seyir yazısını bekliyoruz.
BALIM SY

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4143
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #83 : 19 Ağustos 2020, 11:45:08 »
Elektrik işlerini unuttum.
Burada yeterli başarıyı sağlayamadık açıkçası. İşin aslına bakarsanız elektrik ustası da iyi bir adam. Ama işte savruk.
Alternatör elektrik bağlantıları pek savsaktı. Arada kabloları çıkıyordu. Hepi topu ayarlı penseyle sıkılması ve yerine sabitlenmesi gerekiyordu.
Ayrıca kimi kabin lambaları yanmıyordu. Boylerden de huylanıyordum. Başıma iş açacak diye. Şunun bağlantılarına da bir bakıver dedim.
Hasılı onlara da bakıldı.
Marş dinamosu ve motorun elektrikle ilgili tüm tesisatı elden geçti. Lütfi Usta, Marş dinamosunun keçe ve bilyalarını değiştirdiğini ama kömürünün tertemiz ve orijinal olduğunu onu değiştirmediğini söyledi.

Hasılı 25 Haziran gibi, Masal,
yalnızca baş su tankı sorunu çözülmemiş halde, bütün gövde/güverte pasta polishi yapılmış, kromlarından tiklerine kadar pırıl pırıl suya indi.
Sahiden de o kadar içime sindi ki yapılan iş, Esay'la beraber çok mutlu olduk.
Esay mutfağa girip bissürü kahve kupasını attı. Yenilerini aldı. Yeni yeni kırlentler yastıklar... tekne 18 değil 5-6 yaşına geri döndü sanki.
Ve tabii seyir planları yapmaya başladık.

Kekova-Kaş belki Göcek'e kadar uzanacak toplam 500 millik plan yapıldı. Tori, Mervem ve Masal 24 Temmuz'da avara olacak, 8-9 Ağustosta Kumkuyu'ya geri bağlanacaktı.
3 tekne de farklı atölyelerde de olsa yeni bakımdan çıkmış, pırıl pırıldı.

Devamı akşama.
 
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Özgür Ökten

  • *
  • İleti: 1218
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #84 : 19 Ağustos 2020, 12:42:26 »
Rotaya Fethiye'yi ekleyin de bi psikopat usta da AIS receiverini monte etsin Masal'a! :D

öZgür (mobil)

><(((º>

Çevrimdışı Serkan Güvenen

  • *
  • İleti: 1033
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #85 : 19 Ağustos 2020, 12:50:53 »
Elektrik işlerini unuttum.
Burada yeterli başarıyı sağlayamadık açıkçası. İşin aslına bakarsanız elektrik ustası da iyi bir adam. Ama işte savruk.
Alternatör elektrik bağlantıları pek savsaktı. Arada kabloları çıkıyordu. Hepi topu ayarlı penseyle sıkılması ve yerine sabitlenmesi gerekiyordu.
Ayrıca kimi kabin lambaları yanmıyordu. Boylerden de huylanıyordum. Başıma iş açacak diye. Şunun bağlantılarına da bir bakıver dedim.
Hasılı onlara da bakıldı.
Marş dinamosu ve motorun elektrikle ilgili tüm tesisatı elden geçti. Lütfi Usta, Marş dinamosunun keçe ve bilyalarını değiştirdiğini ama kömürünün tertemiz ve orijinal olduğunu onu değiştirmediğini söyledi.

Hasılı 25 Haziran gibi, Masal,
yalnızca baş su tankı sorunu çözülmemiş halde, bütün gövde/güverte pasta polishi yapılmış, kromlarından tiklerine kadar pırıl pırıl suya indi.
Sahiden de o kadar içime sindi ki yapılan iş, Esay'la beraber çok mutlu olduk.
Esay mutfağa girip bissürü kahve kupasını attı. Yenilerini aldı. Yeni yeni kırlentler yastıklar... tekne 18 değil 5-6 yaşına geri döndü sanki.
Ve tabii seyir planları yapmaya başladık.

Kekova-Kaş belki Göcek'e kadar uzanacak toplam 500 millik plan yapıldı. Tori, Mervem ve Masal 24 Temmuz'da avara olacak, 8-9 Ağustosta Kumkuyu'ya geri bağlanacaktı.
3 tekne de farklı atölyelerde de olsa yeni bakımdan çıkmış, pırıl pırıldı.

Devamı akşama.
 

İçinize sinmiş ya abi daha ne olsun keyifli seyirler

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4143
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #86 : 19 Ağustos 2020, 15:20:37 »
Rotaya Fethiye'yi ekleyin de bi psikopat usta da AIS receiverini monte etsin Masal'a! :D

öZgür (mobil)

Döndük. Seneye. Zaten sana çok işim var.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Kenan Biçen

  • *
  • İleti: 424
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #87 : 19 Ağustos 2020, 15:40:19 »

  Sanıyorum senden uzun müddettir bir haber gelmeyince,benim gibi herkes de endişelenmiştir.
Biraz daha cesaretlenseydim , hal hatır sorma niyetiyle telefon edecektim.Herşeyin yolunda olması güzel tabiki.
  Eee burası Türkiye kardeşim,üstelik sektör marin,  iyi bir iş altı ayda çıkar derler ya  :)
Usta açısından şanslısın aslında,deli de olsa psikopatta olsa çekeceksin artık.
Bak masalını kaç yaş gençleştirmiş hemde ekonomik bir şekilde.
Neyse hepsi geride kalmış dertlerin.Sana ve ailene genç kızınla birlikte güzel , keyifli günler diliyorum.
Huzurun sonsuz olsun.Sevgiler.
Her hata bir ders, ne hata biter ne de ders.(Mevlanadan denizcilere)

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4143
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #88 : 19 Ağustos 2020, 15:50:46 »
Endişe eden bütün dostlardan bir daha özür dilerim. Sahiden hiç ama hiç bir sorun yok. Sağ olun.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Mehmet Atay

  • *
  • İleti: 983
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #89 : 19 Ağustos 2020, 16:12:28 »
Masal’ın pırıltılı halinin resmini görebilecek miyiz?
SARIYAZ  Turgut / Marmaris