Gönderen Konu: SAKİN'den Sİ JE VİS'e... Başlangıç, değişim ve dönüşüm hikayesi  (Okunma sayısı 2370 defa)

Çevrimiçi Rıdvan Balıkçı

  • *
  • İleti: 90
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Makine dairesine gelen suyu tam olarak kesmeden bu problemlerden kurtulunmayacak gibi duruyor.

Aksi gibi hava berbat.. içim kan ağlıyor. palyatif çözümler ürettim ama su devam ediyor. sahil elektrik sıkıntılı sigorta attırıyor. bağlantı yok yani şimdi. hava biraz düzelsin ilk iş yalıtım, ve ardından elektrik.

Bu arada burada da seyri ve teknenin foto ve videolarını paylaşacağım. ve inşaallah tüm işler bittiğinde de paylaşacağım.

Sİ JE VİS

Çevrimdışı Özgür Ökten

  • *
  • İleti: 1086
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
;Bir onceki sahibi tekne ile hic mi ilgilenmemis?
Küçük (<15m) motoryatların kaderi bu, yüksek yakıt masrafı nedeni ile bir süre sonra atıl kalıyorlar.
Aktif kullanıldıkları dönemde de hızlı/kaba/sert kullanıyor, yıpranıyorlar.

Şimdiye kadar hangi yaşlı motoryat transferine gittiysem hepsi dertliydi! :)
Merak edene en belalısını burada yazmıştım, okumaya yürek dayanmaz! :D
-> https://www.gezginkorsan.org/forum/baglanma-ve-demir-yerleri-marinalar-barinaklar-seyir-notlari-seyirdefteri/kirim-kerc-limani/msg387027/#msg387027
><(((º>

Çevrimdışı Cenk Ayvaz

  • *
  • İleti: 177
Zamanun da transfer hikayesini okumustum.  Okurken bile gerildigimi hatirliyorum. O tekne ne oldu haberiniz var mi?


Çevrimdışı Öcal Turan

  • *
  • İleti: 386
Geçtiğimiz yaz motoryatla yaptığım Yalıkavak - Rusya (Sochi) - Trabzon seferini yazacağım da ,  cesaretimi bir türlü toplayamadım.  Ne ararsanız var macera , üçkağıt , uluslararası ilişkiler ve korku adına. :)

Çevrimiçi Rıdvan Balıkçı

  • *
  • İleti: 90
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili


Motoryat ile ilgili negatif hikayeler serisi mi geliyor ust uste

Hic şikayetçi değilim halimden. İstiyordum yaptım. Keyif alacağım çünkü istediğim birseyi yaptım. Birgün olur da canım tak ederse yelkenli sevdama dönerim...

Si. Je. Vis harika bir tekne olacak... Elimden geleni yapacağım...

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sİ JE VİS

Çevrimdışı Öcal Turan

  • *
  • İleti: 386


Motoryat ile ilgili negatif hikayeler serisi mi geliyor ust uste

Hic şikayetçi değilim halimden. İstiyordum yaptım. Keyif alacağım çünkü istediğim birseyi yaptım. Birgün olur da canım tak ederse yelkenli sevdama dönerim...

Si. Je. Vis harika bir tekne olacak... Elimden geleni yapacağım...

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yok Rıdvan reisim , senede 15 gün binmek için 1.2 milyon USD verdikten sonra bakmayan sahipleri ve Rusya ile ilgili konu. 
Yelkenli teknede bakım işi daha çok ve  onda da sonuçlar aynı olur hatta daha kötü eğer bakılmazsa ..
Bana göre motoryat ın tek negatif yönü mazot masrafı ki , o da şahsi olarak gücüm yetmeyeceğinden.
Eğer bizim 24 saatte gittiğimiz yere 5 saatte giden bir teknenin masrafına bütçem elverse ve henüz emekli olmamış zamanı kısıtlı birisi olsam tercihimin ne olacağı peşinen belli. :)
Güle güle keyifle kullanın teknenizi.  Nasip olursa bir gün Si.Je.Vis i de ziyaret etmek isterim  , güzel kız.

Çevrimiçi Rıdvan Balıkçı

  • *
  • İleti: 90
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
;Bir onceki sahibi tekne ile hic mi ilgilenmemis?
Küçük (<15m) motoryatların kaderi bu, yüksek yakıt masrafı nedeni ile bir süre sonra atıl kalıyorlar.
Aktif kullanıldıkları dönemde de hızlı/kaba/sert kullanıyor, yıpranıyorlar.

Şimdiye kadar hangi yaşlı motoryat transferine gittiysem hepsi dertliydi! :)
Merak edene en belalısını burada yazmıştım, okumaya yürek dayanmaz! :D
-> https://www.gezginkorsan.org/forum/baglanma-ve-demir-yerleri-marinalar-barinaklar-seyir-notlari-seyirdefteri/kirim-kerc-limani/msg387027/#msg387027

Özgür reis, Daha önce de okumuştum yine okudum yazdıklarınızı. Açıkçası kendi teknemle ilgili en net mutabık olduğum bölüm "atıl kaldıkları" kısmı. Eski sahibi yazık etmiş muhtemelen para harcamak istememiş. Dolayısı ile transferde zorlandık bizde. Hikayemin devamında anlatacağım. ama işte burada da belirttim, Si Je Vis keyifli bir tekne ve ben onu iyi bir forma sokacağım inşaallah.
Sİ JE VİS

Çevrimiçi Rıdvan Balıkçı

  • *
  • İleti: 90
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili


Motoryat ile ilgili negatif hikayeler serisi mi geliyor ust uste

Hic şikayetçi değilim halimden. İstiyordum yaptım. Keyif alacağım çünkü istediğim birseyi yaptım. Birgün olur da canım tak ederse yelkenli sevdama dönerim...

Si. Je. Vis harika bir tekne olacak... Elimden geleni yapacağım...

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yok Rıdvan reisim , senede 15 gün binmek için 1.2 milyon USD verdikten sonra bakmayan sahipleri ve Rusya ile ilgili konu. 
Yelkenli teknede bakım işi daha çok ve  onda da sonuçlar aynı olur hatta daha kötü eğer bakılmazsa ..
Bana göre motoryat ın tek negatif yönü mazot masrafı ki , o da şahsi olarak gücüm yetmeyeceğinden.
Eğer bizim 24 saatte gittiğimiz yere 5 saatte giden bir teknenin masrafına bütçem elverse ve henüz emekli olmamış zamanı kısıtlı birisi olsam tercihimin ne olacağı peşinen belli. :)
Güle güle keyifle kullanın teknenizi.  Nasip olursa bir gün Si.Je.Vis i de ziyaret etmek isterim  , güzel kız.

Öcal abi, sizi eskiden beri biliyorum uzaklardan. Kesinlikle haklısınız ne olursa olsun bakılmadığı sürece sonuç maalesef kötü oluyor.  Tamda yazdığınız gibi vakit kısıtları vb nedenler ile aldım bu tekneyi ve tek amacım bulduğum boşluklarda deniz üzerinde olabilmek. Hızlı çıkıp hızlı dönebilmek. Bir gün emekli olursam :) muhakkak yelkenliye döneceğim. Hem keyfi için ve hemde tabi ki bütçesi için...

Si Je Vis sizindir abi. ne zaman arzu ederseniz. Tekneni aldım çıkıyorum demeniz yeterlidir.
Sİ JE VİS

Çevrimdışı Özgür Ökten

  • *
  • İleti: 1086
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
... ama işte burada da belirttim, Si Je Vis keyifli bir tekne ve ben onu iyi bir forma sokacağım inşaallah.
Onunla böyle sevgi/heyecan ile ilgilenirseniz birlikte harika günleriniz olacağına eminim..
Sözümüz teknesine bakmayan, onu marina/çekek köşelerine terk eden kaba insanlara.. :)

Zamanun da transfer hikayesini okumustum.  Okurken bile gerildigimi hatirliyorum. O tekne ne oldu haberiniz var mi?
var Cenk hocam,
tekne motorlarındaki ciddi arıza nedeni ile bir süre Samsun yat kulüpte yattı, sonra iyi bir masraf ile motorları komple rektifiye oldu (ki ben iki motorun demirciye hurda olarak verilmesi, kıç aynanın değiştirilerek 400HP'lik tek kuyruk pervaneli bir dizel makine konulmasını tavsiye etmiştim.), çalışır hale geldi, ama Samsunda gezecek pek bir yer olmadığı için 1-2 mil çevrede alargada demir atıp rakı sofrası kuruldu, kullanıldı.

şimdi ise satılıyor, geçen haftaya kadar sahibindenkom'da 485bin TL'ye ilanı vardı, şimdi yayından kalkmış, ama satılmış olacağını sanmam..
Saatte 150lt benzin (~1000TL/saat) tüketimi ile kimse o tekneyi kullan(a)maz..
><(((º>

Çevrimiçi Rıdvan Balıkçı

  • *
  • İleti: 90
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Bişi dicem... Öldürme fiili sadece canlılara mı dönük oluyor. Ve devamında, bu fiile ilişkin ceza sadece canlılara dönük eylemlere mi veriliyor. Mesela tekneleri öldüren ölüme mahkum edenlere de mi ceza verilse. Bu da bir çeşit vahşet değil mi. hem ekonomiye hemde bu güzelliklere yazık olmuyor mu :)
Elimde öyle fotolar var ki, içim acıyor.  Nasıl aldığımı sormayın :) aldık işte.. :):):)Şikayetçi değilim yanlış anlaşılmasın.

Özgür Reis, saatte 1000 lt mi dedin :)) bize çok uzak onlar. Benimkiler dizel ve saatte max 60 lt civarı sanki :) ha bu arada olağan üstü birşey olmadıkça ben denizde keyif yapacağım, karadaki telaşı denize taşımaya niyetim yok.
Aheste çekeceğiz kürekleri yani... Mehtabı rahatsız etmeden.
Sİ JE VİS

Çevrimiçi Rıdvan Balıkçı

  • *
  • İleti: 90
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Neyse nerde kalmıştık
Evet deniz suyu hortumu keçesi derken Egsozt dirseklerinde patlaklar demiş ve resim koymuştuk.
Bir çatlak ama istanbula kadar götürür  ?0-? biri tepeden kırık dirsek çatlak kaynak falan olmaz acil oyro. Yıllarca tuzlu su yemiş döküm kaynak tutmazmış. Sancak motorun yağı simsiyah olmuş. Turbolar tamir olup takılırsa  pis yağ giderse anlamı yok yağ ve fitre değişmeli. Peki. Confirmed.  Haydi vakit kaybediyoruz, bir an önce (bu bendeki psikoloji bu arada)....

Kuşadasında yapılan işler... Turbo gasket kit ,alt gasket,plane gasket,hava yağ filtreleri,11 lt motor yağı :), jabsco keçe,jabsco yağ oring, kapak contası, jabsco temizliği boyaması, Turboların sökülmesi takılması ve tamiri , clanchların sökülüp temizlenerek takımı kompresor elektrik soketleri değişimi vb vb ve  birkaç gün....

20 aralık oldu... ve turboların montajı başladı.

Bu aşağıdaki arkadaş aramıza yeni katılan elbow.. hoşgeldi...

Montajlar tamam. motor çalıştırıldı. testler.
Turbolar sorunsuz çalışıyor. Sancak motor 3800 devire kadar çıkabiliyor ?0-? İskele motor 2600 lerde kalıyor  ?0-? iskele mazot pompası yeterli yakıt göndermiyor  ::) ??? hız 12-13 knotlarda :(
Turbolar çalışıyor ama iskele mazot pompası bir yerden sonra daha fazla yakıt gönderemediği için yük sancak motora biniyor ve o da çıkması gereken devire çıkamıyor ?0-? ama istanbul'a seyre engel değil. İstanbul'da bakacağız artık devamına. Vira Bismillah...
Sİ JE VİS

Çevrimiçi Rıdvan Balıkçı

  • *
  • İleti: 90
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Kuşadasından hareket, sonrasında sancak motorun yüklenmesi iskele motorun geriden gelmesi dümen zorluğu vb derken çeşme marinaya bağlandı Si Je Vis. Oh şükürler olsun. Yapıalcak işler vb nedeniyle değil. Yorgunluk mesafe vb nedenlerle bağlandık çeşmeye. Yaşasın...

Sonrasında  plan, Çeşme AYvalık, Ayvalık Çanakkale, Çanakkale Şarköy, Şarköy West Marin....  Tamam sorun yok sağ salim gelsin de...

21 aralık cumartesi çeşmeden yükselmeye başlandı, yarım saat sonra dalga hava vb geri dönüş. Seyir emniyetli değil ve geriye çeşme marinaya dönüş... Hava nedeni ile salıya kadar kıpırdama imkanı yok, yardımcı kaptan dönmek zorunda. Salı bir deneme yapılabilir ama olmazsa 28 ine kadar hava berbat. En iyisi tekne yatsın çeşmede artık ne zaman hava uygun olursa seçenekler değerlendirilir.  :-[

İyi ama ben kızımı bekliyorum :(

Yapacak bişi yok. Dönüş kararı verildi. Ama benim içim içimi yiyor. O tekne buraya gelecek.  Atam fatih gemileri karadan yürüttü diyorlardı, hay allah neden aklıma gelmedi ki benim karadan transfer. HA denizde sallan yuvarlan yapmış ha karada. Hem aradan yaklaşık 566 yıl geçmiş teknoloji ilerlemiş. Başladım araştırmaya. Bu arada tekneyi bıraktık işte konuşurken arada elektriği vb bağlayacak mıyız gerek var mı derken kaptan akıllı redresör yok teknede sorun olur dedi ve sahile bağlamadık elektiriği. sahi nedir ki bu akıllı redresör  ?0-? yok mu gerçekten. Şart mıydı ki? yahu ben bir garip siyasal bilgiler mezunu adamım. Ne anlarım akıllı redresör falan. Eyvah eyvah.... Çıktık bir yola ama hayrolsun bakalım. Galiba sonuçta bende sevdiğim iki yönlü atlantik geçmiş isyankar bir abim gibi marinalara, tekne ustalarına falan kılıç kalkan gireceğim. ;D ;D ;D ;D Şimdi daha iyi anlamaya başlıyorum sanki onu  ?0-?

Hakikaten ne güzel firmalar varmış tekne taşımacılığı yapan. Mazot masrafı ile denk gelirdi belki ucuza ve hızlı da olabilirdi. üstelik masrafları istanbul'da yapsaydım oyrolar ve kıyaslanamayan ustalık masrafları da ödemezdim. Yakınmalı mıyım bunlar için tabi ki hayır. Seyirde test edildi teknem ve acil hızla yapılması gereken şeyler yapıldı.

Neyse bir firma buldum, marinada yöneticiler de referans veriyor işte budur, haydi ilerleyelim. bir gün iki gün üç gün abi araç yok araç yok araç yok... Senin için araç gönderirsem şu kadar bin ekstra.. puff.... ya ro ro yükseklik kurtarmazsa öyle olmazsa böyle olmazsa derken bir araç buldum referanslar fena görünmüyor arada bir dostumun dostu var. Anlaştık West marine gelecek tekne, a aaa o da ne. lodos nedeniyle deniz yükselmiş, romork yüksekliği ro ro ya binmeye uygun değil falan filan.  HOLLOOOOOOMMM yaw sağdan soldan geliyorlar....

Gelecek o tekne arkadaş inat ettim. Binmesin ro ro ya Karadan gelsin west ne ise ederi artık katlanacağız. Tekne 28 aralık cumartesi westte olacak. Dur ben bi operasyon müdürü arkadaşı arayıp bilgi vereyim. O da ne... Marinadaki vinç bakıma girmiş en az 10 gün indirme bindirme yok. Buyrun bakalım. bi apdestsiz var ama :):):):) yahu bu tekne ne olarak kullanıldı hiç birşeymi düzgün gitmez. Napalım napalım derken Tuzlaya indirsek fiyat ucuzlar sende denizden gidersin dedi nakliyeci iyi insan. YAhu dedim, Tuzla yerine yalova olsa ?0-? denizden hemen hemen aynı mesafe, nakliye daha da ucuzlar. al takke ver külah anlaştık. Yalova'ya gelecek. cuma sabah yükleyeceğiz. Cumartesi denize ve ver elini west marin.

Sİ JE VİS

Çevrimdışı Cenk Ayvaz

  • *
  • İleti: 177
Orta sinif motoryatlarin cok tutulmama sebebi yakit masrafinin insanlari korkutmasi. Buyuk olanlarini alanlarunda yakit konusunu dert edeceklerini zaten dusunmuyorum. Saatte 150 lt gercekten korkutucu bir rakam. Ozgur Bey in ilk anilaruni yazdigi zaman  bu teknenin cok kullanilamiyacagini dusunmustum. Tekneyi ne kadar ucuza alirsaniz alin yakit tuketimi korkunc.
Ben de 1996 model Ridvan Bey in teknesinin aynisindan vardi. 15-20 knot aeasinda saattr 50 lt yakiyordu. Bu sarfiyat bile kisa mesafelerde yuksek bir tuketim. 3 sene once Samos a gidis gelis 1500 TL gibi yakit tuketimi olmustu.Sonrasinda da bir daha gitmemistik.

Çevrimiçi Rıdvan Balıkçı

  • *
  • İleti: 90
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Cuma sabahı sabırsızlıkla beklendi... Uzaktan telefon ile her an bilgi alıyorum resimler videolara falan. Kızım havuza geldi, lifte alındı altı tazyikli su ile yıkandı. yerine yerleşti ve yola çıktıııı...
işte fotoğraflar...

Bu arada kuzguna yavrusu şahin görünür misali, benim kızım bana güzel. Beğenmeyen kendi şahinini sevsin :)
Sİ JE VİS

Çevrimiçi Rıdvan Balıkçı

  • *
  • İleti: 90
  • Sİ JE VİS --- WEST İSTANBUL H17
    • Rıdvan BALIKÇI Linkedin profili
Orta sinif motoryatlarin cok tutulmama sebebi yakit masrafinin insanlari korkutmasi. Buyuk olanlarini alanlarunda yakit konusunu dert edeceklerini zaten dusunmuyorum. Saatte 150 lt gercekten korkutucu bir rakam. Ozgur Bey in ilk anilaruni yazdigi zaman  bu teknenin cok kullanilamiyacagini dusunmustum. Tekneyi ne kadar ucuza alirsaniz alin yakit tuketimi korkunc.
Ben de 1996 model Ridvan Bey in teknesinin aynisindan vardi. 15-20 knot aeasinda saattr 50 lt yakiyordu. Bu sarfiyat bile kisa mesafelerde yuksek bir tuketim. 3 sene once Samos a gidis gelis 1500 TL gibi yakit tuketimi olmustu.Sonrasinda da bir daha gitmemistik.

Bu kadar negatif reklamdan sonra benim bu hikayeyi tamamen silmem lazım sanırım... ???
Sİ JE VİS