Gönderen Konu: Naviguer Autrement  (Okunma sayısı 940 defa)

Çevrimiçi Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 4695
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #15 : 28 Kasım 2019, 10:08:32 »
Cem abi bir kaç tane yapılacak teknelerden örnek versen  konu net anlaşılsa ?

Daha net anlaşılsın diye seyir yapılabilecek açıkta olsa teknede konaklanabilecek yada kamp yapılacaksa yeterli malzemeyi taşıyacak kapasiteye sahip  coastal seyirde denizci yelken kabiliyeti olan teknelerden bahsediyorum  Teknemize dingy ile karışmasın.

Kiyaslamaniz icin bu tekneler servis botu degil




Evet , Öcal abinin örnek verdiği dingi konusunu biz burada çok tartıştık , aramızda yapanlar da oldu. Erkan Reis yaptı bir tane, Böke , Ziya Hocanın dingiyi aldı yaptı  v.s. Bunun üzerine çokca konuştuk . Hatta bizim Baba teknelerinde bulunan "fatty kness " üzerine de oldukça konuştuk.

Burağa katılıyorum ; bu tekneler dingy, patalya yada servis botu değiller. Gördüğüm kadarıyla bu tarz bir tekne camiada bir tek Mustafa Abi de var. O da sanırım Atkins tasarımı idi. Yapılacaksak bu tarz bir şey yapmalıyız.



S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimiçi Öcal Turan

  • *
  • İleti: 301
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #16 : 28 Kasım 2019, 12:10:21 »
Böyle bot kumaşından yapılan katlanır yok. Ben yapar onunla katılırım.  :D

Çevrimiçi Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 4695
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #17 : 28 Kasım 2019, 12:27:38 »
Böyle bot kumaşından yapılan katlanır yok. Ben yapar onunla katılırım.  :D

Ben bahsettiğin linki göremiyorum, malum o grupta yokum .nasıl bir şey olduğunu da  bilmiyorum. Ama katlanır, bot kumaşından dingi görmek istersen , benim tekne komşularımda var. Zamanında Almanya'dan almışlar, göllerde kullanmak için. Hem yelkenli, hem katlanır(içiçe geçiyor), hemde sürat motoru gibi kullanıyorlar. Çok Hızlı.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimiçi Cem Gür

  • *
  • İleti: 1413
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #18 : 28 Kasım 2019, 18:26:05 »
YELKEN & KÜREK TEKNELERİ MODELLER

TASARIMCILAR
•   BOAT & KOAD
•   CLC (Chesapeake Light Craft )
•   John Welshford
•   François Vivier
•   Salmo Boats
        Tad Roberts
        Ian Oughtred

BOAT&KOAD

S-KAPE TRI 490. trimaran yelken&kürek kontrplak, denge yüzdürücükleri ile   Planlar 9o.-€
https://photos.google.com/share/AF1QipPjWLZsoJoWiaAIBAwpKCgyGNiov33gqlII7kWIM2fb2khugNjSOqeELGMFjnfxpQ?key=Q09GM0w2MDY3aFNGX1BZUGpuMTJvalU4QTlyaEp3

Yole Mc Bernick:  Deniz yolesi, boy 5m (5.30m HT) En 1.20m Boş ağırlık 60/70kg istihab 320kg, Batmaz, kokpit otomatik tahliyeli.                                    Planlar 9o.-€
https://get.google.com/albumarchive/116209811814901622777/album/AF1QipMCFqfvGPm1hKDKhT58bbsuyMaLeDV9Gm-_Akjt

Batana: Randa armalı sharpie, çok kolay ve hızlı inşa, Boy: 4.20m, En: 1.72m, Draft:0.46, Boş ağırlık: 120kg, İstihab: 390kg, Kurşun taban 17kg.
Planlar 2d ve 3d dwg  formatında                                                                         Planlar 80.-€

Balbuzard 500: Kontrplak /epoksi inşa, sahil seyir teknesi Boy 5m, En 1.90m, Draft 0.25/1.05m, Boş ağırlık 250kg, 450 litreye kadar su safra                                                                             
                                                                                                                      Planlar 120.-€
https://photos.google.com/share/AF1QipMcKgchqjHXib-WDrNf-lvLjbOD9VxdI0N0YIJJ_sxKPFiOsVNhGnuJB3CEpqKw5A?key=T3NsUlNJNEFIc2Y0YzBoMDNjeklSdzNSNjRGZVZB

Podez-Coz Olabilecek en uygun çok amaçlı tasarım. Yelken yapmaya,balık tutmaya, sahilde kamp yapmaya uygun.  Boş ağırlığı 250 Kg olsa da 420 Litre su safrası ile birlikte tekne deniz iyi oturan, zor hava şartlarına kafa tutan, küçük sayılmayacak kapalı alanında kuru depo olarak kullanılan, salması yukarıda 25 cm su kesen, düz tabanı ile kolayca baştan kara olabilen, hafif araçlarla dahi kolayca römork ile taşınabilen, John Welshfor’un SCAMP modelinden daha az anglo-saxon ve inşası daha kolay model.   Kabuk boyu 4.60m, En 1.88m, salma: 0.25/1.00m, Dolu deplasmanı 850kg, Yelken alanı : 11.50m2                                                           Planlar 200.-€
https://photos.google.com/share/AF1QipNqnpbF79mKHiGmk_TsamauUBYkjsb_1shqJsNERlZ2_HL4aiB9EzfhhizL-pxjw?key=NzVnNmRNbS1ENkdnX1JsazdvRlBnSFFNb2VSYXBR

•   CLC (Chesapeake Light Craft )

Faering Cruiser        
https://www.clcboats.com/shop/boats/wooden-sailboat-kits/clc-faering-cruiser.html

Skerry
https://www.clcboats.com/shop/boats/wooden-sailboat-kits/skerry-rowing-sailing-dinghy-kit.html

The Guider
https://www.clcboats.com/shop/boats/wooden-sailboat-kits/guider.html

•   John Welshford

SEI
by John Welsford - NZ $195
Length 4.45m - 14.ft 8in Beam 1.55m - 5ft 1in
Weight (aprox) 72kg - 158lbs Sail Area 7.1 sqm - 76 sq ft
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/sei/index.htm

Houdini
de John Welsford - 225 €

Boy 4,10m En 1.8m 5ft Ağırlık 85kg
Yelken alanı 10.7m²
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/houdini/index.htm
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/houdini/photo_album.htm

YORKSHIRE COBLE
de John Welsford - 110NZA LOA 5.2 m - BEAM 1,6 m
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/yorkshire/index.htm

Navigator
by John Welsford - 295 $ US
LOA 4.5m En 1.8m Ağırlık 140kg Yelken alanı 12.6m²
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/navigator/index.htm
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/navigator/photo_album.htm

Pilgrim
by John Welsford - NZ $325
LOA 5m En 2.11m Draft (CB up) 0.48m Draft (CB dn) 1.17m
Yelken alanı 15.1sq m Armalı bkuru ağırlık 480 kg Ballast 210 kg
 http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/pilgrim/index.htm
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/pilgrim/updates.htm

Pathfinder
par John Welsford - 345 $ NZ
LOA 5,25 M BEAM 1,95 M Motor dahil ağırlık220 KG Yelken alanı 15.1m2
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/pathfinder/index.htm
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/pathfinder/photo_album.htm

•   François Vivier
   http://www.vivierboats.com/en/product-category/boats-plans/sail-and-oars-boats/

   •   Salmo Boats
   http://www.salmoboats.com/projekty-lodzi-i-jachtow/

Salmo 18-S
uzunluk 5.66 m / genişlik 1.75 m / kontrplak

Salmo 18-T
uzunluk 5.60 m / genişlik 2.05 m / kontrplak

Salmo 20-T
uzunluk 6.10 m / genişlik 2.15 m / kontrplak

CHESAPEAKE MARINE DESIGN

Catbird 16 Bu tekneyi İstanbul’da bir arkadaş için Ömer Kırcal ile birlikte inşa ettik. Planları ve CNC kesim çıktıları var
https://www.cmdboats.com/catbird16.htm

TAD ROBERTS

https://www.tadroberts.ca/services/small-boats/sail-and-oar/
Modellere bakabilirsiniz.
bedelsiz verilen Sterne, 24 'Expédition Ketch planları elimizde var

Ian Oughtred
http://www.oughtredboats.com/  Açılan sayfanın sağ sütununda Double-ended Beachboats tıklayın.







“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

Çevrimiçi Cem Gür

  • *
  • İleti: 1413
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #19 : 28 Kasım 2019, 18:50:08 »
Yukarıdaki tasarımcı ve listelenen tekneler amatör yapım için tasarlanmış, kolay ve hızlı inşa edilen, coastal sailing'e uygun, dünyada en çok yapılan çağdaş modellerdir. Bu listeye eklenebilecek Atkins gibi daha yaşlı tasarımcıların yine amatörlere yönelik olsa da daha ağır malzeme kullanılarak yapılan modelleri eklenebilir.
Aşağıdaki tasarımcılardan Boat&Koad- Salmo Boats plan fiyatları diğerlerine oranla nispeten daha ucuzdur. En pahalı tasarımcı François Vivier'dir.
Salmo Boats sahibi Leh Andrej zor anlayan, yavaş tepki ve geç cevap veren olarak öne çıkar
Listelere ileri derecede yetenek ve tekne inşa bilgisi isteyen Paul Gartside gibi tasarımcı modellerini koymadım.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1434
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #20 : 28 Kasım 2019, 21:43:49 »
Cem abi teşekkürler ben okumaya başladım .150 saat 'le 300 saat arası yapım süreleri dersek yanılmış olmayız herhalde bu tip tekneler için . Bana garip gelen normalde bu tip teknelere sahip olan yapan insanların bir araya gelip bir klüp oluşturduğu geziler düzenlediği bir dünyada.

Göcek gibi bir yerde küçük tekne sahibi 3,4 kisiydik 15 sene önce bakalım  burda ne olacak .Tersten gidiyoruz gibi geliyor.

Çevrimiçi Cem Gür

  • *
  • İleti: 1413
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #21 : 29 Kasım 2019, 00:03:03 »
Cem abi teşekkürler ben okumaya başladım .150 saat 'le 300 saat arası yapım süreleri dersek yanılmış olmayız herhalde bu tip tekneler için . Bana garip gelen normalde bu tip teknelere sahip olan yapan insanların bir araya gelip bir klüp oluşturduğu geziler düzenlediği bir dünyada.

Göcek gibi bir yerde küçük tekne sahibi 3,4 kisiydik 15 sene önce bakalım  burada ne olacak .Tersten gidiyoruz gibi geliyor.

Doğrudur Burak. Planın zorluk derecesine göre 150-300 saat arası biz zamanı öngörmek gerekir.

Müneccim değilim ama geçmiş deneyimlerime dayanarak şöyle olacak gibi geliyor bana.

* Projeye destek verenler haldır haldır çalışacak, alt yapıyı kurmak için temeli atmaya uğraşacaklar
* Önerilen tekneler artı ve eksileri ile günlerce ne kelime, aylarca tartışılacak. Kimilerine bazı noktalar makul gelirken bazılarına gelmeyecek. Tam "hah tamam bu olsun" dendiğinde biri çıkıp " Yooo o olmamalı" dediğinde haydi bir  süre daha tartışılacak.
*Model veya modellere karar verildiğinde bu kere kapalı mekan arayışı başlayacak.
* Work shop uygulamaları için izin almak gerekir mi / gerekmez mi? tartışmaları yürüyecek
 Veşaire veşaire veşaire .... aklıma gelenlerin hepsini de yazmadım. Biliyorum, çok bulutlu bir hava durumu tahmini verdim.

Bütün bunları aşmanın yolu şu Japon ata sözünü kabulden "Hiç birimiz hepimiz kadar akıllı değiliz." ve projeye Akdenizli heyecanı ile başlayıp İskandinav/Alman akılcılığı ile devam etmekten geçiyor.
Heyecanlı, aynı zamanda yaratıcı ama pragmatik olmak, ayrıntılarda boğulmamak hedef olmalı. İlle birileri koşacak ama birilerinin de gerektiğinde frene basması gerekecek.
Adım adım gidersek eminim sağlam temelli bir başlangıçla yeşerecek tohumları atabiliriz.

HeyamolaHey donatanları böylesi bir projeyi layığı ile hayata geçirecek birikim ve açık ufka sahip.

Önerim; Önce fikri alt yapısını oluşturduğumuz bir hedef koymak.
- forumda bu konu ile ilgili yeni bir başlık açıp öncelikle fikren, bedenen, malen destek verecekleri toplamak.
- Sonra önerilen modelleri yine forumda bir anket ile oylamak.
- Paralel olarak, önerisi olanları teşvik etmek ve önerilerinin argümanlarını dinlemek.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1434
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #22 : 29 Kasım 2019, 00:26:43 »
Konuştuğumuz niteliklerde bir yelkenli tekneye kaç kişi ilgi duyuyor yada bu tarz bir tekne yapmaya hazır ?

Bazi konularda net olmak lazım yada  ne istediğimizi  bilmemiz lazım Örnek: olmuşken kapalı bir kamarası olsun ,1 metre daha büyük olsun isteklerinin gelebileceği malumumuz .

Konuştuğumuz tarzda teknelere kaç kişi ilgi duyuyor veya sahip olmak bu teknelerle yelken yapmak isteği var. Bİr anket yapıp sayıyı görelim.

Forumlarda insanlar enteresan tepkiler verebiliyor .Bunu hayat öğrettiğinden  sadece ilgi duyanlar oy kullansın desem bile hayır diye oy verecekler çıkacak yine bilyorum Ama yinede rica edeyim ilgilenmiyorsanız bilmek zorunda değiliz. ;)

Bu Tarrz bir tekne sahibi olmak böyle bir oluşumda yer almak isteyen varmı ? Anket yukarıda  sonra ilgi duyanlarla yeni başlıkta kimlerin hangi tekneleri yapmak istediğine maliyetlerine yer sorununa en sonundada Slow sailing öğretisi ile üretmeye gezmeye başkayabiliriz.

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1434
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #23 : 29 Kasım 2019, 00:50:39 »
Dakika 1 hayır diye oy kullanan 1 kişimiz var bile  :)  Adam yemedi içmedi ilk oyu hayır diye kullandı. ;D

Çevrimiçi Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 4695
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #24 : 29 Kasım 2019, 09:19:15 »
Dakika 1 hayır diye oy kullanan 1 kişimiz var bile  :)  Adam yemedi içmedi ilk oyu hayır diye kullandı. ;D

Burak'cım insanlar istemiyorsa evet mi diyecek, tabiki hayır diyecek. Bence anketi modeller üzerine yapmalıyız . Burada sadece bu düşünceye sıcak bakanlar ismen katılım belirtse yeterli sonra bu katılım belirtenler model üzerinde anket yaparak karar verilir diye düşünüyorum ben. 
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimiçi Cem Gür

  • *
  • İleti: 1413
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #25 : 29 Kasım 2019, 10:31:14 »
UYARI :

Boat & Koad  tasarımlarından PODEZ COZ altındaki resimler sayfası linki yanlıştır.

Doğrusu
https://photos.google.com/share/AF1QipNqnpbF79mKHiGmk_Tsama-uUBYkjsb_1shqJsNERlZ2_HL4aiB9EzfhhizL-pxjw?key=NzVnNmRNbS1ENkdnX1JsazdvRlBnSFFNb2VSYXBR


“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

Çevrimiçi Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 4695
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #26 : 29 Kasım 2019, 11:06:55 »
Detaylı incelemeden önce biraz baktım. Pogy 12, Pilgrim 16,05, Salmo 15 ilk dikkatimi çekenler oldu. Pogy 12 nakletmek için daha kolay gibi, ölçülere baktığım kadarıyla ducato gibi bir kapalı kamyonetin içinde rahatlıkla taşınabilir. Çünkü ben 4,20 sandalımı rahat taşıyordum. Kamyoneti olanlar için römork ihtiyacı da ortadan kalkmış olur diye düşündüm. Bir de iyice kolaylaşması açısından tek direkli taraftarıyım.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimiçi Cem Gür

  • *
  • İleti: 1413
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #27 : 30 Kasım 2019, 17:42:03 »
Ne dersiniz donatanlar
 
Günün birinde böyle bir film de biz çekebilecek miyiz?

O günleri görebilecek miyim?

https://www.facebook.com/OffCenterHarbor/videos/1444386935588391/
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

Çevrimdışı Birol Otağ

  • *
  • İleti: 19
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #28 : 02 Aralık 2019, 01:28:51 »
Benim tercihim aşağıdaki gibidir
Modern teknikle hafif olarak inşa edilen kesinlikle klasik bir plan olmalı.
Romorkle çekilebilen mümkün olabildiği kadar büyük olmalı ve kapalı bir kamarcığı olmalı.
Selametle



Çevrimdışı Hakan Tiryaki

  • *
  • İleti: 2056
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Naviguer Autrement
« Yanıtla #29 : 02 Aralık 2019, 18:23:08 »
Yengeç ve karaya alma mevzuu olmasa çok daha aktif, hatta balıklama dalasım var bu konuya, zor tutuyorum kendimi. Özellikle Göcek için muhteşem bir format bu.
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."