Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Pastırma yazında Çam Limanı

Pastırma yazında Çam Limanı
OP: 17 Kasım 2019, 21:48:27
Bu hafta sonu spontane bir şekilde Mücahit ve Ece Reislerin gazına geldik Çam Limanı yaptık. Sağolsun Mücahit Çam Limanının Cumartesiden kapatmış, bizde fırsatı kaçırmadık sabahın köründe bastık gittik Çamlimanına. Bu mevsime göre oldukça yumuşak ve konforlu bir seyir havası vardı. Güneş olmayan yerler hava insanı ısırıyordu ama olsun. Her şey çok güzeldi. Çam limanın da saçma sapan müzik çalan teknelerin yerini martılar ve kargalar almıştı.
Bizde erkenden vardık Çamlimanına bordaladık bizi bekleyen Andromeda-1 e . Sağolsun Ece ve Mücahit harika bir kahvaltı hazırlamışlar.  Bizde uzun süredir tam kadro seyre çıkmamıştık vesile oldu. Güzel bir kahvaltı beraberinde keyifli sohbet çok hoştu.
Öğleden sonra bizim komşularımız Faruk Amcalar da geldiler, gelirken palamut tutmuşlar. Sonrasında onlarda bordaladılar. Epeyce keyifli sohbetten sonra güzel bir rüzgarla limanlarımıza hava karardıktan sonra döndük.
Çam limanı hiç bu kadar keyifli olmamıştı. Kış güneşi çok iyi geldi. Sağolasın Mücahit.

• İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
#1: 17 Kasım 2019, 22:34:38
Eh artık bu yıl tanışırım değil mi Faruk Amcalar ile Ahmet?
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

• Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1157
#2: 17 Kasım 2019, 23:59:35
Aslında hafta başlarken cumartesi pazar günleri için tekneli hayaller kurmuştuk. Sonrasında işlerimi ayarlama konusunda emin olamadım. Cumartesi öğleden sonra nihayet tekneye gidebildik. Yolda Bayramoğlu mu Çam Limanı mı diye konuşurken Ahmet aradı. Çam limanında karar kıldık. Marinaya gidip ufak bir alış verişten sonra saat 15:00 te iki tam bir kedi Andromeda ile avara olmuştuk. Hava ılık ve rüzgarsızdı. Bir aydır denize çıkmamıştık. Üçümüz de çok mutluyduk. Kuru direk bir seyirle iki saatte Çam Limanına vardık. Liman boştu.  Koyda gece boyunca dört motor yat, iki yelkenliydik.  Ahmet sabah kahvaltıya geleceğiz diye haber  verince, akşam yemeğimizi yedikten sonra teknenin salonunda çay ve kestane eşlğinde Alpha isimli güzel bir film seyredip erkenden uyuduk. Gece hava ve deniz çok sakindi. Soğuk olmadı. Isıtıcıyı açmamıza gerek kalmadı.

Sabah sekizde kalkıp huysuzlanan kedimiz Bosa'yı havuzluğa çıkardık. Beş dakika sonra üstümüzde bağrışan onlarca martı ve karganın gürültüsüyle fırladık. Ece, direkte 7-8 tane karga saydı. Galiba teknede kedi konusu onları rahatsız etmişti. Neyse ki bir süre sonra hatıra bırakmadan  gittiler.

Saat 11 gibi Bidarka dümende Hafize Reis olduğu halde  limana giriş yaptı.  Ahmeti bir şey getirmeyin diye yazılı, sözlü ve dumanla uyarmama rağmen yine elleri kolları dolu geldiler. Hafize Reisin müthiş poğaça ve keki kahvaltıya değer kattı. Mustafa ve Mehmet en son gördüğümüzden daha  uzun ve daha yakışıklı halleri ile güzel esprileriyle bizi neşelendiler.

Kış güneşi eşliğinde çok keyifli sohbet ettik. Ahmet denize girmeye niyetlendi ama aradığı desteği bulamadı. Gün boyunca koyda denize giren en az 10-15 kişi gördük. Saat 15'e doğru  gelen Faruk Bey ve oğlu Volkan da göz kamaştırıcı tekneleri Çakıl'la bize sancağımızdan aborda oldular. Kendilerini tanımaktan şeref duyduk. Bu tecrübeli denizci ve İstanbul beyefendisi baba oğulla  kısa sohbetimizde bir sürü şey öğrendik.

Saat 16 gibi misafirleri yolcu edip biz de demir aldık. Gün içinde kalabalıklaşmış olan Limanı pupamızda bırakarak yola koyulduk. Dönüşte ortalama 15 knot poyraza karşı orsaya yakın bir şekilde motor yelken seyir yaptık. Saat 18:15'te Tuzlaya bağlanmıştık. Tekneyi toparladıktan ve pontonda fink atan Bosa'yı yakalamayı başardıktan sonra  eve dönmeye hazırdık. Şartlı tahliyeden dönmüş mahkumların hüznüne benzer duygularla İstanbul'daki hayatımıza doğru direksiyona geçtik.

Kabaalioğlu Ailesine, Faruk Bey ve Volkan Beye bu güzel gün için teşekkür ederiz.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 18 Kasım 2019, 00:14:50 Gönderen: Mücahit Karabaş »

#3: 18 Kasım 2019, 09:16:50
Eh artık bu yıl tanışırım değil mi Faruk Amcalar ile Ahmet?
Büyük ihtimal Yalova'ya gelecekler. Aslında bir şekilde tanışıyorsunuz , randa arma konusunda yıllar önce sizden görüş almışlar.

Aslında deniz sanıldığından çok küçük. Geçenlerde Aydın Otyıldız Abi uğramıştı. Tesadüf tekne başında hep birlikte oturuyoruz.  Aydın Abi ben bu arkadaşları bir yerlerden tanıyorum dedi. Sonra karşılıklı düşündüler. Yıllar önce Çanakkale Gülpınar Balıkçı barınağında havadan saklanıp birbirlerine bordalamışlar. Beraber sofra kurup vakit geçirmişlermiş. Kocaman deniz hayatı bu kadar küçük işte.

• İleti: 270
#4: 18 Kasım 2019, 10:08:40
Ne güzel etmişsiniz, Ahmet yüzemediği ne üzüldüm  8)

#5: 18 Kasım 2019, 10:11:13
Ne güzel etmişsiniz, Ahmet yüzemediği ne üzüldüm  8)

Biliyosun soğuğu sevmem hava 20 derecenin altına inmiş beni aşar abi. Su 18 dereceydi ama millet şapur şupur yüzüyordu. Bayağı suda kalanlar oldu .

• İleti: 558
#6: 18 Kasım 2019, 10:35:46
Cumartesi günü saat 18 gibi geldim çamlimanına demirledim. Andromedia ekibi ortalıkta görünmeyince rahatsız etmiyeyim diye seslenmedim. Sabah 9 da demiri toplarken de daha ortalıkta yoklardı. Teknenin etrafında bir tur yapıp dalga ile salladım ama uyandırmadım. Kısmet değilmiş. Evde misafirler kahvaltıya beklediği için dönmek zorunda kaldım.

• Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1157
#7: 18 Kasım 2019, 18:13:38
Zafer Reisim

Öteki yelkenlinin Risus olduğunu farketmemişiz. Giderken de yolda kulaklarınızı çınlatmıştık oysa ki...
Bu durumu en kısa zamanda telafi edelim.  :)